REGULAMENT PARTICULAR ETAPA I CAMPIONATUL NATIONAL DE INDEMANARE AUTO 2011
1. Locul desfăşurării: Carrefour Militari, Bucuresti
2. Data desfăşurării: 15.05.2011
3. Organizator: Asociatia „GT Auto Club Sportiv”
4. Adresa: Str. Valea Cricovului, nr. 58 B, sector 6, Bucuresti
5. Comisia Nationala de Indemanare Auto:
Teodor Gheorghe
Mihai Serban
Lucian Garbaciu
6. Rezervare inscrieri: tel. 0745.627.627, 0745.221.235
teodor@gtautoclub.ro
mihai@gtautoclub.ro
7. Inscrierea in concurs: secretariatul concursului, parcare Carrefour Militari
8. Loc panou afişaj : secretariatul concursului
9. Automobile admise: – automobile de serie cat si de competitie (turisme, exclus monoplas, biplas, automobile de formula, etc.) indiferent de tipul transmisiei. Nu sunt admise in competitie automobile construite artizanal, tricicluri sau cvadricicluri sau vehicule care prezinta un risc din punct de vedere tehnic/securitate.
10. Se constituie urmatoarele clase:
Clasa 1 : automobile cu cilindreea nominala pana la 1600 cmc
Clasa 2 : automobile cu cilindreea nominala peste 1600 cmc
10.1 Nu se va face echivalare de cilindree intre motoarele aspirate si cele supraalimentate (indiferent daca motorul este aspirat sau turbo).
10.2. O clasă este constituită dacă au luat startul minim 5 automobile.
11. Grupe si Clase
- Grupa debutanti (D)
D1 – piloti debutanti, participanti pe automobile din clasa 1 – automobile cu
cilindree pana la 1600 cmc
D2 – piloti debutanti,
participanti pe automobile din clasa 2 – automobile cu cilindree peste 1600 cmc
- Grupa avansati (A)
A1 – piloti avansati, participanti pe automobile din clasa 1 – automobile cu
cilindree pana la 1600 cmc
A2 – piloti avansati, participanti pe automobile din clasa 2 – automobile cu cilindree peste 1600 cmc
- Grupa Juniori (J)
J – clasa unica rezervata pilotilor juniori, incadrati la aceasta categorie (persoanele cu varsta intre 14 ani si 18 ani), nu pot participa decat pe automobile cu cilindreea pana la 1600 cmc.
12. Echipa
Echipa este formată din minim 3 şi maxim 5 piloti licentiati. Pentru echipa se iau in calcul cele mai bune trei punctaje obtinute de componentii acesteia. Participarea ca echipa se poate face numai in baza licentei corespunzatoare emisa de FRAS prin completarea cererii tip, pe care se va mentiona componenta echipei. Pe parcursul unui an competitional, in baza aceleiasi licente de echipa, este admisa schimbarea a maximum doi piloti in componenta unei echipe.
13. Înscrieri, validări, asigurari
Orice persoana care doreste sa participe la concurs trebuie sa trimita inainte sau sa prezinte la secretariatul competiţiei cererea de inscriere tip, completata.
13.1 Documentele necesare la validarea inscrierii:
- cerere tip de înscriere
- dovada achitării taxei de înscriere
- licenţele de pilot/copilot, dupa caz
- permisul de conducere al pilotului cu viza medicala la zi (pentru nelicentiati)
- documentul din care rezulta acordarea dreptului de utilizare a automobilului in competitie, din partea proprietarului, catre pilot
- juniorii sunt obligati să prezinte la secretariatul competitiei, înaintea fiecărei etape, acordul notarial de participare semnat de ambii parinţi sau de tutorele legal. In lipsa acestuia, participarea juniorului la competitie nu poate fi admisa decat in prezenta ambilor parinti si in baza declaratiei pe propria raspundere data in fata organizatorului prin care ambii parinti declara ca sunt de acord cu participarea minorului si ca preiau orice fel de risc derivat din participarea acestuia la competitie.
- Asigurarea de răspundere civilă pentru competitii auto sau alternativ asigurarea RCA, cu conditia ca participantul sa isi asume in scris ca preia orice fel de raspundere civila pentru eventuale pagube provocate tertilor pe parcursul competitiei, neacoperite de polita RCA pe care o detine.
14. Numerele de concurs se vor atribui în ordinea înscrierilor, de catre secretariat in urma verificărilor administrative.
15. Concurenti admisi
15.1 Debutanti. Orice persoana care se inscrie in primul an in CNIA are dreptul de a participa la categoria “debutanti
15.2 Avansati. Sunt considerati “avansati” pilotii care au luat startul in anii precedenti in cadrul CNIA. Pentru 2011 pot fi admise in cadrul categoriei "avansati" persoanele care au participat in trecut la competitii de gen, instructori auto, piloti licentiati de la alte sporturi ale FRAS, etc.
15.3 Juniori. Se incadreaza la categoria “juniori” persoanele cu varsta intre 14 ani (impliniti inainte de verificarile administrative ale unei etape) si 18 ani (inclusiv cei care implinesc 18 ani pe parcursul sezonului competitional).
15.4. Juniorii nu pot participa in cadrul CNIA decat cu automobile de clasa 1 (cilindree sub 1600 cmc) si in baza licentei FRAS special dedicata acestei categorii.
15.5. Oficialii sau organizatorii pot interzice juniorilor sa ia startul in cazul in care constata ca pozitia juniorului la postul de pilotaj, vizibilitatea ori accesul la comenzile automobilului sunt necorespunzatoare.
15.6 Nelicentiati. Pot participa la etapele CNIA si concurenti nelicentiati, in afara competitiei oficiale (hors-concours). Acestia vor fi clasati in categoriile de mai sus, dar nu pot figura in clasamentele finale ale CNIA, rezervate pilotilor licentiati.
15.7 Pilotilor licentiati li se va lua in calcul punctajul corespunzator pozitiei ocupate efectiv la etapa respectiva, nefiind posibil sa avanseze pe locurile ocupate de pilotii nelicentiati la acea etapa.
16. Verificarea tehnică. După verificarea administrativă se va proceda la verificarea tehnică.
16.1 Intarzierea la verificarea tehnica fata de minutul inscris la secretariat pe cererea de inscriere, poate constitui baza unei penalitati aplicate de catre oficialii competitiei, la sesizarea Comisarilor Tehnici.
16.2 Orice automobil care se prezinta la start cu avarii, elemente de caroserie lipsa, geamuri laterale, parbriz sau luneta sparte, ori parbriz fisurat in zona de vizibilitate a pilotului, nu va fi acceptat sa ia startul. De asemenea, Comisarii Tehnici pot sesiza CCS si directorul cursei in legatura cu orice automobil care pe timpul desfasurarii competitiei a devenit nesigur sau riscant pentru securitatea competitiei.