25-12-12, 13:13
|
#391
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
LA MULTI ANI marelui campion TITI AUR
|
|
|
26-12-12, 22:53
|
#392
|
Stage 5
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,221
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [2 Roti] [BMW] [4Rally] [SUBARU]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
In 1956 a fost initiata o competitie de lunga distanta numita Tour d'Europe...
Aceasta competitie a traversat in numeroase randuri si teritoriul romanesc, iar in 1978 la cea 22-a editie printre participanti s-au numarat si 3 echipaje romanesti cu masini Dacia 1300...Din aceste echipaje au facut parte Stefan Iancovici,Petre Vezeanu,Ilie Olteanu,Ovidiu Scobai,Constantin Zarnescu.
Startul editiei din 1978 a fost fixat pentru 8 octombrie in orasul vest-german Mainz.Dupa 12 zile de la plecare dupa un traseu de 14000 de km care urma sa traverseze 10 tari cele 54 de echipaje trebuiau sa se intoarca in alt oras vest-german Bad Pyrmont.Circa 820 de km il formau probele speciale...
Masinile Dacia 1300 de culoare galbena pe care scria Romania aveau numerele de concurs 11,12 si 13....
Luni 9 octombrie dupa traversarea Ungariei competitorii au intrat in Romania...traseul a trecut prin cateva din cele mai pitoresti regiuni: Muntii Apuseni,Fagaras,Vidraru,Curtea de Arges,Campulung,Brasov.
Marti 10 octombrie masinile ramase in concurs stateau aliniate in parcul inchis din Poiana Brasov.Concurentii romani erau acolo in formatie completa.
Emotiile nu-i ocolisera pana atunci...Intr-o proba speciala Cartisoara-Balea Cascada, cablul de acceleratie de la masina lui Ilie Olteanu s-a rupt...ca sa-si poata continua drumul echipajul a recurs la o improvizatie: a legat cablul cu un siret de pantof.
Pe 11 octombrie start catre Istanbul ....caravana a traversat Bucurestiul,a intrat in Bulgaria pe la Giurgiu si a stopat dupa 18 ore in Piata Taxim din orasul de pe malul Bosforului...
38 de echipaje reusisera sa ajunga pana acolo acoperind circa 3400 de km din drum.Concurentii romani se aflau in corpore acolo cu masinile in stare perfecta.
Spicuiri din "Raliuri automobilistice"...
Voi continua povestirea maine...
__________________
My Race car-SUBARU IMPREZA GC8 COUPE PRODRIVE
My car-E46 Coupe 320 CI 170 CP
My family car- E38 728i
|
|
|
27-12-12, 10:26
|
#393
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Quote:
Originally Posted by ady_viteza
In 1956 a fost initiata o competitie de lunga distanta numita Tour d'Europe...
Aceasta competitie a traversat in numeroase randuri si teritoriul romanesc, iar in 1978 la cea 22-a editie printre participanti s-au numarat si 3 echipaje romanesti cu masini Dacia 1300...Din aceste echipaje au facut parte Stefan Iancovici,Petre Vezeanu,Ilie Olteanu,Ovidiu Scobai,Constantin Zarnescu.
Startul editiei din 1978 a fost fixat pentru 8 octombrie in orasul vest-german Mainz.Dupa 12 zile de la plecare dupa un traseu de 14000 de km care urma sa traverseze 10 tari cele 54 de echipaje trebuiau sa se intoarca in alt oras vest-german Bad Pyrmont.Circa 820 de km il formau probele speciale...
Masinile Dacia 1300 de culoare galbena pe care scria Romania aveau numerele de concurs 11,12 si 13....
Luni 9 octombrie dupa traversarea Ungariei competitorii au intrat in Romania...traseul a trecut prin cateva din cele mai pitoresti regiuni: Muntii Apuseni,Fagaras,Vidraru,Curtea de Arges,Campulung,Brasov.
Marti 10 octombrie masinile ramase in concurs stateau aliniate in parcul inchis din Poiana Brasov.Concurentii romani erau acolo in formatie completa.
Emotiile nu-i ocolisera pana atunci...Intr-o proba speciala Cartisoara-Balea Cascada, cablul de acceleratie de la masina lui Ilie Olteanu s-a rupt...ca sa-si poata continua drumul echipajul a recurs la o improvizatie: a legat cablul cu un siret de pantof.
Pe 11 octombrie start catre Istanbul ....caravana a traversat Bucurestiul,a intrat in Bulgaria pe la Giurgiu si a stopat dupa 18 ore in Piata Taxim din orasul de pe malul Bosforului...
38 de echipaje reusisera sa ajunga pana acolo acoperind circa 3400 de km din drum.Concurentii romani se aflau in corpore acolo cu masinile in stare perfecta.
Spicuiri din "Raliuri automobilistice"...
Voi continua povestirea maine...
|
Ca sa pun cateva poze in completarea povestirii tale !
|
|
|
27-12-12, 10:31
|
#394
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Am facut un filmulet de suflet. Sper sa va placa. Si promit sa fac unul si cu masinile sportive a acelor ani.Pana atunci vizionare placuta !
|
|
|
27-12-12, 11:19
|
#395
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
inca una de la raliul europei
|
|
|
27-12-12, 11:47
|
#396
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Despre concurenţii romāni īn Turul Europei - 1978!
Last edited by Rusanescu; 27-12-12 at 11:51.
|
|
|
27-12-12, 11:49
|
#397
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
1969-Turul Europei
Īn foto 1979 - Turul Europei: Emilian POPESCU, BICHI, Ionel MĂLĂUŢ şi mecanicul lui Fane IANCOVICI (Traian MACARIE şi el fost motociclist ca nea Fane şi Werner), īn Turul Europei din 1979.
Last edited by Rusanescu; 27-12-12 at 12:12.
|
|
|
27-12-12, 12:25
|
#398
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
inca una de la raliul europei
|
Da, din Turul EUROPEI 1979, la start īn Germania.
Sportivi: C. ZĂRNESCU, O. SCOBAI, P. VEZEANU (+RIP), Şt. IANCOVICI (+RIP), I. OLTEANU (+RIP). Lipseşte din poză Arpad SZALAI (trăieşte īn SUA).
Last edited by Rusanescu; 27-12-12 at 12:34.
|
|
|
27-12-12, 17:53
|
#399
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Inca una misto !
|
|
|
27-12-12, 19:24
|
#400
|
Stage 5
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,221
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [2 Roti] [BMW] [4Rally] [SUBARU]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Continuare...
Cea de-a treia etapa Istanbul-Trabzon avea peste 1600 de km de drumuri grele fara asfalt...pe acest parcurs erau prevazute un popas si un control orar la Ankara dupa disputarea a 2 probe speciale foarte importante.In prima proba totul a decurs normal...la capatul celei de-a doua insa motorul masinii in care se aflau Iancovici si Vezeanu a inceput sa functioneze cu intreruperi.Bobina?delco?bujii?...nu..intreruperil e erau provocate de o supapa defecta.Pentru ca defectiunea nu putea fi remediata in plin camp cei doi concurenti au fost nevoiti sa se deplaseze cu mare precautie cale de 200 de km pana la Ankara unde un reusit sa inlocuiasca chiulasa motorului in parcul inchis.
Dar de unde chiulasa de schimb?Masina de asistenta tehnica in care se aflau piesele de schimb plecase spre Istanbul alertata de un echipaj danez care-i vazuse in pana pe traseu.Nu au avut de ales si au imprumutat chiulasa celei de-a doua masini romanesti de asistenta astfel incat in noaptea de 12 spre 13 octombrie echipajele noastre au putut pleca mai departe spre Sivas,Erzincan si Trabzon.
Pe 14 octombrie a inceput cea de-a patra etapa:Trabzon-Ankara dar pe un alt itinerar decat cel de la venire....s-a continuat drumul spre est prin muntii Yalnizcam la inaltimea de 2600 de metrii si s-a ajuns la Kars.De acolo s-a facut cale intoarsa pana la Elazig si Malataya iar de acolo traseul a continuat prin Elbistan si Develi pana la Ankara.
In aceasta etapa concurentii romani au trecut prin cateva dusuri reci...cu 200 de km inainte de Elazig echipajul Iancovici-Vezeanu s-a pomenit cu o defectiune la puntea spate....au continuat totusi drumul remediind defectiunea la Elazig....ceva mai tarziu la aceeasi masina s-a rupt fulia de la arborele cotit incidentul provocand curbarea chiulasei.Schimbarea urgenta s-a efectuat in timp record dar dupa o asteptare plina de emotii:inainte de a veni sa-l ajute pe Iancovici masina de asistenta tehnica a trebuit sa se opreasca sa-l ajute pe Constantin Zarnescu care-si izbise masina de un bolovan si avea nevoie de o axa planetara noua.
17 octombrie.Start din Ankara spre Dubrovnik(Iugoslavia) in penultima etapa lunga de 2800 de km.Intrate in Europa masinile romanesti au prins puteri....Lumea Turului Europei de la concurenti pana la membrii echipajelor de asistenta se vedea nevoita sa recunoasca omogenitatea formatiei romanesti,tenaciatea ei si robustetea automobilelor construite la Pitesti...
La 19 octombrie a inceput ultima etapa pe soselele asfaltate din Iugoslavia,Austria si R F Germania...o etapa grea cu medii orare ridicate care impuneau mersul in forta.Ca un fel de pret suplimentar al victoriei ce-i astepta la Bad Pyrmont concurentii romani au trecut aproape de finish printr-o ultima emotie....rampa culbutorilor de la masina lui Constantin Zarnescu s-a defectat si un abandon parea iminent deoarece o asemenea piesa nu se afla in portbagajele masinilor de concurs iar masinile de asistenta erau ramase cine stie unde in urma...insa chiar si cu aceasta defectiune echipajele au ajuns la Worms unde salvarea a venit de la reprezentatul firmei Dacia pentru Germania...cand a auzit ce s-a intamplat acesta a demontat rampa culbutorilor de pe masina sa punand-o la dispozitia lui Zarnescu.
La 20 octombrie masinile roamnesti au intrat in Bad Pyrmont la capatul celor 12 zile de intreceri.Doar 34 de echipaje din 54 cate luasera startul au reusit sa incheie a 22-a editie a Turului Europei.
Va continua...
Last edited by ady_viteza; 27-12-12 at 19:29.
|
|
|
27-12-12, 21:40
|
#401
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 983
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
O imagine completa cu Break-ul de asistenta (presupun) din poza D-lui Rusanescu nu are cineva?
|
|
|
27-12-12, 21:49
|
#402
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
am eu una, dar nu cred ca e asta.
|
|
|
27-12-12, 22:36
|
#403
|
Stage 5
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,221
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [2 Roti] [BMW] [4Rally] [SUBARU]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
am eu una, dar nu cred ca e asta.
|
Asta-i celebra Dacie de asistenta cu 8 locuri fabricata in fix 5 exemplare...cel din poza se poate vedea in filmul romanesc de referinta "Raliul" din 1984
https://www.youtube.com/watch?v=oHcED6j8rfE
Last edited by ady_viteza; 27-12-12 at 22:42.
|
|
|
28-12-12, 10:24
|
#404
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
N-am stiut ca a existat o astfel de Dacia "Pullman"!
Foarte faine povestile de pe topicurile dedicate acelei perioade a sportului auto romanesc.
Sarbatori fericite tuturor celor "muscati" de virusul automobilistic!
|
|
|
28-12-12, 10:31
|
#405
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Mulţumesc pentru urări!
Are cineva o poză cu un alt hibrid construit la Cāmpulung: caroserie de Dacia Break montată pe şasiu de ARO 10?
Am făcut traseul Raliului ARO MUSCELUL īntr-un an īnainte de 1989.
|
|
|
|
|