Arron Rogers, absolvent al Universitati Coventry Vechicle Design, sustine ca solutia pentru crearea unei motociclete super usoara si super performanta este simplificarea acesteia.
In consecinta, primul pas pe care il face, este acela de a renunta la elementele mecanice aflate pe caroserie. Al doilea pas il constituie realizarea sasiului si a cat mai multor piese din carbon. Daca toate ies cum trebuie conceptul ar cantari undeva in jur de 110kg.
Motorul folosit este un Norton de 499cc cu un singur cilindru, functionand pe bio-etanol, bazat pe tehnologia "desmodromic valve" brevetata de Norton in 1924 si ar avea o putere estimata de 70 cp.
Suspensia este probabil cea mai inovatoare parte a lui M28.
In timp ce suspensia fata poate fi considerata una obisnuita pentru un concept moto, pe spate gasim suspensia Virtual Pivot Poin (vPP) , inspirata din bicicletele “montain bikes”, un proiect absolut nou. Sistemul este gandit astfel incat suspensiile sa actioneze independent, in functie de tipul si inclinatia terenului.
O alta parte interesanta a proiectului este lipsa unui rezervor de combustibil traditional, rezervorul fiind pozitionat sub sa in cadrul de carbon pentru o distributie cat mai buna a greutatii.
Lipsa rezervorului clasic aduce un impact vizual deosebit, toate partile motorului fiind vizibile chiar si in timpul mersului.