Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Aspirat vs Turbo vs Kompressor
Aspirat 40 24.54%
Turbo 104 63.80%
Kompressor 19 11.66%
Voters: 163. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 28-03-12, 13:36   #1
Sevastian_Vr6
VW Driver

Stage 5
 
Sevastian_Vr6's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 572
Member of:
[VW]
Default Aspirat vs Turbo vs Kompressor

Vorbim despre motoare cam la aceeasi putere fie ele aspirate, turbo sau compresor, de exemplu de ce preferi aspiratul de 200 cp in locul turboului de 200 cp sau in locul Kompressorului de 200 cp. Nu vorbim despre marci anume sau alte chesti.
Sevastian_Vr6 is offline   Reply With Quote
Old 28-03-12, 13:47   #2
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Aspirat vs Turbo vs Kompressor

Ha, este prea generala discutia si sa-ti spun de ce.

In primul rand trebuie sa conditionam posibilitatea sau nu a upgrade-ului, pentru ca in cazul posibilitatii upgrade-ului aspiratul pierde direct.

Deasemenea depinde si capacitatea motorului. La motoare mici compresorul este de preferat, turbo-ul incarcand mai greu iar aspiratul teoretic este cel mai bun.

Daca nu punem la socoteala tuningul si vorbim de variante la puteri fixe atunci parerile pot fi impartite in functie de capacitatiile motorului, dar mai mult ca sigur ca aspiratul este preferatul general.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 28-03-12, 18:58   #3
Cristi_v10

Stage 3
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 96
Default Re: Aspirat vs Turbo vs Kompressor

dar diferenta dintre kompressor si turbo ar fi ca kompressorul este angrenat de vibrochen ,iar turbo este angrenat de gazele de evacuare?intreb si eu.....
Cristi_v10 is offline   Reply With Quote
Old 28-03-12, 19:48   #4
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Aspirat vs Turbo vs Kompressor

Quote:
Originally Posted by Cristi_v10 View Post
dar diferenta dintre kompressor si turbo ar fi ca kompressorul este angrenat de vibrochen ,iar turbo este angrenat de gazele de evacuare?intreb si eu.....
Exact. Turbo are nevoie sa se incarce cu gaze iar la motoarele mici asta se intampla mai greu, normal.
Compresorul pe de alta parte are micul dezavantaj ca mananca din putere spre deosebire de turbina.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 28-03-12, 19:56   #5
Cristi_v10

Stage 3
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 96
Default Re: Aspirat vs Turbo vs Kompressor

poi turbina trebuie sa fie proportionala cu motorul..adica o turbina mica o sa ingina aer bine la turabii minci, o turbina mare la turatii mari,de aceea simti o `pauza` a turbinei,un turbo lagg cand motorul turatia necesara turbinei.
Cristi_v10 is offline   Reply With Quote
Old 28-03-12, 20:06   #6
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Aspirat vs Turbo vs Kompressor

Quote:
Originally Posted by Cristi_v10 View Post
poi turbina trebuie sa fie proportionala cu motorul..adica o turbina mica o sa ingina aer bine la turabii minci, o turbina mare la turatii mari,de aceea simti o `pauza` a turbinei,un turbo lagg cand motorul turatia necesara turbinei.
Asta asa este, dar o tubina mica iti ofera un surplus de putere mai mic. La compresor, fiind mecanic, ai aceeasi turatie, indiferent de marime.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 28-03-12, 21:01   #7
steffan
Ford Driver

Stage 5
 
steffan's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of:
[FORD]
Default Re: Aspirat vs Turbo vs Kompressor

mie imi place compresorul. livreaza puterea de la turatii mici. desigur, cel mai tare este un motor si cu turbo dar si cu compresor
steffan is offline   Reply With Quote
Old 28-03-12, 21:10   #8
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Aspirat vs Turbo vs Kompressor

Merg foarte bine si 2, 3 turbine de marimi diferite.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 29-03-12, 09:32   #9
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Aspirat vs Turbo vs Kompressor

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Exact. Turbo are nevoie sa se incarce cu gaze iar la motoarele mici asta se intampla mai greu, normal.
Compresorul pe de alta parte are micul dezavantaj ca mananca din putere spre deosebire de turbina.
E mic la presiuni mici, la presiuni mari e mare, crexcand exponential cu presiunea.

ON.
Aspiratul din pacate nu prea castiga decat la fiabilitate, in rest supra-alimentatele avand o curba de putere mai buna - o putere medie mai mare, cu atat mai buna cu cat puterea specifica e mai mare.

Strict pentru performanta exista sisteme de mentinere a presiunii constante care elimina lagul turbinelor.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 29-03-12, 10:28   #10
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Aspirat vs Turbo vs Kompressor

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Strict pentru performanta exista sisteme de mentinere a presiunii constante care elimina lagul turbinelor.
Asta este extrema deja si nu mai este deloc fiabil.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 29-03-12, 14:34   #11
ELODIA GHINESCU
Banned

Stage 4
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 252
Default Re: Aspirat vs Turbo vs Kompressor

Quote:
Originally Posted by steffan View Post
mie imi place compresorul. livreaza puterea de la turatii mici. desigur, cel mai tare este un motor si cu turbo dar si cu compresor
pai in 99% din situatii mergi cu masina intre 2000 si 4000 ture, ceea ce duce la a gandi ca pt sofatul de zi cu zi, compresorul ar fi indicat.
ELODIA GHINESCU is offline   Reply With Quote
Old 30-03-12, 20:17   #12
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Aspirat vs Turbo vs Kompressor

Quote:
Originally Posted by ELODIA GHINESCU View Post
pai in 99% din situatii mergi cu masina intre 2000 si 4000 ture, ceea ce duce la a gandi ca pt sofatul de zi cu zi, compresorul ar fi indicat.
O turbina aleasa pentru asa ceva face acelasi lucru, de ex eu am presiunea de supra-alimentare (cu pedala la fund) mai mare la 2000rpm ca la 4000, de aia in afara orajului nu simt lagul.
Problema e la schimbari rapide de sonditii de trafic sa zicem ca in cateva secunde se schimba de la mers "din ambreiaj" - la treapta 1/1200rpm si deodata se iveste posibilitatea sa pleci, atunci intr-adevar simti un lag - si un compresor ar fi bun (sau multi-turbo) , dar la asa zisul condus sportiv nu ma deranjaza pentru cu nu prea o scap sub 2000rpm din alte considerente.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 30-03-12, 21:13   #13
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Aspirat vs Turbo vs Kompressor

Turbo, pt ca se si mai recupereaza din energia gazelor de evacuare, astfel crescand randamentul motor...si in plus cel mai mare raport cp/cmc folosind combustibil relativ normal il are un motor de 1500cmc si 1500cp fiind supra-slimentat numai cu turbo-suflanta.
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 30-03-12, 22:46   #14
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Aspirat vs Turbo vs Kompressor

Turbo este f bun, normal, dar la motore mici daca vrei performanta mare trebuie si turbo mare (comparativ cu motorul) si atunci la mers normal lagul este mult mai mare pentru ca turbina intra mult mai tarziu.
La motoare mai mari nu prea se mai simte pentru ca au putere destula si pana intra turbina.

Compresorul are un mic(mare) avantaj la mersul normal.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 27-05-12, 21:13   #15
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,198
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: Aspirat vs Turbo vs Kompressor

Deci pana la urma pe mine ma macina o intrebare, la care inca nu am gasit raspunsul:
2.0 turbo -200cp(spre exemplu golf 5 GTI)
vs.'
2.8 aspirat- 200 cp 290nm(spre exemplu M52TUB28 montat pe E36)
Care ar fi in avantaj/castigator pe 400m, sau mai mult..
Plecare de pe loc, din mers,etc...
florineluspr is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -