VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
View Poll Results: Ce alegeti?
|
Benzina
|
|
1,359 |
68.98% |
Motorina
|
|
611 |
31.02% |
14-12-12, 14:51
|
#5386
|
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
|
Re: Benzina sau motorina ?
Pai da, dar consumul marit la rece il are fie ca stau cu ea la relanti, fie ca sunt in mers. Si nici nu mi-am luat masina sa ma insor cu ea a.i. sa ma gandesc ca lasatul la relanti ii va afecta motorul, urmari care se vad peste cine stie cati ani. Plus ca eu am o problema cu sincronul de a 2-a la Fiat, cat timp e rece si uleiul este gros in cutie nu-mi intra intr-a 2-a nici s-o rogi, asa ca obligat fortat stau sa incalesc motorul si sa mestec putin vitezele pana sa plec la drum.
|
|
|
14-12-12, 15:02
|
#5387
|
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of: [VW]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by RVL 2000
Nu sunt vreun idealist sau ceva, dar sunt contra ideii nu a persoanei, de multe ori nici nu ma uit cine scri ci doar ce scrie.
GTR chiar mi-a dat niste informatii utile in trecut.
|
cand era omul mai mic vorbea mai frumos, insa acum l-au lasat nervii de cand conduce japoneze si jigneste fara motiv asa cum respira.
|
|
|
14-12-12, 15:11
|
#5388
|
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of: [VW]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by fasso
Dar eu tot nu vad ce probleme ai tu cu astia care isi tin masinile pornite cateva minute inainte de a pleca la drum ?! Consuma combustibilul tau, sau cum? A mea consuma jumatate de litru pe ora la relanti, asa ca stai linistit ca scapi ieftin cu mine.
|
tu faci cum vrei, banii tai masina ta, dar daca zici ca nu vezi mergi la doctor,
eu nu am nici o problema cu nimeni, doar ca aici se discuta despre cum e mai bine dpdv tehnic pentru masina, si nu de cum face unul sau altul, dar acum fiecare intelege dupa posibilitatile lui.
una este uzura motorului si alta consumul de combustibil la relanti, prima se vede in timp si costa ceva mai mult decat acei 0.5 l de benzina.
__________________
VW - Das Auto - Golf - H.H. The black beast.
Are you GTI enough?
Smile or die sofer premiat
Stiu ca sunt rau, dar excelez in asta, deci sunt bun
Atentie la motociclisti in trafic.Pot sa dea peste voi.
فولكس فاجن هي أروع سيارة
|
|
|
14-12-12, 15:43
|
#5389
|
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
|
Re: Benzina sau motorina ?
De'a dreptul hilar fiecare post al tau care are tenta de gluma. Ai zis de cateva ori ca nu e benefic pentru motor sa-l lasi sa mearga la relanti, cine a vrut sa inteleaga si sa te asculte, pun pariu ca asa a facut. Multi stau dimineata cu motorul pornit pana se inroseste capota, pana incep sa iasa aburi prin toate gaurile, pentru ca pur si simplu e mai comod sa iesi din casa de la caldura si sa te urci in masina tot la caldura, nu cred ca sta prea multa lume sa se gandeasca la faptul ca in cativa ani vor avea probleme tehnice din cauza acestui lucru.
|
|
|
14-12-12, 16:30
|
#5390
|
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of: [VW]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by fasso
De'a dreptul hilar fiecare post al tau care are tenta de gluma. Ai zis de cateva ori ca nu e benefic pentru motor sa-l lasi sa mearga la relanti, cine a vrut sa inteleaga si sa te asculte, pun pariu ca asa a facut. Multi stau dimineata cu motorul pornit pana se inroseste capota, pana incep sa iasa aburi prin toate gaurile, pentru ca pur si simplu e mai comod sa iesi din casa de la caldura si sa te urci in masina tot la caldura, nu cred ca sta prea multa lume sa se gandeasca la faptul ca in cativa ani vor avea probleme tehnice din cauza acestui lucru.
|
no vezi ca ai inteles perfect. ce te tot prefaci atat ba ca nu vezi ba te plangi ca nu iti intra intr-a 2-a, etc. baga direct intr-a 3-a si keep on moving. sau schimba lichidul din cutie sa vezi apoi cum intra.
|
|
|
14-12-12, 17:13
|
#5391
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by ondin
nu-ti bate capul cu GTR ca daca nu-i de unde, nu ai cum sa mai pui acum.
|
Ne relaxam si noi putin?
Nu-i pe bani, serios
|
|
|
14-12-12, 17:32
|
#5392
|
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of: [VW]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by aleks
Ne relaxam si noi putin?
Nu-i pe bani, serios
|
eu stiu ca nu-i pe bani, dar unii asa cred ca daca insulti si jignesti ai cardul plin.
in schimb doar frigiderul se umple.
|
|
|
14-12-12, 20:15
|
#5393
|
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by ondin
no vezi ca ai inteles perfect. ce te tot prefaci atat ba ca nu vezi ba te plangi ca nu iti intra intr-a 2-a, etc. baga direct intr-a 3-a si keep on moving. sau schimba lichidul din cutie sa vezi apoi cum intra.
|
Iti multumesc frumos pentru sfaturile "mecanicesti", dar e schimbat uleiul in cutie. Vrei sa nu mai ai impresia ca le stii tu pe toate, cum ai incercat sa arati in repetate randuri ?
|
|
|
14-12-12, 21:34
|
#5394
|
Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of: [FORD]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by peter
Am si eu o intrebare,de ceva timp tot caut pe forum-uri despre 'stationarea la relanti'.Nu am gasit nimic concludent,multi zic ca ar fi foarte rau pentru motor alti ca ar fi foarte bine pentru motor.
Intreb,deoarece acum in perioada rece,las masina sa se mai incalzeasca/dezabureasca etc.
Voi ce parere aveti ?
|
Timpul in care motorul ajunge la temperatura normala de lucru e mult mai rapid daca motorul intra in sarcina moderata decat daca el functioneaza la relanti. La orice motor ce functioneaza la turatii joase la rece se formeaza calamina pe supape, pistoane, in chiulasa, si asta mai ales la motoarele diesel care au un timp mai mare sa ajunga la temperatura nominala,Toti constructorii de masini recomanda ca imediat dupa pornirea motorului sa se plece la drum, dar fara acceleratii violente pana cand nu ajunge la temperatura de 80-90"C. Ideia e ca, dupa pornire , nu trebuie asteptat mai mult de 10-15 sec, acest timp fiind necesar ca uleiul sa ajunga la axele cu came si culbutori. Si astfel, temperatura ajunge mai repede la normal in sarcina redusa, si se evita uzura motorului. Pt ca, orice metal, la rece are o duritate mai redusa, iar functionarea la relanti cu motorul rece sau pe loc presupune niste reactii chimice ce-i reduc viata . Din aceasta cauza, ideal este ca motorul sa ajunga CAT MAI REPEDE la regimul normal.Si asta se face tot in sarcina medie, adica tragand masina dupa el, nu stand pe loc. Plus de asta, presiunea in instalatia de ungere e mai buna cand e turat motorul pe la 2000rot/min.
Apoi, cu turatii joase, ce nu trebuie sa depaseasca 2500rot/min se poate circula pana cand motorul ajunge la temperatura normala. In toate manualele de instructiuni , nu se recomanda incalzirea motorului la relanti. Si asta scrie cu litere mari si cu rosu. Fabrica recomanda PLECAREA imediata dupa pornire.Si cred ca stie ea de ce.....
|
|
|
14-12-12, 21:41
|
#5395
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,810
Member of: [BMW]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by capricosti
Timpul in care motorul ajunge la temperatura normala de lucru e mult mai rapid daca motorul intra in sarcina moderata decat daca el functioneaza la relanti. La orice motor ce functioneaza la turatii joase la rece se formeaza calamina pe supape, pistoane, in chiulasa, si asta mai ales la motoarele diesel care au un timp mai mare sa ajunga la temperatura nominala,Toti constructorii de masini recomanda ca imediat dupa pornirea motorului sa se plece la drum, dar fara acceleratii violente pana cand nu ajunge la temperatura de 80-90"C. Ideia e ca, dupa pornire , nu trebuie asteptat mai mult de 10-15 sec, acest timp fiind necesar ca uleiul sa ajunga la axele cu came si culbutori. Si astfel, temperatura ajunge mai repede la normal in sarcina redusa, si se evita uzura motorului. Pt ca, orice metal, la rece are o duritate mai redusa, iar functionarea la relanti cu motorul rece sau pe loc presupune niste reactii chimice ce-i reduc viata . Din aceasta cauza, ideal este ca motorul sa ajunga CAT MAI REPEDE la regimul normal.Si asta se face tot in sarcina medie, adica tragand masina dupa el, nu stand pe loc. Plus de asta, presiunea in instalatia de ungere e mai buna cand e turat motorul pe la 2000rot/min.
Apoi, cu turatii joase, ce nu trebuie sa depaseasca 2500rot/min se poate circula pana cand motorul ajunge la temperatura normala. In toate manualele de instructiuni , nu se recomanda incalzirea motorului la relanti. Si asta scrie cu litere mari si cu rosu. Fabrica recomanda PLECAREA imediata dupa pornire.Si cred ca stie ea de ce.....
|
Daca nici acum nu e clar...
|
|
|
14-12-12, 21:53
|
#5396
|
Stage 5
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by capricosti
Timpul in care motorul ajunge la temperatura normala de lucru e mult mai rapid daca motorul intra in sarcina moderata decat daca el functioneaza la relanti. La orice motor ce functioneaza la turatii joase la rece se formeaza calamina pe supape, pistoane, in chiulasa, si asta mai ales la motoarele diesel care au un timp mai mare sa ajunga la temperatura nominala,Toti constructorii de masini recomanda ca imediat dupa pornirea motorului sa se plece la drum, dar fara acceleratii violente pana cand nu ajunge la temperatura de 80-90"C. Ideia e ca, dupa pornire , nu trebuie asteptat mai mult de 10-15 sec, acest timp fiind necesar ca uleiul sa ajunga la axele cu came si culbutori. Si astfel, temperatura ajunge mai repede la normal in sarcina redusa, si se evita uzura motorului. Pt ca, orice metal, la rece are o duritate mai redusa, iar functionarea la relanti cu motorul rece sau pe loc presupune niste reactii chimice ce-i reduc viata . Din aceasta cauza, ideal este ca motorul sa ajunga CAT MAI REPEDE la regimul normal.Si asta se face tot in sarcina medie, adica tragand masina dupa el, nu stand pe loc. Plus de asta, presiunea in instalatia de ungere e mai buna cand e turat motorul pe la 2000rot/min.
Apoi, cu turatii joase, ce nu trebuie sa depaseasca 2500rot/min se poate circula pana cand motorul ajunge la temperatura normala. In toate manualele de instructiuni , nu se recomanda incalzirea motorului la relanti. Si asta scrie cu litere mari si cu rosu. Fabrica recomanda PLECAREA imediata dupa pornire.Si cred ca stie ea de ce.....
|
nu mai vreau sa incep iar cu discutii in contradictoriu,dar producatorul ala mai si abereaza.....incepand cu consumul dat de producator care nu are nici o legatura cu realitatea la nici o masina si asta din momentul in care ai scos-o pe poarta fabricii,nu la 300.000 km.....pana la masinile care au distributia pe lant scrie si acolo mare cu rosu a nu se depasii .........km,difera de la un producator la altul....am vazut masini de 500.000 km care nu aveau lantul schimbat si mergeau impecabil.......
eu imi las carutele 5 min vara sau iarna sa mearga la relanti din momentul in care le-am pornit dimineata.....si sincer mi se rupe de ce zice producatorul.....
si am avut masinii luate si de la 0 km,eu le-am scos din reprezentanta si am avut masinii si la 350.000 km si nu s-a stricat niciuna ca a stat 5 min la relanti.....
|
|
|
14-12-12, 22:18
|
#5397
|
Banned
Stage 5
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
|
Re: Benzina sau motorina ?
Clar ca si cristalu. Am mai invatat ceva. Nu se sta la relanti. Punct. Si nu se conduce subturat pt ca se depune calamina pe pistoane si restu pieselor. Trebuie sa se conduca mai turat. Punct. De sarbatori ma duc in Romania, ii bag in rezervor solutie din aia de curatat injectoare si calamina, si ii dau in gura cu 150-160 incontinuu. Ca de o madaresc ca pe o femeie, atunci i se urca calamina la cap. Asa ca trebuie aratat cine-i stapinu. Masina-i facuta sa fuga, nu sa steie la relanti si sa mearga cu 50 la ora, ca asa se duce drecu. Ruullzzzz ... ruullzzz .....
|
|
|
14-12-12, 22:31
|
#5398
|
Stage 5
Join Date: Dec 2009
Posts: 614
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by franz34sm
Clar ca si cristalu. Am mai invatat ceva. Nu se sta la relanti. Punct. Si nu se conduce subturat pt ca se depune calamina pe pistoane si restu pieselor. Trebuie sa se conduca mai turat. Punct. De sarbatori ma duc in Romania, ii bag in rezervor solutie din aia de curatat injectoare si calamina, si ii dau in gura cu 150-160 incontinuu. Ca de o madaresc ca pe o femeie, atunci i se urca calamina la cap. Asa ca trebuie aratat cine-i stapinu. Masina-i facuta sa fuga, nu sa steie la relanti si sa mearga cu 50 la ora, ca asa se duce drecu. Ruullzzzz ... ruullzzz .....
|
Rullzzz Rullzzz pe dracu , cand te opreste politia ce spui? hai sefule lasa-ma ca se depune calamina nu pot sa merg cu 50, cand opresti la semafor , ori opresti motorul , ori faci burnout ca sa nu se depuna stii tu .... calamina aia....
Last edited by marian92; 14-12-12 at 22:37.
|
|
|
14-12-12, 22:45
|
#5399
|
Stage 5
Join Date: Jul 2012
Posts: 560
|
Re: Benzina sau motorina ?
Poti sa mergi turat si cu a doua.
|
|
|
14-12-12, 22:54
|
#5400
|
Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 964
Member of: [Freehand Design Usergroup] [Colectionar Machete]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Īn manualul de utilizare pentru GLK scrie legat de pornirea de pe loc doar "Īncălziţi rapid motorul. Nu solicitaţi motorul la maxim īnainte ca acesta să fi atins temperatura normală de funcţionare." dar nu se precizează cum, īnsă ce a spus capricosti sună foarte logic. Cu toate acestea, iarna, de exemplu la < -10*C cum ar trebui de procedat?
franz34sm, nu ştiu dacă aş mai vizita forumul ăsta amărāt dacă nu l-ai frecventa.
|
|
|
|
|