VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
View Poll Results: anvelope iarna noi VS sh
|
anvelope de iarna noi (la un pret decent)
|
|
34 |
46.58% |
anvelope de iarna SH (de firma bai tata)
|
|
39 |
53.42% |
17-08-11, 15:07
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
|
anvelope noi VS anvelope SH(de firma) -pt iarna
Cum a mai ramas relativ putin timp pana la 1 noiembrie 2011 cand toti soferii vor fi obligati sa isi echipeze autoturismele cu anvelope de iarna (4 bucati) m-am gandit sa creez acest subiect sa vedem care investitie merita mai mult.
Caz concret: 4bucati anvelope iarna costa minim 800RON in magazin, si nu vorbesc de marci celebre ci de Debica, Sava, Hankook, Matador. Deja de aici in sus ( Barum, BF Goodrich, Vredestein, Nokian) pretul urca spre si peste 1000RON ceea ce e o suma maricica pentru unii.
Alt caz: un prieten si-a luat anul trecut 4bucati Dunlop cu 120Ron bucata dar dupa cum aratau atunci cand le-a montat deja cred ca iarna asta ii mai trebuie 4.
Ce parere aveti? pana la 1noiembrie poate ajungem la o concluzie.
Distribuitorii marcilor Michelin si Goodyear vor majora incepand cu 1 septembrie preturile la toate tipurile de anvelope, in medie cu 7-10%, au declarat surse din piata. Motivul consta in cresterea costurilor la materia prima, potrivit MONEY.ro.
Oficialii Michelin Romania sustin insa ca "pe moment, nu s-a luat in discutie majorarea preturilor". Producatorul de anvelope, care detine trei fabrici in Romania, doua la Zalau si una la Floresti, comercializeaza exclusiv prin distribuitori.
In ceea ce priveste preturile produselor Goodyear, oficialii Goodyear Tire & Rubber Co au declarat, odata cu prezentarea datelor financiare pentru al doilea trimestru al acestui an, ca anticipeaza o crestere a costurilor la materiile prime pentru perioada care a mai ramas din 2011 cu peste 30 de procente, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Anvelopele all-season sau cele de iarna vor fi obligatorii de la data de 1 noiembrie 2011 si doar in cazul circulatiei pe drumuri acoperite de zapada, gheata, polei, in cazul conditiilor uscate de rulare folosirea lor fiind optionala.
Amenda aplicata celor ale caror vehicule nu sunt dotate cu astfel de anvelope variaza intre 2.500 si 4.000 de lei. In plus, soferii vor fi pasibili de o penalizare cuprinsa intre 9 si 20 de puncte si retinerea certificatului de inmatriculare.
Last edited by lord_wader; 17-08-11 at 15:11.
|
|
|
23-08-11, 00:56
|
#2
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: anvelope noi VS anvelope SH(de firma) -pt iarna
Am avut un set de sh-uri Dunlop M3 Winter Sport, folosite 1 sezon inaintea mea, si le-am folosit inca 4 ani cu tractiune spate si tras de masina, gumele nu m-au tradat macar odata, pe franare sau pe schimbare de traiectorie.
Sunt relativ sigur ca la banii pe care i-am dat pe alea imi cumparam noi niste chestii care nu ma ajutau asa de bine, si sigur nu atat de mult. Ma rog, aici mai e o discutie legata de duritatea (si implicit greutatea) anvelopelor, care e un dezavantaj mare daca se depaseste o proportie de bun simt, dar e alta poveste deja.
Concluzia: eu unul nu-mi cumpar noi pentru ca nu-mi permit ce-mi doresc, dar imi permit sh-uri fix din care vreau.
Last edited by aleks; 23-08-11 at 00:58.
|
|
|
23-08-11, 02:26
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
|
Re: anvelope noi VS anvelope SH(de firma) -pt iarna
Aici este cu dus si intors.
1. ca la orice cauciuc, conteaza foarte mult DOT-ul iar cumparatorii nu prea sunt atenti la el
2. 50% uzura la un cauciuc de iarna inseamna mult mai mult decat 50% la un cauciuc de vara, adica - lipsa aia de 50% a cauciucului de iarna se simte foarte mult in conditii de carosabil cu zapada si fata de un cauciuc nou, la cauciucurile de vara uzura de 50% poate fi insesizabila fata de un cauciuc nou, pe asfalt curat. Pe ploaie se mai face diferenta dar la viteze mari.
|
|
|
23-08-11, 02:40
|
#4
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: anvelope noi VS anvelope SH(de firma) -pt iarna
Quote:
Originally Posted by GTR
Aici este cu dus si intors.
1. ca la orice cauciuc, conteaza foarte mult DOT-ul iar cumparatorii nu prea sunt atenti la el
2. 50% uzura la un cauciuc de iarna inseamna mult mai mult decat 50% la un cauciuc de vara, adica - lipsa aia de 50% a cauciucului de iarna se simte foarte mult in conditii de carosabil cu zapada si fata de un cauciuc nou, la cauciucurile de vara uzura de 50% poate fi insesizabila fata de un cauciuc nou, pe asfalt curat. Pe ploaie se mai face diferenta dar la viteze mari.
|
1. Ai ramane uimit, in ultimul an cel putin cred ca 9 din 10 oameni prima data ma intreaba de anul de fabricatie (popular DOT, desi nu e tocmai ala )
2. Corect, vara poti merge si cu sarmele scoase daca n-ai viteza, nu simti la fel, dar cand franezi iti blestemi zilele Iarna insa, e relativ complicat cu gume uzate, absolut deacord.
|
|
|
23-08-11, 12:50
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
|
Re: anvelope noi VS anvelope SH(de firma) -pt iarna
Aleks, multumesc pentru ca ai vitalizat subiectul altfel ramanea in subsolul paginii.
In cazul tau ai dreptate sa folosesti sh, nici nu imi imaginez cat de scump ar fi la BMW un set nou la talonul respectiv si sa mai fie si de firma.
|
|
|
23-08-11, 13:05
|
#6
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of: [Opel]
|
Re: anvelope noi VS anvelope SH(de firma) -pt iarna
Second de firma.
Anul trecut mi-am luat 4 bucati cu 200 RON.195/65/15.
Tinand cont ca unul nou aceeasi firma este 240/buc eu zic ca am facut o investitie buna.Si daca le schimb la an si tot m-am scos.
Si o se le mai folosesc si iarna aceasta deoarece au 6mm.Deci deja ies in castig.
|
|
|
23-08-11, 20:31
|
#7
|
Suzuki Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 876
Member of: [Suzuki] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: anvelope noi VS anvelope SH(de firma) -pt iarna
eu unul mi-am luat exact ce mi-a făcut cu ochiul, adică bridgestone blizzak făcute īn Japonia. īntr-adevăr am făcut un compromis la dimensiune. eu īn talon am 185\60\15 și am luat 185\65 fiind mai ieftine pentru că este o dimensiune mai comună.
pe zăpadă am exact controlul pe care īl am cu gumele mele de vară (dunlop sport sp01) pe asfalt umed.
pe asfalt ud sunt cam slabe...dar...asta e. pe zăpadă nu am rămas blocat nici măcat O DATĂ. toată iarna. Recomand, mai ales īn zone īn care e multă zăpadă iarna.
ca să vă faceți o idee, eu am urcat la Rānca pe 27 decembrie 2010 fără lanțuri, fără nici o problemă, īn regim destul de sportiv (70-80). pe alocuri m-am și oprit după șmecherași cu gume de vară sau alte invenții, și unde alții se īmpotmoliseră, eu am oprit lāngă ei și din aceeași rampă am plecat de pe loc. 4 oameni īn mașină + bagaje, 1075 kg de mașină cu tracțiune față și motor 1.3 benzină 92cp, deci nu vreun supercar
__________________
If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!
Last edited by Bong; 23-08-11 at 20:55.
|
|
|
24-08-11, 04:23
|
#8
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: anvelope noi VS anvelope SH(de firma) -pt iarna
Nu am vazut in post, gumele tale le-ai luat noi, nu?
|
|
|
24-08-11, 12:34
|
#9
|
Suzuki Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 876
Member of: [Suzuki] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: anvelope noi VS anvelope SH(de firma) -pt iarna
Quote:
Originally Posted by aleks
Nu am vazut in post, gumele tale le-ai luat noi, nu?
|
scuzele de rigoare. da
noi, undeva la 300 ron bucata.
|
|
|
24-08-11, 14:19
|
#10
|
Stage 4
Join Date: Jan 2006
Posts: 296
Member of: [CHEVROLET]
|
Re: anvelope noi VS anvelope SH(de firma) -pt iarna
Eu anul trecut mi-am gasit un set second de Fulda Montero 2 la 320 de lei. Nu m-au pus niciodata in dificultate. Cred ca au fost folosite un sezon inainte sa le cumpar, au multa carne pe ele.Sigur ma tin inca 2 sezoane. Tinand cont ca la dimensiunea de 185/55r15 care o am, la banii astia cumparam o singura anvelopa noua de buget no-name, sunt multumit.
|
|
|
24-08-11, 17:05
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Aug 2009
Posts: 730
|
Re: anvelope noi VS anvelope SH(de firma) -pt iarna
Eu am luat anvelope sh Nokian cu tot cu jante de tabla la 700 de lei. Arata foarte bine si cred ca ma tin 3-4 sezoane. Au dimensiunea 185/60/R15 (de Logan dar le am pus pe Megane).
|
|
|
25-08-11, 09:44
|
#12
|
Stage 4
Join Date: Jan 2006
Posts: 296
Member of: [CHEVROLET]
|
Re: anvelope noi VS anvelope SH(de firma) -pt iarna
La logan dimensiunea este 186/65r15.
|
|
|
26-08-11, 09:14
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
|
Re: anvelope noi VS anvelope SH(de firma) -pt iarna
Sunt 2 taloane la logan: 185/65/15 si 165/80/14
|
|
|
02-09-11, 15:26
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Feb 2010
Posts: 701
Member of: [VW]
|
Re: anvelope noi VS anvelope SH(de firma) -pt iarna
cauciucuri noi si mai ieftine decat unele de firma cu o uzura mare !
|
|
|
02-09-11, 18:33
|
#15
|
Stock
Join Date: Jan 2009
Posts: 7
|
Re: anvelope noi VS anvelope SH(de firma) -pt iarna
N-am stat sa citesc tot dar daca circuli in zone unde se curata si o sa se curete zapada atunci sh, daca te duci la munte sau stai in locuri in care zapada nu prea se curata si e mare atunci noi. In orice caz daca iei sh trebuie sa ai si persoane de unde sa le iei, eu mi-am luat 4 sh la 90buc cu 7mm profil dar am si noi pe cealalta masina. Totul tine sa te ai bine cu vanzator si sa te duci atunci cand primeste transportul.
|
|
|
|
|