Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Pro sau contra masini electrice.
PRO masini electrice 64 55.17%
CONTRA masini electrice 52 44.83%
Voters: 116. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 31-07-11, 12:06   #16
Stage1

Stage 5
 
Stage1's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 551
Default Re: PRO si CONTRA masinilor electrice

Quote:
Parerea mea este ca viitorul masinilor ecologice sunt bio combustibilii... Etanol obtinut din porumb sau bio diesel obtinut din rapita... variante mult mai ecologice sunt, numai ca monopolul combustibilor pe baza de petrol este prea mare iar partea cu electricul, e chestie de moment sa zicem de trend.
Pentru asta trebuie spatiu(teren agricol), trebuie mult spatiu si nu stiu cum sa-ti spun dar la nivel global, nu avem...
Ar avea mai multe sanse hidrogenul.
Quote:
Unde mai este placerea de a conduce...sa auzi sunetul motorului...sa simti anumite senzatii pe care numai un motor cu combustie internat ti le poate oferii... Nu o sa fie ciudat cand iti iei o masina mai exclusivista gen Ferrari (care deja dezvolta o prostie de genu) si o sa sune ca Opelul Ampera al vecinului?
Fara grija, daca asta-i problema, se vor monta sisteme acustice care sa redea sunetele diferitelor motoare din trecut (un banal exemplu, cand te joci nfs sau ceva simulator cu masini, te deranjeaza inexistenta unui v8 montat dupa monitor?), solutiile se gasesc acolo unde-i nevoie. Vor fi audi/bmw/mercedes/seat/ferrari/a.martin/etc, deci modelele vor fi evident ,,fara numar", nu cred ca va fi problema confunziei masinii tale cu ale vecinului, referitor la viteza, nu cred ca va scadea, dimpotriva...
__________________

The power within you...

Last edited by Stage1; 31-07-11 at 12:17.
Stage1 is offline   Reply With Quote
Old 31-07-11, 15:15   #17
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: PRO si CONTRA masinilor electrice

Quote:
Originally Posted by Yackone View Post
Unde mai este placerea de a conduce...sa auzi sunetul motorului...sa simti anumite senzatii pe care numai un motor cu combustie internat ti le poate oferii... Nu o sa fie ciudat cand iti iei o masina mai exclusivista gen Ferrari (care deja dezvolta o prostie de genu) si o sa sune ca Opelul Ampera al vecinului?
Vorbim de masini de folosinta urbana zilnica, nu pentru pasionati sportivi, nu pentru concedii in afara, etc..

Cand te uiti pe strada intr-un oras o sa vezi ca 80% din masini nu sunt cumparate pentu sunetul motorului si nici pentru veleitatile sportive, nu parcurg mai mult de 100 km/zi, stau minim 6 ore in parcare, adica sunt fix targetul electicelor.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 31-07-11, 19:30   #18
Yackone
Peugeot Driver

Stage 5
 
Yackone's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 4,136
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Virtual Tuning]
[Freehand Design Usergroup]
[A.C.S. Speedline Motorsport]
[PEUGEOT]
[4Rally]
[Design Team]
[SKODA]
[VW]
Default Re: PRO si CONTRA masinilor electrice

Da ... argumente practice sunt...dar totusi prefer sa aud un motor sub capota nu bazaitul aperilor...este parerea mea.
Yackone is offline   Reply With Quote
Old 31-07-11, 20:57   #19
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: PRO si CONTRA masinilor electrice

Quote:
Originally Posted by Yackone View Post
Da ... argumente practice sunt...dar totusi prefer sa aud un motor sub capota nu bazaitul aperilor...este parerea mea.
1.Nu tu esti targetul.
2.Prefer de 1000x sunetul electric vs cel de diesel.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 01-08-11, 00:18   #20
Yackone
Peugeot Driver

Stage 5
 
Yackone's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 4,136
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Virtual Tuning]
[Freehand Design Usergroup]
[A.C.S. Speedline Motorsport]
[PEUGEOT]
[4Rally]
[Design Team]
[SKODA]
[VW]
Default Re: PRO si CONTRA masinilor electrice

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
1.Nu tu esti targetul.
2.Prefer de 1000x sunetul electric vs cel de diesel.
Daca nu sunt eu traget-ul atunci de ce se fac masini electrice/hibride cu valente sportive pentru tineri?? Ex: Honda CR-Z
Yackone is offline   Reply With Quote
Old 01-08-11, 00:49   #21
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: PRO si CONTRA masinilor electrice

Quote:
Originally Posted by Yackone View Post
Daca nu sunt eu traget-ul atunci de ce se fac masini electrice/hibride cu valente sportive pentru tineri?? Ex: Honda CR-Z
Pai una este hibridul, alta este full electric. (cr-z-ul ala e foarte tare )

Sunetul pe benzina al unei masini sport este bestial ce-i drept, dar motorul electric in sine are avantaje majore, penalizarea venind deocamdata de la greutatea si capacitatea acumulatorilor.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 30-09-11, 11:00   #22
mihaitarta

Stage 3
 
mihaitarta's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 106
Default Re: PRO si CONTRA masinilor electrice

In ideea in care oricum am doua masini, nu m-ar deranja ca una sa-mi satisfaca pasiunea fata de masini, iar cealalta sa fie o ascutitoare din aia electrica, DAR:

1. In niciun caz hibrida. Hibridele mi se par cea mai prosteasca gaselnita posibila. In afara de faptul ca nu platesti taxa de inmatriculare eu nu vad altceva decat dezavantajept ca in general functioneaza mai mult pe benzina si mai ai inca o gramada de chestii in plus care sunt potentiale defectiuni la niste masini a caror calitate oricum s-a cam dus in cap in ultimii 5-10 ani.
2. Daca e sa fie electrica, primul si cel mai mare dezavantaj (deocamdata) peste care n-as putea sa trec este pretul. Mai bine imi tai o mana decat sa dau 42.000 pe un Ampera. Un simplu calcul iti arata ca ai nevoie de 8-10 ani ca sa economisesti din carburanti diferenta de pret fata de o masina cu motor diesel/benzina, asta nepunand la socoteala faptul ca bateria nu rezista 8-10 ani si e cam cea mai scumpa "piesa" de pe masina. E bine ca incearca, dar deocamdata mi se pare epic fail.
3. Un alt element care impinge constiinta colectiva spre masini electrice e protectia mediului.
Parerea mea e urmatoarea: Atata timp cat pe cosul CET-ului din Oradea (centrala electro termica sau cum naiba s-o fi numind) iese un fum negru gros de parca ar arde cauciucuri, nu ma intereseaza subiectul poluare provenita de la autoturisme personale, indiferent cat consuma.
Cand o sa se rezolve in primul rand problema poluarii industriale, putem sta de vorba si cu privire la poluarea autoturismelor personale. Pana atunci mi se pare absolut irelevant.
mihaitarta is offline   Reply With Quote
Old 08-10-11, 15:31   #23
AlexandruHD

Stage 1
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 21
Default Re: PRO si CONTRA masinilor electrice

1. Da, e o chestie interesanta...dar nu inteleg ceva. Adica cu o masina normala ramai fara benzina/motorina, te opresti si alimentezi... eh acum e acum cu masina electrica ce faci? din cunostintele mele curentul nu ““curge““ asa repede ca benzina si dureaza ceva o incarcare
2. Cred ca daca am trece la productie de energie electrica in masa pe baza de elemente radioactive ( centrale nucleare ) atunci am putea sustine consumul enorm de energie.
3. Cat despre autonomia bateriilor... eu am alta idee desi e MULT PREA GREU de realizat : hai sa acoperim toate drumurile/autostrazile si toate cele, cu o plasa electrica ( cam la 5 metri inaltime ) si sa fim legati la ele cam ca si troleele dar nu la cabluri ca sa ne putem misca liberi de pe o banda pe alta si alte cele. Plasa sa fie similara cu cea de la masinutele alea din parcurile de distractii (au o plasa deasupra lor si is legate la ele...cred ca alai principiu de functionare). Plasa aceea sa fie legata direct la sistemul national... si asa s-ar rezolva toate problemele de autonomie. Cat despre cum ne taxeaza ... sa aibe fiecare cate un contor pe masina si la sfarsit de luna sa ne vina factura SIMPLU :X dar extrem de greu de realizat...

Iertati-ma daca v-am plictisit
AlexandruHD is offline   Reply With Quote
Old 08-10-11, 20:32   #24
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: PRO si CONTRA masinilor electrice

Deobicei nu comentez la posturi utopice, dar acum vreau numai să te īntreb două chestii: CFR-ul foloseşte genul ăsta de deplasare, doar că e pe un singur fir, īn Z. Nu te'ai intrebat de ce, pentru a misca echivalentul a maximum 200 de masini foloseste cateva zeci de mii de volti? Si ai idee cam cāt sunt de mari pierderile pe reţea din cauza vechimii medii a locomotivelor de pe trasee şi a reţelei electrice īn sine(dealtfel bine īntreţinute, pe cāt posibil)? Plasă de maşinuţe....
Cāt despre resursele de uraniu limitate care n-ar susţine consumul planetar de energie nici măcar un an, dacă ar fi sursă exclusivă, nici nu mai vorbesc.

Last edited by aleks; 08-10-11 at 20:38.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 09-10-11, 01:25   #25
TURBOSS

Stage 5
 
TURBOSS's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 589
Exclamation Re: PRO si CONTRA masinilor electrice

eu vad masinile electrice pe viitor. vor aparea masini excusive pt mersul prin orase, autonomie de 200 km si cand tehnica va progresa(se scoate de la fundul caietului) vor aparea si masini care pot acoperii 6-700 km, sau de ce nu 1000 km. benzinariile vor deveni ENEL, cu naspe mii de fire sa poata incarca simultan 10-15 masini pe putin, timpul de incarcare sa fie maxim 45 min.
atnci cafelele, sucurile, swandwchurile...eugeniile vor fii si mai scumpre la benzinarie. vrei nu vrei...tot trebuie sa stai ceva pana sa incarca masina.
__________________
audi a4 265 cp= bagaboanta mea>face autostrada- vanduta

bmw 325=amanta mea
TURBOSS is offline   Reply With Quote
Old 12-10-11, 03:07   #26
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: PRO si CONTRA masinilor electrice

Sincer, eu sunt de parere ca, inca este prea devreme casa ne facem o parere pertinenta asupra motoarelor electrice, abea daca au aparut primele astfel de automobile.......in plus, "pompe" electrice mai ales la noi in tzara avem numai una, pe cand de ex in Elvetia la prima benzinarie de pe autostrada la care m-am uitat mai atent deja am vazut una da si acolo doar cateva am vazut efectiv pe strada...eventual daca am vb de hibride hai sa zicem cat de cat, da si acestea sunt rare si toate noi de inca nu ne putem pronunta in privinta fiabilitatii lor.
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 13-10-11, 03:05   #27
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: PRO si CONTRA masinilor electrice

Quote:
Originally Posted by aleks View Post
Deobicei nu comentez la posturi utopice, dar acum vreau numai să te īntreb două chestii: CFR-ul foloseşte genul ăsta de deplasare, doar că e pe un singur fir, īn Z. Nu te'ai intrebat de ce, pentru a misca echivalentul a maximum 200 de masini foloseste cateva zeci de mii de volti? Si ai idee cam cāt sunt de mari pierderile pe reţea din cauza vechimii medii a locomotivelor de pe trasee şi a reţelei electrice īn sine(dealtfel bine īntreţinute, pe cāt posibil)? Plasă de maşinuţe....
Cāt despre resursele de uraniu limitate care n-ar susţine consumul planetar de energie nici măcar un an, dacă ar fi sursă exclusivă, nici nu mai vorbesc.
CFR foloseste tensiuni inalte pentru a cobori curentul si a limita pierderile de transport a energiei si pierderile la contact. O locomotiva misca lejer cam 100 de tiruri printr-un singur contact, la masini puterea ar fi mult mai mica.
Nu sustin ca ar fi cea mai buna solutie mai ales ca in Ro s-ar fura prea mult si ar fi multe accidente din cauza furturilor dar TEHNIC n-ar fi imposibil.

Din ce citisem eu rezervele de materiale radioactive se apropie de cele mai optimiste estimari de rezerve de combustibili fosili (ceva cam 75%)
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 13-10-11, 14:43   #28
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: PRO si CONTRA masinilor electrice

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Din ce citisem eu rezervele de materiale radioactive se apropie de cele mai optimiste estimari de rezerve de combustibili fosili (ceva cam 75%)
Conteaza cum e facut calculul, 75% din cat s-ar consuma inlocuind total sursele de combustibili fosili cu uraniu? Ma indoiesc serios de buna intentie a celui care a facut calculul initial.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 15-10-11, 19:31   #29
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: PRO si CONTRA masinilor electrice

Estimarile respective se refereau la cata energie mai avem disponibila in total.
Cifrele relative erau
- combustibil fosili 0.4 - 3 (3 daca se pune la punct tehnica de extragere)
- combustibili nucleari 2.5

@Gixer motorul electric e "matur" de foarte multi ani, e doar o chestie de alegere a tipului constructiv.
Dupa parerea mea motorul electric nu mai poate fi imbunatatit decat la raportul masa/putere in rest la capitolele fiabilitate si randament e la niveluri la care motoarele termice nu pot ajunge nici TEORETIC.
Randamentul ajunge la 98% la motoarele de puteri mari.
Again doar stocarea energiei e problema.

Last edited by RVL 2000; 15-10-11 at 19:50.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 17-10-11, 08:39   #30
ApocalypseXL

Stage 3
 
ApocalypseXL's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 112
Member of:
[Honda]
Default Re: PRO si CONTRA masinilor electrice

Masinile electrice o sa aiba un viitor real abia dupa ce o sa avem reactoare pe fuziune care sa produca destul curent sau daca o sa avem peste 60% energie regenerabila .

Masinile cu acumulatori nu prea au mare viitor , mai degraba cele ce au celule electrice sunt viitorul . Astea cu acumulatori sunt doar o faza de tranzitie .
ApocalypseXL is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -