VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
27-11-10, 19:21
|
#1
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,343
Member of: [VW] [2 Roti] [Old School Cars]
|
Trepte scurte vs Trepte lungi
Care e mai bun pt. performanta/consum?
|
|
|
27-11-10, 19:43
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: Trepte scurte vs Trepte lungi
bun threadul asta. am aceiasi dilema de f multa vreme, si pana acu nu am reusit sa mi-o elucidez. nu ma intereseaza neaparat consumul, mai mult pt performante pe 400m. majoritatea o sa zica "trepte scurte", snt sigur. totusi, rapoarte scurte inseamna inca o treapta in plus, care inseamna timp pierdut.
in afara de asta, cu rapoarte scurte, e mai greu sa iei startul bine, pt ca tind sa rupa aderenta mai repede.
chiar snt curios de discutia asta.
__________________
From WTF to DIY to OMG
|
|
|
27-11-10, 20:20
|
#3
|
Banned
Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of: [2 Roti]
|
Re: Trepte scurte vs Trepte lungi
Ori alegi trepte lungi si putine, ori scurte si multe, dar plaja de demultiplicari trebuie sa ramana aceeasi. Eu as alege putine si lungi....nu prea imi place sa tot mestec in cutie. Masina tre sa aiba motor in primul rand si pe urma cutie!
Totusi daca e sa vb de un benzinar de capacitate medie, si anume 2-2.5, prefer trepte scurte.
Last edited by Gixer; 27-11-10 at 20:22.
|
|
|
27-11-10, 22:04
|
#4
|
Stage 3
Join Date: May 2010
Posts: 90
|
Re: Trepte scurte vs Trepte lungi
poi ptr 402m si ptr consum sunt bune treptele lungi .... ptr rally sunt bunele treptele scurte :P
|
|
|
27-11-10, 22:18
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
|
Re: Trepte scurte vs Trepte lungi
Quote:
Originally Posted by g3o.
poi ptr 402m si ptr consum sunt bune treptele lungi .... ptr rally sunt bunele treptele scurte :P
|
402m rapizi nu se pupa cu calculul consumului, adica cu treptele lungi, de ce foosesc oare la Rally trepte scurte???
Iar cand este vorba de consum se face o optimizare a cutiei in functie de motor, adica nici prea lungi nici prea scurte.
|
|
|
27-11-10, 23:32
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Sep 2009
Posts: 861
|
Re: Trepte scurte vs Trepte lungi
Exact cum zice GTR nici prea scurte nici prea lungi....intr-e e cel mai bine
|
|
|
28-11-10, 02:21
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 858
|
Re: Trepte scurte vs Trepte lungi
din cate stiu... treptele scurte sunt mai bune pt 402 dar dc intre 2 ursi cu 2.5 aman doi unul cu grup 3.25 si unu cu 3.64 sau chiar mai scurt castiga cel cu 3.25 ?
__________________
|
|
|
28-11-10, 11:34
|
#8
|
Stage 3
Join Date: Aug 2010
Posts: 161
|
Re: Trepte scurte vs Trepte lungi
Quote:
Originally Posted by sTAILLL
din cate stiu... treptele scurte sunt mai bune pt 402 dar dc intre 2 ursi cu 2.5 aman doi unul cu grup 3.25 si unu cu 3.64 sau chiar mai scurt castiga cel cu 3.25 ?
|
si la top speed cine castiga?
Pai primu lucru la care te gandesti e ce vrei de la masina ? vrei 0-100 repede e clar ca o sa ai un top speed destul de jos... e clar ca in ecuatia asta o sa intre mai multe lucruri cum ar fi puterea motorului.. dar la majoritatea masinilor treptele sunt medii nici prea scurte nici prea lungi. Numai bine.
Last edited by AlexSpeed; 28-11-10 at 11:38.
|
|
|
28-11-10, 12:12
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 964
Member of: [Freehand Design Usergroup] [Colectionar Machete]
|
Re: Trepte scurte vs Trepte lungi
Quote:
Originally Posted by dony ddc
Exact cum zice GTR nici prea scurte nici prea lungi....intr-e e cel mai bine
|
N-a zis că între e cel mai bine mereu, "se face o optimizare a cutiei in functie de motor", adică nici prea lungi nici prea scurte pentru motorul respectiv, pentru ca el să nu ducă nici lipsă de putere dar nici să fie obligat să aiba un regim de lucru neadecvat.
Şi eu sunt de acord în mare parte cu ce s-a scris mai sus. Treptele prea lungi nu au ce căuta pe motoare slabe, dar nici treptele foarte scurte, deoarece la o plecare nu trebuie să fie atinsă forţa la care se rupe aderenţa. Dar cum s-a şi zis, depinde de la motor la motor, trebuie să existe mereu un echilibru între performanţă, consum şi fiabilitate.
Last edited by sergini0; 28-11-10 at 12:16.
|
|
|
28-11-10, 21:56
|
#10
|
Stock
Join Date: Nov 2010
Posts: 5
|
Re: Trepte scurte vs Trepte lungi
scurte si multe
|
|
|
28-11-10, 22:44
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
|
Re: Trepte scurte vs Trepte lungi
Quote:
Originally Posted by bear_king
scurte si multe
|
Ia-ti camion.
|
|
|
28-11-10, 23:16
|
#12
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of: [Opel]
|
Re: Trepte scurte vs Trepte lungi
Pentru masini mici 5 viteze lungi.
Pentru masini peste 2.5 neaparat 6 mai scurte(medii)
Pentru raliu 6 sunt si cu 7 neaparat scurte.
Pentru camion 16.
|
|
|
29-11-10, 00:36
|
#13
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Oct 2010
Posts: 361
Member of: [Opel]
|
Re: Trepte scurte vs Trepte lungi
Din experienta mea ,comparand logan 1.4 si corsaB 1.4 8v (cateva mii km ambele) sustin cutia scurta.
Are o acceleratie mai rapida,si in oras daca vrei sa te "infingi" cutia scurta te ajuta. --cel putin la masinile astea 2 cu care sunt familiarizat.
....P.S am ramas uimit cand am luam Logan la semafor......pun meritul pe seama cutiei chiar daca am doar 60cai .
Last edited by jemis90; 29-11-10 at 00:40.
|
|
|
29-11-10, 10:09
|
#14
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,343
Member of: [VW] [2 Roti] [Old School Cars]
|
Re: Trepte scurte vs Trepte lungi
Quote:
Originally Posted by jemis90
Din experienta mea ,comparand logan 1.4 si corsaB 1.4 8v (cateva mii km ambele) sustin cutia scurta.
Are o acceleratie mai rapida,si in oras daca vrei sa te "infingi" cutia scurta te ajuta. --cel putin la masinile astea 2 cu care sunt familiarizat.
....P.S am ramas uimit cand am luam Logan la semafor......pun meritul pe seama cutiei chiar daca am doar 60cai .
|
pune mai mult seama ca masina e fff usoara
|
|
|
29-11-10, 10:36
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,690
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [2 Roti] [Suzuki] [BMW]
|
Re: Trepte scurte vs Trepte lungi
Quote:
Originally Posted by sergini0
N-a zis că între e cel mai bine mereu, "se face o optimizare a cutiei in functie de motor", adică nici prea lungi nici prea scurte pentru motorul respectiv, pentru ca el să nu ducă nici lipsă de putere dar nici să fie obligat să aiba un regim de lucru neadecvat.
Şi eu sunt de acord în mare parte cu ce s-a scris mai sus. Treptele prea lungi nu au ce căuta pe motoare slabe, dar nici treptele foarte scurte, deoarece la o plecare nu trebuie să fie atinsă forţa la care se rupe aderenţa. Dar cum s-a şi zis, depinde de la motor la motor, trebuie să existe mereu un echilibru între performanţă, consum şi fiabilitate.
|
Plecarea o controlezi din acceleratie ... nu rupe aderenta daca nu ii dai tot gazul de la inceput.
|
|
|
|
|