VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
16-12-09, 18:05
|
#16
|
Banned
 Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,397
Member of: [Freehand Design Usergroup] [Honda]
|
Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna
Masini 4x4 testate in conditii care nu sant specificate . Eu sustin ca in conditii de zapada-polei se merge incet si precaut si nu te ajuta prea mult cauciucurile de orice model ar fi ele. Am vazut n accidente pe cauciucuri de iarna si nu intelegea omu cum de a pierdut controlul ca doar el are cauciucuri de iarna. Mai vedeti pe la stiri cum zac prin santuri optimisti echipati corespunzator pt. sezonul rece
|
|
|
16-12-09, 18:18
|
#17
|
 Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 611
|
Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna
Quote:
Originally Posted by CyberCSX
normal ca te duci si pe polei dar nu asa de rau ca cu cele de vara. În afara de asta, LEGEA mai zice ceva si de CONDUITA PREVENTIVA unde trebuie sa-ti adaptesi stilul de condus în functie de conditiile atmosferice, trafic etc. si de CONDUS DEFENSIV. Se învata la scoala de soferi, sta scris si în legislati a româna si asta nu de ieri sau de azi ci de cînd am facut eu permisu la Resita în 1979, ba de si mai de mult.
toti trebuie sa realizam ca natura nu poate fi învinsa sub nici o forma. Indiferent ce tehnica detinem. Singurul lucru ce putem face e sa prevenim si sa n-e aparam pielea si asta putem face numai noi cu gîndire logica.
Ca tu ai derapat asa de tare, chiar asi fi curios ce gume de iarna ai? Ce marca. sÎnt cumva AL SEASON?
Eu am pe cea cu care circul iarna gume de la firma KLEBER. 600 EURO pt. 4 bucati si nu ma pot plînge.
N-am avut parte înca de surprize si asta pe o masina din '89 cu tractiune spate fara A.B.S. / T.C. / E.S.P. si alta "pazlamalîcuri" electronice.
|
cauciucurile sunt de iarna ( Dunlop).nu am derapat in vreun sant sau ceva, dar pur si simplu la 30 km/h la ora daca accelerai, franai sau trageai prea tare de volan pierdeai directia. probabil asta s-a intamplat si din cauza drumului care nu era prea grozav.
stiu ce inseamna conduita preventiva pentru ca abia mi-am luat si restul de categorii asa ca informatiile sunt inca proaspete
|
|
|
16-12-09, 18:28
|
#18
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 438
Member of: [Fiat]
|
Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna
Diferenta exista si se poate simti destul de bine la viteze corespunzatoare. Sunt ceva mai mici sansele sa ramai impotmolit in zapada cu pneuri de iarna, asadar pastreaza un avantaj aici.
Am avut cateva experiente cauciucuri de vara vs cauciucuri de iarna si intradevar au dovedit ca sunt recomandate anotimpului.
Recomand folosirea cauciucurilor de iarna concomitent cu un sofat preventiv, lipsa acestuia anuland beneficiile cauciucurilor.
__________________
If you go fast you die fast
|
|
|
16-12-09, 18:32
|
#19
|
 Stage 5
Join Date: May 2004
Posts: 929
|
Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna
ce ziceti de nokian hakapaelito?sunt niste cauciucuri de iarna cu tinte..cred ca le voi lua sa le pun pe mondeo..am gasit un set sh pe 17 si suna ff interesant..pe polei/gheata sunt ideale..insa nu stiu cum ma voi descurca cu ele cand voi prinde o portiune de drum uscat..(zgomot ..si derapaj cauzat din cauza tintelor)
__________________
Ex opel calibra& borbet A 16" 9j 215/40r16
EX vauxhall vectra& irmscher star sport 17" 225/45 zr17
ford mondeo 2006& OEM alloy 17'' 205/50r17
dacia 1300'71 ...&tablE
Ex e39 528i ..&style 42
latest...E38 728iA oxford green... running on...coming soon AEZ MITA 20 inchx9j ET10 +245/35ZR goodyear F1 asymmetric
|
|
|
16-12-09, 18:34
|
#20
|
Banned
 Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna
Quote:
Originally Posted by !41!
Masini 4x4 testate in conditii care nu sant specificate . Eu sustin ca in conditii de zapada-polei se merge incet si precaut si nu te ajuta prea mult cauciucurile de orice model ar fi ele. Am vazut n accidente pe cauciucuri de iarna si nu intelegea omu cum de a pierdut controlul ca doar el are cauciucuri de iarna. Mai vedeti pe la stiri cum zac prin santuri optimisti echipati corespunzator pt. sezonul rece 
|
Pai exact asta este punctul principal. TEHNICA NU ÎNLOCUIESTE CREIERUL.
Gumele de iarna îti dau mai multa aderenta dar si asta pîna la un punct. singurul lucru ce ajuta sa nu simti zapada/polei / ghiata aproape deloc, sa gonesti cu 100 km/h pe polei fara sa ti se întîmple ceva sînt SPICKES-uri dar sînt interzise în toata europa exclus fiind competitiile.
Pt. cei ce nu stiu ce sînt SPICKES astea sînt ROTI CU CUIE / CRAMPOANE ce se folosesc la competitile auto pe ghiata.
@ Tzepozzz
Treaba cu conduita preventiva era general vorbind iar în ceea ce priveste DUNLOP...... mda..... Aici lumea nu are o parere prea buna despre iele.
În ceea ce priveste conditiile de pavaj, da. Aici trebuie sa-ti dau dreptate. Nu sînt conditiile de aici.
@ hellker
Vezi sa n-ai probleme cu legea ca sînt (cum am mai spus) interzise în toata europa. Vezi ce zice legea din RO.
Daca trîntesti o frîna cu astea cu ABS cu tot pe o portiune uscata, nu numai ca iei asfaltu cu tine dar daca prinzi o linie de tramvai, te duci ca o sanie bob la vale cu ele.
Last edited by CyberCSX; 16-12-09 at 18:36.
|
|
|
16-12-09, 18:50
|
#21
|
Ford Driver
 Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 2,611
Member of: [FORD] [FOTO]
|
Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna
pe la noi pe la cluj se circula binisor. am ramas surprins aseara ce civilizat si organizat mergea lumea. toata lumea merge pe la 30-40 in functie de drum, nu se bagau ca prostii.. nu erau eroi, chiar am ramas placut surprins, desi ma asteptam ca sa fie un haos total prin oras a fost ok.
Intre cauciucuri de vara si iarna... e o diferente imensa. acum 2 ani m-a surprins si pe mine iarna  ) am prins prima ninsoare pe cauciucuri de vara. oribil. nu am inteles nimic din ce se intampla  ).
Si tot in subiectul acesta. peste drum de mine este o vulcanizare. ieri si astazi au lucrat baietii mei non stop. azi noapte pe la 22 ei inca lucrau, asta in conditiile in care in mod normal pe la 2-3 inchid.
p.s foarte interesante rezultatele postate de _anaconda_ . La toate este cel putin dubla distanta de franare.... date de genul ar trebui popularizate mai tare!!
Last edited by RA_2fast4u; 16-12-09 at 18:53.
|
|
|
16-12-09, 19:42
|
#22
|
Banned
 Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna
Pai OMUL GOSPODAR nu se duce la Vulcanizare 
OMUL GOSPODAR, ja 4 jenti de tabla IEFTINE trage pe ele 4 gume de iarna BUNE si l-e pune peste wara în debara sau garaj.
cînd vine vreamea nasoala si scade temperatura (cum am mai spus) sub + 7°c, se duce si-si pune singur rotile de iarna fara sa mai stea CA FRAIERU la coada si sa mai chieltuie si bani inutil
Datele postate de _anaconda_ ar trebui fiecare sa si întipareasca în memorie indiferent daca se urca în Dacia tunata în Gordini Look sau în trotineta de fitze de 150.000 de (n)EURO(ni)
Last edited by CyberCSX; 16-12-09 at 19:45.
|
|
|
16-12-09, 21:39
|
#23
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 438
Member of: [Fiat]
|
Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna
Oricum asta e cea mai buna varianta tinand cont ca eficienta cauciucurilor de iarna este invers proportionala cu latimea lor. Astfel poti lua niste jante inguste si evident cauciucuri mai ieftine, plus ca spatiul de depozitare ocupat este acelasi cu sau fara jante.
CyberCSX sa sti ca si GOSPODARI de genul asta fac cozile la vulcanizare. Mai ales cand manopera te duce la vreo 10 lei, bani, ce te scutesc de stat in frig, dureri de spate, invartit la cric, muncit la roti plus riscuri neprevazute.
|
|
|
16-12-09, 21:55
|
#24
|
Banned
 Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna
Ce riscuri neprevazute?
Sa-ti pice masina de pe cric, sau ce ?
Un set de gume de iarna cumperi o data la 4 ani cel mai des si schimbatul rotilor nu-i mare filozofie iar statul în frig, nu stai muncesti si te încalzesti. Un pic de miscare nu strica si...... apropo de stat în frig:
- Cînd se sta ore în sir pe frig cu nasul sub capota inutil pt. TUNING de fitze, atunci nu mai e frig ? 
Mi se pare mie sai aici sînt unii cam sensibili din comoditate?
Nu stiu dar eu am 47 de ani si-mi pun singur rotile de iarna si viceversa cînd vine primavara de ani de zile si nu m-am mai vaitat de frig.
Ca "voi" copii tineri va vaitati de frig.......
|
|
|
16-12-09, 23:15
|
#25
|
 Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 378
Member of: [VW]
|
Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna
|
|
|
16-12-09, 23:28
|
#26
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 438
Member of: [Fiat]
|
Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna
Mdah... nu ma puteam astepta de la o replica prea grozava din partea lui CyberCSX. O alta discutie pe tema de ce esti tu atat de grozav si restul lumii nu.
|
|
|
16-12-09, 23:58
|
#27
|
 Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 4,267
Member of: [MERCEDES]
|
Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna
Quote:
Originally Posted by RA_2fast4u
p.s foarte interesante rezultatele postate de _anaconda_ . La toate este cel putin dubla distanta de franare.... date de genul ar trebui popularizate mai tare!!
|
Interesante dar nu intaleg un lucru, cum poate un Pajero de 3 tone sa opreasca mai rapid ca si 330-ul sau Passat-ul ?
Quote:
BMW 330xd
80-0 km/h - 203.5 m vs 71.7 m
VW Passat 2.0 TDI 4Motion
80-0 km/h - 127.6 m vs 69.6 m
Mitsubishi Pajero
80-0 km/h - 69.2 m vs 58.8 m
|
|
|
|
17-12-09, 00:18
|
#29
|
 Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
|
Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna
Quote:
Originally Posted by Bogdan_mb
Interesante dar nu intaleg un lucru, cum poate un Pajero de 3 tone sa opreasca mai rapid ca si 330-ul sau Passat-ul ?
|
Posibil ca unele cauciucuri de iarna din test sa fi fost mai bune ca altele. Depinde si de modul cum gestioneaza electronica masinii toata situatia, eficienta 4WD, daca sunt mai multe setup-uri si asa mai departe. Dracu' sa-i ia, asta scrie acolo  .
LE: Posibil ca pneurile speciale de iarna pe care le-au montat pe Pajero erau mai "hard core". De observat ca si cu anvelopele cu care a venit din fabrica are rezultate excelente in teste, se vede ca are valente de offroader si ca se descurca bine in situatii dificile, ajutat mult si de anvelope.
Oricum, dupa cum se vede si in testele alea e clar ca diferenta intre cauciucuri e imensa, povesti gen "e aproape la fel" nu prea tin.
Last edited by _anaconda_; 17-12-09 at 00:25.
|
|
|
17-12-09, 00:24
|
#30
|
Banned
 Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna
Quote:
Originally Posted by Herbas
Mdah... nu ma puteam astepta de la o replica prea grozava din partea lui CyberCSX. O alta discutie pe tema de ce esti tu atat de grozav si restul lumii nu.
|
Eu nu sînt GROZAV cum spui tu. Poate gîndesc alt fel si-mi face placere sa-mi fac totul singur FARA SA DEPIND DE ALTII. Este de fapt o boala de a mea de mic copil si daca vrei sa intru în detalii personale, pîna si gospodaria mi-o fac singur. O femeie n-are ce cauta în bucataria mea. Gatit, spalat vase/ rufe curatenie etc. Nu permit sa se bage nimeni. E si asta un fel de..... meteahna daca vrei sa-i spun asa, meteahna foarte grea de înteles de catre alti barbati care sînt dependenti de femei.
Revenind la tema, aici în Duisburg a început de pe la ora 20 sa ninga. Nu e cine stie ce dar din cauza ca de vre-o saptamîna e frig al naibii, s-a prins imediat.
Nici bine nu s-a facut alb pe jos, deja am vazut girofaruri galbene si masinile împrasteau mecanic zgura cu sare pe sosea. Acum sînt soselele curate, doar ude ca dupa o ploaie normala chit ca continua sa ninga.
Am fost vreo jumate de ora cu cîinele afara, numai cît m-am plimbat cu el prin apropiere au trecut cu masinile de împrastiat sare si zgura (antiderapant) de cel putin 3 ori.
Acum e ora 00:25 si daca ma uit afara masinile care trec nu merg cu mai mult de 30 - 40 km/h chit ca se poate spune ca soseaua e curata bec.
Quote:
Originally Posted by _anaconda_
......povesti gen "e aproape la fel" nu prea tin.
|
Pai asa ceva sînt povesti de adormit copii de la habarnisti.
(sa ma scuze unii)
Last edited by CyberCSX; 17-12-09 at 00:30.
|
|
|
|
|