Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Care ar fi optiunea voastra?
1. in mare parte tuning exterior 37 19.79%
3. cate putin din fiecare 54 28.88%
2. in mare parte tuning motor 96 51.34%
Voters: 187. You may not vote on this poll

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 27-12-05, 16:12   #106
f1anatic

Stage 3
 
f1anatic's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 132
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"GabiByte\"
f1anatic : componentele aerodinamice ca si praguri, eleroane si spoilere din cate stiu eu tot body kitul trebuie conceput si testat pentru ca sa dea rezultate.
Nu Stiam

@GabiByte
In general toate masinile care le vad cu body kit sint cele care au cel mai putzin nevoie de ele. Cele care emit mai multzi dB decibeli sunet prin tobele sparte decit au HP cai putere la motor. Vezi tu...tuturor le place DTM si Australian V8 Supercars si alte curse cu masini Grand Turismo. Dar nu orice body kit merge pe orice masina.

Multzi interpreteaza acest car tuning atit de liberal si de diferit cu realitatea tehnica incit ajung sa sfideze bunul simtz. Spune-mi si mie...la ce ar fi nevoie de body kit in Romania pe o masina care o folosesti si in viatza de zii cu zii ? Ca sa dai prin gropi cu ea si sa ii rupi componentele ? Pai pot spune ca aceeasi logica se potriveste si in America. Body Kit sint pentru masini care merg pe o pista neteda ca sticla, pt. ai ii optimiza coeficientul aerodinamic. Ce coeficient aerodinamic poate sa aiba o masina FWD de familie cu o aripa pe spate care sa ii creeze down-force unde NU are nevoie ?

Body Kits sint pentru masini de curse. Punct. Pe strada nu ai nevoie, si nu itzi produc nici un avantaj. Pe circuit...sau daca potzi merge pe autostrada cu 250 de kph timp de citeva ceasuri...da - ai putea spune ca e mai avantajos un body kit.

Citeam alte comentarii aici...gen \"mi-ar place sa cobor garda si sa pun jante de 18 inch\". Pai depinde de masina. Dar in general trebuie sa ai un poriect in cap. Mai greu potzi sa face cu success amindoua...trebuie schimbata toata suspensia pentru a si cobori masina si sa ai si jante mai babane. Si sincer...daca chiar vrei stabilitate mai mare pe sosea - care sa te ajute...la orice viteza, cumpara \"coilovers\". Iar treaba cu cauciucurile trebuie gindita - ce vrei ----acceleratzie sau vietza maxima mai mare in fiecare treapta de viteza ? Vrei alte sugestii ? Si mai vrei o sugestie ? \"flat bottom\" - incearca sa acoperi totul cit mai mult sub masina incit aerul sa nu mai patrunda prin toate crapaturile (mai dificil daca ai AWD, si de asemeni ai grija sa nu incalzesti ceva ce s-ar racori cu aer - gen frine pe spate)

coilovers + flat bottom te vor ajuta mai mult decit orice body kit.

Spune-mi si mie...la ce bun este un spoiler pe portbagaj ...la o masina FWD ? Pe un Dodge Neon ? Sau Honda Civic ? Sau Chevy Cavalier ? Sau Toyota Corolla ? La ce e bun pe o masina FWD care din fabrica...si dupa cam tot ce ii vei face...fa tinde sa fie subviratorie (understeer). Stabilitate pe puntea din spate ? Pe o masina de 100 CP ? Sigur...potzi scoate din Civic mult mai mult...dar tot nu se preteaza la o aripa pe spate. In cazul ei...itzi trebuie cauciucuri mai late pe fatza...ca colo pierzi tractziunea...Acel spiler pe spate este o frina aerodinamica. Este o frina pentru Fernando Alonso si este singurul lucru care il tzine pe circuit in curba ? Tu te duci la curse cu Civic-ul ? Daca da...pune-o. Daca nu...save your money. Nu te ajuta. Si nu te va ajuta nici la o liniutza (drag race).

In final te las cu aceasta conlcuzie a ta

Quote:
si oricum aerodinamica iti foloseste cand ai putere mare, si puterea mare trebuie vine de la motor.
Nu neaparat. Aerodinamica itzi foloseste in general atunci cind ai unde sa o folosesti. PE CIRCUIT.
__________________
Schumi drive it like you stole it !
Think.Feel.Drive.
f1anatic is offline  
Old 27-12-05, 16:30   #107
GabiByte

Stage 5
 
GabiByte's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 788
Default

1.Eu ce vroiam sa subliniez este ca nu prea ai nevoie de bodykit si tu exact asta ai spus.
2.componentele aerodinamice (praguri, spoilere, eleron) se construiesc impreuna ca sa formeze un intreg body kit. In romania nu am vazut numai masini cu cate un spoiler, un eleron si cam atat. La alea nu functioneaza.
3.Masinile cu 0-100 sub 5 secunde cu bodykit dau rezultate mai bune si nu cred ca poti contesta asta. chiar si pe strada se vad diferentele.
4.cand aud chestii de genu\"mi-ar place sa cobor garda si sa pun jante de 18 inch\" automat ignor persoana care a spus-o pentru ca intra la categoria \"Am vazut 2fast 2furious si am jucat NFS Underground, deci stiu sa tunez masini!\".
__________________
<a href="http://copycenter.alfasoft.ro">Copy Center Cluj</a>
GabiByte is offline  
Old 28-12-05, 05:13   #108
fishbone

Stage 5
 
fishbone's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 643
Member of:
[Moderators]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"GabiByte\"
2.componentele aerodinamice (praguri, spoilere, eleron) se construiesc impreuna ca sa formeze un intreg body kit. In romania nu am vazut numai masini cu cate un spoiler, un eleron si cam atat. La alea nu functioneaza.
Simplul motiv ca un body kit pare sa fie complet nu inseamna ca e si eficient.
Quote:
3.Masinile cu 0-100 sub 5 secunde cu bodykit dau rezultate mai bune si nu cred ca poti contesta asta. chiar si pe strada se vad diferentele.
Din nou, discutabil. Un body kit nu-ti aduce hp/tq in plus. Ca ajuta la aerodinamica e altceva si pot sa-ti spun cu certitudine ca daca nu investesti bani in primul rand sub capota, e degeaba. Pana sa ajungi in instanta in care dizainul caroseriei prezinta un impediment considerabil pe cronometru, ai ceva de lucru pe la motor. Noi aici discutam strict de tipica Honda Civic cu eletroane si alte prostii.
Quote:
4.cand aud chestii de genu\"mi-ar place sa cobor garda si sa pun jante de 18 inch\" automat ignor persoana care a spus-o pentru ca intra la categoria \"Am vazut 2fast 2furious si am jucat NFS Underground, deci stiu sa tunez masini!\".
Nu e tot timpul valabila faza asta. Eu de exemplu chiar am de gand sa cobor masina in fata 1 inci jumate si spate 1 inci pentru ca distanta dintre roata si caroserie este de fix 4 degete. Eu vreau un look agresiv, asa ca la BMW si Audi unde ai distanta de 2 degete intre roata si caroserie. O sa fie un sacrilegiu miscarea asta deoarece suspensiile mele deja sunt sport asa stoc, dar in fine. Stiu ca nu capat cai putere in plus dar cu siguranta o sa stea masina un pic mai bine pe drum si va arata si mai bine estetic. Deci asta chiar e un tuning care pe langa ca arata bine este si util.
__________________
Subaru Legacy GT Stage 2
fishbone is offline  
Old 28-12-05, 09:34   #109
GabiByte

Stage 5
 
GabiByte's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 788
Default

mai daca ai drumuri pe care poti sa mergi cu suspensii lasate ii bine.
Da suspensia sport nu ii cam incomoda?...daca o si cobori o sa fie destul de incomoda.

Cat despre body-kituri, daca as avea un seria 3 E46 m-as uita dupa un Body-kit identic cu cel de pe masina lui Jorg Muller
Acela stiu clar ca functioneaza bine.
GabiByte is offline  
Old 28-12-05, 12:34   #110
SFW
Audi Driver

Stage 5
 
SFW's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,901
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"GabiByte\"
mai daca ai drumuri pe care poti sa mergi cu suspensii lasate ii bine.
Da suspensia sport nu ii cam incomoda?...daca o si cobori o sa fie destul de incomoda.

Cat despre body-kituri, daca as avea un seria 3 E46 m-as uita dupa un Body-kit identic cu cel de pe masina lui Jorg Muller
Acela stiu clar ca functioneaza bine.
Suspenisia sport e destul de incomoda prin oras, asta asa e ... dar la drum lung e mult mai comoda ... eu am suspensie sport (jante 17) si sincer sunt f multumit de ea .. chiar daca nu e asa de comoda. taica-miu are pe masina lui suspensii normale, jante pe 16 cu balon mai mare (k sa fie comoda in oras) dar cand o conduc pe afara simt ca inebunesc in curbe ... o simt ca pe o barca ... asa ca prefer suspensii sport chiar daca prin oras e mai incomod.

despre bodykituri .... sincer ma indoiesc ca un body kit ofera un coeficient aerodinamic mai bun decat cel al masinii stock. nu stiu cati se gandesc la asta cand produc spolere, se gandesc doar la cum arata.
SFW is offline  
Old 28-12-05, 15:46   #111
fishbone

Stage 5
 
fishbone's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 643
Member of:
[Moderators]
Default

Suspensia sport incomoda? In SUA? Nu prea. Aici drumurile sunt oglinda, ocazionalele perturbatii nu sunt destul de semnificative cat sa pot spune ca e incomoda. Uneori parca-mi doresc o masina in care sa am senzatia ca plutesc ca intr-o barca, dar imediat imi reamintesc cum se duce asta unde o pun eu ... Oricum, arcurile alea \"date jos\" sunt niste Eibach-uri care sunt cu numai 15% mai dure ca cele stoc din cate aud.
fishbone is offline  
Old 28-12-05, 16:01   #112
Gabi
Super Moderator

Stage 5
 
Gabi's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 14,537
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"GabiByte\"
[...] Cat despre body-kituri, daca as avea un seria 3 E46 m-as uita dupa un Body-kit identic cu cel de pe masina lui Jorg Muller
Acela stiu clar ca functioneaza bine.
Sa-ti dea Dumnezeu seria 3 E46 + body-kit ca cel de pe masina lui Jorg Muller si ai sa vezi ciuciu diferenta, daca nu lucrezi si la partea mecanica.

Unii prefera mai mult performanta (vezi Robert SGM), altii mai mult aspectul (vezi Insomnia), altii, ambele (vezi Subaru Ono).

Bafta baieti, indiferent ce modificari alegeti !
__________________
DelSol D13Z6
Gabi is offline  
Old 28-12-05, 16:27   #113
GabiByte

Stage 5
 
GabiByte's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 788
Default

Ok fishbone da noi suntem in Romania.
Avem gropi.
Avem drumuri denivelate.

Suspensia sport nu merge pe gropi.

SFW: pai clar ca in afara nu ii incomoda pentru ca in afara nu sunt atatea gropi si e drum mai bun.

Gabi: da citeai mai sus am zis clar ca nu se pune problema instalarii unui bodykit la masini care fac suta in mai mult de 5 secunde.
Mie niciodata nu mi-a placut tuningul exterior. Nu vreau sa stie lumea ca am masina puternica. Designerii care au facut masina au investit milioane de dolari sa o faca sa arete numai bine. Nu imi schimb parti originale cu parti after-market. E o prostie. DAR daca ofera stabilitate in curbe seminificativ mai buna nu as zice nu...
Eu chiar sunt pe ideea tunarii motorului si totdeauna am fost.
Incep sa rad pe strada cand vad cate un fraier de ala cu cate un E30 decorat cu chiciuri si sigle M care are sub capota un 1.6 pentru ca stiu ca ii idiot.
GabiByte is offline  
Old 28-12-05, 16:47   #114
f1anatic

Stage 3
 
f1anatic's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 132
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"GabiByte\"
mai daca ai drumuri pe care poti sa mergi cu suspensii lasate ii bine.
Da suspensia sport nu ii cam incomoda?...daca o si cobori o sa fie destul de incomoda.

Cat despre body-kituri, daca as avea un seria 3 E46 m-as uita dupa un Body-kit identic cu cel de pe masina lui Jorg Muller
Acela stiu clar ca functioneaza bine.
Pai e clar ca stim cu cine avem de-aface. Nu vreau sa ajung la o concluzie gresita pe baza unui numar vazut pe monitor...dar GabiByte sper ca NU are totusi 16 ani ?

Ca sa citez din GabiByte
Quote:
3.Masinile cu 0-100 sub 5 secunde cu bodykit dau rezultate mai bune si nu cred ca poti contesta asta. chiar si pe strada se vad diferentele.
Intrebare. De fapt mai multe.
1) Cite masini cu 100 kph sub 5 secunde ai vazut tu ? (Asta asa ca sa incep frumos si politicos)

2) Cite masini cu aceste performantze (> 100 kph < 5 sec) ai condus tu...si cit de mult si la ce viteze ca sa simtzi nevoia unui body kit ? In general pentru performantzele astea este nevoie (presupunind sedan clasa medie, cam 1500 kg, 300-350 cp din turbo sau V. Deci imi spui si mie ?

3) Dupa cum tzi s-a mai spus...pina sa ajungi sa ai nevoie sa simtzi diferentza unui body kit...e multa munca in alte partzi ale masinii. Pe strada...sa simtzi diferentza ? La viteze de oras ? Dar de fapt am discutat posibila explicatzie...in primul meu paragraph al acestui post. Daca ai trai in America si pe drumuri care aproximeaza sticla si ai merge zilnic pe autostrada (adevarata) cite 50 de mile in fiecare directzie...si mi-au spune ca ai un Subaru sau Nissan sau Corvette sau ceva care de la producator a fost conceputa sa mearga iute...si imi spui ca dupa atitea modificari...de i-ai schimbat turbo, up-pipe, down-pipe, intercooler, suspensie si imi spui ca ai vrea sa optimizezi performantza masinii pentru mers pe autostrada si te gindesti la un body kit si la un tuning din mers (stiu eu...o \"harta\" pt. ECU care sa itzi dea consum mica pe autostrada), atunci nu numai ca nu as ride de tine ci as spune: \"GabiByte...te rog...cind facui asta ma chemi si pe mine\". Dar pina atunci...de realitatea vietzii de zi cu zi pina la masina BMW E46 cu Body Kit ca Jorg Muller...va mai trece multa apa pe...Dimbovitza.

Sincer. Te incurajez sa gindesti spre tuning. Insa sa fii mai realist. Jocurile video sint bune atzi da o impresie cam ce potzi face la masini...dar joaca si tu ceva gen GT4 (Gran Turismo 4), Project Gotham Racing, TOCA Race Car Driver sau ceva asemanator. Dar de la jocuri...la masina pe strada e cale lunga.

Si apoi mai este o chestie. Nu stiu de ce dar poate si Fishbone sustzine ideea unui \"sleeper\". Nimic gresit cu coborirea suspensiilor, si alte modificari care nu altereaza imaginea masinii incit sa tzipe: RACE ME sau LOOK AT ME. Eu prefer aceasta imagine a masinii care pare iute si cind sta pe loc...dar fara stickere, zorzonele, praguri, spoilere si alte fandoseli de-astea care nu isi au rostul decit foarte tirziu in stadiul de tuning.

Spune si tu...om serios as fi sa imi pun o aripa pe spate la masina asta ? Sau un body kit ? Sau niste stickere cu NO5, poate chiar si niste \"fart cans\" ?

Cu care... by the way...daca sint pus pe inlocuit ambreiajul (clutch slip @ 4000 rpm), o scot la 5 secunde.
f1anatic is offline  
Old 29-12-05, 03:37   #115
SFW
Audi Driver

Stage 5
 
SFW's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,901
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"GabiByte\"
Ok fishbone da noi suntem in Romania.
Avem gropi.
Avem drumuri denivelate.

Suspensia sport nu merge pe gropi.

SFW: pai clar ca in afara nu ii incomoda pentru ca in afara nu sunt atatea gropi si e drum mai bun.
Pe afara nu numai ca nu e incomoda ... din contra mi se pare mult mai comoda fata de una normala.


f1anatic ... cred ca pornindu-se de la ceea ce s-a prezumat la inceputul acestui topic, si anume ca ai putea cu aceeasi bani sa faci tuning motor sau tuning exterior, cam toti ar alege motor, dar realitatea e alta ... si anume ca sa ai o masina \"tunata\" la exterior iti trebuie mult mai putini bani decat sa-ti faci tuning la motor (tuning adevarat, nu doar chip, evacuare si filtru); asa ca multi se rezuma la un compromis ... chip, filtru, evacuare + exterior

modificarile la exterior nu se cer ... dar sunt placute ... dar nu trebuie facute doar ca sa placa la altii ci ca sa iti placa tie ... sa iti personalizezi masina.
SFW is offline  
Old 29-12-05, 09:34   #116
GabiByte

Stage 5
 
GabiByte's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 788
Default

Quote:
Sincer. Te incurajez sa gindesti spre tuning. Insa sa fii mai realist. Jocurile video sint bune atzi da o impresie cam ce potzi face la masini...dar joaca si tu ceva gen GT4 (Gran Turismo 4), Project Gotham Racing, TOCA Race Car Driver sau ceva asemanator. Dar de la jocuri...la masina pe strada e cale lunga.
In primu rand permite-mi sa iti multumesc pentru timpul si explicatiile acordate care NICI un alt membru nu s-ar fi obosit sa le dea.
Ghici ce? Exact Gran Turismo 4 joc. TOCA Race Drver il mai am da nu am jucat fmult.

DAR a iesit scandal cand am spus de gran turismo 4 si m-am abtinut de la orice comentariu pana unu care a jucat si a condus in realitate sportiv ar fi clarificat lucrurile.
GabiByte is offline  
Old 29-12-05, 19:11   #117
f1anatic

Stage 3
 
f1anatic's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 132
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"GabiByte\"

In primu rand permite-mi sa iti multumesc pentru timpul si explicatiile acordate care NICI un alt membru nu s-ar fi obosit sa le dea.
Ghici ce? Exact Gran Turismo 4 joc. TOCA Race Drver il mai am da nu am jucat fmult.

DAR a iesit scandal cand am spus de gran turismo 4 si m-am abtinut de la orice comentariu pana unu care a jucat si a condus in realitate sportiv ar fi clarificat lucrurile.
Nu cred ca am oferit cine stie ce explicatzii. Doar am oferit - prin punctul meu de vedere - anumite explicatzii.

Ideea este ca GT4 este un joc foarte interesant. Ca orice joc, itzi va da o intzelegere despre cum se regleaza masina, ce piese sint disponibile pt. tuning, cam ce face fiecare si ce aport la putere aduce. DAR RAMINE CEVA TEORETIC. Butonarea sau volanul electronic nu echivaleaza cu realitatea pe strada. Cind schimbi o suspensie sau un set de cauciucuri...la joc...da...se schimba (imbunatatzeste) comportamentul masinii pe sosea. Dar in realitate este complet diferit. Trebuie sa simtzi tu cum e treaba...cit grip ai, cit de mult itzi fuge fundul masinii si cum potzi sa o controlezi...Nu mai spun ca in realitate ai alte responsabilitatzi. Un reglaj gresit la suspensie poate echivala...mii de dolari paguba...sau poate chiar morga. Si apoi...sa stii ca potzi fii cel mai tare zmeu la need for speed...cind te vei vedea colo pe autostrada...incepator...si cum te depaseste un TIR pe stinga si altul pe dreapta ... si cum spatziile de frinare nu sint chiar ca in jocuri... repede realizezi...ca orice simulare...ramine simulare si nu te pregateste pentru soferia pe strada.

Gindeste-te un lucru...in primul si in primul rind in fatza computerului nu esti afectat de fortza gravitatzionala...nu ai inertzie, nu esti supus fortzelor laterale...nu itzi rotesti ochii oglinda stinga fatza...oglinda centrala fatza...oglinda dreapta fatza...si reiei ciclul tot timpul...nu ai alte masini linga tine ca sa incepi sa injuri ca e la 20 de cm de portiera ta...si nu ai cum sa apreciezi spatziul la o parcare sau intr-o depasire...nu simtzi un derapaj etc.

Cool. Peace. Happy New Year !
f1anatic is offline  
Old 29-12-05, 21:00   #118
GabiByte

Stage 5
 
GabiByte's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 788
Default

Adevarat.
Nu poate sa ofere o experienta reala, dar cum ai zis iti face o imagine mai clara despre cum se comporta masinile...

Intr-o masina reala nu am curajul sa calc acceleratia tare, pentru ca realizez ca sunt eu la volan si daca ma busesc eu mor si nu pot sa dau restart.

Oricum am observat diferenta intre o masina de strada si o masina de motorsport.

Un nissan skyline r-34 de 400 si ceva de cai putere cu un bodykit si avea o aderenta si o manevrabilitate de neinchipuit. O parte se datoreaza puterii mari, alta suspensiilor sport si tot asa, dar cred ca bodykit-ul are o anumita influenta in manevrabilitatea asta superba. Si asta m-a facut sa imi schimb parerea despre bodykituri...
GabiByte is offline  
Old 11-01-06, 19:46   #119
Anonymous

Stage 5
 
Join Date: Apr 2003
Posts: 1,375
Default Re: Tuning exterior sau la motor? Ce ati alege?

eu as opta pe 75 % exterior si 25% performante k oricum nu ai unde sa ii dai si in plus pica si mai bine in fatza la o fata parerea mea
Anonymous is offline  
Old 12-01-06, 07:56   #120
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default

Nu aici este acest locul potrivit pt acest topic.

Bogdan CMS sau Bogdan 16v sau Suchiro cum vreti fiind una si aceeasi persoana a gresit deschizand acest topic aici, chiar e aberant, iar totul e subiectiv, pentru masina fiind necesara o mixtura din toate cu proportile dorite de propietar.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -