Go Back   Forum 4Tuning > Curse > Curse de Accelerare - Liniute > Starea curselor auto

Starea curselor auto analiza 4tuning a momentului... starea de fapt si de drept...

Reply
 
Thread Tools
Old 09-12-05, 12:53   #31
SDrg

Stage 2
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 67
Default

Eu cred ca toate aceste discutii sunt sterile, atat timp cat nu exista un regulament, sau o legislatie. Daca asa cum am mai spus, Doamne fereste, moare cineva, incidentul va fi anchetat de politie, organ care se bazeaza in cercetare si gasire a inculpatilor pe niste legi.Daca aceste legi exista, ar fi bine sa le stim si noi, si atunci vom fi lamuriti a cui e vina in orice situatie.Daca nu exista atunci problema e mai dificila si rezolvarea va fi ca pana acum...fiecare va incerca sa-si pazeasca propria piele (lucru care mi se pare corect pana la un punct).
Cred in continuare ca discutiile aici privesc problema din punct de vedere etic si ca o rezolvare legislativa e mai mult decat improbabila. Sa auzim de bine...
__________________
Parerile sunt ca fundurile, toata lumea are una...
SDrg is offline   Reply With Quote
Old 09-12-05, 15:16   #32
Gratzian
Administrator

Stage 5
 
Gratzian's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,481
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

o rezolvare legislativa nu este scopul nostru acum si aici
interesul nostru este sa incercam sa anticipam diverse genuri de incidente, diversele cauze care duc la asta, ca sa putem sa prevenim,
SI MAI ALES sa stim riscurile pe care ni le asumam in diverse cazuri.

discutia pe teme tehnice vad ca stagneaza, pe ambele cazuri

practic, semnul intrebarii se pune in cazul in care din derapaj, pierderea controlului, sau incident tehnic imprevizibil se intampla un incident.

cum credeti ca este impartita responsabilitatea?
nu vorbim de cazul cu gsi, pt ca este o situatie particulara acolo.
In acea situatie daca era ceva grav, era balamuc, caci, el nesemnand NICI o hartie de asumare a responsabilitatii, teoretic era tras organizatorul la raspundere.

In general organizatorul este in culpa de producerea oricarui incident. Chiar si cu hartii semnate. Organizarea presupune a lua ORICE masuri de precautie. Numai cand organizatorul ia acele masuri de precautie si sunt incalcate, este degrevat de raspundere, pe care o preia cel care a incalcat respectivele masuri clare, stipulate anticipat.
Gratzian is offline   Reply With Quote
Old 24-01-06, 08:58   #33
D_M_X

Stage 5
 
D_M_X's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,485
Member of:
[VW]
Default

Daca eu ma dau cu jkv la o liniuta si-mi sare roata , si de duce in public si omoara un om........cine este de vina? Cu o seara inainte am fost la mecanicul meu care lucreaza fara factura si garantie (pe foaie) si nu mi-a strans prezoanele bine. Punem cazul asta.
Scenariul urmator mi-a venit in cap dupa ce am citit topicul asta si ce mi s-a intamplat aseara. Precizez ca politia l-a scos vinovat pe soferul bmw-ului care venea de la un mecanic.
I s-a intamplat soferului care ne duce pe mine si colegii mei la servici aseara pe drumul cta ovidiu cand s- a trezit cu o roata de bmw ursulet de 15 fix sub farul din dreapta si masina cu care eram noi(un sprinter model 2005) a trecut si cu roata fata si cu cele din spate peste roata si era sa ne dam peste cap.Viteza sprinterului era de 80\\h si bmw avea sub 50 ptr ca se pregatea sa opreasca...deci nu erau viteze f mari ...si acest sprinter mai avea putin si se dadea peste cap de la o roata.
Stau si ma gandesc ce se intampla cu roata aia daca intra in public?
D_M_X is offline   Reply With Quote
Old 24-01-06, 09:22   #34
JKV

Stage 5
 
JKV's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 422
Default

Oricat de mult ai incerca sa prevezi astfel de evenimente neplacute, nu le poti acoperi chiar pe toate. Dar, ca organizator trebuie sa fi FOARTE BINE pus la punct. De aceea si asistenta salvarii si a pompierilor. Dar vedeti voi, legislatia obliga organizatorii la masuri de siguranta pasiva, nicidecum activa. Sincer, daca se-ntampla ceva cu vreun M5 sau vreo masina peste 250-300 de cai care termina 400m la vreo 200 de km/h, chiar credeti ca se mai poate face ceva pt cel din interior? Ma refer la cazul in care se loveste de ceva sau daca se rastoarna. Atentia mai mare ar trebui pusa pe siguranta activa. Sa se reglementeze un numar de jandarmi, sa se reglementeze o distanta intre care stau ei, sa se reglementeze un numar de garduri necesar, o distanta a publicului fata de pista de concurs, s.a.m.d. Revin, eu mai usor sa previi decat sa tratezi.

Intrebare: unde credeti voi ca e mai probabil ca o cursa sa ramana fara evenimente? Pe aeroportul Kogalniceanu (Constanta) sau in Saturn (unde sunt 2 benzi), pe aeroportul Baneasca sau pe Cheiul Dambovitei (Vitan)?

Incerc sa spun ca publicul a crescut, masinile au devenit mult mai puternice. Locatiile ar trebui alese si aprobate pe mai multe criterii de securitate. Deocamdata ne cam facem de cap, tocmai ca nu e legislatie. Cerem una. Probabil ca atunci cand se va face una, ne vom plange ca e mult prea drastica. Cred ca ar trebui sa ne gandim cum sa facem sa ajunga vorbele noastre la cei ce vor schita aceasta lege.
JKV is offline   Reply With Quote
Old 05-02-06, 09:09   #35
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default

In caz de accidente va pot spune cate ceva in calitate de organizator oficial de competitii auto pentru amatori nu dupa ureche cum uni au facut asta pe aici.

Exista niste reguli de respectat.
Respectarea acestor reguli reduce drastic posibilitatea de accident sau accident grav.
Responsabilitatea se imparte intre organizator si participant.
Cel care genereaza accidentul poarta partea mare de vina.
Organizatorul va fi prezent pentru a pune la dispozitie, decarcerare, pompieri si alte mijoace necesare primului ajutor, salvare...
Conducatorul auto este total responsabil de starea tehnica a automobilului si daca o defectiune tehnica sau greseala de pilotaj genereaza accidentul responsabilitatea organizatorului e nula insa dupa accident responsabilitatea masurilor de interventie sunt ale organizatorului.
La aceste concursuri exista pericol insa e mult limitat, fapt pentru care pana in prezent nu au existat accidente cu urmari deosebit de grave.
La etapele de indemanare riscul este mult diminuat din cauza vitezei de inantare. La cele de acelerare riscul teoretic este mai mare dar felul in care se desfasoara competitia nu permite accidentari f periculoase.
Sa presupunem ca la cca 200km/h cat presupun uni ca ar fi viteza finala pe 400m, ar exploda o roata. masina continua sa mearga din inertie pe directia inainte schimband directia intr-un unghi mic din cauza vitezei.La viteza mare masina nu poate vira 30 sau 45 de grade, dar se poate rasuci pe directia inante cu o usoara deriva, astfel bublicul daca e la cca 20m nu mai are riscuri mari. numai o greseala de pilotaj, eventual intentionata si la viteze mai mici poate afecta real siguranta publicului si asta oricum e valabil si pt cei care pe strada asteapta autobuzul, daca un dezaxat vrea sa intre in ei.
Riscutrile sunt diminuate enorm de felul in care suntem pregatiti sa intervenim operativ in caz de accident.


Va propun sa va verificati periodic simetria franelor pentru a nu avea surprize neplacute pe strada cat si la curse.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 02-03-06, 22:28   #36
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,789
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default

un incident de genul asta, cu urmari grave ar avea rezolvarea doar in justitie...
nu exista precedent, dar ceva similar -stiti probabil-, este cazul din cnr, cand unul din piloti, pe un traseu montan, anul trecut, a lovit un spectator, dupa ce pierduse controlul masinii, si l-a dat in judecata pt ca a pierdut etapa din cauza lui...
aleks is offline   Reply With Quote
Old 02-03-06, 22:28   #37
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,789
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default

un incident de genul asta, cu urmari grave ar avea rezolvarea doar in justitie...
nu exista precedent, dar ceva similar -stiti probabil-, este cazul din cnr, cand unul din piloti, pe un traseu montan, anul trecut, a lovit un spectator, dupa ce pierduse controlul masinii, si l-a dat in judecata pt ca a pierdut etapa din cauza lui...
aleks is offline   Reply With Quote
Old 12-08-06, 05:08   #38
SUN

Presedinte SUN RACERS

Stage 5
 
SUN's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 667
Member of:
[Moderators]
[Sun Racers]
Default Re: Raspunderea in caz de accident la \"legale\"

Eu consider ca o idee foarte buna pentru evitarea intrarii unui concurent in public la etapele de accelerare pe 400m ar fi asezarea publicului la o distanta ce ar creste progresiv fata de traiectoria pe care trebui sa o aiba cele doua masini din momentul startului si pana la linia de sosire...practic gardurile sa fie asezate in V varful fiind linia de start! Numai bine!
SUN is offline   Reply With Quote
Old 12-08-06, 19:51   #39
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,457
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: Raspunderea in caz de accident la \"legale\"

nu conteaza ca se strica sau nu se strica ceva la masina ideea e ca orice se intampla rau publicul sa nu aiba de suferit.
organizatorul cand ia masurile de precautie trebuie sa se gandeasca la ce e mai rau intai pentru ca paza buna trece primejdia.
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 13-08-06, 19:01   #40
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Raspunderea in caz de accident la \"legale\"

Nu va incarcati mintea cu prosti decat daca vreti sa organizati, altfel mai bine inbvitati o fata la un ...film.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 13-08-06, 21:52   #41
DragosT
Suzuki Driver

Stage 5
 
DragosT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[MACS]
[Suzuki]
Default Re: Raspunderea in caz de accident la \"legale\"

Art. 1. – (1) Circulatia pe drumurile publice a vehiculelor, pietonilor si a celorlalte categorii de participanti la trafic, drepturile, obligatiile si raspunderile care revin persoanelor fizice si juridice, precum si atributiile unor autoritati ale administratiei publice, institutii si organizatii sunt supuse dispozitiilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta.
– un drum (in cazul unor curse desfasurate pe sectiuni de drum public) isi pierde caracterul public odata cu avizul politiei dat organizatorului. Politia primeste un memoriu tehnic cu regulamentul si harta zonei (1:500), care va cuprinde specificatii legate de distante si explicatii ale diferitelor segmente plus daca este cazul amplasarea semnelor de circulatie necesare devierii traficului, serviciile oferite, de siguranta si securitate. Din momentul primirii avizului, regulile de circulatie nu se mai aplica, prioritate avand regulile organizatorului, de care politia are cunostinta. Deci – salvare, descarcerare (pompieri), forte de ordine (firme specializate, politisti comunitari sau jandarmi. Ultimii sunt obligati prin lege sa asigura masuri de ordine la manifestari avizate, in urma anuntarii acestora in prealabil, dar in acelasi timp exista o ordonanta care le da voie sa perceapa un tarif de 13 RON/jandarm/ora, deci depinde cum se descurca omul). In rest, ITP-ul valabil si carnetul mai vechi de un an da toata raspunderea de eroare de pilotaj sau accident din cauze tehnice soferului sau celui care a facut itp-ul. Starea drumului, ca si cauza, poate fi imputata ministerului transporturilor sau administratorului local. Publicul este obligat sa pastreze perimetrul creat de organizator si aprobat de politie. Acesta poate fi si la un metru de linia dreapta, intr-o lume ideala. Politia poate interveni si impune anumite distante (pe un drum cu 4 benzi, doua pe sens, mentinerea publicului pe trotuar –distanta de peste 5 metri este destul. Tineti cont ca la raliuri publicul sta pe marginea drumului), dar raspunderea apartine spectatorului si a responsabilului cu securitatea, daca este cazul, adica daca unul scapa pe circuit. Cam asta ar fi la partea “legalelor”.
La ilegale, incepand cu 20 sept 2006 intra in vigoare noul cod rutier care aduce o modificare importanta la cap. Infractiuni si pedepse:
Art 92 alin 3 Organizarea sau participarea, in calitate de conducator de vehicul sau de animale, la Óntreceri neautorizate pe drumurile publice se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda. SAU CU AMENDA
(4) Cu pedeapsa prevazuta la alin. (3) se sanctioneaza blocarea cu intentie a drumului public, daca se pune Ón pericol siguranta circulatiei ori se aduce atingere dreptului la libera circulatie a celorlalti participanti la trafic.

Scuzati l@bartarea post-ului dar ca sa fie treaba cat mai pe clara. responsabilitate si supervizare exista. ptr soferi exista asigurari fata de terti, ptr vatamari sau pagube. legislatie avem. trebuie sa o cautam, ca-i ascunsa.

Last edited by DragosT; 13-08-06 at 21:56.
DragosT is offline   Reply With Quote
Old 13-08-06, 23:52   #42
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Raspunderea in caz de accident la \"legale\"

Nu e chiar asa.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
- Copyright 2019 4Tuning -