Go Back   Forum 4Tuning > Curse > Curse de Accelerare - Liniute > Starea curselor auto

Starea curselor auto analiza 4tuning a momentului... starea de fapt si de drept...

Reply
 
Thread Tools
Old 08-12-05, 00:43   #1
RoSonic
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
RoSonic's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 5,778
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Default Raspunderea in caz de accident la \"legale\"

In contextul incidentului nefericit care a avut loc la Craiova, cred ca ar fi interesanta o discutie referitoare la asumarea raspunderii in caz de accident in cadrul curselor legale... mai exact cine ar trebui sa fie facut raspunzator in functie de ceea ce s-a intamplat.

N-ar trebui oare, dinainte de cursa, la semnarea fisei de inscriere sa se stabileasca si aceste lucruri? Adica in caz de cutare lucru e vinovat cutare parte implicata si nu aruncata automat, indiferent de ce s-a intamplat, vina asupra uneia dintre parti.

ca niste exemple:
- daca are loc un accident din cauza unui participant care nu a respectat indicatiile organizatorilor, cum ar fi sa nu intoarca pe pista in timp ce altii concureaza... vinovat ar fi participantul neascultator
- daca are loc un accident din cauza ca au sarit spectatori in fata masinilor vinovat s-ar face organizatorii sau cei responsabili cu tinerea publicului in locurile prestabilite
- daca are loc accident din cauza ca era ud pe jos, vizibilitate redusa... vinovati ar fi organizatorii care n-au avut taria sa-si asume anularea cursei si au continuat desi conditiile meteorologice erau potrivnice...
- daca are loc accident pentru ca unul din participanti a dorit sa arate el ce \"show man\" este prin parcare, sau printre spectatori...
- etc...

Voi ce zicieti? N-ar trebui toate aceste cazuri posibile discutate si stabilit dinainte cine se face responsabil?

Inca ceva...n-ar trebui oare ca din taxa de inscriere a participantilor, de intrare a spectatorilor si din alti bani dati pentru organizarea unei curse o parte sa fie destinati unei polite de asigurare pentru despagubire in caz de accidente? (sau se procedeaza asa si nu stiu eu)
RoSonic is offline   Reply With Quote
Old 08-12-05, 00:54   #2
radu_lkv
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 515
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Mitsubishi]
Default

ai perfecat dreptate si mi se pare corect ce spui tu acolo...
in momentul de fatza, vina, la mai toate cursele la care am fost (buc/cr), si-o asuma soferul prin semnare acelei hartii ...
repet, ce spui tu e corect!!!
__________________
ex LKV, now EVO IX Redefines My Cornering
radu_lkv is offline   Reply With Quote
Old 08-12-05, 01:01   #3
Danny-future STN
NoSpeedLimit Romania Club Member

Stage 5
 
Danny-future STN's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 633
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

Poate iar o sa-mi aud vorbe \"iar vorbeste mah si pushtiulica ala\" dar deh nu pot sa nu sustzin initziativa lui RoSonic,spre deosebire de altii makr el vine cu ceva concret si folositor, nu dezvolta doar certuri ca altii.....



Cu respekt Danny !!!
__________________
Danny-future STN is offline   Reply With Quote
Old 08-12-05, 10:19   #4
Alucard

Stage 2
 
Alucard's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 36
Default

Scuze pentru mesajul initial, dar eram inca sub influenta discutiei lui Sebastian pe marginea unui subiect inchis, zic eu. Nu Gratian, nu am chef de cearta, nu am chef de delirez.
Punctul 1. - intru totul de acord, descalificare, suportarea eventualelor pagube aduse eventualelor masini implicate in incident prin RCA sau oricare alta metoda.
Punctul 2. - Clar cei ce au responsabilitatea de a tempera publicul sa nu treaca de acele garduri. Jandarmeria in primul rand.
Punctul 3. - La liniute nu prea vad cum s-ar intampla asta numai fiind ud pe jos. Ploaie abundenta, probabil ca ar duce de la sine la oprirea cursei. Daca e vorba de indemanare sau orice altceva, da, de vina sunt organizatorii ca nu au oprit cursa inainte sa se intample ceva nasol.
Punctul 4. - Intru totul vina participantului. De aceea cel putin noi, Ghost RT am interzis si oprit inscrierea in concurs a unor participanti cu \"antecedente\" si cel putin eu de fiecare data m-am pus in mijlocul pistei incercand sa opresc acele \"libere\" organizate ad-hoc inainte sa se intample ceva aiurea.
Din cate stiu eu, taxa de inscriere a participantilor perceputa de acr contine si o taxa de asigurare.
De fiecare data cand GRT a organizat o cursa toate aceste scenarii si orice scenariu cel putin plauzibil a fost luat in calcul. Pe langa fiecare fisa de inscriere semnata, fiecarui concurent i se inmana si un regulament. In care scria CLAR cine e RESPONSABIL pentru ce si in ce situatii. La fiecare eveniment am adaptat acest regulament in functie de specificitatea evenimentului si gradul de periculozitate. Si ca sa nu mai tai frunza la caini, mi se pare absurd sa nu se faca asa, si da RoSonic, ai dreptate.

P.S.: Gratian, lasa frate cutitu` jos ca nu am iesit la vanatoare, ok ? I'm a good guy remember?
Alucard is offline   Reply With Quote
Old 08-12-05, 14:02   #5
Al3xius

Stage 5
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,299
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

Noi la fiecare cursa am avut un regulament...cei care s-au inscris l-au citit si stiu despre ce e vorba ! Si regulamentul respectiv daca era respectat nu se intampla nici un incident(cum de altfel s-a si respectat)....ca la cursa de acum de la Craiova masinile faceau drifturi si liniute in parcul auto(inainte sa apara Zoliat...chiar imi pare rau ca nu a filmat) ...nu cred ca mai e vina lor...e vina organizatorilor care spuneau : \"ce sa le fac eu frate?\" De ex mie daca`mi lovea cineva masina(inscrisa in concurs si parcata in parcul auto) in timp ce se faceau drifturi in parcul auto(de catre o masina care purta insemnele clubului organizator....) ...cine era de vina ?
__________________
Many Hearts But One Soul - ACS Ghost Racing Team !
Al3xius is offline   Reply With Quote
Old 08-12-05, 14:20   #6
JKV

Stage 5
 
JKV's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 422
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"Gratzian\"
alucard:
tu ai chef de cearta si nu ai gasit locul potrivit?
scrii la intamplare?
nu ai citit ce a scris omul ala care a deschis topicul?
cu cine te certi, sau la ce te referi, din ceea ce a spus rosonic?
te rog citeste atent si raspunde numai daca ai o idee pertinenta
altfel, sanctioneaza-te cu tacere si gandire
Stai, stai, stai...nu te lua de el (inca). Cred ca am inteles ce vrea spuna, poate nu si-a ales cuvintele potrivit.

Are oarecum dreptate. De ce? Pentru ca nu poti pune in carca organizatorilor lipsa de experienta a soferului. Spre exemplu, eu la Craiova pe pista umeda, ma duceam sa fac drift-uri pentru ca imi uzez masina mai putin. Un urs trebuie chinuit mai mult in schimb pe ud decat pe uscat. Acum, intreb: ce vina are organizatorul daca eu sunt prost si nu imi pot controla masina, sau daca imi scapa din mana? Nu e vina mea? Sa explic si de ce intreb asa:
Organizatorul daca face mai mare spatiul (tocmai ca sa fie lumea mai departe de masina concurenta) de concurs, soferul respectiv, in mod instinctiv va incerca sa foloseasca tot spatiul pe care il are la dispozitie, automat cresacand viteza si implicit si pericolul de a pierde controlul.

Ca sa va mai dau un exemplu ca acest accident a fost doar din ceasul rau combinat cu nu foarte multa experienta la volanul unui BMW va spun ca la cursa organizata de Ghost si MR, desi erau garduri imprejmuitoare si jandarmi in numar destul de mare, concurentii au trecut tot printre oameni ca sa ajunga in suprafata de concurs (si daca ma gandesc mai bine la multe show-uri a fost cam la fel) si asta nu din vina organizatorilor ci din dorinta multimii de a privi senzationalul.

E foarte greu sa sa tragi o linie intre responsabilitati. In cazul Craiovei, eu (desi mi-e foarte bun prieten Cata) as da vina pe sofer. De ce? Pentru ca fortat in mod evident pe partea cu publicul. Organizatorii (ma refer la ACR) au avut vina lor ca nu au stiut (dupa a nu stiu cata cursa) ce fel de acte trebuie sa aiba semnate de catre participanti.

Eu as imparti vina asa:

ORGANIZATORI:
- traversarea pistei de catre public
- intoarcerea unei masini pe pista in timpul altei curse
- pista uda sau patata (ulei, combustibil, material care poate derapa) sau gunoaie pe pista (sticle, pungi s.a.)
- public pe pista
- arbitrii sau personal organizatoric pe pista in locuri periculoase
- public la start pe pista
- masini avariate de alte masini in parcul de masini
- dirft-uri, burn-out-uri, liniute in parcul de masini

CONCURENTI:
- Conducere imprudenta (ex: fortare pe viraje la indemanare, continuarea cursei dupa linia de sosire, apropierea de public la drift-show-uri s.a.)
- incalcarea sub orice fel a regulilor impuse de organizatori (indisciplina)


Ar mai fi multe, dar nu-mi vin toate in minte. Ar mai fi totusi de comentat si incercat de impartit \"defectiunile tehnice ale masinii\" si \"nepotismul\".

\"Nepotismul\" e favoritul meu. Sa va spun despre el. Este acel fenomen care se petrece la orice cursa indiferent de cine e organizata. Se refera la persoanele care profita ca au prieteni printre organizatori ca sa stea pe pista, sau prin parcul de masini, la linia de start s.a.m.d. Exemplul concret mi-ar placea sa-l dau de la cursa de pe 3.aprilie.2005 de pe Baneasca. Organizator LR. In cazul asta Adi (vice la LR parca si varul lui Sebi) tot tzipa la mine ca nu ma supun regulilor lui ca numai stiu ce, DAR Moartea de la Insomnia traversa pista cu BMW'u in timp ce era o cursa, iar Adi a motivat ca \"venea la mine\". (in fine, asta e un dinte al meu impotriva lui Adi, dar sunt multe alte exemple de dat).

Ma bucur ca a fost deschis acest topic. Sunt multi cei care au organizat cate o cursa cel putin si aici putem impartasi experientele bune si rele si putem ajunge la un numitor comun. Ceva care sa fie aplicat de toti in toate.
JKV is offline   Reply With Quote
Old 08-12-05, 14:45   #7
Alucard

Stage 2
 
Alucard's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 36
Default Re:

ORGANIZATORI:
- traversarea pistei de catre public
- intoarcerea unei masini pe pista in timpul altei curse
- masini avariate de alte masini in parcul de masini
- dirft-uri, burn-out-uri, liniute in parcul de masini

1. Publicul in general nu prea are cum sa traverseze pista. Pe langa garduri, mai sunt legate si cu sarma intre ele, mai sunt si jandarmi. Nu am avut intotdeauna cati ne-am dorit dar eu zic ca i-am folosit cat mai eficient cu putinta. Dar daca totusi o face ... vina e jandarmilor, pentru ca o mana de oameni care a organizat cursa nu se poate imprastia peste tot si mai ales nu are autoritatea si acea figura impunatoare pe care ar trebui sa le-o confere uniforma jandarmilor. Nu putem sa ne imprastiem peste tot, sa fim omniprezenti. Deci eu aici as da o bila neagra jandarmilor plus eventualelor firme de securitate private prezente.
2. Intoarcerea unei masini pe pista in timpul altei curse mie personal mi se pare a fi unul din cele mai nesimtite gesturi facute fata de organizatori si de spectatori. Adica nu ai bunul simt sa respecti munca depusa de organizatori pentru cursa, punand-o in pericol? Nu ai bunul simt sa respecti banul pe care l-a platit spectatorul sa intre sa vada un show si ti bagi poola ca tu esti smecher? OUT. Vina concurentului, lucru specificat in regulament de altfel.
3 si 4. Cu astea trebuie sa spun ca nu sunt de acord cu tine. Noi la fiecare cursa organizata, inclusiv cea la care ai venit si tu am avut oameni de la Polystart Security Group - CIVITAS si in parcul auto. Pe langa jandarmi. Asta pentru ca stiam ca de obicei de acolo incep problemele. Acum spune-mi tu mie ... ai urmatoarea reteta - copil de bani gata, masina super putere, lipsa de civilizatie, un IQ urias (din pacate negativ) => urmatorul raspuns: nu te intelegi verbal cu el, zice ca tine face ca el. Ce faci ? Te pui in fata masinii ? Evident mobilizare de forte si eliminat din parcul auto si din concurs. Dar pana faci asta aceste evenimente negative se pot intampla. Deh ... ce sa-i faci ... BAD LUCK!!!
Cat despre masini avariate. No problem, imi inchipui cine are bani sa dea 200 de mii taxa de participare sau sa arda benzina sau sa omoare masina etc etc are bani si de RCA. Evident o mare bila neagra care il va impiedica sa mai participe prea curand (80-100 de ani ) la vreo cursa organizata de noi. Masina avariata se repara pe RCA, el si-o repara pe CASCO sau pe banii lu mama si lu tata.
Mi se pare cel mai corect ... DAR - ideea este ca noi nu avem experienta necesara, nu am organizat atatea curse incat sa trecem prin atatea situatii nasoale si din fericire aceste situatii nasoale nici nu au fost asa dese.
Asa ca un contact, o intalnire cu sportivii care participa uzual la curse, mi se pare un lucru bun. Dar spune-mi si tu mie. Cati sunt ca tine ? Carora chiar le pasa? That actually give a shit?
Dar ... asta e problema noastra. Am ales sa mergem pe drumul asta, eu unul cel putin imi asum responsabilitatea.
Alucard is offline   Reply With Quote
Old 08-12-05, 15:05   #8
Gratzian
Administrator

Stage 5
 
Gratzian's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,465
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

ma bucur ca m-ati inteles, ca si pe rosonic de altfel
e singura persoana care fata de situatia data, a avut initiativa unei dezbateri pe subiectul de fond.
Felicitari Rosonic, si felicitari si voua care ati parasit linia polemica, incepand discutiile constructive.
Subiectul e foarte serios. Este ingrozitor de serios.
Imaginati-va ca se intampla ceva mai grav.
Se intampla des accidente grave in sportul cu motor.
De ce sa sufere GSI, sau alt participant datorita lipsei de reglementari ale organizatorului? in cazul unei intamplari nefericite?
As dori sa contunui dezbaterile serios pe tema.
Cu acordul vostru voi staerge postul cu pricina al lui alucard si comentariul meu, ca sa ne canalizam pe fondul problemei.
deseara voi face global anouncement, mi se pare cel mai bun topic (minus deraierea) al momontului, pe subiectul respectiv
Gratzian is offline   Reply With Quote
Old 08-12-05, 15:33   #9
SDrg

Stage 2
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 67
Default

Cum vad eu problema, mai degraba rezolvarea ei...TOATE cluburile care organizeaza astfel de evenimente, sa se adune si sa puna la punct un regulament care sa fie respectat la fiecare cursa. In acest regulament, prevazandu-se si sanctiuni, care sa fie respectate de toate cluburile.Exemplu: un membru al unui club X nu respecta regulamentul in cadrul unei etape organizate de clubul Y, si primeste o suspendare de 6 luni.Aceasta suspendare sa fie valabila si in cazul organizarii unei etape de catre clubul Y. Toate problemele care apar, apar din cauza dezbinarii, pentru ca oamenii care POT cu adevarat sa faca LEGEA in acest fenomen, sunt impiedicati de orgolii marunte si ambitii.Daca s-ar face un astfel de regulament, ar fi posibil de \"legiferat\", toate problemele care ne macina.In el ar putea intra si accorduri intre cluburi etc...Idei sunt multe, trebuie sa existe si bunavointa din toate partile...
__________________
Parerile sunt ca fundurile, toata lumea are una...
SDrg is offline   Reply With Quote
Old 08-12-05, 16:13   #10
JKV

Stage 5
 
JKV's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 422
Default

Alucard
Ca sa scurtez lungimea posturilor voi comenta punctual:
-3 si 4. Parcurile auto in cursele mai mari sunt inchise si pazite. Mie mi-a povestit treaba asta cineva de la AutoCrono (organizatorul etapei de VTM la Balvanyos). Nu cred ca ti-ar conveni sa ai un Gallardo (vezi Ono) si sa vin io cu o amarata de Honda sa fac figuri si sa ti-L lovesc. Chiar daca am RCA. E treaba de principiu. Eu vreau sa prevenim decat sa tratam. Casco-ul si RCA-ul sunt solutii extreme si nu mijloace de prevenire.
-2 Intoarcerea unei masini pe pista este vina organizatorului (parerea mea) pentru ca masina aia nu are ce sa caute acolo in primul rand. Ar trebui sa fie, ori in parcul de masini, ori la linia de start (daca se pregateste) sau la linia de finish (daca s-a dat deja).
-1 Acest punct l-am lasat ultimul special. La o cursa auto jandarmii si firmele private de paza se platesc (sau firmele mai vin contra unui barter). Dar jandarmii trebuie platiti. Ori daca platesti jandarmii, aia pe intervalul platit sunt in proprietatea ta. Ei iti reprezinta interesele si iti apara proprietatile. Ca d-aia ii platesti. La un anumit numar de jandarmi se aloca un ofiter (Care e platit separat). Organizatorul la inceputul cursei, ar trebui sa dea indicatii ofiterilor, cu privire la obiectivul ce necesita a fi pazit si la indatoririle acelor jandarmi. Deci daca cineva din public traverseaza pista, e fie vina jandarmului respectiv (neatentie), fie vina ofiterului (nu a dat ordinele cum trebuie), fie vina organizatorului ca nu a dat indicatiile potrivite catre ofiteri. Un moment de neatentie te poate costa foarte mult.

sDrg
Cred ca tu propui instituirea unei asociatii gen FRA, nu? O autoritatea care sa fie recunoscuta de toate cluburile, nu? Nu e idee rea, dar asta inseamna sa se creeze polemici referitoare la persoanele care vor fi in componenta acelei asociatii.

Solutii cred ca vor veni chiar dintre aceste posturi. Cred ca ar trebui ca cineva sa aiba rabdarea sa stea sa noteze ideile bune si cu care e toata lumea de acord si sa le punem in aplicare pe acelea.

Sa asteptam pareri mai multe si mai experimentate.
JKV is offline   Reply With Quote
Old 08-12-05, 16:53   #11
SDrg

Stage 2
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 67
Default

Ceea ce spun eu, e ca este o degringolada totala in lumea curselor auto de pe plaiurile mioritice, fiecare club avand propriile reguli la organizarea unei curse si in general fiecare, fie ca e vorba de club, organizator, participant, incearca sa se puna pe sine la adapost, si toata vina sa cada pe spatele altcuiva.Toata lumea se bazeaza pe niste legi (ale Romaniei, ce-i drept), dar care nu sunt facute de oamenii care au organizat cu adevarat un astfel de eveniment, ci sunt legi care privesc fenomenul automobilistic in ansamblu. Cred ca ne-ar trebui o \"autoritate suprema\", dar si aici se nasc discutii, n-ar mai avea farmecul de acum, adrenalina.
SDrg is offline   Reply With Quote
Old 08-12-05, 17:07   #12
zetemte

Presedinte Insomnia Racing

Stage 5
 
zetemte's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 1,332
Member of:
[Moderators]
[Insomnia]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

Eu am o intrebare ...

Sa zicem, intro o cursa, una dintre masinile pierde control sau sa strica etc si intra in public i omara pe 20 de oameni ... Atunci al cui e vina? Din ctae stiu eu al organizatrouli, pentru ca a dat voie sa da participant cu masina care nu era 100% ok din punctul de vedere technic. Am dreptate?

Si acum acelasi sitatiua, dar intra cineva in public, pentru ca a pierdut control ... atunci cred ca tot e vina oragnizatorului? Pentru ca nu a asigurat publiculi in cazua unul accident sau a dat voie sa sta pubuluculi in zona periculoasa?

Sau cum este?
__________________
www.insomniaracing.org

Portocala Mecanica
zetemte is offline   Reply With Quote
Old 08-12-05, 17:46   #13
JKV

Stage 5
 
JKV's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 422
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"zetemte\"
Eu am o intrebare ...

Sa zicem, intro o cursa, una dintre masinile pierde control sau sa strica etc si intra in public i omara pe 20 de oameni ... Atunci al cui e vina? Din ctae stiu eu al organizatrouli, pentru ca a dat voie sa da participant cu masina care nu era 100% ok din punctul de vedere technic. Am dreptate?

Si acum acelasi sitatiua, dar intra cineva in public, pentru ca a pierdut control ... atunci cred ca tot e vina oragnizatorului? Pentru ca nu a asigurat publiculi in cazua unul accident sau a dat voie sa sta pubuluculi in zona periculoasa?

Sau cum este?
Cred ca asa ar trebui dar in ambele cazuri vina, practic, nu e a organizatorului. De ce? Pentru ca:

1. In cazul in care se strica ceva la masina si intra in public, ar trebui sa fie responsabilitatea concurentului, nu crezi? Si oricum, in Romania mijloacele de verificare al unei masini din punct de vedere tehnic sunt in service-uri si nu prea iti poti pune baza pe acel cartonas cu Inspectia Tehnic Periodica pentru ca se poate face pe naspa cu doar 100 de ron. Organizatorul in cazul in care observa un defect poate exclude acel concurent, dar sa verifice fiecare masina in parte este destul de greu.

2. In cazul in care pilotul pierde controlul si intra in public din motive independente de organizare, ar trebui tot acesta sa fie raspunzator pentru ca organizatorul nu poate stii experienta fiecaruia de condus si nici nu suntem la profesionisti. Sunt totusi curse de amatori. Singurul lucru posibil (si se aplica si acum) este ca detinerea de permis de conducere sa fie conditia minima de participare.

Solutie la ce spui tu ZeTemTE ar fi asigurarea evenimentului de catre organizator, luand in calcul toate variantele posibile. Pagube materiale, victime omenesti, chiar deces...In felul asta, organizatorul si-ar putea asuma responsabilitatea macar partial si nu ar fi pagubit in cazul unei greseli independente de el.

Sa stiti ca acele hartii care absolvesc organizatorul de orice vina nu sunt acolo doar ca sa arunce responsabilitatea pe umerii nostri, ai cursantilor, ci au si ele o logica. Sper sa va dati seama de asta.

Si inca ceva. Ganditi-va ca, daca organizatorul isi asuma intreaga responsabilitate, absolva de orice vina pe oricine indiferent ce ar face. Grija pentru cel de-alaturi s-ar diminua din punctul de vedere al concurentului, mai ales daca acesta ar stii ca evenimentul este asigurat si ca el oricum ar fi despagubit daca pateste ceva. Nu mi se pare corect. O expunere total inutila, parerea mea dn partea organizatorului.
JKV is offline   Reply With Quote
Old 08-12-05, 20:36   #14
Gratzian
Administrator

Stage 5
 
Gratzian's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,465
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

pana incingem ideile intre cei implicati ca organizare sau participanti, va supun atentiei urmatoarea problema, prin intrebari:

Daca pe sosea intru in pieton si ii rup picioarele, raspund penal.
Daca sunt la o etapa de vtm si intru in public si rup niste picioare, raspund?
Daca la o cursa de viteza intru in public si rup picioarele cuiva, raspund?

Intrebarea se pune din punctul de vedere al concurentului.
Astea sunt intrebari teoretice, la care este foarte important raspunsul.
Acum, tot teoretic... in cazul practic de la craiova, in cazul in care se intampla ceva mai grav, care era responsabilitatea celor implicati?
?participant, organizatori, public, jandarmi?
si in fiecare caz de ce?

astept pareri de orice natura, dar sa nu va simtiti invitati sa intrati in polemici, ideea e sa descoperim variante de puncte de vedere, chiar contradictorii, nu sa gasim pretexte de atacuri.
trebuie sa spunem lucrurilor pe nume, asa ca fiti calmi, onesti si obiectivi.

daca va enerveaza orice discutam aici, atacati prin greva tacerii si ignorati topicul
Gratzian is offline   Reply With Quote
Old 08-12-05, 22:17   #15
SDrg

Stage 2
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 67
Default

Cred ca ar fi necesara si o responsabilizare a spectatorilor, nu numai a organizatorilor sau a participantilor, lucru care s-ar putea face foarte simplu cu un set de legi afisate la vedere (eventual la intrare) sau pe spatele biletului, in cazul in care spectatorii platesc bilet. Ganditi-va ca daca toata vina o aruncam in spatele organizatorului, nimeni nu o sa mai vrea sa organizeze, cum nimeni nu o sa vrea sa participe daca toata vina e a participantilor.
\"Eu am o intrebare ...

Sa zicem, intro o cursa, una dintre masinile pierde control sau sa strica etc si intra in public i omara pe 20 de oameni ... Atunci al cui e vina? Din ctae stiu eu al organizatrouli, pentru ca a dat voie sa da participant cu masina care nu era 100% ok din punctul de vedere technic. Am dreptate?

Si acum acelasi sitatiua, dar intra cineva in public, pentru ca a pierdut control ... atunci cred ca tot e vina oragnizatorului? Pentru ca nu a asigurat publiculi in cazua unul accident sau a dat voie sa sta pubuluculi in zona periculoasa?\"

In ambele cazuri e vina participantului.
1. Nu si-a verificat masina.E ca si cand ai spune ca daca pe drumurile publice ai ramane fara frane, e vina politiei ca ti-a dat carnetul, sau ca te lasa sa mergi cu masina respectiva pe strada.
2.Participantul a fortat prea mult. Poate preferati ziduri de beton, care sa inconjoare pista, atunci cine ar mai fi de vina, daca ne-am rupe gatul in zid?
Vina organizatorului ar fi daca cineva intra in spectatori datorita unei pete de ulei aflate pe pista, unui strat de gheata, etc.
SDrg is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -