În iulie 1953 apare primul autoturism al companiei Mercedes-Benz creat după război: tipul constructiv „ponton”. Succesoare ale modelului 170, acestea vor fi construite până în 1959 sau 1962, în funcție de model. Numerele 170, 180, 190 ș.a. desemnează la Mercedes-Benz modelele comerciale cele de gen W 120 sunt cele interne ale producătorului și desemnează mai ales „seria” (tipul constructiv).
În acei ani, marcați prin modestie și simplitate (Citroën 2CV, 4CV, ..), industria de automobile și publicul se așteptau să vadă lansarea unei mașini mici, după tendințele și necesitățile pieței. Mercedes a ales să creeze însă un model inedit, care va deveni prima reprezentantă a gamei de mijloc și va contribui foarte mult la revigorarea brandului: modelul 180.
Diferitele tipuri de motorizări: 180: 1953, la Motor Show Paris este prezentat primul Mercedes turism monococ. Ulterior (1955-1970), vehiculele europene sunt inspirate de principiile apărute odată cu modelul 180 (bare de protecție elastice, frâne aerodinamice, tablou de bord căptușit, oglindă zi / noapte ..). Această mașină adresată clasei de mijloc este destul de simplă, spațioasă și are calități reale în ciuda motorului învechit: modelul cu 1767 cm3 cu arborele cu came laterale având performanțe scăzute. Este foarte flexibil (a patra poate fi păstrată până la 40 km / h), cu încălzire în cateva minute, cei 52 CP oferă o viteză de croazieră de 100/105 km / h depășind însă cu dificultate 125km / h. Are nevoie de 18 secunde pentru a ajunge la 80 km / h si 30 de secunde pentru a ajunge la 100 km /h. La deal se merge cu a doua. Aceste performanțe o clasează deasupra unui Aronde sau 403. Este mult peste medie, cu un sistem de încălzire separată stânga-dreapta, cu ștergător integrat de serie (1956), a cărui suprafață de netezire surprindea in momentul respectiv . Tinuta de drum este mult mai bună decat la 170. Întreținerea este proiectată remarcabil: ușor și ieftin: ungerea celor 22 de puncte de lubrifiere are ca scop atingerea a 2000km fără intervenții. Fabricarea acestui model, va continua o perioadă îndelungată el uimind prin robustețea și longevitatea tehnică.
Dupa aceasta prezentare lunga,astazi avem de a face cu
Mercedes 180 Ponton realizat de Revell la scara 1:18.Este un model vechi din colectie, care dupa destul de mult timp i-a venit si lui randul la prezentat.Mi se pare un model destul de bine realizat, pentru banii ceruti de fabricant.Singurul minus ce i l-as putea atribui sunt lipsa deschiderii portbagajului si a usilor spate.Ar fi frumos daca cineva gen Norev sau Autoart l-ar produce.Insa pana atunci eu unul sunt multumit cu aceasta macheta in colectia mea.Pana data viitoare cand voi prezenta un alt model,sa aveti spor la achizitionat noi machete!