Pe 24 aprilie 1961, Citroen adaugă acest model gamei sale ce se constituia în principal din modelele 2 CV şi DS.pentru a crea o legătură între popularul 2 CV, lansat în 1948 şi vârful de gamă costituit de gama DS, prezentată la Salonul de la Paris în 1955, Citroen a lansat AMI 6, cu un design conceput de stilistul Flaminio Bertoni, creatorul legendarelor modele Traction Avant, 2 CV şi DS.
Particularitatea acestei berline tricorp o constituia stilul său inimitabil, cu luneta inversată. Ami 6 se adresa cu prioritate femeilor moderne, catalogul produsului din acea vreme titrând : « Pour vous Madame ». Citroen Ami 6 a cunoscut un mare succes comercial. Împreuna cu versiunea break, lansată în septembrie 1964, până la înlocuirea sa cu Ami 8, s-au comercializat 1.039.384 exemplare. Ami 6 a devenit chiar cel mai bine vândut vehicul de pe piaţa franceză în 1966.
azat pe platforma modelului Citroen 2 CV, AMI 6 preia celebrul motor bicilidru, răcit cu aer, capacitatea sa ajungând la 602 cm3 şi dezvoltând 22 CP. Puterea sa va progresa permanent, ajungând la finalul carierei la 35 CP. Dotat cu o cutie de viteze cu patru rapoarte, cosumul se încadra în jurul a 6 l/100 km iar viteza maximă atinsă era de 105 km/h. Versiunea break propusă oferea, de la lansare, o capacitate de încărcare neobişnuita pentru un autoturism compact (320 kg sarcină utilă şi o lungime de încărcare de 3,96 m). La finalul carierei sale, AMI 6 propunea în 1967 şi o versiune « Club », care se distingea prin cele patru faruri rotunde în partea din faţă.
Dupa cum reiese din lunga prezentare, luata de pe promotor ,neavand chef si timp sa compun eu una, avem un Citroen Ami 6 produs de catre Norev la scara 1:18.Mie mi se pare destul de bine realizat, ar fi fost frumos sa deschida si usile spate, dar asta este, din cate stiu Norev fiind singurul producator,deci ne multumim sau ma multumesc
cu ce am.Am ales aceasta macheta pentru ca se combina destul de bine cu perioada aceasta a anului, o masina de femeie in luna sarbatoririi Femeii!