Go Back   Forum 4Tuning > Comunitati 4tuning locale > Comunitati locale si internationale 4Tuning > Brasov

Reply
 
Thread Tools
Old 01-11-06, 20:11   #1
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Exclamation Despre Taxele Auto din 2007

Am gasit un articol interesant care merita pus intr-un nou Thread. Cei care gasesc informatii suplimentare despre problema taxelor sunt rugati sa posteze aici.
ATENTIE!!! Fara polemici sau discutii inutile. Doresc ca acest Thread sa fie stric de informare. Discutiile pot fi facute in alte zone. Va multumesc


Razboiul taxelor pune pe jar autoritatile 25 Septembrie 2006
Leonard Orban, secretar de stat in Ministerul Integrarii Europene: "Daca nu modificam normele fiscale din domeniul importurilor auto, riscam amenzi de sute de milioane de euro"

"Daca autoritatile fiscale romane intentioneaza sa mentina actualele prevederi din Codul Fiscal referitoare la o serie de taxe si impozite platite in cazul importului de automobile second-hand, ar putea plati amenzi usturatoare. In forma lor actuala, acele prevederi din Codul Fiscal care se refera la prima inmatriculare in Romania a autovehiculelor contravin acquis-ului comunitar si ar fi bine sa tina seama ca, recent, autoritatile Uniunii s-au pronuntat in doua cazuri similare, dand dreptate Comisiei Europene", a declarat duminica Leonard Orban, secretar de stat in cadrul Ministerului Integrarii. El a mai adaugat ca amenzile pot ajunge la sume de ordinul a sute de milioane de euro, procedura, denumita "enfringement", putand ajunge la Curtea Europeana de Justitie.Potrivit actualelor reglementari din Codul Fiscal, taxa speciala pentru prima inmatriculare se aplica oricarui autovehicul din Romania, indiferent daca e produs la noi sau in alta tara. Sub incidenta acestei taxe mai intra, pe langa autoturisme, si autovehiculele comerciale, cu masa totala de cel mult 3,5 tone. Ca valoare, taxa speciala variaza in functie de cilindree si de normele Euro pe care le indeplineste autovehiculul. In cazul masinilor second-hand, nivelul taxei mai este influentat si de varsta autoturismului.

Potrivit secretarului de stat roman, decizia - menita, cel putin teoretic, sa protejeze productia interna de automobile - e dezavuata de Uniune, care a elaborat deja o rezolutie prin care sunt interzise acest gen de masuri protectioniste ce contravin acquis-ului. "In Ungaria si Polonia, deciziile au fost deja date si nu vad ca Romania sa faca vreo exceptie in cazul in care nu se armonizeaza legislatia in materie cu cea europeana. Oricum, procedura se aplica numai statelor membre, deci noi am putea fi afectati dupa 1 ianuarie 2007", a mai afirmat Orban.

"Probabil, vom ajunge sa negociem cu UE"

Surse din cadrul Ministerului de Finante spun insa ca nu se va ajunge la Curtea Europeana, autoritatile romane fiind dispuse sa negocieze. "De regula, in asemenea cazuri se formeaza comisii care negociaza acest tip de diferende. Niciuna dintre parti nu doreste altceva decat o integrare de succes a Romaniei, astfel ca am putea asista la modificarea normelor fiscale in domeniu", spun sursele citate.

Secretarul de stat din MIE nu a dorit sa comenteze aceste zvonuri, dar a adaugat ca modul in care Romania va beneficia de statutul de membru al UE depinde foarte mult de comportamentul pe care tara noastra il va avea in interiorul Uniunii. "Esential este ca autoritatile de la Bucuresti sa inteleaga foarte bine regulile jocului politic si sa respecte acquis-ul comunitar. Daca nu intelegi ca e bine sa te pliezi pe deciziile majoritatii, atunci riscurile sunt extrem de mari. Incepi sa te intrebi de ce esti ocolit, de ce vin bani mai putini sau de ce o conducta de petrol trece prin alta parte, si nu prin Romania", a conchis Orban.
__________________
Alfa Romeo 33 1.7 16V Quatrofoglio Verde
Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 07-11-06, 19:05   #2
Flow

Stage 5
 
Flow's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 2,895
Post Re: despre taxele auto din 2007

02.06.2006
Impozitul pe automobile va creste de pana la 23 de ori

Daca platesc impozitul pe cladiri pana la 31 martie, proprietarii de imobile vor plati doar cu 8 la suta mai mult decat in 2006. Bucurestenii proprietari de automobile cu motoare mari vor plati la anul impozite enorme, conform unei recente hotarari de guvern, inca nepublicata in Monitorul Oficial. Consiliul General al Capitalei are pe ordinea de zi de astazi un proiect de hotarare care modifica impozitele locale pentru anul viitor. Documentul tine seama de decizia Guvernului. Astfel, pentru masinile cu capacitate de pana la 1.600 cmc se vor plati 56 de RON (560.000 lei vechi), in loc de 210.000 lei vechi. Masinile care au capacitatea cilindrica intre 1.601 cmc si 2.000 cmc vor fi impozitate cu 1.350.000 lei vechi (135 RON), fata de 210.000 lei vechi, anul trecut. Pentru autoturismele cu motoare intre 2001 cmc si 2.600 cmc se vor plati in 2007 impozite de 360 RON (3.600.000 lei), fata de 60 RON in 2006.
__________________
PREA MULT TIMP LIBER DAUNEAZA MINTII SI ASA ODIHNITE
Flow is offline   Reply With Quote
Old 07-11-06, 19:06   #3
Flow

Stage 5
 
Flow's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 2,895
Post Re: despre taxele auto din 2007

02.06.2006
Cartea Verde nu dispare, dar nu se mai plateste separat

Nu cu mult timp dupa aderarea la UE, Romania va semna cu fiecare Birou National, unele conventii menite sa le faca viata mai usoara conducatorilor auto. Este vorba despre Conventia multilaterala de garantare si Conventia numerelor de inmatriculare. Aceasta din urma va permite trecerea peste frontiera a autovehiculelor fara prezentarea documentelor de asigurare, respectiv a Cartii Verzi. "Dar pana la semnare nu se schimba nimic", precizeaza Albin Biro, membru CSA (Comisia de Supraveghere a Asigurarilor). In ceea ce priveste asa-numita constatare amiabila, Biro spune ca aceasta se refera de fapt la constatarea accidentului. Pe formularul galben-albastru, folosit in majoritatea tarilor europene, se descrie practic, de catre cele doua parti implicate, accidentul rutier, asiguratorii urmand sa decida ulterior cine va plati pagubele. "Aceasta constatare se aplica doar in cazurile in care nu au avut loc vatamari corporale", precizeaza oficialul CSA.
Flow is offline   Reply With Quote
Old 23-11-06, 11:26   #4
bob

Stage 5
 
bob's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 592
Default Re: despre taxele auto din 2007

Autoritatile statului au gasit solutia de a taia pofta romanilor de masini straine aduse din alta tara si mai ales de cele second-hand. Conform ultimelor modificari aduse Codului Fiscal, acciza care se aplica in momentul de fata in cazul importurilor de masini a fost eliminata, pentru ca nu era in concordanta cu normele europene. In schimb, ea a fost inlocuita cu taxa de prima inmatriculare. Aceasta a fost introdusa, conform afirmatiilor facute recent de ministrul Mediului, cu scopul de a descuraja introducerea in Romania a unui numar foarte mare de automobile la mana a doua, in special a celor foarte poluante. In realitate insa, „manevra” nu este decat o accizare mascata a celor care indraznesc sa cumpere masini din UE. Conform formulelor pe care statul vrea sa le aplice de anul viitor, conform Codului Fiscal, valoarea taxei va fi direct proportionala cu vechimea masinii. Acest lucru va face ca nivelul taxei ce va trebui platita pentru un automobil second hand cu motor non-euro sa ajunga la cateva mii de euro, uneori chiar mai mare decat pretul aceleiasi masini achizitionate dintr-un targ auto din Romania. Astfel, pentru o masina cu motor non-euro, de 1.100 cmc, statul vrea o taxa de prima inmatriculare de circa 3.000 de euro, la care se adauga si TVA de 19% din pretul de cumparare. O taxa similara va fi platita si pentru o masina Euro 2, cu motor de 1.600 cmc, in timp ce, pentru un motor de 1.900 cmc, bugetul statului va „inghiti” aproape 4.000 de euro. Cu alte cuvinte, cheltuiala totala va fi mult mai mare decat pretul practicat pentru acelasi model in unele targuri de masini din tara. Pentru modelele cu motoare Euro trei, situatia actuala nu se va schimba foarte mult. Practic, algoritmul de calcul inclus in Codul Fiscal avantajeaza tot vehiculele echipate cu motoare Euro 3. Daca luam ca exemplu tot cu un motor de 1.8 pe benzina, taxa va ajunge la aproximativ 1.500 de euro. Comparand cu valoarea accizei ce trebuie platita in prezent, suma este similara. Mai mult, persoanele care vor aduce in tara masini foarte putin rulate, eventual, cu motoare Euro 4, vor plati o taxa mai mica de 1.000 de euro. Cu alte cuvinte tot cei bogati, vor fi cei avantajati. Trebuie spus insa ca taxa de prima inmatriculare nu este privita cu ochi buni de catre UE, specialistii de aici sesizand „tupeul” finantistilor din Guvern de a restrictiona „consumul” de autoturisme aduse din Uniune. Astfel ca, si la aceasta ora, se poarta negocieri taioase intre Ministerul Finantelor si oficialii UE. Potrivit unui reprezentant al Administratiei Finantelor Publice Brasov, pana la urma s-ar putea ajunge la un compromis, in sensul ca taxa de prima inmatriculare sa fie egala cu pretul platit in strainatate pentru masini. Transportatorii auto vor fi insa puternic „loviti” din cauza introducerii acestui bir. De anul viitor, firmele de transport vor trebui sa suporte o taxa de 12-13% din valoarea de cumparare a unui vehicul cu care isi vor innoi parcul auto. Situatia va fi cu atat mai dificila cu cat acestea nu platesc in momentul de fata nici taxa si nici o acciza pentru mijloacele de transport importate. Practic, pentru un camion Euro 4 care costa in jur de 70.000 de euro, taxa va ajunge pana la 9.000 de euro. In schimb, daca intreprinzatorul va risca sa cumpere aceeasi masina, dar cu o vechime de trei ani, el va fi taxat cu peste 20.000 de euro. Vestile proste nu se opresc aici pentru conducatorii auto. Asta pentru ca si impozitele pe masini le vor „curenta” buzunarele. Conform acelorasi norme legale, impozitul va fi calculat prin inmultirea fiecarei grupe de 200 de centimetri cubi sau fractiune din aceasta cu 7 lei in cazul masinilor echipate cu motoare de pana la 1.600 cmc si cu 15 lei, la cele mai puternice, cu motare a caror capacitate cilindica este cuprinsa intre 1.600 cmc si 2.000 cmc. Prin urmare, pentru un Logan de 1,5 litri diesel, proprietarul va plati un impozit de 56 de lei noi pe an, iar pentru un Cielo, de exemplu, taxa va fi de 135 de lei/an.
bob is offline   Reply With Quote
Old 23-12-06, 12:25   #5
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Default Re: despre taxele auto din 2007

Comisia Europeana interzice limitarea importurilor de masini second-hand (Saptamana Financiara) - 4 Iulie 2006

Comisia Europeana a luat pozitie impotriva tarilor membre UE care fac dificil importul de masini second-hand, fiind vizate Luxemburg, Cehia, Polonia, Austria si Ungaria. Tarile mentionate sunt acuzate ca incalca principiile de libera circulatie a bunurilor in interiorul UE.
Fiecare dintre aceste state a instituit diferite proceduri prin intermediul carora incearca sa limiteze intrarea de automobile rulate, inmatriculate in alte state. Fie ca este vorba despre documente suplimentare, aprobari, verificari tehnice sau taxe, introducerea pe teritoriul statelor respective a masinilor second-hand nu se bucura de un tratament egal cu al modelelor inmatriculate deja. Gunter Verheugen, vicepresedinte al Comisiei Europene, responsabil cu politica industriala si întreprinderi, a declarat ca „vehiculele second-hand identice nu pot fi discriminate numai pentru faptul ca nu au fost cumparate initial din statele membre respective. Comisia trebuie sa actioneze in asa fel incat consumatorii sa se bucure de toate beneficiile pietei unice a UE“. Demersurile initiate de CE se afla in diferite stadii, in functie de gradul in care statul in cauza incalca regulile UE.

Luxemburg
In aceasta tara, cumpararea unui vehicul rulat provenit din alt stat implica obtinerea de documente suplimentare despre cel care vinde masina, acte care cresc costurile, dar si timpul necesar inmatricularii. CE a solicitat autoritatilor sa elimine cerintele disproportionate.

Cehia
Legislatia impiedica importurile de masini mai vechi de 5, respectiv 8 ani, in functie de tipul vehiculului, si impune verificari tehnice suplimentare pentru masinile rulate aduse din alte tari. La solicitarile CE, primul raspuns al Cehiei a facut trimitere la poluare si siguranta rutiera. Comisia a luat in considerare motivele, dar a comunicat ca masurile sunt nejustificate in cazul a doua masini identice, una provenind de pe piata interna si alta din alt stat, si a cerut modificarea legislatiei.

Polonia
Dupa valul de importuri masive de masini uzate, Polonia a introdus o serie de reglementari privind controale tehnice suplimentare pentru masinile aduse de peste hotare. Comisia Europeana a comunicat Poloniei ca masurile incalca dreptul la libera circulatie a marfurilor, neexistand justificari pentru un tratament diferentiat in cazul bunurilor similare.

Austria
Desi face parte din membrii vechi ai UE, Austria are strecurate in legislatie o serie de obligatii impuse celor care isi cumpara masini second-hand din alt stat, birocratia facand aproape imposibila operatiunea. CE a primit plangeri din partea cetatenilor si a cerut Austriei sa-si adapteze legislatia pentru a elimina discriminarile.

Ungaria
Tara vecina se afla intr-unul dintre stadiile avansate ale procedurilor initiate de Comisia Europeana. Legile ungare interzic importul de masini rulate, fabricate inainte de 1996, in contradictie cu regulile UE. Desi i-a fost solicitata, Ungaria nu a oferit CE o explicatie referitoare la tratamentul discriminatoriu, astfel ca procedura a trecut de faza in care sunt trimise doar scrisori de informare, fiind posibila aplicarea de sanctiuni.

Romania urmeaza sa se alinieze legislatiei UE incepand cu 1 ianuarie 2007, eliminand restrictiile pentru masinile care au un nivel de poluare sub Euro 3. In acest moment, Romania a ales o solutie nu tocmai fericita, prin introducerea in noul Cod Fiscal a unei taxe speciale, aplicata la prima inmatriculare, in cazul masinilor second-hand ea variind in functie de normele de poluare Euro si varsta autoturismului. Aceasta prevedere ar putea face ca Romania sa ingroase lista tarilor impotriva carora Comisia Europeana ia masuri.

Un articol de: Gabriel Dogaru
Sursa: Saptamana Financiara
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 23-12-06, 17:28   #6
lucitopspeed

Stage 4
 
lucitopspeed's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 196
Default Re: despre taxele auto din 2007

http://www.autosos.ro/taxe-inmatriculare.html
AICI CALCULEAZA CAT E TAXA DE PRIMA INMATRICULARE DE LA 1.01.2007
lucitopspeed is offline   Reply With Quote
Old 23-12-06, 17:55   #7
Yackone
Peugeot Driver

Stage 5
 
Yackone's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 4,136
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Virtual Tuning]
[Freehand Design Usergroup]
[A.C.S. Speedline Motorsport]
[PEUGEOT]
[4Rally]
[Design Team]
[SKODA]
[VW]
Default Re: despre taxele auto din 2007

mi-a zburat visul sa-mi aduc un gti de dincolo.....
Yackone is offline   Reply With Quote
Old 23-12-06, 18:00   #8
Syc@

Stage 5
 
Syc@'s Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 1,162
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Thumbs down Re: despre taxele auto din 2007

Quote:
Originally Posted by Yackone View Post
mi-a zburat visul sa-mi aduc un gti de dincolo.....
de banii aia m-as risca sa-i calc la vama pe totzi
Syc@ is offline   Reply With Quote
Old 26-12-06, 21:41   #9
Catalyn
Renault Driver

Stage 5
 
Catalyn's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,698
Member of:
[Moderators]
[Nissan]
[RENAULT]
Post Re: despre taxele auto din 2007

Quote:
Originally Posted by Syc@ View Post
de banii aia m-as risca sa-i calc la vama pe totzi
atita timp cat in Monitorul Oficial nu exista restul e balada..cand apare publicata acolo s-a terminat cu jmecheria
Catalyn is offline   Reply With Quote
Old 27-12-06, 01:17   #10
BascaBV

Stage 5
 
BascaBV's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 451
Member of:
[Honda]
Default Re: despre taxele auto din 2007

Gata distractzia cu adusu de dincolo
BascaBV is offline   Reply With Quote
Old 12-01-07, 00:52   #11
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Default Re: despre taxele auto din 2007

Piata auto s-a blocat pina la scaderea taxei
Guvernul va negocia cu Comisia Europeana cuantumul scaderii taxei de prima inmatriculare.
„Este clar, cuantumul taxei este prea mare. Excesiv as putea spune“, a declarat Sulfina Barbu, ministrul Mediului. „Daca oficialii Comisiei apreciaza ca taxa este discriminatorie, prin nivelul final prea ridicat, acest lucru va fi rezolvat“, a precizat Sulfina Barbu. Ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, si cel al Mediului, Sulfina Barbu, s-au intilnit ieri pentru a se decide daca schimba sau nu legislatia legata de taxa de prima inmatriculare auto. Surse guvernamentale spun ca dupa unele discutii cu Bruxelles-ul, autoritatile romane au acceptat doar sa modifice modul de calcul al taxei de inmatriculare.

Este legala, dar nu morala

Comisarul european pentru Taxe si Vami, Kovacs Laszlo, a apreciat ieri ca taxa de prima inmatriculare este, in sine, legala, dar ca modul de calcul este discriminatoriu. El a precizat ca o taxa similara exista in 16 state membre ale UE.

Linda Vatenaite, jurist in cadrul Directiei de control pentru aplicarea legislatiei europene, a declarat in cursul zilei de ieri ca Uniunea nu va declansa o procedura de sanctionare a Romaniei daca legislatia romaneasca va fi modificata. Europenii sustin ca taxa de inmatriculare ar avantaja masina Dacia.

Mare atentie la anul de fabricatie

Schimbarea modului de calcul ar trebui sa intervina si ca urmare a unei nedreptati tehnice. Aplicind modul de calcul al taxei din Codul fiscal, se poate constata ca pentru o masina echipata, de exemplu, Euro 3, mai veche de sase ani, se plateste o taxa mai mica decit pentru o masina, de aceeasi capacitate, cu acelasi standard de poluare, insa mult mai noua.

Caz concret: un Audi A4, de 1.900 cmc, Euro 3, din 2000, va avea o taxa de 1.631 de euro. Pentru aceeasi masina, dar fabricata in 2003, se va plati o taxa de 1.782.

Standardul Euro 3 a fost legiferat in 1999. El a intrat in vigoare efectiv in 2000 si a functionat pina in 2005.

La celelalte standarde, lucrurile merg firesc. Taxa se mareste pe masura ce vechimea creste.

Cum se poate schimba taxa

Legal, Codul fiscal poate fi modificat doar dupa sase luni de la formularea unui proiect menit sa-l completeze. Legea mai prevede insa ca, in caz de forta majora, Codul fiscal poate fi modificat in regim de urgenta printr-o ordonanta aprobata de Guvern.

Cuantumul scaderilor va fi aflat doar la sfirsitul negocierilor, statul avind interesul sa pastreze la secret evolutia acestora, in speranta obtinerii unei reduceri cit mai mici a taxei.

*
Ghisee inchise la inmatriculari

„In ultima perioada, intre 08.00 si 10.00, ghiseele sint inchise, iar altele aproape goale. Este posibil ca unul dintre motivele pentru care nu se mai inregistreaza cereri pentru inmatriculari sa fie asteptarea stabilirii taxelor. Dar este adevarat ca foarte multe persoane s-au ingramadit sa inmatriculeze masinile in perioada 15-30 decembrie a anului trecut. Sintem solicitati si acum de lucrarile inregistrate atunci“, ne-a declarat comisarul-sef George Dan Mosescu, seful Serviciului inmatriculari. (Georgeta Ghidovat)
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 20-02-07, 19:31   #12
BMW-M-Power

Stage 5
 
BMW-M-Power's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 645
Default Re: despre taxele auto din 2007

Asta spune totul despre politicienii din Romania. din pacate nu am un vocabular destul de bogat ca sa-i pot injura asa cum as dori si cred ca nu sunt singurul.

Decizia politica a Guvernului este de a mentine taxa de prima inmatriculare auto, iar pentru a evita declansarea procedurii de infringement din partea CE, Romania trebuie sa aplice taxa nediscriminatoriu, respectiv sa se plateasca la orice inmatriculare nu doar la prima


"Nu vrem sa desfiintam taxa. Nu vrem. Este o decizie politica a guvernului roman. Vrem sa gasim solutii impreuna cu oficialii de la Comisia Europeana, dar in conditiile in care vrem sa mentinem taxa pentru a proteja mediul", a declarat, duminica, ministrul finantelor, Sebastian Vladescu, intr-un interviu acordat agentiei NewsIn.

Conform lui Vladescu, Comisia Europeana nu este impotriva aplicarii taxei, ci reclama faptul ca aplicarea ei produce discriminare intre vanzatorul roman si cel membru al UE. "Eu nu fac nimic pentru ca nu vreau sa schimb taxa. UE ne cere ca aceasta taxa sa se plateasca si in cazul in care vanzatorul este un cetatean roman. Este intr-adevar o discriminare", a spus Vladescu

Ministrul finantelor a afirmat ca negocierile dintre partea romana si oficialii UE vor continua si in perioada urmatoare. In privinta unei eventuale declansari a procedurii de infringement din partea CE, Vladescu considera ca isi asuma acest risc, atat timp cat guvernul de la Bucuresti isi atinge scopul, respectiv protejarea mediului.

"Merg la extrem. Negociem si nu ne intelegem si incep procedurile de infringement. Este o procedura normala. Nu dispare Romania. Taxa functioneaza in perioada aceasta. O sa fie o decizie poate anul viitor in toamna. Poate ca vom castiga daca vom respecta cererile lor sau poate ca vom pierde. Dar scopul va fi atins. Taxa va functiona si in Romania nu vor intra un anume numar de masini poluante. Guvernul si-a stabilit scopul si este gata sa se confrunte cu Comisia si daca la sfarsit fie ca pierde fie ca va castiga masura impusa isi va fi atins scopul. Mie asta mi se pare activitate guvernamentala coerenta", a spus Vladescu.

Vladescu a explicat ca, de la momentul aprobarii Codului Fiscal, vara anului 2006, si pana la momentul aderarii la UE, s-a intalnit de doua ori cu oficiali ai UE pe tema acestei taxe. "De la momentul Raportului de tara in septembrie 2006 am avut o intalnire. Dar s-a discutat pe principii, pentru ca nu eram inca stat membru. Noi am spus ca vrem sa mentinem taxa ei au spus ca exista pericolul sa declanseze procedurile de infringement si ca vor analiza. Comisia nu putea negocia cu Romania pana nu devenea stat membru", a adaugat ministrul finantelor.

Comisia Europeana considera ca taxa de prima inmatriculare, intrata in vigoare la 1 ianuarie 2007, contravine jurisprudentei Curtii Europene si Tratatului de aderare a Romaniei la UE. CE contesta modul de calcul al taxei si incalcarea principiului nediscriminarii intre cetatenii UE. Astfel, din cauza sistemului de calcul, nivelul taxei pentru masinile vechi depaseste valoarea reziduala a masinilor, iar masinile second hand vandute de cetatenii romani nu sunt taxate la vanzare asa cum se intampla cu cele vandute de alti cetateni UE.

Taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.



sursa: www.wall-street.ro/ 19 Februarie 2007



protejarea mediului pe mortii mamii lor... mai degraba protejarea averilor lui tariceanu mortii lui de hot
__________________


Viitorul tau depinde de visele tale. In consecinta nu pierde timpul, du-te si te culca.
BMW-M-Power is offline   Reply With Quote
Old 24-02-07, 09:40   #13
BMW-M-Power

Stage 5
 
BMW-M-Power's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 645
Default Re: despre taxele auto din 2007

Ultimatum UE: Sase luni pentru a modifica taxa de inmatriculare auto

Wall-street.ro 23 Februarie 2007

Romania are la dispozitie cel mult sase luni pentru a modifica taxa de prima inmatriculare auto, astfel incat sa se conformeze principiilor legislatiei europene, in caz contrar Comisia Europeana se va adresa Curtii Europene de Justitie, a declarat Lazlo Kovacs, comisar pentru taxe si impozite.

"Romania trebuie sa se conformeze principiilor europene in privinta taxarii daca vrea sa evite sa ajunga in fata Curtii Europene de Justitie", a spus citat de NewsIn comisarul europene pentru taxe si impozite.

In prezent, in urma discutiilor purtate de catre expertii DG Taxud cu cei ai Ministerului de Finante, pe 16 februarie, Comisia Europeana a primit asigurari ca Romania va modifica taxa de prima inmatriculare a autoturismelor, astfel incat sa respecte principiile europene. Laszlo Kovacs a afirmat ca nu stie cum va proceda in practica Ministerul Finantelor, dar a precizat ca stadiul actual al consultarilor se indreapta catre o solutie convenabila pentru ambele parti.

Comisarul a explicat ca procedura care se aplica in situatii precum cea a taxei de prima inmatriculare cuprinde mai multe etape inainte de adresarea cazului catre Curtea Europeana de Justitie. "Comisia transmite o scrisoare oficiala prin care sesizeaza neconformitatea legislatiei cu principiile europene, iar tara respectiva trebuie sa dea un raspuns, prin care sa se conformeze, intr-o luna. In caz contrar, Comisia trimite o doua scrisoare si daca, nici in urma acestei scrisori legislatia nu se schimba, atunci se adreseaza Curtii Europene de Justitie", a spus Kovacs.

Taxa de inmatriculare auto din Romania nu este conforma cu principiile europene ale nediscriminarii. Astfel, potrivit lui Kovacs variabilele pe care le ia in calcul modelul de calcul al taxei: vechimea si provenienta masinii sunt discriminatorii. Taxa se aplica in functie de vechime, catalizatorul euro si capacitatea cilindrica. Kovacs a contestat modul in care taxa face din vechimea masinii un factor dominant, exemplificand cu diferenta de taxa dintre masinile mai vechi cu euro 3 si cele noi cu euro 2. Totodata, taxa depaseste, in astfel de cazuri, valoarea reziduala a masinii.

In plus, comisarul a afirmat ca taxa se aplica doar masinilor la mana a doua din import, dar nu si celor la mana a doua vandute de cetatenii romani, pentru ca se plateste numai la prima inmatriculare in Romania.

Laszlo Kovacs a amintit de discutia purtata cu ministrul finantelor, Sebastian Vladescu, la Bruxelles, dar a argumentat ca, desi intelege pozitia oficialului roman care invoca invadarea pietei auto romanesti cu masini vechi, legislatia UE trebuie respectata. Comisarul a adaugat ca sunt mai multe tari in situatia Romaniei, inclusiv Ungaria, impotriva careia CE va incepe procedura de "infrigement". Urmare a acestei proceduri, Ungaria va fi obligata sa schimbe legislatia si sa plateasca despagubiri.

Ministerul Finantelor a anuntat ca va trimite, in prima saptamana din martie, Comisiei Europene, o propunere referitoare la taxa de prima inmatriculare auto, cerintele oficialilor europeni fiind: aplicarea regresiva in functie de vechimea masinii si inmatricularea si a masinilor vandute de catre romani.

Ministrul finantelor, Sebastian Vladescu, a declarat ca decizia politica a Executivului este de a mentine taxa de prima inmatriculare auto. In privinta unei eventuale declansari a procedurii de infringement din partea CE, Vladescu considera ca isi asuma acest risc, atat timp cat guvernul de la Bucuresti isi atinge scopul, respectiv protejarea mediului.
BMW-M-Power is offline   Reply With Quote
Old 24-02-07, 09:45   #14
BMW-M-Power

Stage 5
 
BMW-M-Power's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 645
Default Re: despre taxele auto din 2007

UE ar putea adopta o taxa auto unica

23 Februarie 2007

Comisarul european pentru taxe, Laszlo Kovacs, a declarat ieri ca autoritatile Uniunii Europene ar putea adopta, inca din acest an, propunerea sa de a aplica o taxa unica pentru autoturisme, care sa inlocuiasca actualele taxe de inmatriculare si taxe de drum
Propunerea mea n-a fost inca discutata la nivel politic, ci numai la nivel de experti. Am convenit cu presedintia germana a UE ca propunerea sa fie pusa pe agenda uneia dintre intalnirile ECOFIN (Consiliul ministrilor de finante din statele membre UE n.n.) din aceasta primavara. Sper sa fie adoptata de catre Consiliu in acest an", a declarat Laszlo Kovacs, citata de NewsIn.

Propunerea comisarului pentru taxe vizeaza eliminarea taxei de prima inmatriculare si integrarea acesteia cu taxa de circulatie de drumurile publice. "Taxa le combina pe cele doua si va avea aceeasi structura in toate statele membre. Nu se pune problema armonizarii nivelului de taxare, respectiv a sumei, in toate statele, ci numai a structurii bazei de taxare", a precizat Kovacs.

Rolul taxei va fi, simultan, unul ecologic datorita unei componente semnificative referitoare la nivelul emisiilor de dioxid de carbon. In primii doi de la intrarea in vigoare a taxei, componenta ecologica va reprezenta 25%, conform comisarului, iar in alti doi ani va ajunge la 50% din valoarea taxei.

Initiativa comisarului a fost argumentata atat prin fragmentarea pietei auto europene, cat si prin pericolul aparitiei dublei taxari, cauzate de lipsa unei taxari uniforme in statele UE. Kovacs a precizat ca 18 dintre cele 27 de state membre au o taxa de inmatriculare care se calculeaza pe baze diferite. Din acest motiv, acelasi cetatean poate ajunge sa plateasca de doua ori taxa de prima inmatriculare. "Un cetatean roman cumpara o masina intr-un stat in care lucreaza, de exemplu in Belgia, iar apoi vine cu ea in Romania. Este nevoit sa plateasca taxa de inmatriculare in ambele state", a explicat comisarul.
BMW-M-Power is offline   Reply With Quote
Old 24-02-07, 10:27   #15
BascaBV

Stage 5
 
BascaBV's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 451
Member of:
[Honda]
Default Re: despre taxele auto din 2007

Baiat destept Laszlo Kovacs asta....sa speram ca o sa-i treaca ministrului nostru pofta de "protejare a mediului" adica a buzunarului actionarilor de la Dacia. Sper ca macar sa pot sa merg in vara sa imi iau si eu masina care o vroiam ... mi-ar place mult.
__________________
HondaLover
BascaBV is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -