Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Accidente

Reply
 
Thread Tools
Old 11-08-10, 10:50   #1
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,666
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Exclamation Crash-teste de la Euro NCAP

Un SUV nu foarte sigur - Audi Q7, numai 4 stele la testele de impact


Unul din cele mai intalnite SUV-uri de pe strazile din Romania, cel mai des admirabil in culoarea alb, este Audi Q7. Se pare insa ca testele facute de catre autoritatea in domeniu, compania Euro NCAP dovedesc ca nu este cel mai sigur SUV din lume... Iar cauza este una cel putin hilara la un asa nivel: sudurile proaste cu care vine din fabrica.




Q7 a obtinut note foarte mici in special la impactul cu pietonii. Aici a luat numai 2 stele. Insa, vestile proaste sunt pentru cei doi ocupanti ai scaunelor frontale. Explicatiile celor care au efectuat testele sunt uimitoare, pentru un SUV care se doreste a fi de clasa superioara, concurent cu X5, Range Rover sau Mercedes ML.


In urma testelor, se pare ca toata partea frontala se deplaseaza destul de mult in spate, peste pasageri. In urma impactului se rupe podeaua din cauza sudurilor economice. Lucru destul de ciudat, pentru ca Audi pune siguranta pe primul loc, insa se pare ca la Q7 caroseria nu este cea mai fericita componenta. In plus, peretele care desparte habitaclul de motor s-a rupt si multe elemente din bord prezinta risc mare pentru genunghii si zonele femurale ale pasagerilor. De aici si numai 4 stele la impactul frontal.






Pentru impactul lateral, Q7 a luat punctaj maxim, la fel si pentru protectia pasagerilor din spate si a copiilor. Insa, intr-un Q7 nu este recomandat deloc punerea unui scaun de copil cu fata invers, pe scaunul pasagerului, pentru ca acesta va i lovit de airbag - nu exista functia de anulare a airbagului pasagerului.


Cat despre protectia pietonilor, spoilerul frontal a luat un scor bun, insa capota, din cauza nivelului sau, nu a obtinut niciun scor, adica... e de rau.


Prin urmare, cine doreste sa-si cumpere un Q7 fabricat inainte de 2009 trebuie sa se gandeasca mai bine daca pune pe primul plan aspectul in fata sigurantei.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	262.jpg
Views:	202
Size:	1.56 MB
ID:	1606229  
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 11-08-10, 10:51   #2
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,666
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Crash-teste de la Euro NCAP

Alfa Romeo Giulietta primeste nota maxima la testul Euro NCAP

Se pare ca una dintre cele mai frumoase masini din clasa medie este si cea mai sigura. In urma unor teste facute de autoritatea NCAP ce testeaza siguranta masinilor, Giulietta a primit 5 stele din 5.





Giulietta a primit nota cea mai mare pentru siguranta locurilor din fata, dar a primit note bune si pentru sistemele de siguranta si pentru locurile din spate. Cel mai prost sta la capitolul siguranta pietonilor, unde a primit numai 63% din punctaj.





Masina testata a fost cea cu motor 1.6 JTD, un hatchback in 5 usi ce cantareste 1334 kg.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 14-08-10, 16:31   #3
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Crash-teste de la Euro NCAP

Quote:
Originally Posted by Hondarul View Post
Unul din cele mai intalnite SUV-uri de pe strazile din Romania, cel mai des admirabil in culoarea alb, este Audi Q7. Se pare insa ca testele facute de catre autoritatea in domeniu, compania Euro NCAP dovedesc ca nu este cel mai sigur SUV din lume... Iar cauza este una cel putin hilara la un asa nivel: sudurile proaste cu care vine din fabrica.
Unde-s VAG-istii care o tin sus si tare cu calitatea?
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 25-08-10, 12:26   #4
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,666
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Crash-teste de la Euro NCAP

Noul Citroen C4 primeste 5 stele la testele Euro NCAP

Urmatorul model Citroen C4 ce urmeaza sa fie lansat pe piata a fost testat de catre autoritatea internationala de siguranta auto, Euro NCAP. Se pare ca micul hatchback francez a primit punctaj bun la toate capitolele, fiind catalogat ca masina sigura de 5 stele.





Citroen a primit un punctaj de 90% (nota 9) pentru protectia pasagerilor de pe locurile frontale. Putin mai vulnerabil s-a dovedit a fi soferul, care are de suferit in zona piciorului drept si in zona pieptului din cauza consolei si a centurii si a volanului. Pasagerul din dreapta este insa protejat destul de bine pe toata suprafata la impactul frontal.


Locurile din spate au primit un punctaj mai slab, de 85%, pentru copii. In ambele cazuri, in care copilul sta intr-un scaun special cu spatele, adica un copil de maximum 18 luni, dar si atunci cand scaunul sta cu fata spre sensul de mers, cu un copil de 3 ani, rezultatele au fost la fel de satisfacatoare.


Pietonii nu sunt insa asa de protejati. Bara fata a primit insa punctaj maxim, capota la fel. Daca este vorba de un impact cu un copil, protectia este buna, daca este insa cu un adult, capota nu ofera o buna protectie, de unde si punctajul slab.


Sistemele de siguranta au primit scorul maxim. Este vorba de acele sisteme menite sa previna accidentele. Citroen C4 vine cu ESC (Controlul stabilitatii), limitator de viteza automat si semnalizare sonora pentru centura de siguranta, pentru toate locurile.


Masina testata a fost un Citroen C4 in 5 usi, cu motor 1.6 Hdi, cu volan pe stanga, masina avand o greutate de 1205 kg.



Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Citroen_C4_2010_Front---0-22cef2dc-065c-4982-9811-623967210bc5.jpg
Views:	152
Size:	171.7 KB
ID:	1625231  
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 26-08-10, 16:18   #5
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,666
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Crash-teste de la Euro NCAP

Honda CR-Z - masina Hibrid cu 5 stele la testele Euro NCAP



Si ce daca e masina hibrid? Inseamna ca e mai putin sigura, sau ce? Nicidecum. Honda a stat mereu bine la capitolul siguranta, dar acum este o premiera si pentru ei. Honda are prima masina hibrid care primeste punctaj maxim la testele de siguranta realizate de autoritatea europeana in domeniu.


Honda CR-Z este o masina din clasa compacta, un hatchback de dimensiuni mici pentru familie, cu 3 portiere. Masina testata are 1225 kg si un motor de 1.5 litri Hibrid, adica mai are si un motor electric ce o face cea mai economica Honda din toate timpurile.






Locurile din fata
CR-Z a primit un punctaj de 93%, ceea ce e foarte bine, pentru pasagerii locurilor din fata. Compartimentul frontal ramane destul de intreg si stabil in timpul impactului frontal, si ofera o protectie buna pentru zona femurala si a genunchilor. La impactul lateral protectia a fost din nou excelenta, insa in cazul unei tamponari laterale cu un stalp sau arbore, au fost ceva minusuri in zona pieptului.


Locurile din spate - scaunele de copii

Locurile din spate la o Honda CR-Z sunt foarte mici, ceea ce nu a permis testelor Euro NCAP sa se faca conform regulamentului, in care pozitia scaunelor fata trebuie sa fie la o anumita distanta de bord. In scaunele speciale de copil, acestia sunt protejati pe bancheta din spate, dar si pe scaunul pasagerului, cand airbagul este dezactivat. Sistemele ISOFIX permit montarea scaunelor de copii universale, ceea ce este un plus semnificativ.


Pietonii
Spoilerul frontal ofera o buna protectie pentru pietoni in cazul unui impact, dar si suprafata capotei. In cazul unui impact cu un copil, acesta va fi protejat de capota, insa in cazul unui adult, zona in care acesta va intra in contact cu capul, este doar satisfacatoare.


Sistemele de siguranta
Honda ofera standard sistemul de stabilitate ESC, iar toate scaunele au un semnalizator sonor pentru centura de siguranta.



Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Honda_CR-Z_2010_Frontal---0-45b06577-e249-4b4c-a98c-ce518a3be603.jpg
Views:	145
Size:	1.07 MB
ID:	1626975  
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 12-10-10, 10:32   #6
Loo_Lee

Stage 1
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 11
Default Re: Crash-teste de la Euro NCAP

strang bani pt. honda
Loo_Lee is offline   Reply With Quote
Old 13-10-10, 23:58   #7
Bogdan_mb

Stage 5
 
Bogdan_mb's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 4,268
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Crash-teste de la Euro NCAP

Quote:
Originally Posted by Hondarul View Post
Un SUV nu foarte sigur - Audi Q7, numai 4 stele la testele de impact
[B]
Tot 4 stele are o alta masina des intalnita in romania, Seria 5 e60.
Bogdan_mb is offline   Reply With Quote
Old 05-02-11, 04:46   #8
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Crash-teste de la Euro NCAP

BMW au cacat steagu rau cu e60, este cel mai prost seria 5 din istorie din toate punctele de vedere. Si totusi are succes comercial fantastic, de unde rezulta ca oamenii sunt niste cretini notorii.

Daca esti atat de idiot incat sa dai banii pe oribilitatea aia de q7 meriti tot ce ti se intampla.
__________________
Understeer is when you hit the wall with the front of the car.Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.Horsepower is how fast you hit the wall.
Torque is how far you take the wall with you.

Last edited by a3ds; 05-02-11 at 04:49.
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 31-01-12, 21:56   #9
donz

Stage 5
 
donz's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 716
Member of:
[Opel]
Default Re: Crash-teste de la Euro NCAP

domnilor masini mai vechi nu apar pe aici am o vectra b acum e doar epava, si s-a comportat surprinzator la impact , am inteles ca a primit doar trei stele masina cand a fost lansata, surprinzator am scapat intreg,

comparand-o cu solenza... care e o masina mult mai noua decat vectra din '96


https://www.youtube.com/watch?v=88bhkKWgS-Y
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2012-01-25 11.15.46.jpg
Views:	129
Size:	87.1 KB
ID:	2313626   Click image for larger version

Name:	2012-01-25 11.15.52.jpg
Views:	126
Size:	67.4 KB
ID:	2313627  

Last edited by donz; 31-01-12 at 22:02.
donz is offline   Reply With Quote
Old 04-02-12, 08:05   #10
Champion

Stage 5
 
Champion's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,513
Default Re: Crash-teste de la Euro NCAP

Quote:
Originally Posted by donz View Post
domnilor masini mai vechi nu apar pe aici am o vectra b acum e doar epava, si s-a comportat surprinzator la impact , am inteles ca a primit doar trei stele masina cand a fost lansata, surprinzator am scapat intreg,

comparand-o cu solenza... care e o masina mult mai noua decat vectra din '96


https://www.youtube.com/watch?v=88bhkKWgS-Y
Detaliaza accidentul din poze se vede ca solenza e mai intreaga ca si vectra
Champion is offline   Reply With Quote
Old 04-02-12, 17:31   #11
donz

Stage 5
 
donz's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 716
Member of:
[Opel]
Default Re: Crash-teste de la Euro NCAP

Quote:
Originally Posted by Champion View Post
Detaliaza accidentul din poze se vede ca solenza e mai intreaga ca si vectra
in solenza m-am oprit dupa ce m-a lovit din lateral un bmw e90. solenza a fost la 10 m de locul unde m-a lovit bmw-ul, bmw s-a oprit la 70 m dupa impact

http://ziuadecj.realitatea.net/eveni...or--82631.html
donz is offline   Reply With Quote
Old 05-02-12, 20:28   #12
Champion

Stage 5
 
Champion's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,513
Default Re: Crash-teste de la Euro NCAP

Quote:
Originally Posted by donz View Post
in solenza m-am oprit dupa ce m-a lovit din lateral un bmw e90. solenza a fost la 10 m de locul unde m-a lovit bmw-ul, bmw s-a oprit la 70 m dupa impact

http://ziuadecj.realitatea.net/eveni...or--82631.html
Auzisem de accident, dar nu credeam ca a fost asa grav, credeam ca a fost ceva tamponare usoara, ca stau destul de aproape si si aici la sens tot mereu se mai ciocnesc cate doi... imi pare rau pt tine, vedeam destul de des vectra prin trafic
__________________
dati-mi un ciocan sa-mi indrept comportamentul
If I'm going to Hell ... I'm going in an BMW
the joint makes me high, but BMW makes me fly
In a BMW, happiness isn't around the corner, happiness is in the corner.
Champion is offline   Reply With Quote
Old 06-02-12, 11:26   #13
RA_2fast4u
Ford Driver

Stage 5
 
RA_2fast4u's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 2,611
Member of:
[FORD]
[FOTO]
Default Re: Crash-teste de la Euro NCAP

Am vazut accidentul! Cand am trecut am crezut ca e vorba de doua accidente separate tinanad cont de la ce distanta s-a oprit bmw-ul de sensul giratoriu! Ori cum foarte putin sifonat pare sa fi iesit bmw-ul...

Bine ca ai iesit intreg.
RA_2fast4u is offline   Reply With Quote
- Copyright 2019 4Tuning -