Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Sondaje Auto

Sondaje Auto Chestionare, Curiozitati, Sondaje - Vezi ce au raspuns altii si spune-ti parerea

View Poll Results: Chiar e posibil asa ceva ?
da 73 62.39%
nu 44 37.61%
Voters: 117. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 12-09-09, 03:01   #46
spiderweb03

Stage 2
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 43
Default Re: La coborarea in panta consum 0 la masinile diesel?!!?!

sufli din fata?
spiderweb03 is offline   Reply With Quote
Old 12-09-09, 19:58   #47
vacaroz

Stage 5
 
vacaroz's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 2,016
Member of:
[VW]
Default Re: La coborarea in panta consum 0 la masinile diesel?!!?!

si mai e o chestie. compresia cum ramane, daca nu are gaz de ardere sa invarta cat de cat pistoanele alea si vibrochenul asta nu ar insemna sa se infraneze? asta e doar o intrebare
vacaroz is offline   Reply With Quote
Old 12-09-09, 22:20   #48
bogdyMND

Stage 4
 
bogdyMND's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 231
Member of:
[RENAULT]
[DACIA]
Default Re: La coborarea in panta consum 0 la masinile diesel?!!?!

Forta aia e forta gravitationala. Aia iti impinge masina in panta, deci rotile si dc e in viteza si motorul. Ca si cum ai invarti tu cu manuta ta motorul. Voi chiar nu ati patit ca in panta (mai abrupta) sa se tureze motorul chiar dc piciorul este luat de pe acceleratie? Asta inseamna ca fortele ce actioneaza asupta masinii inving fortele de frecare ale motorului si compresia. Arderea nu se produce, doar se invarte motorul.
Compresia motorului infraneaza masina, de aia se numeste frana de motor, DAR uneori nu e destul.

Last edited by bogdyMND; 12-09-09 at 22:24.
bogdyMND is offline   Reply With Quote
Old 13-09-09, 13:53   #49
FLAME

Stage 5
 
FLAME's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 892
Member of:
[Hyundai]
Default Re: La coborarea in panta consum 0 la masinile diesel?!!?!

Quote:
Originally Posted by bogdyMND View Post
Forta aia e forta gravitationala. Aia iti impinge masina in panta, deci rotile si dc e in viteza si motorul. Ca si cum ai invarti tu cu manuta ta motorul. Voi chiar nu ati patit ca in panta (mai abrupta) sa se tureze motorul chiar dc piciorul este luat de pe acceleratie? Asta inseamna ca fortele ce actioneaza asupta masinii inving fortele de frecare ale motorului si compresia. Arderea nu se produce, doar se invarte motorul.
Compresia motorului infraneaza masina, de aia se numeste frana de motor, DAR uneori nu e destul.
eu stiu ca in frana de motor masina se infraneaza datorita faptului ca,cutia de viteze shimba pinionul,iar rotile se invart mai incet
FLAME is offline   Reply With Quote
Old 26-03-10, 21:50   #50
ZaNe94

Stage 5
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 725
Default Re: La coborarea in panta consum 0 la masinile diesel?!!?!

la relanti, nu, ia vreo 0,2 sau 0,4. daca cobori in panta cu motoru oprit nu cred ca ia da la relanti ia foarte putin. da se vede pe computerul de bord.
ZaNe94 is offline   Reply With Quote
Old 30-03-10, 10:08   #51
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: La coborarea in panta consum 0 la masinile diesel?!!?!

Cate chestii "noi" afli de aici .

1) Dupa cum s-a explicat de N ori, atata timp cat masina este bagata in viteza dar pedala de acceleratie nu este apasat deloc (=> frana de motor), consumul ESTE 0%. Cine tot nu intelege sa mai caute pe google (sau sa mai citeasca thread-ul o data, se explica cum se invarte motorul fara sa consume ceva), ECU comanda asta peste o anumita turatie, 1500 RPM de exemplu. Cand scade sub turatia asta ECU nu mai considera franad e motor si alimenteaza din nou.

2) La ralanti consumul nu este "pana in 0.5 la majoritatea masinilor" si nu este "intre 0.2 si 0.4". Consumul difera de la un motor la altul si este influentat mult si de conditiile din mediul inconjurator. La masini gen Matiz/Tico iti consuma in jur de 0.5 litri / ora, la motoare de 1.2-1.4 in jur de 0.7, 1.6 in jur de 0.8 si asa mai departe. Eu vorbesc de consum la temperaturi normale cu motorul in temperatura optima. Cand motorul este rece, mai ales iarna, mananca mult mai mult.

3) Este recomandat sa folosesti frana de motor, mai ales la coborarea unei pante. Este GRESIT sa o dai pe liber. Unu la mana, uzezi placutele de frana mai mult. Doi la mana - consumi mai mult combustibil.

4) Puteti incerca chiar voi chestia asta. Coborati aceeasi panta de 2 ori, o data pe liber, o data in bagata in viteza. Resetati CB-ul foarte aproape de panta, asa ar avea o sensibilitate mai mare si ar inregistra fiecare diferenta. Daca tu ai consumul mediu calculat pe ultimii 500 km normal ca nu se modifica nimic ori ca o tii pe liber ori ca faci frana de motor pe cativa KM.

PS - cel mai amuzant post a fost ala in care X spunea ca atunci cand folosesti frana de motor consuma chiar mai mult decat in mod normal .

Last edited by _anaconda_; 30-03-10 at 10:12.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 30-03-10, 13:29   #52
Messerschmitt
Dacia Driver

Stage 5
 
Messerschmitt's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 669
Member of:
[Opel]
[DACIA]
Default Re: La coborarea in panta consum 0 la masinile diesel?!!?!

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Cate chestii "noi" afli de aici .

1) Dupa cum s-a explicat de N ori, atata timp cat masina este bagata in viteza dar pedala de acceleratie nu este apasat deloc (=> frana de motor), consumul ESTE 0%. Cine tot nu intelege sa mai caute pe google (sau sa mai citeasca thread-ul o data, se explica cum se invarte motorul fara sa consume ceva), ECU comanda asta peste o anumita turatie, 1500 RPM de exemplu. Cand scade sub turatia asta ECU nu mai considera franad e motor si alimenteaza din nou.

2) La ralanti consumul nu este "pana in 0.5 la majoritatea masinilor" si nu este "intre 0.2 si 0.4". Consumul difera de la un motor la altul si este influentat mult si de conditiile din mediul inconjurator. La masini gen Matiz/Tico iti consuma in jur de 0.5 litri / ora, la motoare de 1.2-1.4 in jur de 0.7, 1.6 in jur de 0.8 si asa mai departe. Eu vorbesc de consum la temperaturi normale cu motorul in temperatura optima. Cand motorul este rece, mai ales iarna, mananca mult mai mult.

3) Este recomandat sa folosesti frana de motor, mai ales la coborarea unei pante. Este GRESIT sa o dai pe liber. Unu la mana, uzezi placutele de frana mai mult. Doi la mana - consumi mai mult combustibil.

4) Puteti incerca chiar voi chestia asta. Coborati aceeasi panta de 2 ori, o data pe liber, o data in bagata in viteza. Resetati CB-ul foarte aproape de panta, asa ar avea o sensibilitate mai mare si ar inregistra fiecare diferenta. Daca tu ai consumul mediu calculat pe ultimii 500 km normal ca nu se modifica nimic ori ca o tii pe liber ori ca faci frana de motor pe cativa KM.

PS - cel mai amuzant post a fost ala in care X spunea ca atunci cand folosesti frana de motor consuma chiar mai mult decat in mod normal .
CORECT... ORICUM SUNT MULTI TUNNERI PE AICI..SAU MECANICI... sper sa nu se iveasca o cearta..
Messerschmitt is offline   Reply With Quote
Old 04-05-10, 21:38   #53
XoRRo
Opel Driver

Stage 5
 
XoRRo's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 506
Member of:
[Opel]
[VW]
Default Re: La coborarea in panta consum 0 la masinile diesel?!!?!

la masinile mai noi se opreste pompa de benzina pe frana de motor...

la mine la vectra scrie si in cartea masini ca pe frana de motor consumul e zero...

intradevar.. cand scade sub 1300 - 1200 de ture... incepe sa bage benzina...
__________________
Opel Vectra C Z18XER
Volkswagen Transporter T4 AAB .... 5 in linie...
XoRRo is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2025 4Tuning -