Cate chestii "noi" afli de aici
.
1) Dupa cum s-a explicat de N ori, atata timp cat masina este bagata in viteza dar pedala de acceleratie nu este apasat deloc (=> frana de motor), consumul ESTE 0%. Cine tot nu intelege sa mai caute pe google (sau sa mai citeasca thread-ul o data, se explica cum se invarte motorul fara sa consume ceva), ECU comanda asta peste o anumita turatie, 1500 RPM de exemplu. Cand scade sub turatia asta ECU nu mai considera franad e motor si alimenteaza din nou.
2) La ralanti consumul nu este "pana in 0.5 la majoritatea masinilor" si nu este "intre 0.2 si 0.4". Consumul difera de la un motor la altul si este influentat mult si de conditiile din mediul inconjurator. La masini gen Matiz/Tico iti consuma in jur de 0.5 litri / ora, la motoare de 1.2-1.4 in jur de 0.7, 1.6 in jur de 0.8 si asa mai departe. Eu vorbesc de consum la temperaturi normale cu motorul in temperatura optima. Cand motorul este rece, mai ales iarna, mananca mult mai mult.
3) Este recomandat sa folosesti frana de motor, mai ales la coborarea unei pante. Este GRESIT sa o dai pe liber. Unu la mana, uzezi placutele de frana mai mult. Doi la mana - consumi mai mult combustibil.
4) Puteti incerca chiar voi chestia asta. Coborati aceeasi panta de 2 ori, o data pe liber, o data in bagata in viteza. Resetati CB-ul foarte aproape de panta, asa ar avea o sensibilitate mai mare si ar inregistra fiecare diferenta. Daca tu ai consumul mediu calculat pe ultimii 500 km normal ca nu se modifica nimic ori ca o tii pe liber ori ca faci frana de motor pe cativa KM.
PS - cel mai amuzant post a fost ala in care X spunea ca atunci cand folosesti frana de motor consuma chiar mai mult decat in mod normal
.