Sal ! Vreau sa-mi schimb bateria pt ca asta care o am acum e moarta, daca nu merg cu masina 3-4 zile de abia mai porneste. M-am hotarat sa iau Varta si am vazut 2 modele care au acelasi pret dar alte specificatii :
Varta D24 62Ah 480 A
Varta D21 60Ah 640 A pretul este cam 190 ron
Am un amplif JBL Gto 75.2 care consuma cam 30 A maxim (il tin in bridge pe un sub de 4 ohm care are cam 100W) si cand dau mai tare imi scade destul de rau turatia la relanti, se duce de la 900 pana pe la 500. Masina este toyota corolla motor 1.3 12v 75 cai carburator. Am crezut ca este din cauza bateriei ca e descarcata si se comporta ca un consumator si am scos borna cand motorul era pornit, am dat drumul la muzica si surpriza : mi-a intrat in protectie HU, amplif si s-au stins si pozitiile timp de o sec, isi reveneau, dar cand intra basul iar se stingeau si relantiul ajungea pe la 400-500
Cu bateria pusa nu-mi intra in protectie desi e moarta.
Intrebari :
1. E chiar asa varza alternatorul incat nu poate sa "scoata" 20-30 amperi, statia nici macar nu era la maxim (cam 2/3 din ce poate estimez eu) si toti consumatorii erau opriti. S-ar putea sa fie defect ?
2. Ce baterie sa iau dintre cele 2 ? Aia cu maxim 640 A e mai buna nu ? Credeti ca va rezolva problema ? Cu un condensator de 1F + baterie rezolv sigur dar momentan nu am bani de condensator
Nu-mi recomandati Deep-cycle ca nu am bani si nici nu cred ca e necesara pt un consum de 20-30 amperi. Am vazut instalatii mult mai puternice care, fara condensator sau deep-cycle nu aveau nicio problema la volume mari. Sa fie alternatorul de vina ? Problema nu o am numai cu statia, daca pornesc faza scurta + dezaburire luneta + ventilator e jale
Tind sa cred ca e bateria de vina pt ca inainte nu simteam niciun consumator, dar am facut experimentul ala cu alternatorul si am ramas un pic dezamagit ca nu reusea sa tina statia, sper sa nu trebuiasca sa-l schimb...