Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Accesorii si conectica (https://forum.4tuning.ro/391-accesorii-conectica.html)
-   -   Problema alimentare (https://forum.4tuning.ro/391-accesorii-conectica/24754-problema-alimentare.html)

adiv 05-10-06 20:57

Problema alimentare
 
Sal ! Vreau sa-mi schimb bateria pt ca asta care o am acum e moarta, daca nu merg cu masina 3-4 zile de abia mai porneste. M-am hotarat sa iau Varta si am vazut 2 modele care au acelasi pret dar alte specificatii :
Varta D24 62Ah 480 A
Varta D21 60Ah 640 A pretul este cam 190 ron

Am un amplif JBL Gto 75.2 care consuma cam 30 A maxim (il tin in bridge pe un sub de 4 ohm care are cam 100W) si cand dau mai tare imi scade destul de rau turatia la relanti, se duce de la 900 pana pe la 500. Masina este toyota corolla motor 1.3 12v 75 cai carburator. Am crezut ca este din cauza bateriei ca e descarcata si se comporta ca un consumator si am scos borna cand motorul era pornit, am dat drumul la muzica si surpriza : mi-a intrat in protectie HU, amplif si s-au stins si pozitiile timp de o sec, isi reveneau, dar cand intra basul iar se stingeau si relantiul ajungea pe la 400-500 :( Cu bateria pusa nu-mi intra in protectie desi e moarta.

Intrebari :
1. E chiar asa varza alternatorul incat nu poate sa "scoata" 20-30 amperi, statia nici macar nu era la maxim (cam 2/3 din ce poate estimez eu) si toti consumatorii erau opriti. S-ar putea sa fie defect ?
2. Ce baterie sa iau dintre cele 2 ? Aia cu maxim 640 A e mai buna nu ? Credeti ca va rezolva problema ? Cu un condensator de 1F + baterie rezolv sigur dar momentan nu am bani de condensator :(

Nu-mi recomandati Deep-cycle ca nu am bani si nici nu cred ca e necesara pt un consum de 20-30 amperi. Am vazut instalatii mult mai puternice care, fara condensator sau deep-cycle nu aveau nicio problema la volume mari. Sa fie alternatorul de vina ? Problema nu o am numai cu statia, daca pornesc faza scurta + dezaburire luneta + ventilator e jale :) Tind sa cred ca e bateria de vina pt ca inainte nu simteam niciun consumator, dar am facut experimentul ala cu alternatorul si am ramas un pic dezamagit ca nu reusea sa tina statia, sper sa nu trebuiasca sa-l schimb...

Zaheyu 05-10-06 22:55

Re: Problema alimentare
 
Pune si tu un aparat de masura pe baterie in diferite situatii. Vezi la cat scade incarcarea, si mai ales daca mai urca la 14,4 turata si fara consumatori. Daca nu, inseamna ca ai prob la alternator.

adiv 05-10-06 23:41

Re: Problema alimentare
 
Nu am aparat de masura si nici nu stiu pe cineva care sa se priceapa sa se uite un pic la masina. Sper sa se rezolve cat de cat daca schimb bateria. Deci : 62 Ah 480A sau 60Ah 640A ? Sau poate aveti alte recomandari de acumulatori sub 2 mil... Bateria trebuie oricum sa o schimb pt ca vine iarna si asta nu rezista.

vpower16v 05-10-06 23:44

Re: Problema alimentare
 
eu aleg 60ah/640a ..cred ca e mai buna din punct de vedere al curentului dat pe durata scurta .. ajuta ampliful..

Zaheyu 06-10-06 07:39

Re: Problema alimentare
 
Bateria are garantie, care nu se acorda de cat dupa o verificare a incarcarii. Poti sa te duci la o firma care vinde baterii si cred ca-ti verifica incarcarea pt. 10 ron. Daca e OK, atunci iei baterie noua; daca nu remediezi prob, altfel o strici si pe aia noua. Cati ani are bateria?

jenel 06-10-06 08:36

Re: Problema alimentare
 
orice elctrician auto te poate ajuta la verif incarcarii si are un voltmetru e cel mai elementara scula la electricieni 8)

adiv 06-10-06 14:53

Re: Problema alimentare
 
Bateria care o am acum are cel putin 5-6 ani, cred ca mai mult si mentionez ca in decurs de 2 ani a murit complet de vreo 6-7 ori :) Si merge si acum deoarece o incarca alternatorul. Ultima oara cand m-a lasat, acum o luna, nu mai avea curent nici sa imi aprinda indicatorul de pe bord pt frana de mana :) Am pornit-o cu bateria unui prieten, am pus-o la loc pe a mea si de atunci n-am probleme. Deci alternatorul o incarca altfel nu mai aveam demult baterie. Oricum trebuie schimbata, v-am zis, daca nu merg cateva zile deja am probleme la pornire si daca sta o zi in frig s-a dus. Problema nu era de incarcare, ca-mi dadeam imediat seama daca nu o incarca, eu nu inteleg de ce da atat de putin curent, si de ce daca pornesc un consumator mai puternic scade drastic relanti-ul.

Zaheyu 06-10-06 19:43

Re: Problema alimentare
 
Nu te mai chinui sa -ti explici nimic. Schimb-o si vezi apoi daca mai face.

bulu 07-10-06 02:52

Re: Problema alimentare
 
Eu zic intai sa verifici ce si cum . si sa nu dai bani pe ceva care nu trebuia neaparat scimbat.Turatia fluctueaza pt ca e motorul mic ... pe un diesel de 1,9 de exemplu nici nu prea simte .... alternatorul are 14,5V iar bateria 12 ... statia incearca sa ia cat mai mult curent la 14,5V cand e motorul pornit ... daca bateria in consum scade sub 12 ... la 10V de exemplu alternatorul este mai folosit (bateria nu ia o anumita parte din sarcina pe umerii iei) ... in general e bateria dar ai putea sa iei o baterie buna de la un prieten 10 min cat faci niste teste ... si vei observa daca se intampla ceva

adiv 07-10-06 03:37

Re: Problema alimentare
 
Bateria e oricum moarta trebuie schimbata. Vroiam sa vad daca din cauza ei am probleme cu relanti-ul de aceea am scos-o. Nu cred ca e din cauza motorului mic, tico are motor si mai mic si cu aceeasi statie am inteles ca nu are probleme... O sa schimb luni-marti bateria sa vad ce se intampla. Incercam sa intelg de ce scade relanti-ul, daca i s-a mai intamplat cuiva... Mi se pare cam ciudat. Chiar am avut bateria unui prieten dar ma grabeam si nu aveam timp de teste. Poate incerc in weekend.

bulu 16-10-06 00:42

Re: Problema alimentare
 
Si mie imi scade turatia la relanti dar sigurantele statiilor cumulate au 90A.

adiv 16-10-06 01:55

Re: Problema alimentare
 
Siguranta la mine e de 30A. M-am uitat la alternator si am observat ca firul de + este foarte subtire si in plus conexiunea e foarte murdara si s-a oxidat sau ceva de genul asta : are o chestie verde pe ea, o sa curat acolo dar ce fac cu cablul ala ca e subtire si intra intr-un burduf de plastic dupa care se desparte in mai multe bucati. Nu ar trebui sa fie mai gros ? La statie am 8AWG si firul de la alternator e de 2 ori mai subtire :(

Oricum nu incercati sa deconectati bateria cand merge motorul ca sa verificati alternatorul. Il puteti strica !!! Am aflat si eu dupa ce am facut acest lucru :D Norocul meu ca nu s-a stricat nimic.

bulu 16-10-06 03:07

Re: Problema alimentare
 
Daca firul ar fi mai subtire nu ar trece suficient curent din alternator deci ar trebui sa fluctueze mai putin turatia.-Bine sufera mai mult statia
Firul subtire nu reprezinta o ingrijorare fata de cel a statiei pt ca cel a statie e f lung ... cu cat e mai lung cablul cu atat iti trbuie mai gros.
Poti sa treci si 100A prin 10AVG fara probleme daca e firul scurt.

Poate e si o problema de senzorul de turatie/soc automat care poate raspunde mai greu.Cand statia consuma alternatorul se invarte greu pentru a produce putere si astfel forta este pusa mai departe pe motor. Daca calculatorul nu raspunde in timp poti sa ai un moment de scadere a turatiei pana isi revine.

taz21 16-10-06 12:35

Re: Problema alimentare
 
Nu cred ca are nici un calculator, pt. ca a spus ca are carburator.
Oricum in primul rand trebuie masurat cat baga alternatorul, lucru care sigur o sa se intample la garantie, altfel nu se da, daca nu baga in parametri.
Baga

adiv 16-10-06 17:50

Re: Problema alimentare
 
Bateria vroiam s-o iau din Carrefour, credeti ca imi masoara aia acolo parametrii alternatorului ? Stiti un alt loc de unde pot sa iau Varta ?


All times are GMT +2. The time now is 13:54.

- Copyright 2025 4Tuning