m-am gandit sa stiti si voi cu ce aveti de-a face
circuitele care reusesc(chipurile) sa scoata atatea puteri sunt cele de genul:
TDA7381(4x30W) pana la TDA7386(4x45W)
si derivatele lor care or mai fi
aceste integrate reusesc sa debiteze aceste puteri
la un consum maxim de numai 80W ?!?!?
parca ar fi \"perpetum mobile\"
cu 80W consumati sa scoti 4x45w???
alimentat printr-o siguranta de 10A???
legile fizicii ne spun urmatoarele:
un amplificator alimentat la 12V care trage 10A consuma 120W,nu?
din acestia 120W doar o parte sunt trimisi la iesire sub forma de putere audio
,restul fiind pierduti sub forma de caldura
ex. la un amplif in clasa AB puterea audio de iesire ar fi cam 50-60% din total-
deci in jur de 60w
(randamente mult mai mari au noile clase ex clasa D - insa yo n-am vazut pana acum
un Ci in clasa D pt. aparate auto)
spre deosebire de amplificatoarele \"de casa\" care se pot alimentata
cu orice tensiune necesara de la reteaua de 220v, in masina avem doar 12V CC
-ar fi o solutie sa ridicam tensiunea de alimentare(solutie folosita pt. amplificatoarele auto)- dar de unde spatiu pt. un montaj din asta in interiorul unui aparat auto si asa plin de nus cate sisteme
asa ca tot ce ne mai ramane e: P=Upp*Upp/8RL unde Upp=tensiunea de varf RL=impedanta difuzorului
chiar si cu difuzoare de 4ohmi si cu o tensiune de alimentare de 13.8V ajungem pe la 6w
o solutie des utilizata ar fi conexiunea a 2 amplificatoare in punte
si am reusi sa obtinem in jur de 20w
daca scadem impedanta difuzorului la 2ohmi obtinem 40w
cam atata se poate obtine fara un dc converter
si toate aceste puteri obtinute la un THD <= 10%
(inacceptabil pt. mine, sau pentru oricine a carui ureche vrea sa fie incantata de un sunet de calitate)
daca tot sunteti convinsi ca aparatele auto sunt capabile de asa puteri
bagati in masina, intre aparatul si boxele deja existente un amplificator de ex 4x45W
(RMS-nu conteaza marca,poa sa fie facut de amatori)
si faceti diferenta......
sa aveti parte de un sunet cat mai placut si cat mai clar