Sistemul Audio de pe Masina Mea Sistemul Audio de pe Masina Mea |
17-04-08, 20:25
|
#1
|
Stage 2
Join Date: Jan 2006
Posts: 43
Member of: [RENAULT]
|
Proiect Megane 2 Hatchback
Am gasit timp sa prezint sistemul audio de pe Megane-ul meu, sistem la care am ajuns dupa cativa ani de incercari reusite sau mai putin reusite. Sistemul a evoluat odata cu acumularea cunostintelor teoretice in domeniu si cu cele practice, acumularea acestora din urma realizandu-se in contul unor finisari interioare din masina ce au avut de "suferit". Voi uploada si poze, unde am.
--------------------------
Componentele sistemului in acest moment sunt:
Headunit: Clarion DXZ768MP
Amplificator difuzoare fata/spate : JBL PX300.4
Amplificator Subwoofer JBL 301.1
Difizoare fata: Focal Power K2P
Difuzoare spate: JBL T595 Limited
Condensator: Alfatec 1F
Panou sigurante: Alfatec 1 intrare 4AWG - 3 Iesiri 8 AWG
Alimentare: 1 traseu 4AWG + alte cabluri 8AWG
Insonorizare: Dynamat Extreme, Stinger Expert Roadkill, Standartplast & altele
--------------------------
1. Insonorizare
Toate cele 4 portiere sunt insonorizate pe ambele fete metalice cu Dynamat Extreme, totalizand un bulk kit de 9 folii (3.3 mp). Montajul l-am facut la inceputul lui 2006.
Abia acum 3 saptamani m-am incumetat sa ma apuc de insonorizarea restului masinii. Montajul mi-a luat aproximativ 2 saptamani, cu tot cu demontat/remontat interior. Ca materiale, am folosit un Kit de Stinger Expert Roadkill (3.6mp), 6 de Standartplast Vibroplast M1 ( 8.1mp), 2 mp de burete aluminizat de la Polifoam (Bricostore), 4mp (2 role de 7cmx30m) de burete de 2mm autoadeziv (incadrat ca "banda etansare" la Hornbach), Bison Kit Universal pentru lipirea buretelui de 1cm, o patura de pasla si Aluband (3mp). Totul a fost degresat cu diluant de la Kober.
Urmeaza alte post-uri cu poze si explicatii.
|
|
|
17-04-08, 21:30
|
#2
|
Stage 2
Join Date: Jan 2006
Posts: 43
Member of: [RENAULT]
|
Proiect Megane 2 Hatchback
Dupa demontarea intregului interior in afara de bord, am purces la aplicarea de Stinger Expert Roadkill pe plafon in bucati intregi pe cat posibil. A urmat zona pedalierului a carui inghesuiala m-a enervat fiindca nu mi-a permis sa urc cu izolatia pe firewall cat imi doream. pe zona contraaripii am dublat izolatia, si in stanga si in dreapta. In spatele torpedoului am putut urca cu izolatia foarte sus, aproape de nivelul parbrizului. Cu plafonul, pedalierul, spatele torpedoului si spatiul de sub scaunul soferului s-a terminat pachetul Stinger, si am fost nevoit (pentru a nu sta pe loc cu masina jumatate parcata in casa) sa cumpar STP Vibroplast M1, ce s-a dovedit cel putin la fel de bun.
|
|
|
17-04-08, 21:35
|
#3
|
Stage 2
Join Date: Jan 2006
Posts: 43
Member of: [RENAULT]
|
Proiect Megane 2 Hatchback
Am continuat cu stalpii pe care i-am acoperit cu STP si dupa aceea cu buretele autoadeziv, incercand sa pastrez toate gaurile pentru prinderea accesoriilor de plastic. Dupa finalizarea izolatiei am realizat ca ar fi trebuit sa mai las cateva gaurele pe ici si colo pentru o oarecare ventilatie interioara pe sub ornamente, fiindca am observat o aburire mai rapida a geamurilor in conditii de ploaie. Voi remedia aceasta problema in curand.
|
|
|
17-04-08, 21:44
|
#4
|
Stage 2
Join Date: Jan 2006
Posts: 43
Member of: [RENAULT]
|
Proiect Megane 2 Hatchback
Usor, usor a prins "contur" si podeaua cu contraripile si stalpii din spate. Multa munca de curatare a podelei si de eliminare a unor mici puncte de rugina (sub buretele original se afla apa - probabil din iarna, de la zapada). Pe traseul eveacuarii am pus 2 starturi de STP si peste am pus si acea "patura". Dupa care mi-am montat podeaua originala si scaunele, trecand printr-o mica aventura cu centura de siguranta de la sofer care nu se mai lasa trasa afara. Am desfacut un capacel lateral cautand mecanismul de eliberare a centurii si am dat peste arcul care tragea automat centura...bineinteles ca - vazandu-se fara capac, acest ara a sarit si a trebuit sa-l infasor cu multa rabdare, stress si injuraturi in pozitia initiala, treaba care mi-a luat peste o ora, fiindca mi-a mai sarit de cateva ori din cauza oboselii mainilor dupa o zi de aplicat Vibroplast
|
|
|
17-04-08, 21:52
|
#5
|
Stage 2
Join Date: Jan 2006
Posts: 43
Member of: [RENAULT]
|
Proiect Megane 2 Hatchback
Locasul rotii de rezerva a fost realizat cu Aluband. Firma mea comercializeaza si monteaza acoperisuri asa ca este un material foarte la indemana iar pentru acel loc am decis ca nu are rost sa investesc intr-un izolant mai bun si ca greutatea a 2 straturi de aluband e suficienta pentru moment. Calitatea inferioara, mai ales dpdv aderenta, este minimizata de montajul lui pe suprafete plane, in majoritate. Se pot vedea aici si contraaripile pe care am lipit acelasi burete de 1cm care este si pe plafon. Am vrut cu orice pret sa "scap" de zgomotul drumului in primul rand, pana la a ma gandi la avantajele aduse felului in care suna sistemul audio.
|
|
|
17-04-08, 22:03
|
#6
|
Stage 2
Join Date: Jan 2006
Posts: 43
Member of: [RENAULT]
|
Re: Proiect Megane 2 Hatchback
Usa de la portbagaj este antifonata pe amvele fete, pe cat mi-a permis mana! Cu putina vaselina pe incuietori am scapat si de alte scartaieli prezente in masina. In pozele cu usile se pot vedea Focal-urile instalate provizoriu, in locasurile T595-urilor, locasuri a caror poveste va urma imediat. Se observa si consola centrala vopsita in rosu si negru, partea rosie urmand a fi innegrita in curand pentru ca ma cam dor ochii de la atat rosu. Cam aici se incheie capitolul insonorizare, capitol ce a costat aproximativ 2500 ron - materialele, manopera fiind inestimabila  de vreme ce este realizata de subsemnatul!
|
|
|
17-04-08, 22:14
|
#7
|
Stage 2
Join Date: Jan 2006
Posts: 43
Member of: [RENAULT]
|
Proiect Megane 2 Hatchback
2. Difuzoare usi
Totul a inceput in 2005 cand mi-am propus sa instalez niste boxe ovale in usile din fata! Si nu orice boxe ovale, ci imensitatile de JBL T595 din care tocmai cumparasem 2 perechi. Initial le-am prins in niste platbande de aluminiu, urmand sa ma documentez si sa gasesc o solutie de a umple golurile cu fibra de sticla. Un schelet pe baza caruia am inceput forma din fibra se vede intr-una din poze. Din pacate, altele nu am  . Am numai rezultatul final, rezultat ce a presupus renuntarea la platbandele de aluminiu, deoarece incinta din fibra putea sustine totul destul de usor. Se poate observa si "halul" in care am umblat cu masina timp de cateva luni, cu boxele din fata functionand agatate in niste platbande. Stiu ca nu e bine, doar ca nu prea am avut de ales in acel moment. Amplificatorul era prins de spatarul scaunelor din spate cu toate cablurile imprastiate, ceea ce urasc! Asa ca, pentru etapa de upgrade din oct 2006 am facut o placa din MDF special pentru amplif, condensator si panou sigurante, pe care am montat 2 ventilatoare de 12cm, am mochetat-o si am instalat-o in masina cu niste distantieri taiati la unghi, astfel incat aceasta placa sa ste al 90 de grade, nu inclinata ca bancheta, tocmai pentru a avea loc de ventilatie in spate. Butonul de pornire se poate observa langa frana de mana intr-o poza anterioara.
|
|
|
17-04-08, 22:25
|
#8
|
Stage 2
Join Date: Jan 2006
Posts: 43
Member of: [RENAULT]
|
Proiect Megane 2 Hatchback
3. Polita Spate
Pornind de la polita originala am facut incinte inchise pentru T595 si o incinta bas reflex conform specificatiilor JBL pentru Sub-Woofer. Am folosit MDF de 12mm in 2 sau 3 straturi, pentru rezistenta. Am realizat si montat 2 ring-uri de mdf pentru boxe pentru a le inalta si am folosit o panza semi-elastica pentru a-i da o noua forma. Am aplicat fibra de sticla pe care am vopsit-o si am mochetat partea de dedesubt. Ultimele poze sunt ceva mai "artistice", prezentand meganelu' in toata splendoarea lui!
|
|
|
17-04-08, 22:37
|
#9
|
Stage 2
Join Date: Jan 2006
Posts: 43
Member of: [RENAULT]
|
Re: Proiect Megane 2 Hatchback
4. Planuri de viitor
Urmeaza sa refac cu totul incintele boxelor din fata pe baza experientei acumulate cu primele incinte, numai ca va trebui intai sa gasesc un loc unde sa pot munci in voie la ele, fiindca data trecuta m-am trezit cu vecinul de deasupra pe la 1 dimineata la usa cu intrebarea "iti miroase si tie cumva a benzina?" la care eu, imbracat in costum de chirurg, cu manusi, masca, si paharul cu rasina + pensula intr-o mana ii zic "de la mine e!" Nu vreau sa-mi amintesc cu ce frica de a nu ma mai trezi a doua zi m-am culcat intr-un final, lasand rasina la uscat cu geamurile larg deschise.
Pe langa incintele usilor, in prezent iau in calcul schimbarea sub-wooferului si renuntarea la boxele din spate. In acelasi timp, caut solutii pentru instalarea amplifurilor si a noului subwoofer in spate cu minim de spatiu ocupat, deoarece am deja prea multa experienta la lipsa portbagajului si vreau sa experimentez cum ar fi sa ai portbagaj! Sper ca pana la sfarsitul anului sa reusesc sa fac aceste modificari si sper ca voi reusi sa raman multumit macar un an, fiindca nelinistea - cand ai pasiunea - asta COSTA!
Astept cu mare interes orice critica, sugestie, sfat, etc pentru ca deocamdata m-am sfatuit cu mine si cu ce-am citit pe forumuri si cam atat! Am acumulat ceva experienta si am invatat destule masacrandu-mi masina, dar realizez ca sunt inca la ceva distanta de un sistem "perfect", apreciind in primul rand calitatea, apoi volumul! De exemplu, sunt cam 75% multumit de ce poate da subwoofer-ul actual, la cum simt eu sa ascult muzica - adica intr-un mod cat mai "original" posibil, fara exagerari ale frecventelor foarte joase.
Cam asta a fost prezentarea mea! Multumesc pentru atentie!
|
|
|
19-04-08, 19:20
|
#10
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,016
Member of: [Competitor CNCA]
|
Re: Proiect Megane 2 Hatchback
Foarte bun inceput 
Cu exceptia difuzoarelor in spate si a culorii pod-urilor de pe usi e excelent
|
|
|
20-04-08, 23:17
|
#11
|
Stage 2
Join Date: Jan 2006
Posts: 43
Member of: [RENAULT]
|
Re: Proiect Megane 2 Hatchback
Merci!
Usile o sa incep sa le refac cu totul in vreo luna maxim si nu vor mai fi rosii  . Cu ocazia refacerii incintelor o sa schimb putin si pozitia difuzorului, aducandu-l cat de sus pot si orientandu-l cat mai spre mine. Incintele o sa fie inchise de data asta, nu ca acum cand usa este incinta. Tot atunci o sa mai adaug in usi peste dynamat acelasi burete pe care l-am folosit la plafon si contraripile din spate.
Si daca tot o sa fiu cu masina in lucru, sper sa am timp si inspiratie sa rezolv cumva si spatele. De acolo vreau sa renunt la toate difuzoarele cu tot cu incinta lor, inlocuindu-le cu un subwoofer (de care si-n ce fel inca nu m-am hotarat) si sa re-aranjez amplificatoarele pentru a ocupa minim de spatiu... ma gandesc inclusiv sa inlocuiesc roata de rezerva de dimensiuni normale cu una de dim. reduse si sa folosesc si spatiul astfel castigat
|
|
|
20-04-08, 23:54
|
#12
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,016
Member of: [Competitor CNCA]
|
Re: Proiect Megane 2 Hatchback
Eu personal as incerca sa izolez cat mai bine usa si sa folosesc tot spatiul disponibil...
|
|
|
21-04-08, 00:28
|
#13
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 631
Member of: [FOTO]
|
Re: Proiect Megane 2 Hatchback
Quote:
Originally Posted by R a g n a r o K
Merci!
ma gandesc inclusiv sa inlocuiesc roata de rezerva de dimensiuni normale cu una de dim. reduse si sa folosesc si spatiul astfel castigat
|
Bafta cu proiectul tau. Interesant si facut cu multa pasiune. O sa mai postez cu alta ocazie, vreau sa te intreb de ce ai ales materialele acelea, amplasare etc.
In legatura cu roata de rezerva, sorry, mi se pare o idee proasta. Safety first. Plus ca o masina cu o roata din aia arata penibil.
__________________
Enjoying: EOS 7D Mark II & 16-32 F4 IS (L).
|
|
|
21-04-08, 01:08
|
#14
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,016
Member of: [Competitor CNCA]
|
Re: Proiect Megane 2 Hatchback
Quote:
Originally Posted by Vyk
Bafta cu proiectul tau. Interesant si facut cu multa pasiune. O sa mai postez cu alta ocazie, vreau sa te intreb de ce ai ales materialele acelea, amplasare etc.
In legatura cu roata de rezerva, sorry, mi se pare o idee proasta. Safety first. Plus ca o masina cu o roata din aia arata penibil.
|
Cat de des e vizibila rezerva ?
|
|
|
21-04-08, 02:56
|
#15
|
Stage 2
Join Date: Jan 2006
Posts: 43
Member of: [RENAULT]
|
Re: Proiect Megane 2 Hatchback
O rotitza mica te scoate din incurcatura, te duce cativa km pana la o vulcanizare, chiar daca arata extrem de penibil  . De renuntat complet, nu renuntz. Nu sunt de acord cu chestii gen "Kit de reparatie" cum are fratele meu la Mitsubishi Colt in loc de roata de rezerva... la drumurile noastre... Ideea e ca spatiul castigat poate fi de cca 15-20 cm, iar in spatiul asta se poate face un rack ptr amplifuri destul de usor, castigand astfel si spatiu de depozitare in portbagaj.
Presupunand ca am rezolvat astfel problema amplifurilor, mai ramane problema subwooferului care mi-ar conveni mult sa comunice cu habitaclul, nu sa fie in portbagaj acoperit de polita standard. Din pacate, dorinta asta se cam contrazice cu dorinta de a avea spatiu in portbagaj...
Cat despre izolatul usii, oricat as izola nu cred ca voi putea obtine un spatiu etans. Si ma gandesc ca nu am nevoie de o incinta de dimensiunea usii avand in vedere ca boxele sunt trecute din amplif pe Hi Pass si nu reproduc bass (acum ascult doar cu boxele din fata si sub-woofer-ul, boxele din spate ramanand acolo pentru moment mai mult ca sa nu las gauri). Am nevoie de o reactie rapida pe mid-mass si cred ca o incinta inchisa ma poate ajuta in acest sens. Insa, la momentul faptei probabil ca voi incerca ambele variante.
|
|
|
|
|