Salutare tuturor in primul rand. M-am hotarat sa deschid acest topic pt a-mi prezenta masinuta, ideile mele, munca mea de-a lungul timpului si totodata astept pareri si propuneri din partea oricui. Nu strica niciodata o parere din exterior.
Deci o sa fac o polologhie ca sa ma tineti minte

sunt entuziast uneori
Totul a inceput in 2005 undeva prin toamna cand pentru prima si prima oara am luat contact cu sistem audio aftermarket. La vremea aceea am achizitionat un MP3 player JVC (nu mai stiu ce marca), un subwoofer JBL de 125W RMS si un amplificator Xtreme care teoretic dezvolta 150W la 4ohm in punte. Tot la vremea aceea am schimbat si difuzoarele cu un set de coaxiale de 13cm (fata de 10cm stock) Alpine avand undeva la 25W RMS iar pe polita din spate am trantit niste ovale Alpine de 40W RMS. Sa ii fie in ciorba celui care mi-a spart masina atunci si mi-a furat ovalele cu tot cu polita

Iata minunea de subwoofer
Apoi am stiut ca asta o sa fie pasiunea mea, drept urmare dupa ceva vreme am trecut la ceva mai serios (pentru mine evident

) si in 2007 sau 2008 am achizitionat un subwoofer cu 2 difuzoare GZTW 12MK2 (400W fiecare) amplificate de un GZTA 2500TX (1x650W RMS @ 2 ohm 10%THD). Cu acesta am participat de 2 ori la CNCA, dar a fost de fun oricum, nu am obtinut cine stie ce (undeva la mijloc acolo in clasament :P) Intre timp am cumparat acele ovale care se observa in poza, GZRF 69X (100W RMS) si urlau destul de tare. Polita aceea a fost facuta de mine din PAL si imbracata in vinilin. In poza era desfacuta din suruburi. Avand inca acel aplif Xtreme, il foloseam pentru ovale cu filtru hi-low (player-ul JVC avea un set de RCA), difuzoarele din fata inca erau acele Alpine de 13cm legate la HU. My second love
Simteam nevoia de un amplificator pentru toate difuzoarele asa ca am mers pe o statie GZTA 4000TX (4x75W @ 4ohm). Tot pe vremea aia am schimbat acel HU JVC, trecand la un Pioneer 6000UB care deja avea 2 seturi de iesiri RCA la 2V. Ovalele GZRC 69X au fost inlocuite cu alte ovale GZHC 693, acestea din urma avand 125W RMS, nu se auzeau cu mult mai tare din cauza limitarii amplif-ului, in schimb claritatea era net superioara. Pentru acele ovale am muncit din nou, am reconstruit polita din MDF de data asta (cea din PAL se arcuise, nu avea suficienta rezistenta si nici aspect) arata mult mai bine (muchia in unghi precum polita originala) si era fixata mai sanatos. Cu 20Kg peste ea, nu clintea.
Am avut apoi imensa placere ca in 2009 spre sfarsitul verii, de ziua mea sa primesc cadou un set de componente GZTC 16Mk2 (100W RMS) care au inlocuit vechile Alpine-uri de 13cm si pentru care a trebuit sa pun osul la treaba si sa le fac inele din MDF (nu mai incapeau in spatiile destinate difuzoarelor oricum) si sa izolez cumva usile din fata. Asadar usile din fata au primit un strat de Aluband pe tabla exterioara si un strat pe tabla interioara iar fetele de usi au fost tapetate pe interior cu vatelina. Inelele au fost facute fiecare din cate 3 inele de MDF de 22mm, taiate si finisate manual de mine, lipite cu montaj kit apoi imbracate in vinilin negru. Tweeter-ele au fost prinse pe stalpi taraneste cu autofiletante si asa sunt si in ziua de azi

Am mai lucrat apoi la partea de izolare, dupa ce am facut usile am muncit ceva la hayon. Facut tot cu Aluband, totusi diferenta a fost clara oricum. Tija de actionare a deschiderii facea foarte urat, inclusiv suportul de la nr. de inmatriculare care mi-a dat mari batai de cap. Numarul de inmatriculare intr-un final a fost prins in 4 suruburi de tabla ca tampon avand 2 straturi de folie PE de parchet. Rezultatul este optimist chiar si in ziua de azi. Hayonul a fost cu greu izolat mai ales pe interior unde am incercat sa intind cat mai bine Alubandul. Peste toata treaba am aplicat si o mocheta care dadea un look mai de masina

nu de Dacie. In toamna lui 2009 m-am apucat si de plafon. Plafonul a primit 2 sau 3 straturi, mi-e greu sa imi amintesc

, de aluband + vatelina (o imbunatatire uimitoare in special impotriva zgomotului produs de ploaie + retinerea caldurii mai bine iarna si respingerea mai buna a acesteia pe timp de vara). Pe langa efectul acustic, acelasi efect l-a avut si izolarea usilor din fata.
Mai tarziu am decis sa inlocuiesc HU Pioneer 6000UB cu un Pioneer 8400MP. Un player superior as spune celui precedent care desi mai vechi cu 3 ani a fost unul din player-ele de top in 2005. Am sesizat diferenta clara a iesirilor pe 4V fata de cele pe 2V, plus mult mai multe setari. Pacat ca a avut probleme tehnice si interventii, plus de asta bordul nu permitea lasarea fetei motorizate si trebuia sa il tin scos in afara.
Din motive mai nasoale, in 2010 a trebuit sa renunt la subwoofer si statie si a urmat o pauza cam de 1 an pana am inceput sa ma apuc iar de treaba, timp in care am schimbat acel HU Pioneer 8400MP, cu un HU Pioneer P7000UB (nu are f. multe reglaje dar se aude melodios, are 3 perechi iesiri RCA la 4V, egalizator 7 benzi si in mare cam astea ma interesau). 2011 a inceput in primavara cu mai multa munca si mai slabut pe partea de achizitii, dar sunt multumit de rezultat. Am lucrat la portbagaj, la dispunerea amplificatoarelor, intr-un fel in care pe viitor sa nu fiu nevoit sa regandesc tot si izolare mai buna. Astfel, dupa cum o sa vedeti in poze, am folosit tot Aluband dar de data asta aplicat cu mai multa maiestrie (lucru care a facut izolarea mult mai eficienta) si rabdare. Doar fundul portbagajului mi-a luat un weekend. Fiecare portiune a fost intinsa perfect aproape (stiu, sunt extrem de tipicar uneori

) si eliminat fiecare gol de aer ce ramanea intre izolatie si tabla. Efectul a fost pe masura. Concret, fundul portbagajului a primit 3 straturi, aripile laterale cate 2 straturi, oalele amortizoarelor un strat, partea din spate de tot a portbagajului 2 straturi. In aripile laterale am indesat chinuit mult burete (nu am probleme cu condensul). Pe fundul portbagajului dupa cum se vede am facut niste distantieri peste care am aplicat o placa de MDF de 10mm facuta din aproape in aproape ca sa intre si sa fie cat mai spre margini. Apoi am realizat suporti pentru amplificatoare logica fiind in stanga amplif pentru tweetere, in dreapta amplif pentru difuzoare, iar pe viitor al 3-lea amplif destinat subwoofer-ului va fi prins de bancheta.
Hayon-ul a trebuit lucrat din nou, izolatia mi s-a parut a fi nesuficienta asa ca m-am apucat din nou. Golurile centrale au fost umplute cu spuma poliuretanica, apoi aplicate 3 straturi de aluband si cele 2 mari gauri de vizitare ale interiorului din hayon astupate cu placute din MDF, astfel nu mai comunica cu interiorul portbagajului. La final, mochetate.
In vara am achizitionat amplificatorul InPhase IPA1601 pe care il folosesc strict pentru difuzoare. Tweeter-ele sunt momentan amplificate de GZTA 4000TX. Trecerea la full activ m-a convins ca merita fara discutie fata de montarea directa a unui sistem pe componente prin filtre. Cateva poze..
Continui alta data pentru ca am atins limita a 10k caractere pentru un sg. post