Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Arata-ti sunetul! > Sistemul Audio de pe Masina Mea

Sistemul Audio de pe Masina Mea Sistemul Audio de pe Masina Mea

Reply
 
Thread Tools
Old 29-11-11, 01:00   #1
Marius_FTU

Stage 4
 
Marius_FTU's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 212
Default Solenza (FTU)

Salutare tuturor in primul rand. M-am hotarat sa deschid acest topic pt a-mi prezenta masinuta, ideile mele, munca mea de-a lungul timpului si totodata astept pareri si propuneri din partea oricui. Nu strica niciodata o parere din exterior.
Deci o sa fac o polologhie ca sa ma tineti minte sunt entuziast uneori

Totul a inceput in 2005 undeva prin toamna cand pentru prima si prima oara am luat contact cu sistem audio aftermarket. La vremea aceea am achizitionat un MP3 player JVC (nu mai stiu ce marca), un subwoofer JBL de 125W RMS si un amplificator Xtreme care teoretic dezvolta 150W la 4ohm in punte. Tot la vremea aceea am schimbat si difuzoarele cu un set de coaxiale de 13cm (fata de 10cm stock) Alpine avand undeva la 25W RMS iar pe polita din spate am trantit niste ovale Alpine de 40W RMS. Sa ii fie in ciorba celui care mi-a spart masina atunci si mi-a furat ovalele cu tot cu polita Iata minunea de subwoofer


Apoi am stiut ca asta o sa fie pasiunea mea, drept urmare dupa ceva vreme am trecut la ceva mai serios (pentru mine evident ) si in 2007 sau 2008 am achizitionat un subwoofer cu 2 difuzoare GZTW 12MK2 (400W fiecare) amplificate de un GZTA 2500TX (1x650W RMS @ 2 ohm 10%THD). Cu acesta am participat de 2 ori la CNCA, dar a fost de fun oricum, nu am obtinut cine stie ce (undeva la mijloc acolo in clasament :P) Intre timp am cumparat acele ovale care se observa in poza, GZRF 69X (100W RMS) si urlau destul de tare. Polita aceea a fost facuta de mine din PAL si imbracata in vinilin. In poza era desfacuta din suruburi. Avand inca acel aplif Xtreme, il foloseam pentru ovale cu filtru hi-low (player-ul JVC avea un set de RCA), difuzoarele din fata inca erau acele Alpine de 13cm legate la HU. My second love


Simteam nevoia de un amplificator pentru toate difuzoarele asa ca am mers pe o statie GZTA 4000TX (4x75W @ 4ohm). Tot pe vremea aia am schimbat acel HU JVC, trecand la un Pioneer 6000UB care deja avea 2 seturi de iesiri RCA la 2V. Ovalele GZRC 69X au fost inlocuite cu alte ovale GZHC 693, acestea din urma avand 125W RMS, nu se auzeau cu mult mai tare din cauza limitarii amplif-ului, in schimb claritatea era net superioara. Pentru acele ovale am muncit din nou, am reconstruit polita din MDF de data asta (cea din PAL se arcuise, nu avea suficienta rezistenta si nici aspect) arata mult mai bine (muchia in unghi precum polita originala) si era fixata mai sanatos. Cu 20Kg peste ea, nu clintea.











Am avut apoi imensa placere ca in 2009 spre sfarsitul verii, de ziua mea sa primesc cadou un set de componente GZTC 16Mk2 (100W RMS) care au inlocuit vechile Alpine-uri de 13cm si pentru care a trebuit sa pun osul la treaba si sa le fac inele din MDF (nu mai incapeau in spatiile destinate difuzoarelor oricum) si sa izolez cumva usile din fata. Asadar usile din fata au primit un strat de Aluband pe tabla exterioara si un strat pe tabla interioara iar fetele de usi au fost tapetate pe interior cu vatelina. Inelele au fost facute fiecare din cate 3 inele de MDF de 22mm, taiate si finisate manual de mine, lipite cu montaj kit apoi imbracate in vinilin negru. Tweeter-ele au fost prinse pe stalpi taraneste cu autofiletante si asa sunt si in ziua de azi





Am mai lucrat apoi la partea de izolare, dupa ce am facut usile am muncit ceva la hayon. Facut tot cu Aluband, totusi diferenta a fost clara oricum. Tija de actionare a deschiderii facea foarte urat, inclusiv suportul de la nr. de inmatriculare care mi-a dat mari batai de cap. Numarul de inmatriculare intr-un final a fost prins in 4 suruburi de tabla ca tampon avand 2 straturi de folie PE de parchet. Rezultatul este optimist chiar si in ziua de azi. Hayonul a fost cu greu izolat mai ales pe interior unde am incercat sa intind cat mai bine Alubandul. Peste toata treaba am aplicat si o mocheta care dadea un look mai de masina nu de Dacie. In toamna lui 2009 m-am apucat si de plafon. Plafonul a primit 2 sau 3 straturi, mi-e greu sa imi amintesc , de aluband + vatelina (o imbunatatire uimitoare in special impotriva zgomotului produs de ploaie + retinerea caldurii mai bine iarna si respingerea mai buna a acesteia pe timp de vara). Pe langa efectul acustic, acelasi efect l-a avut si izolarea usilor din fata.






Mai tarziu am decis sa inlocuiesc HU Pioneer 6000UB cu un Pioneer 8400MP. Un player superior as spune celui precedent care desi mai vechi cu 3 ani a fost unul din player-ele de top in 2005. Am sesizat diferenta clara a iesirilor pe 4V fata de cele pe 2V, plus mult mai multe setari. Pacat ca a avut probleme tehnice si interventii, plus de asta bordul nu permitea lasarea fetei motorizate si trebuia sa il tin scos in afara.




Din motive mai nasoale, in 2010 a trebuit sa renunt la subwoofer si statie si a urmat o pauza cam de 1 an pana am inceput sa ma apuc iar de treaba, timp in care am schimbat acel HU Pioneer 8400MP, cu un HU Pioneer P7000UB (nu are f. multe reglaje dar se aude melodios, are 3 perechi iesiri RCA la 4V, egalizator 7 benzi si in mare cam astea ma interesau). 2011 a inceput in primavara cu mai multa munca si mai slabut pe partea de achizitii, dar sunt multumit de rezultat. Am lucrat la portbagaj, la dispunerea amplificatoarelor, intr-un fel in care pe viitor sa nu fiu nevoit sa regandesc tot si izolare mai buna. Astfel, dupa cum o sa vedeti in poze, am folosit tot Aluband dar de data asta aplicat cu mai multa maiestrie (lucru care a facut izolarea mult mai eficienta) si rabdare. Doar fundul portbagajului mi-a luat un weekend. Fiecare portiune a fost intinsa perfect aproape (stiu, sunt extrem de tipicar uneori ) si eliminat fiecare gol de aer ce ramanea intre izolatie si tabla. Efectul a fost pe masura. Concret, fundul portbagajului a primit 3 straturi, aripile laterale cate 2 straturi, oalele amortizoarelor un strat, partea din spate de tot a portbagajului 2 straturi. In aripile laterale am indesat chinuit mult burete (nu am probleme cu condensul). Pe fundul portbagajului dupa cum se vede am facut niste distantieri peste care am aplicat o placa de MDF de 10mm facuta din aproape in aproape ca sa intre si sa fie cat mai spre margini. Apoi am realizat suporti pentru amplificatoare logica fiind in stanga amplif pentru tweetere, in dreapta amplif pentru difuzoare, iar pe viitor al 3-lea amplif destinat subwoofer-ului va fi prins de bancheta.
Hayon-ul a trebuit lucrat din nou, izolatia mi s-a parut a fi nesuficienta asa ca m-am apucat din nou. Golurile centrale au fost umplute cu spuma poliuretanica, apoi aplicate 3 straturi de aluband si cele 2 mari gauri de vizitare ale interiorului din hayon astupate cu placute din MDF, astfel nu mai comunica cu interiorul portbagajului. La final, mochetate.
In vara am achizitionat amplificatorul InPhase IPA1601 pe care il folosesc strict pentru difuzoare. Tweeter-ele sunt momentan amplificate de GZTA 4000TX. Trecerea la full activ m-a convins ca merita fara discutie fata de montarea directa a unui sistem pe componente prin filtre. Cateva poze..

















Continui alta data pentru ca am atins limita a 10k caractere pentru un sg. post
__________________
Pioneer, Ground Zero, In Phase, PowerBass
Marius_FTU is offline   Reply With Quote
Old 29-11-11, 03:17   #2
ludo_ludovic2003

Stage 5
 
ludo_ludovic2003's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,700
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: Solenza (FTU)

o intreaga istorie!!! de-abia asteept sa vad ce ai la final pe masina
ludo_ludovic2003 is offline   Reply With Quote
Old 29-11-11, 07:43   #3
valitataye


Stage 5
 
valitataye's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 3,465
Member of:
[Competitor CNCA]
[SEAT]
[4Tuning International]
Default Re: Solenza (FTU)

Si eu astept !!! Interesant de la ce ai plecat si pana unde ai ajuns(aici ma refer la sistem)
valitataye is offline   Reply With Quote
Old 29-11-11, 07:56   #4
Black[Angel]

Stage 3
 
Black[Angel]'s Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 131
Default Re: Solenza (FTU)

Felicitari pt munca depusa si sper ca in continuare sa fie asa cum iti doresti.
Black[Angel] is offline   Reply With Quote
Old 29-11-11, 15:11   #5
Marius_FTU

Stage 4
 
Marius_FTU's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 212
Default Re: Solenza (FTU)

Poze cu RCA-urile si usa la hayon asa cum arata in starea actuala.









Starea portbagajului la momentul actual:





Saptamana trecuta am achizitionat un alt subwoofer (al 4-lea), este vorba de Magnat AD 380, 600W RMS, voice coil 63mm, Xmax 22mm (GZTW 38T avea voice coil de 50mm si Xmax 14mm). Nu este o imbunatatire considerabila dar ma astept sa sune mai bine pe muzica, pentru placerea de zi cu zi si cam atat mi-am permis momentan, cel putin pana la anu' asta va ramane (e mult mai bun decat deloc ). Incinta aceea e sealed si e de tot rasul, asta as vrea sa o refac in perioada ce va urma si sa iasa ceva bun, facut cu cap.



Batranu' GZTW 38T: https://www.youtube.com/watch?v=995JtcA9AB8 (era un aparat foto slabut, nu se vede mare lucru si se aude destul de prost)

Iote ce se intampla cand nu ai subwoofer in masina



M-am hotarat sa fac mai mult de atat si am decis ca trebuie sa incep cu mediile. Asadar, saptamana trecuta am achizitionat difuzoare noi de medii si tweetere. Este vorba de 4 kick-uri GZRK 160XP (140W RMS bucata) si un set de tweetere GZNT 25S (125W RMS bucata). Usile trebuie facute din nou, mai sanatos insonorizate de data asta si de fapt in primul rand sa scap de zdranganituri (actuatoarele de inchidere centralizata in special si tijele de deschidere a usilor). Singura problema de care nu pot sa scap e cea a geamurilor care au inceput sa cam zangane, dar nu am ce sa le fac, nu mai e buget sa le schimb si p-alea cu totul... o sa incerc sa schimb periile numai. Toata investitia in medii, tweetere, subwoofer, materiale trece de 1500 RON.
Usile vor mai primi un strat de aluband cel mai probabil, astupate gaurile pe tabla interioara si vor fi refacute inelele la fel din MDF de 22mm plus inca un rand pentru al 2-lea set de kickbasi. Difuzoarele vor fi puse in 2 ohm si amplificate de InPhase care stie de 2x400W RMS la 2 ohm. Tweeterele vor fi montate tot pe stalpi dar de data asta voi construi suporti tip vulcan din fibra si rasina, imbracati stalpii s.a.m.d.
M-am apucat de inele momentan (12 bucati vor fi in final din care 4 buc adica cele de la exterior in unghi), dar e de durata si nu prea am timp.
Tweeterele vor fi amplificate de 2 canale ale amplifului GZTA 4000TX, celelalte 2 fiind puse in punte (290W@4ohm) pentru subwoofer. Nu e o combinatie reusita dar nu am alta solutie momentan.



Marius_FTU is offline   Reply With Quote
Old 29-11-11, 17:09   #6
Marius_FTU

Stage 4
 
Marius_FTU's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 212
Default Re: Solenza (FTU)

Quote:
Originally Posted by ludo_ludovic2003 View Post
o intreaga istorie!!! de-abia asteept sa vad ce ai la final pe masina
Nu e o poveste cu happy ending.. poate mai degraba cu never ending, in ritmul in care le fac eu Dar nah... fiecare dupa posibilitati
Momentan cam asta e tot, mai departe va tin la curent cu ce mai fac pe parcurs
Marius_FTU is offline   Reply With Quote
Old 29-11-11, 18:45   #7
valitataye


Stage 5
 
valitataye's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 3,465
Member of:
[Competitor CNCA]
[SEAT]
[4Tuning International]
Default Re: Solenza (FTU)

Vad ca ai avut GZ 38T...spune niste pareri despre el,se merita sa il cumperi,este bun de ceva?
valitataye is offline   Reply With Quote
Old 29-11-11, 21:44   #8
Marius_FTU

Stage 4
 
Marius_FTU's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 212
Default Re: Solenza (FTU)

Un difuzor destul de bun si foarte rezistent. Cat l-am avut am ascultat numai in blana cu el, se mai incingea doar daca ascultam Dirty DIana bass boost de 3 ori la rand dar nu mi-am pus problema ca s-ar arde din cauza asta. In rest nu am avut nici o problema cu el. Il luasem la mana a 2-a si a vazut la capete saracu de m-am plictisit eu, statia neavand subsonic. Intr-un final l-am ars din exces de volum pe sinus (testam o alta incinta) din vina mea bineinteles. Plus de asta l-am achizitionat la 200 RON la SH asa ca la banii astia... mai buna alegere nu se poate Chiar si de nou cred ca e undeva putin peste 350RON. Magnat-ul care il am acum, nou este 700 RON.
Marius_FTU is offline   Reply With Quote
Old 29-11-11, 22:37   #9
valitataye


Stage 5
 
valitataye's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 3,465
Member of:
[Competitor CNCA]
[SEAT]
[4Tuning International]
Default Re: Solenza (FTU)

Da,am vazut ca are un pret destul de decent chiar si nou...De asta te si intrebam.Multumesc pentru tot
valitataye is offline   Reply With Quote
Old 30-11-11, 00:36   #10
keddy_net

Stage 4
 
keddy_net's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 264
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: Solenza (FTU)

ce imbunatatiri au aparut dupa ce ai imbracat porbagajul in mdf ?
keddy_net is offline   Reply With Quote
Old 30-11-11, 10:11   #11
Marius_FTU

Stage 4
 
Marius_FTU's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 212
Default Re: Solenza (FTU)

Placa de pe fundul portbagajului are ca scop planeitatea portbagajului care dupa cum se vede e numai onduleuri plus cotul de la rezervor care incomoda destul de mult. Asadar subwooferul va sta drept indiferent de marimea si pozitia lui si in acelasi timp poate fi fixat cu cateva coltare de acea placa. In al 2-lea rand am facut-o putin distantata in ideea de a aduce pe dedesubt cablurile cu care sa ies in pozitiile in care ma intereseaza, pentru aspect. Placile laterale sunt pentru prinderea amplificatoarelor, iar cele mici de la hayon pentru a nu pierde presiune. Per total izolarea fundului la portbagaj a adus o imbunatatire considerabila la zgomotul de rulare dar si la bass s-a simtit dar nu f. mult. Nu am reusit sa fac teste cu acelasi subwoofer inainte si dupa izolare ca sa vad exact cat am castigat pe parte de db.
Marius_FTU is offline   Reply With Quote
Old 01-12-11, 16:38   #12
Andraey

Stage 5
 
Andraey's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 317
Member of:
[PEUGEOT]
[Competitor CNCA]
Default Re: Solenza (FTU)

Intr-adevar ai o poveste interesanta si sper sa ajungi cu sunetul acolo unde iti doresti pentru ca pasiunea se vede de la o posta Multa bafta in continuare asteptam rezultatele si mai departe tine-ne la curent cu noutatile !
Andraey is offline   Reply With Quote
Old 01-12-11, 20:42   #13
Marius_FTU

Stage 4
 
Marius_FTU's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 212
Default Re: Solenza (FTU)

Azi am mai facut ceva treaba, am terminat de taiat inelele, mai trebuiesc unite si finisate. Am mai tras un strat de Aluband pe tabla exterioara la usa si acolo mai am de lucru dar abia dupa ce termin inelele, o sa vedeti. Inelele vor fi lipite cu aracet si vor primi si un strat de rasina la final pentru a evita problema condensului.

Multumesc Andraey, bafta si tie la treaba si s-auzim de bine
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Image0578.jpg
Views:	89
Size:	538.8 KB
ID:	2247339   Click image for larger version

Name:	Image0584.jpg
Views:	101
Size:	372.0 KB
ID:	2247340   Click image for larger version

Name:	Image0585.jpg
Views:	84
Size:	451.6 KB
ID:	2247341  

Click image for larger version

Name:	Image0586.jpg
Views:	71
Size:	415.1 KB
ID:	2247342   Click image for larger version

Name:	Image0589.jpg
Views:	132
Size:	534.8 KB
ID:	2247343   Click image for larger version

Name:	Image0590.jpg
Views:	74
Size:	461.4 KB
ID:	2247344  

Click image for larger version

Name:	Image0592.jpg
Views:	83
Size:	568.6 KB
ID:	2247345   Click image for larger version

Name:	Image0593.jpg
Views:	61
Size:	592.6 KB
ID:	2247346  
Marius_FTU is offline   Reply With Quote
Old 01-12-11, 21:13   #14
keddy_net

Stage 4
 
keddy_net's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 264
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: Solenza (FTU)

gaurile din scheletul metalic nu le acoperi ?
keddy_net is offline   Reply With Quote
Old 01-12-11, 21:18   #15
Marius_FTU

Stage 4
 
Marius_FTU's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 212
Default Re: Solenza (FTU)

Sigur ca da. Dupa ce voi termina inelele, voi da 2 gauri in fetele de usi de plastic pentru pozitionarea lor apoi ce raman goluri le voi astupa pe toate. Probabil ca in weekend o sa ajung la capitolul asta.. sper. Le voi astupa cu plexiglass de 4mm fixat in silicon si forante, apoi aplicata izolatie pe deasupra pe toata suprafata din nou. As fi vrut sa fac si o rigidizare la panoul vertical de tabla dar nu prea am cum. Ma gandeam la platbanda fixata in suruburi din aproape in aproape dar nu stiu daca are rost, voi ce ziceti?
Marius_FTU is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -