Si pt ca am mentionat un nume atat de "greu" din domeniul driftului si pt ca putini stiu de el in Romania, i-am facut o mica biografie:
Keiichi Tsuchiya (土屋圭市, Tsuchiya Kei'ichi, nascut pe 30 ianuarie, 1956, la Nagano, Japonia) e pilot profesionist de curse.El e de asemenea supranumit "Drift King" sau Dorikin (ドリキン) pentru tehnicile sale de drift non-conformiste, folosite mai ales in alte motorsporturi decat in competitii de drift.E un renumit pilot de Tōge(raliu asfaltat in munti), folosind o Toyota AE86 Sprinter Trueno(hachi-roku).In mare parte sporturile de drift si Tōge, cat si masina pe care o conducea au devenit celebre datorita lui Tsuchyia.
Tsuchiya si-a inceput cariera de pilot ca si amator, in seria Sunny Cup, competite care punea la start piloti amatori posesori de Nissan Sunny.Spre deosebire de ceilalti piloti care proveneau din familii instarite sau din familii cu istorie in motorsport, el si-a perfectionat tehnica de condus participand la curse ilegale pentru multi ani, devenind astfel o legenda a culturii auto underground nipona.
Pe vremea aceea, facea raliuri intru-un Nissan Sunny B110, o rabla care o reparase impreuna cu niste prieteni, si pe care cu mult entuziasm o forja prin canioanele inzapezite pe langa Nagano.Fara nici un fel de instruire formala in arta pilotajului de curse, tanarul Tsuchiya isi da seama ca intr-un raliu adevarat are nevoie si de o masina adevarata.In acelasi timp, piloti profesionisti care il vad, recunosc talentul sau si tehnica neortodoxa de a folosi mici drifturi la incetinirea de la viteze mari, drifturi care i permiteau sa se strecoare pe langa alti piloti mai putin dibaci.Aceasta tehnica era ceva total nou intrucat toti pilotii de curse erau obisnuiti sa creada ca alunecatul in lateral e incet.Tsuchiya demonstreaza contrariul si anume daca drifturile sunt folosite in zonele de franare, acolo unde sunt si avantajoase din punct de vedere tactic, aceasta tehnica da roade.Nu e cel mai rapid mod de a aborda virajul dar te ajuta sa schimbi linia de curse care ar putea fi blocata de masini incete, sau chiar sa blochezi tu linia altor masini care vin tare din spate astfel pastrandu-ti pozitia.Toti au ridicularizat stilul sau de condus la inceput, dar dupa un timp au inceput sa se intrebe cumde isi mentine pozitia.Raspunsul era ceva ce Keiichi socoteste ca-i apartine doar lui...driftul in zonele de franare dinaintea unui viraj si mentinerea vitezei de iesire din viraj.
Echipa Kurata Jidousha Racing Team i deschid usa curselor profesioniste tanarului Keiichi, si de asemenea ownerul echipei Kurata il invatza pe Keiichi cum sa foloseasca balansul masinii in drifturi si cum sa protejeze cauciucurile.
El participa cu o noua Toyota Trueno AE86 in Freshman series.Aici domina pe toata lumea in special in cursele cu vreme rea, ploaie sau ninsoare.Acum sponsorizat de Yokohama conduce pt multe echipe intotdeauna lasand o impresie buna oamenilor pe care-i cunoaste, nu doar datorita viictorilor obtinute pe pista ci si personalitatii sale plina de voiosie si prietenie copilareasca.
In 1977, cateva reviste auto si garaje de tuning produc o caseta video care il are pe Tsuchiya si tehnicile sale de pilotat, ca protagonist.Filmul intitulat Pluspy a avut mare succes si a insirat pe multi dintre pilotii profesionisti de drift din zilele noastre.
Dupa un timp el participa in Formula 3 Japoneza si in Campionatul de Turisme nipon, conducand la rand masini celebre printre care Nissan Skyline GT-R in grupa A si Honda Civic in clasa de superturisme.
In 1988 alaturi de fondatorul revistei Option, Dajira Inada, Tsuchiya ajuta la organizarea unui prim eveniment auto dedicat driftului.
Tsuchiya isi continua cariera de pilot de curse si in 1995 castiga clasa sa si ia un loc intre primii 10 la cursa de 24 de ore de la Le Mans conducand o Honda NSX.In 1999 ia locul doi la aceeasi cursa conducand o Toyota GT-one, ocazie cu care stabileste si cel mai rapid tur al circuitului pana in acel moment.
La varsta de 47 de ani, Tsuchiya isi anunta retragerea din cursele auto profesioniste.Ultima sa cursa a fost runda a opta a campionatului nipon de GT-uri de la Suzuka.
Dupa retragerea din activitate insa, el ramane in lumea curselor ca si arbitru oficial pt D1GP, de asemenea fiind director de echipa a mai multor echipe de alungul anilor.El mai prezinta si emisiunea TV "Best Motoring" care testeaza masini Japoneze noi, si are si o sectiune speciala numita "Hot Version" care se preocupa de masini tunate.E implicat si in alte documentare auto, atat TV cat si din presa.(Video Option, Drift Tengoku, Super GT etc.)
De asemenea se implica si in serialul animat Initial D, si chiar apare intr-un episod ca si invitat special.Isi face aparitia in numeroase filme si seriale nipone, care toate au de-a face cu subiectul iubit de Tsuchiya cel mai mult, cursele auto.
Date putin cunoscute:
Keiichi Tsuchiya e de-al casei pe circuitul Usui, unde detine recordul de o tura de circuit facuta pe o Honda NSX-R.
Cand era incepator in cursele de circuit, a avut permisul de conducere suspendat datorita curselor ilegale la care participa in continuare.
In Initial D, baiatul pe nume Takumi are o mare parte din trasaturile lui Tsuchiya si imparte din cultura si viata sa, si ca exemplu:amandoi incep sa exploreze cursele auto concurand la Touge, in timp ce lucrau ca si comis-voiajori pt businessurile de familie.
Culoarea echipamentului de curse al lui Tsuchyia e verde jad, care apare pe costumul si pe casca sa si e culoarea adoptata de fosta sa companie de arcuri aftermarket, Kei Office.Silvia S15 participanta in D1GP, sponsorizata de Kei Office, purta tot aceasta culoare, la fel si pilotii care o conduc.
In 2006 apare ca si pescar in filmul The Fast and the Furious: Tokyo Drift
Rezultate in cariera:
1977 Debut in Fuji Freshman series.
1977-1984 a alergat in cateva curse din All Japan Touring Car championship.
1984 Fuji Freshman series pe Toyota AE86 = 6 victorii
1985 All Japan Touring Car championship pe Toyota AE86- locul 1 in Clasa 3
1986 Corolla Sprinter Cup-2 locuri pe podium
1987 All Japan Touring Car championship pe Honda Civic - o victorie
1988 Toyota Cup- campion
All Japan Touring Car championship pe BMW M30-locul 3 in Clasa 2
Macau Guia race pe BMW M3-locul 4
1989 All Japan F3 championship
All Japan Touring Car championship pe Ford Sierra Cosworth-o victorie
1990 All Japan Touring Car championship pe Ford Sierra Cosworth
Macau Guia race (Ford Sierra Cosworth)
New Zealand Touring Car series (Toyota)
1991 All Japan F3 championship (Ralt-Mugen)-locul 10
All Japan Touring Car championship (Nissan Skyline GT-R)-locul 5
1992 All Japan Touring Car championship (Nissan Skyline GT-R)
1993 All Japan Touring Car championship (Taisan Nissan Skyline GT-R)-o victorie
Japan Endurance series (Honda Prelude)-locul 2 la Tsukuba cursa de 12 ore
1994 All Japan GT championship (Porsche 911Turbo)-o victorie
All Japan Touring Car championship (Honda Civic)
Suzuka 1000kms (Porsche 911Turbo)-1 la clasa sa, si locul 2 per total
Le Mans 24 Hours (Honda NSX)- locul 18 per total.
1995 All Japan GT championship (Porsche911TRSR)
All Japan Touring Car championship (Honda Civic)
Suzuka 1000kms (Honda NSX)-locul 5
Tokachi 12 Hours (Honda NSX)-locul 1
Le Mans 24 Hours (Honda NSX)-locul 1 in clasa sa
1996 All Japan GT championship (Honda NSX)-locul 13 per total
NASCAR Thunder Special race la Suzuka
Le mans 24 Hours (Honda NSX)-locul 3 in clasa sa
1997 All Japan GT championship (Porsche 911/Dodge Viper)
Fuji InterTec race (Toyota Chaser)
Suzuka 1000kms (Lark McLaren F1 GTR)-locul 9
NASCAR Thunder Special race la Suzuka
Le Mans 24 Hours (Lark McLaren F1 GTR)-se califica pe locul 10 per total dar se retrage din cursa
1998 All Japan Touring Car championship (Toyota Chaser)-locul 7
All Japan GT championship (Toyota Supra)-locul 8
Le Mans 24 Hours (Toyota GT-One)-locul 9
NASCAR la California Speedway.
1999 Japan Touring Car Championship(Advan Altezza Touring car).
2000-2003 el se alatura echipei ARTA conducand o Honda NSX si concureaza in All Japan GT championship.