Drift Section - Sideways Action Totul despre Drift: Proiecte, Evenimente, Poze, Filme, etc. |
02-10-06, 06:53
|
#16
|
Toyota Driver
  Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of: [4Tuning International] [Honda] [Toyota]
|
Re: Drifting - fun,sport, pleasure,tech
Ghidul incepatorului pt drift (Tehnici de drift)
Pt urmatoarele tehnici e necesara o masina cu tractiune spate, transmisie manuala si lsd.Cauciucuri si saboti de frana in conditie f buna necesare.
1)Intoarcerea prin accelerare.
Aceasta e prima lectie pt oricine incearca sa faca drift, pt ca e important sa stii sa-ti faci masina sa alunece.Porneste de pe loc, virezi volanul la maxim, cresti turatia si lasi ambreiajul, si surpriza...masina va aluneca in directia in care ai intors volanul.  Partea importanta e cand lasi ambreajul.Daca il lasi prea incet, rotile spate nu se vor invarti pe loc, si cauciucurile fatza vor aluneca.Acest lucru trebuie evitat pt ca va fortza cutia, deci daca nu va iese din prima mai bine sa incercati pe asfalt ud, sau cu putina zapada(iarna).
Inca o modalitate de a evita fortarea cutiei e in loc sa lasi ambreiajul, porneste de pe loc incet si apoi da-i talpa maxima si vireaza.
Ca acest procedeu sa reuseasca trebuie sa ai LSD.Unul montat de fabricant e sufficient.
2)Cerculetze
Aceasta tehnica e excelenta pt a intelege conceptele de understeer si oversteer.Folosind lectia invatzata mai sus, incearca sa faci un cerculetz virand in directie opusa miscarii fundului masinii.Incet incet vei vedea ca poti sa controlezi miscarea fundului destul de usor.Odata ce ai reusit, ia un jalon(portocaliu de la drumuri dar nu sugerez aici sa-l furi doar sa-l "imprumuti"  )si incearca sa faxci cerculetze in jurul jalonului, incercand sa faci cercul mai mare dupa care mai mic, controland masina tot timpul.
La inceput s-ar putea sa ai urmatoarele probleme:
1.S-ar putea sa pierzi fundul din cauza ca virezi "invers" prea tarziu.O apasare constanta a acceleratiei te ajuta sa pastrezi controlul deci nu exagera cu blana... 
2.Ai efect de under steer asta se intampla daca gumele de pe spate au mai mult priza decat cele din fazta, deci pt aceasta lectie e bine sa ai cauciucuri bune pe fazta.Chestia cu acceleratia constanta se aplica din nou!!!
3)Intoarcere cu frana de mana
Din nou imprumuta unul sau mai multe jaloane de la baietzii de la drumuri  .Cel mai bine e sa incerci prima data in treapta 1.Vireaza in timp ce te indrepti catre jalon.Odata ce ai inceput sa virezi, apesi ambreajul si tragi frana de mana, si odata ce masina incepe sa alunece, lasi ambreajul si cobori frana de mana.Acest procedeu poti sa-l combini cu primele doua ca sa mentii masina facand alunecari controlate.De asemenea franand usor s-ar putea sa te ajute sa controlezi driftul, dar asta depinde de sofer si in special de echilibrul/balansul masinii.Daca franezi prea mult, ajungi la under steer.
Pt aceasta tehnica sa fie folositoare ai nevoie de niste saboti de frana de calitate!!!
__________________
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way"
Keiichi Tsuchiya (土屋圭市, Tsuchiya Kei'ichi) Dori-Kin (DRIFT KING)
|
|
|
02-10-06, 07:15
|
#17
|
Toyota Driver
  Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of: [4Tuning International] [Honda] [Toyota]
|
Re: Drifting - fun,sport, pleasure,tech
Urmatoarele tehnici sunt pt cei care sunt confortabili cu tehnicile descrise mai sus si pregatiti pt drift-uri adevarate de dificultate medie.Acestea sunt practicate doar pe o pista amenajata corespunzator!!!
4)Power slide
Acesta e un procedeu care te ajuta sa te obisnuiesti sa iti faci sa alunece masina dar e greu de procedat fara un LSD de calitate.
Mergand catre un viraj intri in el normal pana la punctul sau maxim(apex) si odata ce incepi sa iesi din curba, apesi aceleratia la maxim si virezi invers pt a face fundul sa alunece.Odata ce rotile din spate se invart in blana, poti sa controlezi alunecarea prin tehnicile invatzate mai sus, in special la 2). Pe cand ai incheiat sa contra-virezi, ar trebui sa fi cu pedala de acceleratie la podea pt ca asta va ajuta ca fundul sa se redreseze foarte lin.
5)Drift cu frana de mana
Cand te apropii de un viraj, invarte volanul si trage frana de mana in acelasi timp.Rotile spate se vor bloca, deci e important sa apesi si ambreajul.Cu cat viteza e mai mare in intrarea in viraj si cu cat faci manevra mai repede inainte de a intra in viraj, distanta driftului va fi mai mare si unghiul pe care fundul il face in alunecare va creste.Deasemenea saboti de frana de calitate vor ajuta in procedeul acesta.
6)Lovitura ambreajului
Acest procedeu e usor de executat.Cu un picior pe acceleratie, apesi scurt ambreajul cu celalalt picior.Asta insemna o marire de putere brusca la roti iar acestea vor incepe sa se invarta prin alunecare.Aceasta tehnica e folosita in mijlocul unui drift pt a mari turatia motorului si astfel a impinge driftul cat mai departe.Daca se foloseste si frana de mana pt a mari unghiul driftului, se mareste si distanta.
|
|
|
02-10-06, 07:33
|
#18
|
Toyota Driver
  Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of: [4Tuning International] [Honda] [Toyota]
|
Re: Drifting - fun,sport, pleasure,tech
Si inca 2 tehnici pt cei care intradevar au cunostiintele si masinile necesare pt drift la cel mai inalt nivel.
7)S-Drift
Aceasta tehnica e greu de explicat si necesita o sicana gen S, cu o curba la dreapta urmata imediat de una la stanga.Intrand in prima curba(dreapta) in alunecare(in drift folosind procedeele de mai sus) vireaza spre stanga, si odata ce ai trecut de apex si depinzand de distanta pana la curba la stanga, orienteaza fatza masinii in directia curbei la stanga prin aplicarea franei sau lasarea acceleratiei pt a arunca fundul din zona de aderenta.Acest procedeu face dundul masinii sa danseze!!!  , dar e nevoie de un 2-way LSD.
 Drift infranat
In mers, franeaza puternic pt ca distributia de greutate a masinii sa fie mai spre fatza.Apoi intoarce volanul puternic.Normal ca asta va face ca spatele sa iasa.Acum accelereaza si continua driftul  .Trebuie sa cresti viteza in curba pt a continua.Cu cat viteza e mai mare, cu atat mai usor e pt rotile din spate sa piarda aderenta si sa inceapa sa se invarta in alunecare, deci cu atat mai usor e sa continui driftul.Schimband setarile la suspensii(daca sunt reglabile)si frane(saboti noi) sunt necesare pt acest procedeu sa iasa ca la carte.
Ultimele procedee se pot combina, dar numai dupa ce soferul a inteles perfect procedeele de franare si alunecare si isi cunoaste perfect masina.Ideea e ca la un moment dat se poate folosi frana de picior si alunecarea va avea loc cu mult inaintea intrarii in viraj.Asta inseamna un drift mai lung, mai spectaculos, si viteza mai mare.
|
|
|
02-10-06, 12:09
|
#19
|
  Stage 5
Join Date: Nov 2005
Posts: 673
Member of: [4Tuning International] [Opel] [SEAT]
|
Re: Drifting - fun,sport, pleasure,tech
Merci Bogdane pentru aceasta lectie . Din pacate nu am tractiune spate da pentru cine are si vrea faca ceva frumos sa tina cont de aceasta lectie de Drift
|
|
|
02-10-06, 12:46
|
#20
|
Toyota Driver
  Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of: [4Tuning International] [Honda] [Toyota]
|
Re: Drifting - fun,sport, pleasure,tech
Am scris urmatoarele dintr-o compilatie de tehnici de drift din Japonia care mi-a tradus-o o prietena in Engleza apoi eu in Romana  ...Chestia e ca nici eu nu am cu ce deocamdata...iar singurele de aici care le-am incercat si reusit cu rezultate satisfacatoare sunt primele trei...cu 300ZX-ul unui prieten...mai mult nu am de gand sa incerc pana nu o sa am masina mea pe care sa fac teste si experienta in acest domeniu...
|
|
|
02-10-06, 19:32
|
#21
|
  Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,079
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Drifting - fun,sport, pleasure,tech
corolla gts ae86 este cea mai buna masina de drift din cate am vazut eu pe aici prin sua ,dar sunt foarte rare pentru ca la timpul lor nimeni nu se gandea ca aceste masini pot fi folosite la altceva decat carat cumparaturile si copii la scoala  )
|
|
|
02-10-06, 21:59
|
#22
|
Observator 4tuning
  Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 5,269
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [REDACTOR 4TUNING] [4Tuning International] [VW] [Nissan] [Mitsubishi] [Toyota] [MERCEDES]
|
Re: Drifting - fun,sport, pleasure,tech
Bogdan mi-ai luat-o inainte 
o sa aduc si eu niste completari la ce a spus mai sus
FELICITARI ! si multumim pt timpul tau
@draculas : se pare ca corolla aia este f apreciata in lumea driftului si din pacare o masina din ce in ce mai rara peste tot !!
__________________
Fresh Touring Origination
|
|
|
05-10-06, 12:26
|
#23
|
Toyota Driver
  Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of: [4Tuning International] [Honda] [Toyota]
|
Re: Drifting - fun,sport, pleasure,tech
Nici Supra nu sta rau la capitolul drift:
E ABSOLUT NECESAR SA VEDETI ACEST FILMULETZ:
http://www.mycarsucks.com/photos/audio_video/Supra.mpeg
|
|
|
08-10-06, 17:43
|
#24
|
Observator 4tuning
  Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 5,269
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [REDACTOR 4TUNING] [4Tuning International] [VW] [Nissan] [Mitsubishi] [Toyota] [MERCEDES]
|
Re: Drifting - fun,sport, pleasure,tech
Bun am revenit cu pozele de la D-rift Battle Watergrasshill Co.Cork
luate de la organizator : enjoy!!
|
|
|
09-10-06, 00:54
|
#25
|
  Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re: Drifting - fun,sport, pleasure,tech
Pai se pare ca e ieftin sa faci drift acolo la voi,ca se face mai mult pe ud. 
Superbe masini.
|
|
|
09-10-06, 01:17
|
#26
|
Observator 4tuning
  Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 5,269
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [REDACTOR 4TUNING] [4Tuning International] [VW] [Nissan] [Mitsubishi] [Toyota] [MERCEDES]
|
Re: Drifting - fun,sport, pleasure,tech
de aia nu m-am dus !! ca o fost vreme grea  )
|
|
|
09-10-06, 02:33
|
#27
|
  Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,079
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Drifting - fun,sport, pleasure,tech
wobule toyota aia ce-i afisato tu e din 86 si e una dintre cele mai bune masini pentru drift, cel putin asa am auzit de la idioti astia care driftuie pe aici !
|
|
|
09-10-06, 14:30
|
#28
|
Toyota Driver
  Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of: [4Tuning International] [Honda] [Toyota]
|
Re: Drifting - fun,sport, pleasure,tech
Ce naiba cauta Sierra aia acolo???
Trebe sa fi nebun de legat sa modifici asa ceva si sa-i pui tractiune spate...sau era cumva ceva 4x4??? Oricum mi se pare o aratare super ciudata pe o pista de drift...la fel si cu monstrul ala de seria 5 care e o masina prea grea pt asa ceva...
|
|
|
09-10-06, 16:24
|
#29
|
  Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,079
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Drifting - fun,sport, pleasure,tech
ba te pui cu pitici omului daca ala vrea sa fac drift cu tancu ce te bagi tu  ) si fordu ala am impresia ca e cosworth awd
|
|
|
09-10-06, 20:05
|
#30
|
Observator 4tuning
  Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 5,269
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [REDACTOR 4TUNING] [4Tuning International] [VW] [Nissan] [Mitsubishi] [Toyota] [MERCEDES]
|
Re: Drifting - fun,sport, pleasure,tech
Quote:
Originally Posted by draculas
fordu ala am impresia ca e cosworth awd 
|
in sfarsit o remarca calumea
|
|
|
|
|