Quote:
Originally Posted by TIR
vrei sa zici ca motorul aspirat are mai mult cuplu decat un turbo ?! Hmm
|
Eu nu am spus ca un motor aspirat are mai mult cuplu ca unul turbo sau invers, am spus doar ca motoarele aspirate sunt mai performante decat cele turbo de aceeasi putere (CP)
Este posibil ca unele motoare turbo sa prezinte un cuplu mai mare decat unul aspirat (ma refer aici la motoare de aceeasi putere), dar cuplul unui motor turbo este relativ mare in turatile joase si cu cat se creste in turatie se plafoneaza (mai ales la tdi-uri) si acesta nu ar fi sg dezavantaj (mai exista si acel LAG pt cunoscatori). In schimb motoarele apirate functioneaza invers.
Oare de ce crezi ca in WRC/ WTCC/ DTM se folosesc compresoarele mecanice si nu cele turbo? de ce la un o masina ca SLR McLaren s-a obtat la compresorul mecanic in detrimentul celui turbo
Turbo este un sistem economic (mai ales tdi) si foarte eficient in traficul de zi cu zi.. insa cand vine vb de performante la nivel inalt.. se alege compresorul mecanic
, care apropos.. creste puterea si cuplul constant si liniar pe o plaja mare de turatii, cu un raspuns la acceleratie demn de un aspirat pur sange