11-08-09, 10:12
|
#496
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: CLUB Fiat COUPE !!!
citez:
Quote:
Datorita legislatiei internationale de reducere a emisiilor de benzina (de reducere a poluarii), a fost necesara adoptarea de masuri contra emisiilor de benzina din rezervor, mai ales si odata cu eliminarea adaosului de tetraetil de plumb din benzina, ceea ce a obligat rafinariile sa creasca ponderea hidrocarburilor usoare din benzina, pentru mentinerea cifrei octanice (printre aceste adaosuri volatile se poate regasi chiar butan). In acest contex ar creste pierderile prin evaporare care la randul lor ar conduce la o reducere a cifrei octanice a benzinei din rezervor.
Prima solutie la aceste probleme este realizarea unui rezervor etans (fara tub de ventilatie, cu inchidere etansa). Aceasta solutie conduce la presiuni variabile in limite largi in rezervor. In rezervor exista intotdeauna (doar daca rezervorul nu este plin ochi) un strat de vapori de benzina, a carui volum se modifica in functie de temperatura. De asemenea, pe masura consumului de benzina, s-ar forma in rezervor o depresiune din ce in ce mai mare, ceea ce ar putea duce in timp la scaderea etanseitatii rezervorului (fisurari de rezervor, de racorduri, slabire de coliere etc).
In perioada de vara, acest sistem de rezervor conduce la depresiuni mai mari si se poate sa nu mai fie asigurata inaltimea minima de fluid de aspiratie la pompa de benzina, ceea ce conduce la functionare neregulata a acesteia si in consecinta a motorului. Pentru a evita astfel de neplaceri, unii au decupat fanta in garnitura de la busonul de rezervor, adica au transformat rezervorul etans in rezervor neetans, cu pierderi de vapori de benzina".
"Principii de functionare
Pentru a elimina aceste neajunsuri, s-a apelat la o „supapa”de egalizare a presiunii. Problema este ca trebuiau retinuti vaporii de benzina. Pentru aceasta se foloseste un filtru de carbon (carbune activ).
Principiul este urmatorul: rezervorul se conecteaza la filtrul de carbon, motorul (galeria de admisie) se conecteaza si el la filtrul de carbon printr-o electro-supapa comandata de UCE injectie, iar canistra de carbon are o aerisire in atmosfera. Cand exista vapori de benzina in rezervor care creeaza o presiune mai mare decat cea atmosferica, vaporii de benzina trec prin filtrul de carbon unde, datorita fortelor Van der Waals (brrr, nu ma intrebati ce-s alea), sunt absorbite de carbunele activ (asa cum un burete absoarbe apa), lasand sa treaca din vaporii din rezervor doar aerul pe la aerisirea in atmosfera a canistrei (la care este instalata o supapa mecanica care se deschide in functie de diferentele de presiune) nu si vaporii de benzina, care raman in carbonul canistrei.
Benzina astfel recuperata (care se afla in filtru de carbune activ) este eliberata prin procesul invers – cand exista depresiune in circuit fata de presiunea atmosferica. Acest lucru se intalneste in principal cand se deschide electro-supapa ce intrerupe in mod normal circuitul catre galeria de admisie (in galeria de admisie este depresiune fata de presiune atmosferica). Astfel aerul este tras prin aerisirea filtrului de carbon, trece prin filtru unde se satureaza cu vaporii de benzina eliberati de acesta si se duce in galeria de admisie, unde imbogateste amestecul.
Aceasta trecere a unui volum mai mare de aer prin stratul de carbune activ care elibereaza la randul sau vaporii de benzina acumulati se numeste purjare.
De asemena, acest circuit invers (de cedare a vaporilor acumulati in elementul de carbon) mai poate avea loc cand in rezervor este depresiune fata de presiunea atmosferica,astfel incat aerul este atras in rezervor prin filtrul activ care cedeaza din benzina acumulata. Acest caz se regaseste mai rar decat primul (mai ales cand rezervorul este mai rece decat aerul atmosferic –dimineata)
Capacitatea de absorbtie a unui filtru de carbune activ de 1 litru este de 50 litri de vapori de benzina. Norma europeana este de 1 litru pentru filtru de carbon."
|
Asta e referitor la Fiat-uri, exclusiv, nu ştiu exact ce soluţie există acolo...
|
|
|
11-08-09, 10:24
|
#497
|
Stage 2
Join Date: Mar 2007
Posts: 42
|
Re: CLUB Fiat COUPE !!!
ok..lol // mersii mult ... chestia asta n`am stiut`o.. interesant.. numai ca tot nu`mi dau seama daca tre sa aibe o oarecare presiune sau nu.. probabil ca o sa fac si eu modificarea asta (sa fac dintr`un rezervor etans unul neetans...
|
|
|
11-08-09, 10:27
|
#498
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,393
Member of: [Moderators] [DACIA]
|
Re: CLUB Fiat COUPE !!!
la faza cu fssssss...cand deschizi rezervorul credeam ca asa fac toate
ce am observat ,e ca doar cand este putina benzina in rezervor face asa...
Last edited by Cristi_XP; 11-08-09 at 10:29.
|
|
|
11-08-09, 10:30
|
#499
|
Stage 2
Join Date: Mar 2007
Posts: 42
|
Re: CLUB Fiat COUPE !!!
nu stiu .. asa fasaie si la tine ?? s`ar putea sa fie totusi in regula. Dar parca mi`e frica vara cand e temperatura foarte ridicata.. sa nu se fisureze rezervorul sau altceva . ( cu cat temperatura este mai ridicata fasaitul este mai intens )
|
|
|
11-08-09, 10:34
|
#500
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,393
Member of: [Moderators] [DACIA]
|
Re: CLUB Fiat COUPE !!!
si loganu face asa cand am benzina putina in rezervor...
|
|
|
11-08-09, 13:44
|
#501
|
Stage 3
Join Date: Apr 2008
Posts: 86
|
Re: CLUB Fiat COUPE !!!
si la mine fasaie si nu am probleme cu motorul sub 1500rpm. Nu am observat cand fasaie si cand nu,pentru ca mai tot timpul am putina benzina in rezervor.
|
|
|
11-08-09, 16:51
|
#502
|
Stage 5
Join Date: Oct 2007
Posts: 379
Member of: [Fiat] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: CLUB Fiat COUPE !!!
acelasi fasait il am si eu
|
|
|
11-08-09, 17:34
|
#503
|
Fiat Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,143
Member of: [Fiat] [Old School Cars] [LANCIA]
|
Re: CLUB Fiat COUPE !!!
poate are rezervorul bov )
|
|
|
18-08-09, 10:54
|
#504
|
Stage 4
Join Date: Oct 2006
Posts: 171
|
Re: CLUB Fiat COUPE !!!
Salutare! Am revenit din concediu pe care l-am petrecut la mare....Prost gust mi-a ramas... Si cred ca este ultimul pe care il pierd cu litoralul romanesc.
Revenind m-am suparat intr-o zi si mi-am luat la smirgheluit capacul de la rezervor care imi arata jalnic... nu o sa va vina sa credeti cu ce l-am curatat ... cu TIX de vase si cu buretele de curatat tigai.... deci asa cum spun si cei de pe forumul UK iti trebuie bucataria... In schimb nu reusesc sa gasesc echivalentul solutiilor pe care le-au folosit ei in acel tutorial.
Ma poate ajuta cineva cu aspectul acesta...Mai sunt pe aici persoane care si-au curatat capacul de la rezervor si eventual polishat.
Astept sfaturi!
Cat despre fasaitul rezervorului ... mie imi merge ok motorul cu fasaitul acela.
Hai cu ziua buna
__________________
Live every day like it is your last.....
|
|
|
20-08-09, 11:07
|
#505
|
Stage 5
Join Date: Jul 2007
Posts: 321
|
Re: CLUB Fiat COUPE !!!
Salut.Si la mine are acelasi fasait si nu am niciun fel de pb.
|
|
|
20-08-09, 11:26
|
#506
|
Stage 2
Join Date: Mar 2007
Posts: 42
|
Re: CLUB Fiat COUPE !!!
Salutare !!
Merge cineva la Premiera King of Europe drift de la Cluj ??
|
|
|
20-08-09, 11:32
|
#507
|
Stage 1
Join Date: Sep 2008
Posts: 10
|
Re: CLUB Fiat COUPE !!!
Deci prin urmare toate fasaie ( si la mine inclusiv ca si eu am mereu benzina putina in rez )
Am vazut aseara un coupe superb pe la rosetti, unu rosu lucios cu un eleron negru daca e al unuia dintre voi felicitari, f tare! Gata m am suparat cand l am vazut, incep sa strang bani si sper in 2 luni sa mi o bag si eu pe a mea la un revamp total. In comparatie cu aia a mea zici ca trecut prin bombardamente
Chiar, daca are cineva un mecanic bun (si nu exorbitant de scump) si pe mine m ar interesa.
|
|
|
25-08-09, 19:38
|
#508
|
Stage 2
Join Date: Mar 2007
Posts: 42
|
Re: CLUB Fiat COUPE !!!
Salutare .. am o problema mare .. nu mai am presiune la ulei .. sta la jumate //
Poate cineva sa`mi dea ceva sfaturi ?? Care este cauza ??
Merci mult !!
|
|
|
25-08-09, 19:47
|
#509
|
Stage 5
Join Date: Jul 2007
Posts: 321
|
Re: CLUB Fiat COUPE !!!
Salut.Si a mea face la fel cu presiunea la ulei.Cand e cald motorul imi sta pe la 1,5.cica e normal
|
|
|
26-08-09, 00:56
|
#510
|
Stage 3
Join Date: Apr 2008
Posts: 86
|
Re: CLUB Fiat COUPE !!!
cand motorul este rece presiunea trebuie sa stea la maxim. indiferent de sarcina. cand se incalzeste...adica atunci cand motorul sta la 90 grade +/- 10grade, presiunea e normal sa stea la jumatate, 1,5 adica.
|
|
|
|
|