Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DAEWOO > Zona tehnica Daewoo

Zona tehnica Daewoo Zona tehnica, secrete, tips&tricks Daewoo

Reply
 
Thread Tools
Old 06-02-13, 10:56   #31
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: MATIZ problema electrica motor (cred)

IAC-ul nu se desface in bucati, altfel bucati ramane!
Il scoti din locasul lui din galeria de admisie, ii cureti conul cu wd40 sau alt spray de curatare, eventual cu spray de frane, si cu o carpa moale, cureti si locasul interior din galerie cu carpa si spray. Pe tija puteti da cu spray si cu o periuta, ca sa curatati mizeria. Dar nu fortati, nu trageti, nu impingeti. Tija aia are un sant, o catare, nu se scoate din locasul ei.
Dupa curatare pui mufa IAC-ului fara sa-l montezi, rogi pe cineva sa puna contactul (nu pornesti masina, doar contact) si vezi daca se misca conul 1-2 mm. Daca nu se misca, e blocat si ai nevoie de altul. Daca se misca, e ok. Il pui asa, cu contactul pus, la locul lui, strangi suruburile si iei contactul.
Reset ECM si idle learn: Scoti borna - de la baterie, o lasi 15-20 min scoasa, o pui la loc si pui contactul si iei contactul cate 10 secunde, de 3-4 ori. Dupa asta pornesti masina, o lasi sa se incalzeasca, pornesti si opresti consumatorii mari de cateva ori (AC, faza lunga, dezaburire, proiectoare etc) si cand e calda pleci sa faci cateva ture cu ea.

Nu toate problemele se rezolva curatand/schimband IAC-ul.
Pt cei cu check aprins in bord: tester. Da, un tester Daewoo Scan da toate valorile si erorile, inclusiv turatia in timp real.
Surubul de la clapeta de acceleratie, cel cu arc, nu este pt reglaj ralanti, ci pt inchiderea/deschiderea clapetei. Dai jos tubulatura (burlanul) de cauciuc de la clapeta si strangi surbul uitandu-te in acelasi timp la clapeta... surubul trebuie strans cat sa nu deschida clapeta.
In poza apare sus IAC-ul, iar sub el senzorul de pozitie al clapetei.
Problema opritului in mers sau a trepidatului poate fi din mai multe cauze... VSS (senzorul de viteza), senzori (inclusiv sonda Lambda), aprindere (bujii, fise, bobina, delco pt cine are), alimentare, contact imperfect, vacuum...
Nu mai umblati la diverse "suburi" daca nici macar nu stiti ce fac.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -