Quote:
Originally Posted by buburuzarosie
si cu reset IDLE/LEARN care-i treaba, k astia pe aici pe la mine prin oras nici nu au auzit de asa ceva? ce trebuie sa fac. poate fi facut si de altcineva daca stie pasii? poate reuseste tata sa-l faca.
|
Scrie si in manual.
1. Scoti borna minus (-) la baterie sau siguranta EF19 pentru maxim 10 minute
2. Pui contactul 10 secunde.
3. Opresti contactul 10 secunde.
4. Pornesti motorul si-l lasi sa mearga la relanti pana urca apa la temperatura normala (la jumate, de obicei).
5. Pornesti aerul conditionat 10 secunde.
6. Opresti aerul 10 secunde
7. Opresti motorul pentru minim 10 secunde.
Vezi sa faci chestia asta cu motorul la rece, dupa ce a stat mult masina (de preferat a 2-a zi dimineata).
Din moment ce spui ca ai schimbat motorasul de relanti (IAC), capacul de delco, fisele si bujiile eu cred ca problema ta este din delco (piesa fizica de fier) si anume senzorul optic s-a dus (sau e pe duca). Asa se manifesta de obicei problema... iti da in nas, moare din senin, nu mai porneste decat daca o lasi un pic, porneste numai la rece.
Cand iti moare motorul si nu mai vrea sa mai porneasca, pune rapid pe cineva sa dea la automat si vezi daca ai scanteie pe bujii. Daca nu ai, e din delco.
Eu exclud bobina de inductie din ecuatie deoarece bobina de inductie de Matiz cade rar si nu este ca la Dacie legata pe direct. La Matiz bobina de inductie este legata prin minus la delco, deci daca delco-ul nu merge nici bobina de inductie nu da curent. Delco-ul in sine (fierul) nu se strica ci senzorul optic din delco se strica.