Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW |
13-05-12, 13:08
|
#4756
|
Stage 5
Join Date: Jul 2008
Posts: 2,553
Member of: [Opel] [BMW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by R1s3
Fi serios mah ) Traim in Romania. Oricum treb sa fii nebun sa omologhezi un motor de 2.8 la ce taxe avem. Cel mai bine e cu 1.6, 1.8 in acte si apoi sa pui 2.5, 2.8 etc..
|
mda...nu cumva e mai logic sa ai 2.0 in acte si 2.5,2.8.3.0 etc pe masina? ca sunt tot 6 cilindri? si scapi si in trafic daca e problema? e greu...
__________________
office@freaktuning.ro
|
|
|
13-05-12, 13:13
|
#4757
|
Stage 5
Join Date: Aug 2010
Posts: 747
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by myky99
mda...nu cumva e mai logic sa ai 2.0 in acte si 2.5,2.8.3.0 etc pe masina? ca sunt tot 6 cilindri? si scapi si in trafic daca e problema? e greu...
|
Asa ar fi ideal. Cred ca nici ARR-u nu si-ar da seama.. Daca e trecut si fara seria pe carte chiar nu mai e nici un stres..
|
|
|
13-05-12, 13:18
|
#4758
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 830
Member of: [DACIA]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by R1s3
Asa ar fi ideal. Cred ca nici ARR-u nu si-ar da seama.. Daca e trecut si fara seria pe carte chiar nu mai e nici un stres..
|
Pe blocul motor este trecut alezaju acestula 80mm sau 84mm deci daca vrea cu adevarat sa te arda te arde cea mai ok treaba este sa alezezi blocul de 80mm la 84mm si ai un bloc ca si nou
__________________
„Nu te certa niciodată cu un prost! Te aduce la nivelul lui şi te bate cu experienţa! ..."
My tires are worn from the street not from idiot camber,
E36 320i sedan BR 36 EVO
E46 320d touring BR 04 KRO
|
|
|
13-05-12, 15:59
|
#4759
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of: [BMW]
|
Re: Help
Quote:
Originally Posted by Sparkle_81
Intrebare :
Se schimba 1,6 m40 de pe e36 cu m50 de pe e34 (07.93 anul) . Este nevoie pentru transplantul motorului doar de :
-suportii metalici - fara tampoanele de cauciuc ??
-serpi - saxofon ( si cum io m-ai spune )
- baie ulei - baia de pe e34 vine in caseta si ce mai e pe acolo
- sorbul aferent
Din cele enumerate mai sus , mai trebuie ceva ?
Marti este deadline-ul; deja suportii s-au luat, baia si sorbul ajung marti.
Multumesc lui JimGod si Zeky pentru piesele lipsa, amabilitate si indrumarile necesare, ................ pana acum !
|
Nimeni ?!
|
|
|
13-05-12, 16:18
|
#4760
|
Stage 5
Join Date: Mar 2010
Posts: 710
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by vali vtk
Pe blocul motor este trecut alezaju acestula 80mm sau 84mm deci daca vrea cu adevarat sa te arda te arde cea mai ok treaba este sa alezezi blocul de 80mm la 84mm si ai un bloc ca si nou
|
seriile de pe motor vor fi sterse o sa pastrez motorul de 2.0 pt eventuale probleme. problemele mele sunt strict tehnice. sincer nu am inteles mare lucru din lincureile alea.
poate cineva sa imi spuna scurt si la obiect dupa ce an s-au fabricat motoarele care nu au mai folosit aliajul Nikasil ca sa stiu ce motor sa cumpar. mentionez ca am achizitionat :cardan ,planetare cutie zf blocant 3.15. de ce mai am nevoie?
|
|
|
13-05-12, 19:50
|
#4761
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by alexxss
seriile de pe motor vor fi sterse o sa pastrez motorul de 2.0 pt eventuale probleme. problemele mele sunt strict tehnice. sincer nu am inteles mare lucru din lincureile alea.
poate cineva sa imi spuna scurt si la obiect dupa ce an s-au fabricat motoarele care nu au mai folosit aliajul Nikasil ca sa stiu ce motor sa cumpar. mentionez ca am achizitionat :cardan ,planetare cutie zf blocant 3.15. de ce mai am nevoie?
|
Iti faci prea multe probleme. Faci un test de compresie, daca iese bine, e ok. Daca nu, cauti altul. Indiferent din ce aliaj sunt cilindrii, daca nu s-au dus in 15 ani, crezi ca se duc tocmai acum?
__________________
From WTF to DIY to OMG
|
|
|
13-05-12, 19:54
|
#4762
|
Stage 5
Join Date: Oct 2010
Posts: 716
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
o intrebare am si eu...aveti idee...airbagul de pe volanul de m pus pe e36 in ultimii ani de fabricatie...se potriveste cu cel de pe e39,numai ca acesta are si comenzi...vizual arata la fel,dar ma gandesc sa nu cumva sa existe vreo mica diferenta.multumesc
Last edited by Sir 10; 13-05-12 at 20:22.
|
|
|
13-05-12, 19:56
|
#4763
|
Stage 5
Join Date: Mar 2012
Posts: 886
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Pana la urma m-am lovit si eu de problema frecventa a geamurilor la e36 si cand am apasat pe buton..hop minunea,mi-a cazut geamul.
Am desfacut fata de usa si am gasit clama de plastic rupta si chederul cazut,iar in portiera erau picate piesele astea 2 din poza.
Poate cineva sa mi spuna unde vin montate ca m am tot holbat cu lanterna dar nu mi dau seama
Multumesc anticipat
|
|
|
13-05-12, 22:04
|
#4764
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of: [BMW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by Sir 10
o intrebare am si eu...aveti idee...airbagul de pe volanul de m pus pe e36 in ultimii ani de fabricatie...se potriveste cu cel de pe e39,numai ca acesta are si comenzi...vizual arata la fel,dar ma gandesc sa nu cumva sa existe vreo mica diferenta.multumesc
|
Pe real.oem codurile la airbag sunt diferite. Pentru o confirmare a compatibilitatii ia legatura cu e_emu3 !
|
|
|
13-05-12, 22:11
|
#4765
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of: [BMW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by zpzpzpo
........
in portiera erau picate piesele astea 2 din poza.
Poate cineva sa mi spuna unde vin montate ca m am tot holbat cu lanterna dar nu mi dau seama
.......
|
Arunca un ochi pe poza si spune-mi unde vezi piesele alea doua ?
Eu zic ca este posibil ca macaraua sa fi fost schimbata/reparata/data jos; acum depinde de cum vrei sa interpretezi .
Succesuri !!!
__________________
E38 M62B44
ex.E38 M67D40
ex.E36 M44B19
|
|
|
13-05-12, 23:44
|
#4766
|
Stage 5
Join Date: Mar 2012
Posts: 886
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
La mine acolo e prinsa in altceva din cate mi aduc aminte.
Despre schimbat si reparat habar n-am,cert este ca fetele de usi au mai fost desfacute cel putin o data pentru montarea tweeterelor,deci e posibil sa se fi intervenit si la macarale.
Alta chestie ce am observat-o,macaraua avea numa o singura clema de plastic si totusi functiona
Sigur vin din alte parte chestiile alea 2...
|
|
|
14-05-12, 12:14
|
#4767
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by mistreku
Iti faci prea multe probleme. Faci un test de compresie, daca iese bine, e ok. Daca nu, cauti altul. Indiferent din ce aliaj sunt cilindrii, daca nu s-au dus in 15 ani, crezi ca se duc tocmai acum?
|
Si eu sunt destul de speriat cu blocul ala.am gasit mai multe motoare 2.8 si un 2.5 s2.
Motoarele gasite sunt toate pe e39 adica clar imi trebuie baie de ulei si sorb de e36, dar nu stiu daca acestea se potrivesc de pe m50-ul meu.Merg de la m50 la m52?
Am mai gasit un 2,8 m52tub28 dubluvanos.Acestea au probleme cu stratul ala de nikasil?Ce probleme sunt des intalnite la M52?Am aparat de compresie si pot masura dar am avut ocazia sa vad un 2.8 m52 care avea compresia 14 dar dadea cu fum mai rau ca un camion.As cumpara M52-ul ala tub 28 dar are cutie automata si nu stiu daca se potrivesc ambreiajul si baia de ulei+sorbul de la M50...
O idee, o parere ar fi ideeala, sau sa stiu si eu ce sa verific mai amanuntit!
|
|
|
14-05-12, 13:34
|
#4768
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Mai am o intrebare: M52TuB28 de pe e39 din a-02-a 2000 are bloc din ausil?Este motorul ala cu galerie de admisie si capac tacheti ca de M54, defapt zici ca este M54..Despre asta asta vorba:
http://www.google.ro/imgres?q=m52tub...8&tx=79&ty=100
Are bloc de ausil sau nikasil?
|
|
|
14-05-12, 19:12
|
#4769
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
1. Nu am idee daca merge sorbul de la M50 la M52 si invers. Dar ai dreptate, o sa iti trebuiasca unul, daca cumperi motorul de pe seria 5. Dar de ce nu iei direct de pe E36 si sa fie treaba descurcata?
2. Cilindrii din nikasil sunt pana in '98 (inclusiv), din cate stiu eu, dar nu sunt sigur. Poate stie cineva sigur aici si confirma. Motorul ala din 2000 sigur nu mai are cilindrii nikasil.
3. M52 nu are probleme specifice majore, din cate stiu. Poate ma completeaza posesorii, insa eu le stiu de motoare f bune.
4. M52-ul cu compresie buna dar care scotea fum, nu scotea din cauza uzurii cilindrilor, nu ar mai fi scos 14, probabil erau simeringurile de la supape.
Acum sincer, eu nu m-as stresa atat cu problema asta cu nikasilul. Daca motorul are compresie buna, nu bate, nu scoate fum, inseamna ca e ceea ce pare: un motor in mintile lui. Nikasilul din cilindri facea probleme acum multi ani, din cauza sulfurii din benzina. Unele tari aveau mai multa sulfura in benzina decat ar fi trebuit, si asta ataca cilindrii. S-au dus insa zilele alea, acum benzina e buna peste tot.
Daca chiar te framanta problema asta (insa din nou, te stresezi prea mult si pt prea putin), ia un M50. Sunt motoare f fiabile, dupa parerea mea. Eu insa as opta pt 2.8, daca sunt la preturi asemanatoare. Daca diferenta de pret e considerabila, ia 2.5 si nu te mai zbate.
Bafta!
|
|
|
14-05-12, 19:52
|
#4770
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Am rezolvat. am luat m52tub28 de pe e39 din 2000. motorul merge super frumos, are compresie 13 si ceva pe fiecare cilindru. porneste perfect se aude foarte bine,vanosul nu face galagie, fum nu scoate.becul la ulei se stinge instant, uleiul este curat si la nivel.Acum vad eu cum il bag pe e36-le meu.
|
|
|
|
|