Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 13-05-12, 13:08   #4756
myky99

Stage 5
 
myky99's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 2,553
Member of:
[Opel]
[BMW]
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by R1s3 View Post
Fi serios mah ) Traim in Romania. Oricum treb sa fii nebun sa omologhezi un motor de 2.8 la ce taxe avem. Cel mai bine e cu 1.6, 1.8 in acte si apoi sa pui 2.5, 2.8 etc..
mda...nu cumva e mai logic sa ai 2.0 in acte si 2.5,2.8.3.0 etc pe masina? ca sunt tot 6 cilindri? si scapi si in trafic daca e problema? e greu...
__________________
office@freaktuning.ro
myky99 is offline   Reply With Quote
Old 13-05-12, 13:13   #4757
R1s3

Stage 5
 
R1s3's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 747
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by myky99 View Post
mda...nu cumva e mai logic sa ai 2.0 in acte si 2.5,2.8.3.0 etc pe masina? ca sunt tot 6 cilindri? si scapi si in trafic daca e problema? e greu...
Asa ar fi ideal. Cred ca nici ARR-u nu si-ar da seama.. Daca e trecut si fara seria pe carte chiar nu mai e nici un stres..
R1s3 is offline   Reply With Quote
Old 13-05-12, 13:18   #4758
vali vtk
Dacia Driver

Stage 5
 
vali vtk's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 830
Member of:
[DACIA]
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by R1s3 View Post
Asa ar fi ideal. Cred ca nici ARR-u nu si-ar da seama.. Daca e trecut si fara seria pe carte chiar nu mai e nici un stres..
Pe blocul motor este trecut alezaju acestula 80mm sau 84mm deci daca vrea cu adevarat sa te arda te arde cea mai ok treaba este sa alezezi blocul de 80mm la 84mm si ai un bloc ca si nou
__________________
„Nu te certa niciodată cu un prost! Te aduce la nivelul lui şi te bate cu experienţa! ..."
My tires are worn from the street not from idiot camber,
E36 320i sedan BR 36 EVO
E46 320d touring BR 04 KRO
vali vtk is offline   Reply With Quote
Old 13-05-12, 15:59   #4759
Sparkle_81
BMW Driver

Stage 5
 
Sparkle_81's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of:
[BMW]
Arrow Re: Help

Quote:
Originally Posted by Sparkle_81 View Post
Intrebare :

Se schimba 1,6 m40 de pe e36 cu m50 de pe e34 (07.93 anul) . Este nevoie pentru transplantul motorului doar de :
-suportii metalici - fara tampoanele de cauciuc ??
-serpi - saxofon ( si cum io m-ai spune )
-baie ulei - baia de pe e34 vine in caseta si ce mai e pe acolo
-sorbul aferent

Din cele enumerate mai sus , mai trebuie ceva ?
Marti este deadline-ul; deja suportii s-au luat, baia si sorbul ajung marti.

Multumesc lui JimGod si Zeky pentru piesele lipsa, amabilitate si indrumarile necesare, ................ pana acum !
Nimeni ?!
Sparkle_81 is offline   Reply With Quote
Old 13-05-12, 16:18   #4760
alexxss

Stage 5
 
alexxss's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 710
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by vali vtk View Post
Pe blocul motor este trecut alezaju acestula 80mm sau 84mm deci daca vrea cu adevarat sa te arda te arde cea mai ok treaba este sa alezezi blocul de 80mm la 84mm si ai un bloc ca si nou
seriile de pe motor vor fi sterse o sa pastrez motorul de 2.0 pt eventuale probleme. problemele mele sunt strict tehnice. sincer nu am inteles mare lucru din lincureile alea.
poate cineva sa imi spuna scurt si la obiect dupa ce an s-au fabricat motoarele care nu au mai folosit aliajul Nikasil ca sa stiu ce motor sa cumpar. mentionez ca am achizitionat :cardan ,planetare cutie zf blocant 3.15. de ce mai am nevoie?
alexxss is offline   Reply With Quote
Old 13-05-12, 19:50   #4761
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by alexxss View Post
seriile de pe motor vor fi sterse o sa pastrez motorul de 2.0 pt eventuale probleme. problemele mele sunt strict tehnice. sincer nu am inteles mare lucru din lincureile alea.
poate cineva sa imi spuna scurt si la obiect dupa ce an s-au fabricat motoarele care nu au mai folosit aliajul Nikasil ca sa stiu ce motor sa cumpar. mentionez ca am achizitionat :cardan ,planetare cutie zf blocant 3.15. de ce mai am nevoie?
Iti faci prea multe probleme. Faci un test de compresie, daca iese bine, e ok. Daca nu, cauti altul. Indiferent din ce aliaj sunt cilindrii, daca nu s-au dus in 15 ani, crezi ca se duc tocmai acum?
__________________
From WTF to DIY to OMG
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 13-05-12, 19:54   #4762
Sir 10

Stage 5
 
Sir 10's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 716
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

o intrebare am si eu...aveti idee...airbagul de pe volanul de m pus pe e36 in ultimii ani de fabricatie...se potriveste cu cel de pe e39,numai ca acesta are si comenzi...vizual arata la fel,dar ma gandesc sa nu cumva sa existe vreo mica diferenta.multumesc
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	volan-m5-stare-ff-9ac011003f238f3b26-0-0-0-0-0.jpg
Views:	32
Size:	246.2 KB
ID:	2430790   Click image for larger version

Name:	desc?rcare.jpg
Views:	37
Size:	55.0 KB
ID:	2430791  

Last edited by Sir 10; 13-05-12 at 20:22.
Sir 10 is offline   Reply With Quote
Old 13-05-12, 19:56   #4763
zpzpzpo

Stage 5
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 886
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Pana la urma m-am lovit si eu de problema frecventa a geamurilor la e36 si cand am apasat pe buton..hop minunea,mi-a cazut geamul.
Am desfacut fata de usa si am gasit clama de plastic rupta si chederul cazut,iar in portiera erau picate piesele astea 2 din poza.
Poate cineva sa mi spuna unde vin montate ca m am tot holbat cu lanterna dar nu mi dau seama
Multumesc anticipat
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PIESA.jpg
Views:	65
Size:	168.7 KB
ID:	2430692  
zpzpzpo is offline   Reply With Quote
Old 13-05-12, 22:04   #4764
Sparkle_81
BMW Driver

Stage 5
 
Sparkle_81's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of:
[BMW]
Lightbulb Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by Sir 10 View Post
o intrebare am si eu...aveti idee...airbagul de pe volanul de m pus pe e36 in ultimii ani de fabricatie...se potriveste cu cel de pe e39,numai ca acesta are si comenzi...vizual arata la fel,dar ma gandesc sa nu cumva sa existe vreo mica diferenta.multumesc
Pe real.oem codurile la airbag sunt diferite. Pentru o confirmare a compatibilitatii ia legatura cu e_emu3 !
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	48
Size:	139.5 KB
ID:	2431066   Click image for larger version

Name:	volan.JPG
Views:	41
Size:	135.7 KB
ID:	2431067  
Sparkle_81 is offline   Reply With Quote
Old 13-05-12, 22:11   #4765
Sparkle_81
BMW Driver

Stage 5
 
Sparkle_81's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of:
[BMW]
Lightbulb Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by zpzpzpo View Post
........
in portiera erau picate piesele astea 2 din poza.
Poate cineva sa mi spuna unde vin montate ca m am tot holbat cu lanterna dar nu mi dau seama
.......
Arunca un ochi pe poza si spune-mi unde vezi piesele alea doua ?
Eu zic ca este posibil ca macaraua sa fi fost schimbata/reparata/data jos; acum depinde de cum vrei sa interpretezi .

Succesuri !!!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	21.02.2010 (1).JPG
Views:	76
Size:	693.1 KB
ID:	2431081  
__________________
E38 M62B44

ex.E38 M67D40
ex.E36 M44B19
Sparkle_81 is offline   Reply With Quote
Old 13-05-12, 23:44   #4766
zpzpzpo

Stage 5
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 886
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

La mine acolo e prinsa in altceva din cate mi aduc aminte.
Despre schimbat si reparat habar n-am,cert este ca fetele de usi au mai fost desfacute cel putin o data pentru montarea tweeterelor,deci e posibil sa se fi intervenit si la macarale.
Alta chestie ce am observat-o,macaraua avea numa o singura clema de plastic si totusi functiona
Sigur vin din alte parte chestiile alea 2...
zpzpzpo is offline   Reply With Quote
Old 14-05-12, 12:14   #4767
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by mistreku View Post
Iti faci prea multe probleme. Faci un test de compresie, daca iese bine, e ok. Daca nu, cauti altul. Indiferent din ce aliaj sunt cilindrii, daca nu s-au dus in 15 ani, crezi ca se duc tocmai acum?
Si eu sunt destul de speriat cu blocul ala.am gasit mai multe motoare 2.8 si un 2.5 s2.
Motoarele gasite sunt toate pe e39 adica clar imi trebuie baie de ulei si sorb de e36, dar nu stiu daca acestea se potrivesc de pe m50-ul meu.Merg de la m50 la m52?
Am mai gasit un 2,8 m52tub28 dubluvanos.Acestea au probleme cu stratul ala de nikasil?Ce probleme sunt des intalnite la M52?Am aparat de compresie si pot masura dar am avut ocazia sa vad un 2.8 m52 care avea compresia 14 dar dadea cu fum mai rau ca un camion.As cumpara M52-ul ala tub 28 dar are cutie automata si nu stiu daca se potrivesc ambreiajul si baia de ulei+sorbul de la M50...
O idee, o parere ar fi ideeala, sau sa stiu si eu ce sa verific mai amanuntit!
florineluspr is offline   Reply With Quote
Old 14-05-12, 13:34   #4768
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Mai am o intrebare: M52TuB28 de pe e39 din a-02-a 2000 are bloc din ausil?Este motorul ala cu galerie de admisie si capac tacheti ca de M54, defapt zici ca este M54..Despre asta asta vorba:
http://www.google.ro/imgres?q=m52tub...8&tx=79&ty=100
Are bloc de ausil sau nikasil?
florineluspr is offline   Reply With Quote
Old 14-05-12, 19:12   #4769
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

1. Nu am idee daca merge sorbul de la M50 la M52 si invers. Dar ai dreptate, o sa iti trebuiasca unul, daca cumperi motorul de pe seria 5. Dar de ce nu iei direct de pe E36 si sa fie treaba descurcata?

2. Cilindrii din nikasil sunt pana in '98 (inclusiv), din cate stiu eu, dar nu sunt sigur. Poate stie cineva sigur aici si confirma. Motorul ala din 2000 sigur nu mai are cilindrii nikasil.

3. M52 nu are probleme specifice majore, din cate stiu. Poate ma completeaza posesorii, insa eu le stiu de motoare f bune.

4. M52-ul cu compresie buna dar care scotea fum, nu scotea din cauza uzurii cilindrilor, nu ar mai fi scos 14, probabil erau simeringurile de la supape.

Acum sincer, eu nu m-as stresa atat cu problema asta cu nikasilul. Daca motorul are compresie buna, nu bate, nu scoate fum, inseamna ca e ceea ce pare: un motor in mintile lui. Nikasilul din cilindri facea probleme acum multi ani, din cauza sulfurii din benzina. Unele tari aveau mai multa sulfura in benzina decat ar fi trebuit, si asta ataca cilindrii. S-au dus insa zilele alea, acum benzina e buna peste tot.

Daca chiar te framanta problema asta (insa din nou, te stresezi prea mult si pt prea putin), ia un M50. Sunt motoare f fiabile, dupa parerea mea. Eu insa as opta pt 2.8, daca sunt la preturi asemanatoare. Daca diferenta de pret e considerabila, ia 2.5 si nu te mai zbate.

Bafta!
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 14-05-12, 19:52   #4770
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Am rezolvat. am luat m52tub28 de pe e39 din 2000. motorul merge super frumos, are compresie 13 si ceva pe fiecare cilindru. porneste perfect se aude foarte bine,vanosul nu face galagie, fum nu scoate.becul la ulei se stinge instant, uleiul este curat si la nivel.Acum vad eu cum il bag pe e36-le meu.
florineluspr is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -