Vasc este prescurtarea de la Vasco-Cuplaj... Exista doua terminologii pt 2 chestii diferite ce fac acelasi lucru. Vasco-cuplaj si Termo-cuplaj sau precurtat Cupla... Deci avem Vasco si Cupla...
Vasco-cuplajul este partea metalica din poza de mai jos pe care vine elicea de plastic...
Vascul este plin in interior cu un lichid care in timpul functionarii motorului de la caldura se dilata rezultand o " Elice mai tare "... Deci cand motorul e rece vascul ala il invarti cu mana iar cand se incalzeste se invarte mai greu...
Deci cand e motorul rece invarti elicea cu 2 degete... Cei " mai priceputi " pot opri un vasc cu mana si in timpul functionarii motorului sa vada cat de rezistent e vascul deci daca e bun sau nu DAR NU TE SFATUIESC PT. CA DACA NU STII CUM SA-L PRINZI DIN MERS POATE SA TE RANEASCA...
Daca iti fierbe motorul nu e vascul singura cauza... Poti sa ai probleme cu pompa de apa, termostatul, vascul , aerisirea incorecta sau sa ai garnitura de chiulasa arsa. Ultima cauza si cea mai grava este sa ai chiulasa fisurata . ( astea in conditiile in care nu pierzi apa din circuitul de racire )