Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 02-10-13, 16:37   #1
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 440
Default Pacalire ECU ?!?!?!?

Dupa o zi plictisitoare la servici si tot cotrobaind pe google am dat peste acest site =>>http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=112726 <<=.
Din cate mi-am dat seama acestia pacalesc ecu-ul masini ca ar fi temperatura mai scazuta afara printr-o rezistenta de 5kohm inseriata la un senzor ce, citeste temperatura din admisie...La o rasfoire si mai ampla am vazut ca "unii" in loc de o rezistenta au pus un potentiometru de 5 kohm cu care jongleaza in functie de temperatura.....( pe Solenza)
Avand o experienta similara cu un m40 ce avea senzorul ECT bulit ( mergea in regim de avarie ca si cum ar fi -40 ) banuiesc ca magarirea acestui senzor ar putea aduce un plus de cuplu la o turatie mica -> medie ( des folosita in mersul de oras) stiind ca acest motor nu are senzor in admisie ca sa citeasca ecu temperatura...motoarele m52 am observat ca ar avea acest senzor in admisie dar nu stiu daca se poate obtine aceeasi treaba...
Astept mai multe pareri...
__________________
most beautiful sound is more RPM:X:X

Last edited by mike_4tuning; 02-10-13 at 16:43.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 02-10-13, 19:00   #2
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,113
Member of:
[BMW]
Default Re: Pacalire ECU ?!?!?!?

Vorba unui coleg de forum... " Intrebarea contine si raspunsul "

Quote:
Originally Posted by mike_4tuning View Post
o experienta similara cu un m40 ce avea senzorul ECT bulit ( mergea in regim de avarie ca si cum ar fi -40 )
Pai ce sa mai ma chinui cu nu stiu ce rezistenta sau nu stiu cu ce senzor cand pot sa deconectez senzorul de temperatura astfel incat calaculatorul sa creada ca afara sunt -40 de grade... ???
Ma chinui sa pun rezistenta sa obtin 5 grade in minus cand pot sa deconectez mufa si sa am -40 de grade ????

( Ti-ai pierdut o zi intrega " la servici" ca sa spui o tampenie in 5 secunde pe forum...)


Un banc suna cam asa :

Unul vindea solutie pt omorat purici...
Si striga in targ " Solutieeee de omorat purici , Solutieeee de omorat puuuuurici... "...

Vine unul si-l intreba :
- Domne cum se procedeaza sa omir puricele ?

- Pai prinzi puricele , ii spui o gluma , puricele incepe sa rada , iar cand e cu gura deschisa ii pui o picatura de solutie de-asta pe limba...

- Pai daca tot il prind nu pot sa-l strivesc intre unghii sa-l omor ?

- Se poate si asa , si asa...

Last edited by the_rifle; 02-10-13 at 19:30.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 02-10-13, 20:21   #3
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 440
Default Re: Pacalire ECU ?!?!?!?

Quote:
Originally Posted by the_rifle View Post
Vorba unui coleg de forum... " Intrebarea contine si raspunsul "



Pai ce sa mai ma chinui cu nu stiu ce rezistenta sau nu stiu cu ce senzor cand pot sa deconectez senzorul de temperatura astfel incat calaculatorul sa creada ca afara sunt -40 de grade... ???
Ma chinui sa pun rezistenta sa obtin 5 grade in minus cand pot sa deconectez mufa si sa am -40 de grade ????

( Ti-ai pierdut o zi intrega " la servici" ca sa spui o tampenie in 5 secunde pe forum...)


Un banc suna cam asa :

Unul vindea solutie pt omorat purici...
Si striga in targ " Solutieeee de omorat purici , Solutieeee de omorat puuuuurici... "...

Vine unul si-l intreba :
- Domne cum se procedeaza sa omir puricele ?

- Pai prinzi puricele , ii spui o gluma , puricele incepe sa rada , iar cand e cu gura deschisa ii pui o picatura de solutie de-asta pe limba...

- Pai daca tot il prind nu pot sa-l strivesc intre unghii sa-l omor ?

- Se poate si asa , si asa...
Da dar la -40 grade baga prea multa benzina si da rateuri dar prin potentiometru poti sa o pacalesti ca si cum ar fi ea rece gen(10-15 grade) nu ca si cum ar fi -40...Si daca nu ma insel modifica si curba avansului prin chestia asta...Nu ma asteptam de la tine oricum sa abordezi altfel subiectu.....
http://www.daciaclub.ro/Cuplu-mai-ma...i-t221879.html Arunca un ochii si aici...
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 02-10-13, 22:23   #4
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,113
Member of:
[BMW]
Default Re: Pacalire ECU ?!?!?!?

Daca tu crezi ce scrie acolo esti tare...

"si ofera mai mult cuplu la turatii mici,"
"Condusul in oras devine mai placut si este posibil sa se obtina si o reducere mica a consumului de combustibil. "

Ciptuning frate !
Deci si putere mai mare si consum mai mic. Inginerii de la bmw sunt niste cretini de fapt care habar n-au de rezistenta minune

Eu zic sa nu mai divulgi astfel de secrete ...

Pai decide-te pana la urma ce crezi . Ori e temperatura mai mica deci benzina mai multa si implicit forta mai multa ori reducere de combustibil.

Vezi ca mai exista inca 3 produse minune; Filtrul minune de la Filcor care iti da cai si consum mai mic si nu stiu ce magneti pusi pe conducta de benzina in asa fel incat benzina sa se " ionizeze " pt un randament mai bun si e si oprita prin unda magnetica sa se reverse in valuri in camera de explozie...
Cel de al treilea produs este Fofeaza cu sfarleaza pt turbionarea aerului in admisie !
N-ai decat sa incerci.
Succes

Daca mai aflu ceva te anunt


http://www.infobazar.ro/article.aspx...de%20carburant

http://www.filcor.ro/




Quote:
Originally Posted by mike_4tuning View Post
Nu ma asteptam de la tine oricum sa abordezi altfel subiectu.....
Eu la tine ma astept sa pui botu' la astfel de snoave ingineresti

Last edited by the_rifle; 02-10-13 at 22:52.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 10-10-13, 23:18   #5
Nel Biggson
Opel Driver

Stage 5
 
Nel Biggson's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 338
Member of:
[Opel]
Default Re: Pacalire ECU ?!?!?!?

Te cam iau la misto colegii pe aici.

Dar are logica ce spui tu. Eu am masurat intr-o iarna senzorul de temperatura din admisie la diferite temperaturi, si am facut o diagrama de la - 15 pana la +15 grade C. Am montat apoi un potentiometru de 6k si am pus masina pe tester. Cand cresteam rezistenta din potentiometru scadea pe tester temperatura din admisie, crestea putin turatia de relanti, vreo 50 rpm. Pacaleam calculatorul ca am 20-22 grade mai putin decat in realitate. Cu benzina normala se simtea o mica schimbare in bine, cu benzina de 98 se simtea ceva mai mult(la un motor de 1,6, poate la motoare mai mari se simte mai mult). Se avanseaza scanteia, si poate vine si ceva benzina in plus. Cred ca daca puneam un potentiometru mai mare as fi avut un efect mai accentuat. Pentru o piesa care costa 2-3 lei cred ca merita sa te joci, sa vezi ce iese. Pana la urma asta fac Powerbox-urile, Unichip-ul etc., pacalesc niste senzori. Am incercat si Unichip la mine dar nu merita banii. Acum am chip din Germania si sunt f. multumit, 150CP din 1,6 16v.
__________________

Reparatii fisuri parbrize in Brailahttps://forum.4tuning.ro/102-bursa-se...ml#post5007594
Polish faruri in Brailahttps://forum.4tuning.ro/102-bursa-se...la-oferta.html
Nel Biggson is offline   Reply With Quote
Old 10-10-13, 23:36   #6
VAMPY

Stage 1
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 19
Default Re: Pacalire ECU ?!?!?!?

Am facut si eu asta chiar azi.. am montat o rezistenta de 3.3kohmi , pe diagnoza arata ca a scazut temperatura in admisie cu 25 grade . parca se simte o mica imbunatatire . Tot pe diagnoza imi arata dau nu stiu ce inseamna .. la 750 rpm timing adv intre 3 si 6 grade ! ce inseamna asta ?? masina mai are pe partea de soft ..doar o remapare ! (logan 1.4) ,... consulul masinii la relanti este de 1.2l /h .. cand era stock avea 0.8
VAMPY is offline   Reply With Quote
Old 11-10-13, 07:38   #7
Nel Biggson
Opel Driver

Stage 5
 
Nel Biggson's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 338
Member of:
[Opel]
Default Re: Pacalire ECU ?!?!?!?

Inseamna ca s-a marit avansul la aprindere. Totusi senzorul de detonatii nu permite o avansare prea mare, asa ca ar trebui benzina cu CO mai mare ca sa simti ceva.
Nel Biggson is offline   Reply With Quote
Old 11-10-13, 10:41   #8
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 440
Default Re: Pacalire ECU ?!?!?!?

Eu doar am postat in ideea de a ajuta.....parerile rele nu ma intereseaza....totusi decat sa faci o resoftare care costa cred ca cel mai putin 50 Ron poti face acest lucru cu maxim 10 ron cat costa un potentiometru. Eu cred ca, cu un filtru sport fie el chiar si de vitan ( cazul in care nu te intereseaza calitatea si implicit durata de viata a motorului) + aceasta pacalire a ecu-ului se obtine ceva foarte ok. Salut si iti multumesc pentru sustinere.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 11-10-13, 11:18   #9
dudaionescu

Stage 3
 
dudaionescu's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 123
Default Re: Pacalire ECU ?!?!?!?

ECU are o tabela de "knock prevent" care retardeaza aprinderea in functie de anumiti parametri (temperatura lichid racire, temperatura aer admisie etc).
De asemenea si harta de injectie e posibil sa sufere anumite modificari ba chiar sa treci pe un regim "de iarna" in care masina iti consuma mai mult pt ca ECU considera ca aerul rece (de altfel mai dens in oxigen) trebuie compensat efectiv cu mai mult combustibil pt a pastra AFR in limite stoichiometrice.
In momentul in care "pacalesti" ECU ca temperaturile sunt mai scazute, nu se aplica acel knock prevent si duce avansul in limitele de motor rece.
Sansele de detonatii cresc, sper ca sunteti pregatiti si financiar pt asta.
__________________
Stay TUNED for MORE...
dudaionescu is offline   Reply With Quote
Old 11-10-13, 11:44   #10
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 440
Default Re: Pacalire ECU ?!?!?!?

Quote:
Originally Posted by dudaionescu View Post
ECU are o tabela de "knock prevent" care retardeaza aprinderea in functie de anumiti parametri (temperatura lichid racire, temperatura aer admisie etc).
De asemenea si harta de injectie e posibil sa sufere anumite modificari ba chiar sa treci pe un regim "de iarna" in care masina iti consuma mai mult pt ca ECU considera ca aerul rece (de altfel mai dens in oxigen) trebuie compensat efectiv cu mai mult combustibil pt a pastra AFR in limite stoichiometrice.
In momentul in care "pacalesti" ECU ca temperaturile sunt mai scazute, nu se aplica acel knock prevent si duce avansul in limitele de motor rece.
Sansele de detonatii cresc, sper ca sunteti pregatiti si financiar pt asta.
Atata timp cat nu se exagereaza nu se intampla mai nimic.....la defectarea senzorului ai -40( vorbes aici de bmw modelele in 4 cilindri pana in 93) si atunci apar tetonatii cand mergi pe caldura dar daca tu il pacalesti ca in loc de 50-60 grade sa creada ca ai 17-25 grade nu se intampla nimic.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 14-10-13, 08:58   #11
gandacul_vesel

Stage 1
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 20
Default Re: Pacalire ECU ?!?!?!?

Quote:
Originally Posted by mike_4tuning View Post
Eu doar am postat in ideea de a ajuta.....parerile rele nu ma intereseaza....totusi decat sa faci o resoftare care costa cred ca cel mai putin 50 Ron poti face acest lucru cu maxim 10 ron cat costa un potentiometru. Eu cred ca, cu un filtru sport fie el chiar si de vitan ( cazul in care nu te intereseaza calitatea si implicit durata de viata a motorului) + aceasta pacalire a ecu-ului se obtine ceva foarte ok. Salut si iti multumesc pentru sustinere.
Daca tu pt cei 50 de ron cat zici ca face o resoftare preferi sa iti pui sarme cu potentiometre cred ca de fapt nu meriti un BMW ... Ramai la dacia 1300 care te-a consacrat iar cu diferenta de 40 de ron dintre un potentiometru cu rezistenta si o resoftare de 50 ron mananci o luna...
Cred ca poti renunta si la trapa daca ai. Am auzit ca poti sa pui un capac de WC ( fie el chiar si de Dedeman ) legat cu sfoara pt o greutate mai redusa a masei totale a vehiculului. Nu stiu daca merge cu WC turcesc pt ca ai putea economisi niste bani si de acolo...

Te-am salutat " Mi'ai for tuning "

Last edited by gandacul_vesel; 14-10-13 at 09:24.
gandacul_vesel is offline   Reply With Quote
Old 14-10-13, 12:49   #12
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 440
Default Re: Pacalire ECU ?!?!?!?

Quote:
Originally Posted by gandacul_vesel View Post
Daca tu pt cei 50 de ron cat zici ca face o resoftare preferi sa iti pui sarme cu potentiometre cred ca de fapt nu meriti un BMW ... Ramai la dacia 1300 care te-a consacrat iar cu diferenta de 40 de ron dintre un potentiometru cu rezistenta si o resoftare de 50 ron mananci o luna...
Cred ca poti renunta si la trapa daca ai. Am auzit ca poti sa pui un capac de WC ( fie el chiar si de Dedeman ) legat cu sfoara pt o greutate mai redusa a masei totale a vehiculului. Nu stiu daca merge cu WC turcesc pt ca ai putea economisi niste bani si de acolo...

Te-am salutat " Mi'ai for tuning "
Ba esti nebun? esti mare om :-j
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 15-10-13, 15:52   #13
Andreynyo

Stage 5
 
Andreynyo's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 590
Default Re: Pacalire ECU ?!?!?!?

El e "raifal", n-ai ce sa-i ceri...
Andreynyo is offline   Reply With Quote
- Copyright 2019 4Tuning -