Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Zona tehnica BMW (https://forum.4tuning.ro/290-zona-tehnica-bmw.html)
-   -   Pacalire ECU ?!?!?!? (https://forum.4tuning.ro/290-zona-tehnica-bmw/390032-pacalire-ecu.html)

mike_4tuning 02-10-13 15:37

Pacalire ECU ?!?!?!?
 
Dupa o zi plictisitoare la servici si tot cotrobaind pe google am dat peste acest site =>>http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=112726 <<=.
Din cate mi-am dat seama acestia pacalesc ecu-ul masini ca ar fi temperatura mai scazuta afara printr-o rezistenta de 5kohm inseriata la un senzor ce, citeste temperatura din admisie...La o rasfoire si mai ampla am vazut ca "unii" in loc de o rezistenta au pus un potentiometru de 5 kohm cu care jongleaza in functie de temperatura.....( pe Solenza)
Avand o experienta similara cu un m40 ce avea senzorul ECT bulit ( mergea in regim de avarie ca si cum ar fi -40 ) banuiesc ca magarirea acestui senzor ar putea aduce un plus de cuplu la o turatie mica -> medie ( des folosita in mersul de oras) stiind ca acest motor nu are senzor in admisie ca sa citeasca ecu temperatura...motoarele m52 am observat ca ar avea acest senzor in admisie dar nu stiu daca se poate obtine aceeasi treaba...
Astept mai multe pareri...

the_rifle 02-10-13 18:00

Re: Pacalire ECU ?!?!?!?
 
Vorba unui coleg de forum... " Intrebarea contine si raspunsul "

Quote:

Originally Posted by mike_4tuning (Post 5584201)
o experienta similara cu un m40 ce avea senzorul ECT bulit ( mergea in regim de avarie ca si cum ar fi -40 )

Pai ce sa mai ma chinui cu nu stiu ce rezistenta sau nu stiu cu ce senzor cand pot sa deconectez senzorul de temperatura astfel incat calaculatorul sa creada ca afara sunt -40 de grade... ??? :shock:
Ma chinui sa pun rezistenta sa obtin 5 grade in minus cand pot sa deconectez mufa si sa am -40 de grade ???? :rolleyes2

( Ti-ai pierdut o zi intrega " la servici" ca sa spui o tampenie in 5 secunde pe forum...)


Un banc suna cam asa :

Unul vindea solutie pt omorat purici...
Si striga in targ " Solutieeee de omorat purici , Solutieeee de omorat puuuuurici... "...

Vine unul si-l intreba :
- Domne cum se procedeaza sa omir puricele ?

- Pai prinzi puricele , ii spui o gluma , puricele incepe sa rada , iar cand e cu gura deschisa ii pui o picatura de solutie de-asta pe limba...

- Pai daca tot il prind nu pot sa-l strivesc intre unghii sa-l omor ?

- Se poate si asa , si asa...

mike_4tuning 02-10-13 19:21

Re: Pacalire ECU ?!?!?!?
 
Quote:

Originally Posted by the_rifle (Post 5584332)
Vorba unui coleg de forum... " Intrebarea contine si raspunsul "



Pai ce sa mai ma chinui cu nu stiu ce rezistenta sau nu stiu cu ce senzor cand pot sa deconectez senzorul de temperatura astfel incat calaculatorul sa creada ca afara sunt -40 de grade... ??? :shock:
Ma chinui sa pun rezistenta sa obtin 5 grade in minus cand pot sa deconectez mufa si sa am -40 de grade ???? :rolleyes2

( Ti-ai pierdut o zi intrega " la servici" ca sa spui o tampenie in 5 secunde pe forum...)


Un banc suna cam asa :

Unul vindea solutie pt omorat purici...
Si striga in targ " Solutieeee de omorat purici , Solutieeee de omorat puuuuurici... "...

Vine unul si-l intreba :
- Domne cum se procedeaza sa omir puricele ?

- Pai prinzi puricele , ii spui o gluma , puricele incepe sa rada , iar cand e cu gura deschisa ii pui o picatura de solutie de-asta pe limba...

- Pai daca tot il prind nu pot sa-l strivesc intre unghii sa-l omor ?

- Se poate si asa , si asa...

Da dar la -40 grade baga prea multa benzina si da rateuri dar prin potentiometru poti sa o pacalesti ca si cum ar fi ea rece gen(10-15 grade) nu ca si cum ar fi -40...Si daca nu ma insel modifica si curba avansului prin chestia asta...Nu ma asteptam de la tine oricum sa abordezi altfel subiectu.....
http://www.daciaclub.ro/Cuplu-mai-ma...i-t221879.html Arunca un ochii si aici...

the_rifle 02-10-13 21:23

Re: Pacalire ECU ?!?!?!?
 
Daca tu crezi ce scrie acolo esti tare...

"si ofera mai mult cuplu la turatii mici,"
"Condusul in oras devine mai placut si este posibil sa se obtina si o reducere mica a consumului de combustibil. "

Ciptuning frate !
Deci si putere mai mare si consum mai mic. Inginerii de la bmw sunt niste cretini de fapt care habar n-au de rezistenta minune ;)

Eu zic sa nu mai divulgi astfel de secrete ...

Pai decide-te pana la urma ce crezi . Ori e temperatura mai mica deci benzina mai multa si implicit forta mai multa ori reducere de combustibil.

Vezi ca mai exista inca 3 produse minune; Filtrul minune de la Filcor care iti da cai si consum mai mic si nu stiu ce magneti pusi pe conducta de benzina in asa fel incat benzina sa se " ionizeze " pt un randament mai bun si e si oprita prin unda magnetica sa se reverse in valuri in camera de explozie...
Cel de al treilea produs este Fofeaza cu sfarleaza pt turbionarea aerului in admisie !
N-ai decat sa incerci.
Succes

Daca mai aflu ceva te anunt ;)


http://www.infobazar.ro/article.aspx...de%20carburant

http://www.filcor.ro/




Quote:

Originally Posted by mike_4tuning (Post 5584411)
Nu ma asteptam de la tine oricum sa abordezi altfel subiectu.....

Eu la tine ma astept sa pui botu' la astfel de snoave ingineresti

Nel Biggson 10-10-13 22:18

Re: Pacalire ECU ?!?!?!?
 
Te cam iau la misto colegii pe aici.

Dar are logica ce spui tu. Eu am masurat intr-o iarna senzorul de temperatura din admisie la diferite temperaturi, si am facut o diagrama de la - 15 pana la +15 grade C. Am montat apoi un potentiometru de 6k si am pus masina pe tester. Cand cresteam rezistenta din potentiometru scadea pe tester temperatura din admisie, crestea putin turatia de relanti, vreo 50 rpm. Pacaleam calculatorul ca am 20-22 grade mai putin decat in realitate. Cu benzina normala se simtea o mica schimbare in bine, cu benzina de 98 se simtea ceva mai mult(la un motor de 1,6, poate la motoare mai mari se simte mai mult). Se avanseaza scanteia, si poate vine si ceva benzina in plus. Cred ca daca puneam un potentiometru mai mare as fi avut un efect mai accentuat. Pentru o piesa care costa 2-3 lei cred ca merita sa te joci, sa vezi ce iese. Pana la urma asta fac Powerbox-urile, Unichip-ul etc., pacalesc niste senzori. Am incercat si Unichip la mine dar nu merita banii. Acum am chip din Germania si sunt f. multumit, 150CP din 1,6 16v.

VAMPY 10-10-13 22:36

Re: Pacalire ECU ?!?!?!?
 
Am facut si eu asta chiar azi.. am montat o rezistenta de 3.3kohmi , pe diagnoza arata ca a scazut temperatura in admisie cu 25 grade . parca se simte o mica imbunatatire . Tot pe diagnoza imi arata dau nu stiu ce inseamna .. la 750 rpm timing adv intre 3 si 6 grade ! ce inseamna asta ?? masina mai are pe partea de soft ..doar o remapare ! (logan 1.4) ,... consulul masinii la relanti este de 1.2l /h .. cand era stock avea 0.8

Nel Biggson 11-10-13 06:38

Re: Pacalire ECU ?!?!?!?
 
Inseamna ca s-a marit avansul la aprindere. Totusi senzorul de detonatii nu permite o avansare prea mare, asa ca ar trebui benzina cu CO mai mare ca sa simti ceva.

mike_4tuning 11-10-13 09:41

Re: Pacalire ECU ?!?!?!?
 
Eu doar am postat in ideea de a ajuta.....parerile rele nu ma intereseaza....totusi decat sa faci o resoftare care costa cred ca cel mai putin 50 Ron poti face acest lucru cu maxim 10 ron cat costa un potentiometru. Eu cred ca, cu un filtru sport fie el chiar si de vitan ( cazul in care nu te intereseaza calitatea si implicit durata de viata a motorului) + aceasta pacalire a ecu-ului se obtine ceva foarte ok. Salut si iti multumesc pentru sustinere.

dudaionescu 11-10-13 10:18

Re: Pacalire ECU ?!?!?!?
 
ECU are o tabela de "knock prevent" care retardeaza aprinderea in functie de anumiti parametri (temperatura lichid racire, temperatura aer admisie etc).
De asemenea si harta de injectie e posibil sa sufere anumite modificari ba chiar sa treci pe un regim "de iarna" in care masina iti consuma mai mult pt ca ECU considera ca aerul rece (de altfel mai dens in oxigen) trebuie compensat efectiv cu mai mult combustibil pt a pastra AFR in limite stoichiometrice.
In momentul in care "pacalesti" ECU ca temperaturile sunt mai scazute, nu se aplica acel knock prevent si duce avansul in limitele de motor rece.
Sansele de detonatii cresc, sper ca sunteti pregatiti si financiar pt asta. :)

mike_4tuning 11-10-13 10:44

Re: Pacalire ECU ?!?!?!?
 
Quote:

Originally Posted by dudaionescu (Post 5590431)
ECU are o tabela de "knock prevent" care retardeaza aprinderea in functie de anumiti parametri (temperatura lichid racire, temperatura aer admisie etc).
De asemenea si harta de injectie e posibil sa sufere anumite modificari ba chiar sa treci pe un regim "de iarna" in care masina iti consuma mai mult pt ca ECU considera ca aerul rece (de altfel mai dens in oxigen) trebuie compensat efectiv cu mai mult combustibil pt a pastra AFR in limite stoichiometrice.
In momentul in care "pacalesti" ECU ca temperaturile sunt mai scazute, nu se aplica acel knock prevent si duce avansul in limitele de motor rece.
Sansele de detonatii cresc, sper ca sunteti pregatiti si financiar pt asta. :)

Atata timp cat nu se exagereaza nu se intampla mai nimic.....la defectarea senzorului ai -40( vorbes aici de bmw modelele in 4 cilindri pana in 93) si atunci apar tetonatii cand mergi pe caldura dar daca tu il pacalesti ca in loc de 50-60 grade sa creada ca ai 17-25 grade nu se intampla nimic.

gandacul_vesel 14-10-13 07:58

Re: Pacalire ECU ?!?!?!?
 
Quote:

Originally Posted by mike_4tuning (Post 5590392)
Eu doar am postat in ideea de a ajuta.....parerile rele nu ma intereseaza....totusi decat sa faci o resoftare care costa cred ca cel mai putin 50 Ron poti face acest lucru cu maxim 10 ron cat costa un potentiometru. Eu cred ca, cu un filtru sport fie el chiar si de vitan ( cazul in care nu te intereseaza calitatea si implicit durata de viata a motorului) + aceasta pacalire a ecu-ului se obtine ceva foarte ok. Salut si iti multumesc pentru sustinere.

Daca tu pt cei 50 de ron cat zici ca face o resoftare preferi sa iti pui sarme cu potentiometre cred ca de fapt nu meriti un BMW ... Ramai la dacia 1300 care te-a consacrat iar cu diferenta de 40 de ron dintre un potentiometru cu rezistenta si o resoftare de 50 ron mananci o luna... ;)
Cred ca poti renunta si la trapa daca ai. Am auzit ca poti sa pui un capac de WC ( fie el chiar si de Dedeman ) legat cu sfoara pt o greutate mai redusa a masei totale a vehiculului. Nu stiu daca merge cu WC turcesc pt ca ai putea economisi niste bani si de acolo...:rolleyes2

Te-am salutat " Mi'ai for tuning "

mike_4tuning 14-10-13 11:49

Re: Pacalire ECU ?!?!?!?
 
Quote:

Originally Posted by gandacul_vesel (Post 5591990)
Daca tu pt cei 50 de ron cat zici ca face o resoftare preferi sa iti pui sarme cu potentiometre cred ca de fapt nu meriti un BMW ... Ramai la dacia 1300 care te-a consacrat iar cu diferenta de 40 de ron dintre un potentiometru cu rezistenta si o resoftare de 50 ron mananci o luna... ;)
Cred ca poti renunta si la trapa daca ai. Am auzit ca poti sa pui un capac de WC ( fie el chiar si de Dedeman ) legat cu sfoara pt o greutate mai redusa a masei totale a vehiculului. Nu stiu daca merge cu WC turcesc pt ca ai putea economisi niste bani si de acolo...:rolleyes2

Te-am salutat " Mi'ai for tuning "

Ba esti nebun? esti mare om :-j

Andreynyo 15-10-13 14:52

Re: Pacalire ECU ?!?!?!?
 
El e "raifal", n-ai ce sa-i ceri...


All times are GMT +2. The time now is 07:08.

- Copyright 2024 4Tuning