Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 17-01-13, 13:35   #1
ziemenz

Stage 5
 
ziemenz's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 701
Member of:
[BMW]
Default Sonda lambda 325

325 M50 non-vanos. Statut pe bara 2010-2011.

In primavara 2012 scos in sfarsit pe strada, nu mai tragea motorul bine, oscila la relantiu. Am curatat lambda in baie cu ultrasunete si-a revenit, consum ok de 12-12.5 toata vara dar tot nu tragea sa-ti rupa gatul cu a doua, am mers si cu 230km/h

Iarna 2012-2013, balbaieli pana in 2.000rmp cum trecea de 2.500 incepea sa se infiga ok. A mers asa o luna dupa care au inceput rateuri si balbaieli in orice turatie. Incercat alt debimetru facea la el, schimbat senozor axa cu came aceasi problema. Verificat bobine ok. Am desfacut bujiile pt compresie toate 6 afumate maxim, compresia motor 13.6 cea mai mica si 14.5 cea mai mare. Acum daca merg la aceasi turatie nu balbaie, cum o calc incep rateuri si balbaieli.


Pompa de benzina sau sonda lambda?
Ce sonda recomandati? noua sh? Ce marca e mai buna?
Bosch universala compatibila e36 250 ron - nu prea ma incanta, trebuiesc legate firele
Febi Bilstn, plug and play - 360 ron

Last edited by ziemenz; 17-01-13 at 13:41.
ziemenz is offline   Reply With Quote
Old 17-01-13, 16:19   #2
BaiatBun

Stage 5
 
BaiatBun's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
Default Re: Sonda lambda 325

Quote:
Originally Posted by ziemenz View Post
325 M50 non-vanos. Statut pe bara 2010-2011.

In primavara 2012 scos in sfarsit pe strada, nu mai tragea motorul bine, oscila la relantiu. Am curatat lambda in baie cu ultrasunete si-a revenit, consum ok de 12-12.5 toata vara dar tot nu tragea sa-ti rupa gatul cu a doua, am mers si cu 230km/h

Iarna 2012-2013, balbaieli pana in 2.000rmp cum trecea de 2.500 incepea sa se infiga ok. A mers asa o luna dupa care au inceput rateuri si balbaieli in orice turatie. Incercat alt debimetru facea la el, schimbat senozor axa cu came aceasi problema. Verificat bobine ok. Am desfacut bujiile pt compresie toate 6 afumate maxim, compresia motor 13.6 cea mai mica si 14.5 cea mai mare. Acum daca merg la aceasi turatie nu balbaie, cum o calc incep rateuri si balbaieli.


Pompa de benzina sau sonda lambda?
Ce sonda recomandati? noua sh? Ce marca e mai buna?
Bosch universala compatibila e36 250 ron - nu prea ma incanta, trebuiesc legate firele
Febi Bilstn, plug and play - 360 ron
acceasi problema si eu,am scos mufa la lambda si merge bine masina,de cumparat cred ca o sa iau second la 100 de lei decat cea universala,nici eu nu stiu de care sa iau la mine e vb de 1,8 is
__________________
TurboMania
BaiatBun is offline   Reply With Quote
Old 17-01-13, 17:54   #3
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Sonda lambda 325

eu mi-am luat febi ( dedicata ) cu 320 de ron... Mi-a crescut consumul la relanti de la 2,6 la 3,2 litri pe ora...
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 17-01-13, 19:37   #4
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,198
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: Sonda lambda 325

Sonda se poate masura,daca vrei te pot ajuta si iti pot aduce si alte 2 sonde bune de schimb, sa verifici.
firele se leaga usor la mufa
-cele 2 albe vin pe incalzire
-negru la masa
- gri da semnal la ecu...
Sondele universale cu fire alb alb gri negru functioneaza pe acelasi principiu.Daca ai o sonda buna poti une de pe orice masina care are sonda cu 4 fire.(alb alb gri negru)
florineluspr is offline   Reply With Quote
Old 17-01-13, 19:59   #5
ms99ass

Stage 5
 
ms99ass's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,584
Default Re: Sonda lambda 325

Quote:
Originally Posted by the_rifle View Post
eu mi-am luat febi ( dedicata ) cu 320 de ron... Mi-a crescut consumul la relanti de la 2,6 la 3,2 litri pe ora...
Vezi ca OBC-ul la pisica nu indica corect valorile consumului la relanti!
ms99ass is offline   Reply With Quote
Old 17-01-13, 21:12   #6
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Sonda lambda 325

Sper sa fie cum spui dar imi cam dau seama la pompa... Ma duc cam des pe la benzinarie ...
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 19-01-13, 03:41   #7
Skillzu
BMW Specialist

Stage 5
 
Skillzu's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,268
Member of:
[Moderators]
[BMW]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Sonda lambda 325

Quote:
Originally Posted by ziemenz View Post
325 M50 non-vanos. Statut pe bara 2010-2011.

In primavara 2012 scos in sfarsit pe strada, nu mai tragea motorul bine, oscila la relantiu. Am curatat lambda in baie cu ultrasunete si-a revenit, consum ok de 12-12.5 toata vara dar tot nu tragea sa-ti rupa gatul cu a doua, am mers si cu 230km/h

Iarna 2012-2013, balbaieli pana in 2.000rmp cum trecea de 2.500 incepea sa se infiga ok. A mers asa o luna dupa care au inceput rateuri si balbaieli in orice turatie. Incercat alt debimetru facea la el, schimbat senozor axa cu came aceasi problema. Verificat bobine ok. Am desfacut bujiile pt compresie toate 6 afumate maxim, compresia motor 13.6 cea mai mica si 14.5 cea mai mare. Acum daca merg la aceasi turatie nu balbaie, cum o calc incep rateuri si balbaieli.


Pompa de benzina sau sonda lambda?
Ce sonda recomandati? noua sh? Ce marca e mai buna?
Bosch universala compatibila e36 250 ron - nu prea ma incanta, trebuiesc legate firele
Febi Bilstn, plug and play - 360 ron
Man, nu cred ca e pompa de benzina, pentru ca nu cred ca ea iti influenteaza amestecul tau: bogat.
Eu as schimba senzorul de temperatura de pe chiulasa, e ala albastru.
Ala trimite info la ecu, deci e o posibila varianta.
Mai exista varianta in care sa faci o diagnoza la masina.
Si ultima, sa fie lambda, care e stiut ca pica, si la bmw influenteaza f mult mersul masinii. Mai ales daca zici ca ai mai avut probleme in trecut cu ea, poate acum chiar nu mai poate.
Cu firele nu e o problema, dar despre sondele astea universale, sau pe producator, am auzit tot felul de povesti. E un fel de loterie. Poate sa iti mearga perfect, sau poate sa iti faca figuri in 2-3 saptamani. (nu am nici o explicatie logica, doar stiu persoane patite).

Acum cu o lambda sh nu ai nici o garantie, dar macar e OEM. Chiar daca iti iei una bosch sau altceva, inainte sa iti iei, tot cred ca ar trebui sa probezi una, ca sa vezi daca intradevar asta e problema ta.


PS: eu am avut exact aceleasi simptome, la un moment dat ajunsese sa mi se opreasca motorul. Ii dadea atat de multa benzina incat se inneca.
Tot asa le-am luat si eu pe rand, dar intr-un final, s-a rezolvat cu o lambda schimbata in parcare
Ah, si cu trasul sa iti rupa gatul cu a 2-a, ma suni si iti povestesc de la ce cred ca e si problema aia.
Skillzu is offline   Reply With Quote
Old 19-01-13, 07:05   #8
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Sonda lambda 325

sa cumperi lambda veche e ca si cand cumperi filtre second... ( ca sunt de firma... )
Similitudinea e perfecta.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 19-01-13, 10:53   #9
BaiatBun

Stage 5
 
BaiatBun's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
Default Re: Sonda lambda 325

ondele universale cu fire alb alb gri negru functioneaza pe acelasi principiu.Daca ai o sonda buna poti une de pe orice masina care are sonda cu 4 fire.(alb alb gri negru)
Pe bune,pot pune si de pe alta motorizare doar sa aiba 4fire,are cineva de pe un 325 cu 4 fire dar cu mufa mica,la mune la 1,8is e tot cu 4 fire dar cu mufa rotunda ,gen debitmetru,merge aia de 325 si sa ii schimb mufa cu mufa mea?
BaiatBun is offline   Reply With Quote
Old 19-01-13, 12:38   #10
Skillzu
BMW Specialist

Stage 5
 
Skillzu's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,268
Member of:
[Moderators]
[BMW]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Sonda lambda 325

Quote:
Originally Posted by the_rifle View Post
sa cumperi lambda veche e ca si cand cumperi filtre second... ( ca sunt de firma... )
Similitudinea e perfecta.
E bine atunci ca nu ti-a crescut consumul cu lambda aia nou nouta bossic
Nu l-am obligat sa-si cumpere lambda veche, da' poate omului ii place mai mult colectia de anu trecut. Trebuie sa impaci pe toata lumea cumva.
Skillzu is offline   Reply With Quote
Old 19-01-13, 12:51   #11
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Sonda lambda 325

Sincer febi facuta in germania ti se pare de rahat ? Sa nu crezi ca o sonda lambda e vreo tehnologie extraterestra... Iar daca aceeasi sonda merge si pe M43 si pe m44 si pe M62 iti dai seama cat de mult conteaza daca e sau nu dedicata...

Deci daca e 1,6 - 1,9 sau 3,5-4 litri pt sonda aia e fix acelasi drac... E calibrata nu gluma...

Part number: 11 78 1 247 406
Old part number: 11 78 1 739 846
Interchangeability: Exchangeable retrospectively

Supplement

L=370MM


Usage
3' E36

316i 1.9 (M43)
318i (M44)
318is (M44)
318ti (M44)

3' E46

316Ci (M43)
316i 1.6 (M43)
316i 1.9 (M43)
318Ci (M43)
318i (M43)

5' E39

535i (M62)
540i (M62)
540iP (M62)

7' E38

735i (M62)
735iL (M62)
740i (M62)
740iL (M62)

8' E31

840Ci (M62)

Z3 E36

Z3 1.9 (M43)
Z3 1.9 (M44)

Last edited by the_rifle; 19-01-13 at 13:00.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 19-01-13, 14:43   #12
Skillzu
BMW Specialist

Stage 5
 
Skillzu's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,268
Member of:
[Moderators]
[BMW]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Sonda lambda 325

Quote:
Originally Posted by the_rifle View Post
Sincer febi facuta in germania ti se pare de rahat ? Sa nu crezi ca o sonda lambda e vreo tehnologie extraterestra... Iar daca aceeasi sonda merge si pe M43 si pe m44 si pe M62 iti dai seama cat de mult conteaza daca e sau nu dedicata...

Deci daca e 1,6 - 1,9 sau 3,5-4 litri pt sonda aia e fix acelasi drac... E calibrata nu gluma...

Part number: 11 78 1 247 406
Old part number: 11 78 1 739 846
Interchangeability: Exchangeable retrospectively

Supplement

L=370MM
Usage
3' E36
316i 1.9 (M43)
318i (M44)
318is (M44)
318ti (M44)
3' E46
316Ci (M43)
316i 1.6 (M43)
316i 1.9 (M43)
318Ci (M43)
318i (M43)
5' E39
535i (M62)
540i (M62)
540iP (M62)
7' E38
735i (M62)
735iL (M62)
740i (M62)
740iL (M62)
8' E31
840Ci (M62)
Z3 E36
Z3 1.9 (M43)
Z3 1.9 (M44)
Normal ca nu e nici o tehnologie nebuna, nimic in e36 nu e vre-o super tehnologie

Man, ai si tu dreptate, dar in lista aia a ta, nu se gaseste nici un motor in 6 pistoane. Sunt doar 4 cilindri si 8 (deci dublu). Din cate stiu lambda nu citeste volumetric, deci nu conteaza cilindreea, dar din lista de mai sus, reiese ca lambda aia da informatii pentru cate 4 pistoane.
Codul de lambda de M50 zice asa:
Part number: 11 78 1 735 499
Supplement
BOSCH/L=420MM
Usage
3' E36
320i (M50)
325i (M50)
325is (M50)
M3 (S50)


Acuma daca astia au dat alt ***, nu inseamna ca si este diferita.

Mortii lor, nu e problema mea, daca n-ar fi asa scump as merge fara
Skillzu is offline   Reply With Quote
Old 19-01-13, 23:20   #13
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Sonda lambda 325

Ai dreptate in ce spui cu 4 si 8 pistoane... Am dat si eu un exemplu intamplator.
In exemplul dat de tine observam ca avem aceeasi sonda de la 320 pana la M3 ( probabil de state... )
Deci vroiam sa spun ca nu sunt atat de 'dedicate" din moment ce avem o marja de cilindree de peste 1 litru si diferenta de aproximativ 100 de cai ....

Daca erau atat de calibrate , pt fiecare model ar fi trebuit cate o sonda lambda...

Si acum pe bune... ce te face pe tine sa crezi ca o sonda febi fabricata in germania ar fi mai proasta decat una bosch fabricata unde vrei tu...

Last edited by the_rifle; 19-01-13 at 23:24.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 20-01-13, 17:10   #14
ziemenz

Stage 5
 
ziemenz's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 701
Member of:
[BMW]
Default Re: Sonda lambda 325

Azi dimineata nu a mai pornit deloc, dupa 30 chei fum de diesel si rateuri tot n-a luat-o. Saptamana viitoare imi aduce florinel toti senzorii sa-i probez si va tin la curent. Multumesc tuturor pentru sfaturi.
ziemenz is offline   Reply With Quote
Old 20-01-13, 17:29   #15
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Sonda lambda 325

Rateuri in admisie sau in evacuare ?
Daca ai raturi in admisie iti trage aer fals cauza fiind aerul fals...
Rateurile in evacuare nu stiu de la ce sunt... Probabil de la bujii sau lambda...

Last edited by the_rifle; 20-01-13 at 17:38.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -