Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 28-12-12, 12:45   #16
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,113
Member of:
[BMW]
Default Re: Discutie axe cu came

Quote:
Originally Posted by TheEnZo View Post
Cu tacheti hidraulici e greu sa urci mult in ture , de ce ? ; la asta hidraulic totul se bazeaza pe presiunea de ulei si viteza de deplasare a uleiului, ce face el in sine preia socul dat de cama si il transmite mai departe catre coada supapei , dar in acelas timp prin camera aia de inalta presiune el regleaza cu ajutorul presiuni de ulei jocul dintre coada si cama .

La cel mecanic acest joc e reglat prin acea pastila care e de diferite dimensiuni in functie de uzura, sau se pot confectiona; in acea ecuatia uleiul are rol doar de ungere .

Uite tocmai explicatia asta nu o cred eu...
Explicatia asta o stiam de 10 ani ...
Din diagrama respectiva se vede ca tachetul este actionat tot de axa cu came tot cu arcuri tot cu lant de distributie etc... Unde se formeaza presiunea aia atat de fantastica incat sa nu tina cont de arcuri de lant si de axa reglandu-se contra acestor elemente mecanice nu vad... Si unde sa se formeze presiunea aia ? sub tachet unde sunt 2 arcuri bashite si fundul chiulasei ? Ar trebui sa fie plin cu ulei tot spatiul de sub tachet sa faca presiune. Vad ca orificiul prin care se umple tachetul este fix pe lateral cat sa se faca ungerea nicidecum in funul tachetului...
N-am auzit expresia ca pierde compresia la tacheti...
Da' la S50 de ce nu face presiune ca arhitectura tachet-arc-supapa-rama_tachet arata aproape identic...
Si de unde sa preia uleiul ala ? Din baltoaca de ulei de pe fundul chiulasei ? Si sa intre asa de-al dracu in tacheti fara niciun fel de pompa de ulei in tachet ? Asa doar de la gravitatie ? Ma rog... Poate voi vedeti altceva si nu vreau sa ma contrazic dar ma indoiesc grav ca asta e motivul pt care n-ar putea urca in ture...
S85 are tacheti hidraulici si merge in 8250 de ture.... De-asta ce mai zici ?

Ca tzacane sau nu tzacane ma intereseaz putin spre deloc... Ce sa mai tzacane la 7400 de ture ca n-are timp nici sa tzacane... Ii piere si piuitu' la 7400 de ture.Conteaza sa se unga cum trebuie si sa-si faca treaba...


Uite fix in acest moment ma uit la un tachet si are fix o gaura pe santul laterla si atat.... Unde se formeaza presiunea nu inteleg...

Pana la urma chiar nu conteaza ce cred eu sau ce spuneti voi... Important e sa ne simtem bine dandu-ne cu presupusul...

Last edited by the_rifle; 28-12-12 at 13:10.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 28-12-12, 13:25   #17
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,113
Member of:
[BMW]
Default Re: Discutie axe cu came

O sa cumpar un tachet de M sa vad exact care e diferenta...

Last edited by the_rifle; 28-12-12 at 13:28.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 28-12-12, 13:43   #18
TheEnZo

Stage 5
 
TheEnZo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,248
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Discutie axe cu came

Daca mergea cu hidraulici nu se chinuia nici dracu sa faca conversii la mecanici.

Totusi ce urmaresti prin ridicarea turatie catre 7600 ?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	hydraulicTappets0011.jpg
Views:	96
Size:	493.9 KB
ID:	2645439   Click image for larger version

Name:	hydraulicTappets0021.jpg
Views:	99
Size:	632.4 KB
ID:	2645440  
TheEnZo is offline   Reply With Quote
Old 28-12-12, 13:57   #19
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,113
Member of:
[BMW]
Default Re: Discutie axe cu came

7600 ar fi totusi prea mult...
Mai vreau niste cai la niste scoruri decente si daca tot o sa o cipuiesc macar s-o ridic cum trebuie in ture

Oricum ar trebui sa-i pun si un radiator de ulei... ( ma gandesc... )

Da ! Interesante pozele astea doua pe care le-ai postat... Mai pune ca nu ma supar

De unde sunt pozele astea ?

Da' poze cu tacheti mecanici n-ai ?

Last edited by the_rifle; 28-12-12 at 14:04.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 28-12-12, 14:07   #20
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,113
Member of:
[BMW]
Default Re: Discutie axe cu came

Quote:
Originally Posted by TheEnZo View Post
Daca mergea cu hidraulici nu se chinuia nici dracu sa faca conversii la mecanici.
Am vazut pe turnermotorsport.com dar m-am gandit ca poate e o prosteala sa le ia banii la fraieri sincer...

Deci aia mecanici nu se incarca cu ulei... Pai daca nici astia nu s-ar incarca cu ulei pt ca as astupa gaura aia ce s-ar intampla ? Stiu... ar tzacani... Dar pe langa asta ce ar fi prost ?

Ar avea vreo treaba cu ungerea ? ( proasta )

Vad ca cei hidraulici sunt infinit mai destepti...
Attached Images
File Type: gif lifters101.gif (19.7 KB, 29 views)

Last edited by the_rifle; 28-12-12 at 14:18.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 28-12-12, 14:36   #21
TheEnZo

Stage 5
 
TheEnZo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,248
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Discutie axe cu came

Daca nu s-ar incarca cu ulei pe langa tacanit, va merge prost , deoarece autoreglajul lor pe ulei pastreaza constanta valoare lor de reglaj al cel joc (ex: 0.15 admisie cu 0.25 evacuarea)
Daca el nu se autoregleaza pe baza presiuni de ulei acel joc creste sau scade ... .
Marind jocul creste unitatea de timp in care cama nu actioneaza supapa.

Ai adus in discutie S85, exemplu foarte prost ... are "Quasi-dry sump lubricating system" , 4 pompe de ulei , din care 2 electrice, si din care aia principala mentine presiune constanta la orice turatie de la relanti la rpm max. + ca lucreaza la presiuni foarte mari de ulei, nu are baie de ulei ca e DRY-Sump si nivelul de ulei in motor e controlat electronic ... deci nu are treaba cu ce avem noi pe masini.


Nu prea am gasit multe imagini cand am cautat eu despre Hidraulici vs Solid.
Oricum daca in M50B25 merg axe de M , cred ca poti monta si tacheti mecanici(solizi).



LE. Nu sunt sigur dar cred ca ei fac ungerea , adica cand e supapa inchisa el se incarca cu ulei, apoi coborand in jos , canalul de ulei care il incarca unge cama, iar cand supapa e la maxim deschisa cama mai impinge putin de tachet si atunci se misca pistonasul din el si elibereza uleiul pe orificiul de intrare iar cand ajunge iar sus se incarca la loc cu ulei. Ce am observat eu la astia tip pahar aia hidrulici au o singura gaura unde intra uleiul, iar la cei mecanici (solizi) nu e gaura ci e un sant (o degajare) care se incarca cu ulei.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	lashcapdiagram.jpg
Views:	72
Size:	52.6 KB
ID:	2645471   Click image for larger version

Name:	newvalvetrain.jpg
Views:	63
Size:	60.6 KB
ID:	2645472   Click image for larger version

Name:	Lifter%20Comparison.jpg
Views:	43
Size:	80.2 KB
ID:	2645473  

__________________
E36/5

Date de contact dezmembrari skoda :
0764 616 000 / adybadguy@yahoo.com

Schimb o multitudine de piese ramase in urma dezmembrari a trei skoda octavia 2 1.9tdi cu o masina de cilindrie mica . ( Gen Fiat Seicento, Punto, Opel Corsa B ... etc.)

Last edited by TheEnZo; 28-12-12 at 14:51.
TheEnZo is offline   Reply With Quote
Old 29-12-12, 00:23   #22
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,113
Member of:
[BMW]
Default Re: Discutie axe cu came

Quote:
Originally Posted by TheEnZo View Post
.
Oricum daca in M50B25 merg axe de M , cred ca poti monta si tacheti mecanici(solizi).
Din cate am vazut eu in unele poze comparative, NU SE POATE... Motivul ?
Sunt decalate prinderile axului cu came pe rama tachetilor... Aveam niste poze dar nu le mai gasesc... Iar tachetii au alt diametru... Ramele tachetilor nu sunt inter-schimbabile. Chiulasa de M e din 2 bucati; semichiulasa -chiulasa...
Toata chiulasa nu se poate pune pe M50 deci cade orice combinatie...

Exista kit de tacheti mecanici de la turnermotorsport pt m50 si axe sport de la Schrick.... Doar axele sunt 1200 de euro... La banii astia imi iau un M54B30 si am scapat de balamuc...
Singurele axe de M care se potrivesc pe M50 sunt cele de S50 de state dar si aici e discutabil... Daca s50 de state e limitat in 6500 de ture si are si tacheti hidraulici presupun ca axele nu sunt cu mult mai agresive.... ( nu m-ar mira sa fie identice ca unghiuri cu M50-ul. N-ar avea nevoie de unghiuri mai mari daca e limitat tot in 6500... )
Ar fi fost bine sa se potriveasca axele de S54... care costa in state 200 de dolari second...
Deci in concluzie nu mai fac nimic... e complicatenia prea mare. O sa-l cipuiesc in 7000-7200 de ture si asta e... Pt a-l duce in 7400 ar trebui sa investesc prea mult pt cele 200 de turatii in plus si chiar nu se merita observ...


Iar despre S85... Chiar e o capodopera de motor...

P.S. - apreciez discutia pe care am avut-o cu voi pe acest topic.

Last edited by the_rifle; 29-12-12 at 00:34.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 29-12-12, 02:15   #23
dice36

Stage 4
 
dice36's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 293
Default Re: Discutie axe cu came

Quote:
Read: "at engine speeds above 5k, the hydraulic force is strong enough to overcome the valve spring pressure". Technically it is an oil pressure issue in this case.
Quote:
Not an accurate description of what happens when lifters 'pump up'. Too much oil pressure is not the cause.

Hydraulic lifters have a check valve that let oil in very easily which in turn extends the lifter to take up the space between the lifter and cam lobe (ie. lash). When a valve floats the lifter loses contact with the cam creating an artificial lash. The lifter immediately over extends to adjust out this artificial lash. When the cam lobe pulls way and the lifter returns to the base circle of the cam the valve does not close as it should because the lifter is now over extended. The piston then rises and makes contact with the partially open valve.
Reply With Quote
O posibila explicatie la "de ce nu merg tachetii hidraulici stock la ture mari"
Sumarizand,in ture mari, tachetul se extinde, tine supapa deschisa si o prinde pistonul... in offside.

chestiile de mai sus sunt luate de pe bimmerforum, poate le stiati, eu le-am pus sa adaugam la "biblioteca".
__________________
Drop, and give me stance!!
dice36 is offline   Reply With Quote
Old 29-12-12, 05:47   #24
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,113
Member of:
[BMW]
Default Re: Discutie axe cu came

pai da ... inteleg da' nu prea...

In cazul tachetilor mecanici aia NU se mai umfla cu ulei... Inteleg ca tachetii mecanici se regleaza cu acele pastile de diverse grosimi dar asta la " rece " adica cand desfaci chiulasa...

Din moment ce nu se mai umfla cu ulei in timpul functionarii motorului nu intervine acel spatiu dintre lobul axei si tachet ? ?

Oricum. discutia devine informativa doar... Nu mai doresc sa modific asa ceva...
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 29-12-12, 15:42   #25
dice36

Stage 4
 
dice36's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 293
Default Re: Discutie axe cu came

Quote:
Din moment ce nu se mai umfla cu ulei in timpul functionarii motorului nu intervine acel spatiu dintre lobul axei si tachet ? ?
Pentru a preveni chestia asta baietii sfatuiau sa se puna arcuri mai tari.
Cam asta era regula care o ziceau, daca vrei sa ajungi in ture mari, tacheti mecanici si arcuri mai tari. Eventual maresti si adanciturile pentru supape de pe pistoane.


PS. Treburile astea le-am citit si eu, doar dau informatia mai departe, daca or fi bune sau nu poate ne lamureste vreun guru al motorarelor de pe aici
dice36 is offline   Reply With Quote
Old 29-12-12, 18:24   #26
vali vtk
Dacia Driver

Stage 5
 
vali vtk's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 832
Member of:
[DACIA]
Default Re: Discutie axe cu came

Arcuri mai tari se pun la motoarele cu regimul de lucru la turatie mare(curse) si care au turatia mare pentru a preveni asa numita " plutire a supapelor" . La turatii mari daca arcurile nu sunt suficient de tari supapele nu mai pot urmari profilul camei.Arcurile nu te ajuta sa urci in ture dar sunt necesare daca se urmareste expoatarea motorului in regim de "forja" .
Locasurile pentru supape frezate in piston se adancesc cand se folosesc axe cu ridicare mai mare decat cea stoc , cand se mareste RC-ul prin frezarea chiulasei sau ambele situatii.
__________________
„Nu te certa niciodată cu un prost! Te aduce la nivelul lui şi te bate cu experienţa! ..."
My tires are worn from the street not from idiot camber,
E36 320i sedan BR 36 EVO
E46 320d touring BR 04 KRO
vali vtk is online now   Reply With Quote
Old 30-12-12, 00:43   #27
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,113
Member of:
[BMW]
Default Re: Discutie axe cu came

Quote:
Originally Posted by vali vtk View Post
Arcuri mai tari se pun la motoarele cu regimul de lucru la turatie mare(curse) si care au turatia mare pentru a preveni asa numita " plutire a supapelor" . La turatii mari daca arcurile nu sunt suficient de tari supapele nu mai pot urmari profilul camei.Arcurile nu te ajuta sa urci in ture dar sunt necesare daca se urmareste expoatarea motorului in regim de "forja" .
Locasurile pentru supape frezate in piston se adancesc cand se folosesc axe cu ridicare mai mare decat cea stoc , cand se mareste RC-ul prin frezarea chiulasei sau ambele situatii.
Ce inseamna turatie mare ? Peste cate mii de ture ?Schimb doar pe zona rosie...
Se poate spune ca merg in ture mari presupun... E necesara o modificare de genul asta in 7000-7200 de ture ?

Si inca o chestie... Nu ma tine un motor mai mult de 10 mii de km... Care sa fie explicatia ? Altii dau drifturi pana se plictisesc iar mie nu-mi tine un motor mai mult de 10 mii...si schimb uleiul la 5 mii...

Last edited by the_rifle; 30-12-12 at 00:49.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 30-12-12, 11:17   #28
vali vtk
Dacia Driver

Stage 5
 
vali vtk's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 832
Member of:
[DACIA]
Default Re: Discutie axe cu came

Quote:
Originally Posted by the_rifle View Post
Ce inseamna turatie mare ? Peste cate mii de ture ?Schimb doar pe zona rosie...
Se poate spune ca merg in ture mari presupun... E necesara o modificare de genul asta in 7000-7200 de ture ?

Si inca o chestie... Nu ma tine un motor mai mult de 10 mii de km... Care sa fie explicatia ? Altii dau drifturi pana se plictisesc iar mie nu-mi tine un motor mai mult de 10 mii...si schimb uleiul la 5 mii...
Ar fi necesara daca il abuzezi in zona rosie .Daca motorul sta constant in 4500-5000 ar trebui schimbate arcurile.
faptul ca nu te tine un motor maimult de 10 mii are mai multi factori
-depinde cat de sanatos era in momentul achizitionarii
-depinde ce ulei folosesti, degeaba il schimbila 5 mii daca el este slab calitativ iar tu mergi in regim de curse cu el
-motorul il lasi sa se incalzeasca inainte sa te dai la el?
-ce anume ti-a cedat la motoare ? poate se pot elimina din cauze
ar trebui sa te gandesti ca si arhitectura motorului influenteaza turatia .Un motor cu raportul cursa/alezaj supraunitar nu va face aceleasi ture si nici nu va suporta la fel de bine ca unul cu raportul subunitar sau elgal cu 1insa nu e cazul la motoarele M50
vali vtk is online now   Reply With Quote
Old 30-12-12, 11:34   #29
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,113
Member of:
[BMW]
Default Re: Discutie axe cu came

Nu...
Ii dau cand e rece... Ma gandeam eu ca asta e cauza... Acum un an aveam 14.5 compresie pe toate acum doar un piston are 14 iar cel mai prost 3,5 ...
Ma gandeam ca asta e cauza dar nu ma gandeam ca se berbeleste asa repede de la asta...

Oricum intr-un minut era cald... Nu ma gandeam ca minutul ala il nenoroceste in halul asta...

Uleiul e Elf 10w40... Aveam o pierdere de ulei printr-un loc greu accesibil si am preferat sa completez uleiul decat sa schimb garnitura.... Am folosit elf 10w40 ca gaseam pe toate drumurile si n-am vrut sa amestec 100 de feluri de ulei...

Nu mi s-a parut un lucru rau sa-l completez... Mai se improspata uleiul...

Ce mi se pare interesant este faptul ca nu trage mai prost decat atunci cand avea 14,5...

Toata discutia am pornit-o in ideea in care am sa resegmentez motorul asta... M-am saturat sa cumpar motoare... Am sa-i pun vibrochen de 2,8 si biele si am sa pastrez pistoanele de 2,5 resegmentate... Si daca tot intram in el ma gandeam sa fac ceva si pe la tacheti si axe... Exclus sa-i pun arcuri mai tari... Doar arcurile fac 20 de milioane daca le cumpar noi... Asa ca in chiulasa n-am sa mai intru... Am sa mai trag de el cat mai merge dupa care o sa-l resegmentez...

Last edited by the_rifle; 30-12-12 at 11:47.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 30-12-12, 17:12   #30
vali vtk
Dacia Driver

Stage 5
 
vali vtk's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 832
Member of:
[DACIA]
Default Re: Discutie axe cu came

Ala cu 3,5 e grav acolo ori nu mai sunt segmenti ori ai supape bulite ori segmenti gripati
La pornire apar cele mai mari uzuri deoarece ungere ciuciu mai ales daca iti ramane sistemul neamorsat .Elful ala 10w40 la o exploatare mai "entuziasta" nu mai este ce trebuie se face pisat mai ales ca nu ai un sistem de racire a uleiului. Faptul ca il completai e un lucru bun dar insuficient.
Pana in 10 bari compresie pe piston e ok deci daca pe 5 pistoane ai pana in valoarea asta motorul merge
Pistoanele de 2,5 mai ales ca e von vanos nu merg cu arborele de 2.8 ies afara din bloc tre sa folosesti toata linia de 2,8 sau pe arborele tau folosesti pistoane si biele de 2.5 vanos sunt mai scurte si au frecarea mai mica decat cele de non vanos
La supape daca folosesti axele stoc poti monta saibe sub arcuri sa fie mai tari (stau mai in tensiune)
vali vtk is online now   Reply With Quote
- Copyright 2020 4Tuning -