Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Zona tehnica BMW (https://forum.4tuning.ro/290-zona-tehnica-bmw.html)
-   -   Discutie axe cu came (https://forum.4tuning.ro/290-zona-tehnica-bmw/351726-discutie-axe-came.html)

the_rifle 26-12-12 06:55

Discutie axe cu came
 
Stie cineva un site gen realoem sau bmwfans.info in care sa scrie despre axele cu came de la BMW ce unghiuri au ?
De exemplu axele cu came ale motorul M50 cate grade au ? ( unde scrie? )

vali vtk 26-12-12 09:26

Re: Discutie axe cu came
 
Quote:

Originally Posted by the_rifle (Post 5296732)
Stie cineva un site gen realoem sau bmwfans.info in care sa scrie despre axele cu came de la BMW ce unghiuri au ?
De exemplu axele cu came ale motorul M50 cate grade au ? ( unde scrie? )

M50B20 240/226, ridicare 9,7/8,8 mm
M50TUB20 228/228, ridicare 9,0/9,0 mm
M50B25 240/228, ridicare 9,7/8,8 mm
M50TUB25 228/228, ridicare 9,0/9,0 mm

the_rifle 26-12-12 19:27

Re: Discutie axe cu came
 
Aha... Merci.
Dar la S50 - S52 de state , M54b30 SAU s50 DE EUROPA ?

vali vtk 26-12-12 21:47

Re: Discutie axe cu came
 
M52Bxx 228/228 ,ridicare 9/9 mm
Schrick M52 252/244 ,ridicare 10,2/9,5mm ,Intake Part # : 261 E1 521 V0
Exhaust Part # : 261 A1 441 00
M54B30 240/228 ,ridicare 9,7/9 mm
S50B30(US) 252/240 ,ridicare 10/9,7 mm
S52B32(US) 252/244 ,ridicare 10,2/10,2 mm

the_rifle 26-12-12 22:20

Re: Discutie axe cu came
 
1 Attachment(s)
Merci mult. Am sa le notez;)

Sigur astea sunt nu ? Sigur, sigur...

Deci teoretic la M50B20 de exemplu se pot pune axele de 2,5 care sunt mai agresive...
Deci teoretic daca as pune axa de admisie pe evacuare mi-ar trebui doar axa de admisie de M3 de state...( la M50B25 )

Mi-ar fi placut sa am un tabel complet cu toate axele cu came de la BMW... N-ai asa ceva ?

Daca nu gasesc ma gandesc la o combinatie... Ma gandesc sa tai din dintii axelor cu came cam 2 mm in asa fel incat sa fie mai boante deci sa aiba un timp mai mare in care supapele sa stea deschise iar pe tachet sa recuperez distanta de 2mm aplicand o pastila ca cea de la tachetul de M... Oare merge ?

vali vtk 27-12-12 09:55

Re: Discutie axe cu came
 
Quote:

Originally Posted by the_rifle (Post 5297554)
Merci mult. Am sa le notez;)

Sigur astea sunt nu ? Sigur, sigur...

Deci teoretic la M50B20 de exemplu se pot pune axele de 2,5 care sunt mai agresive...
Deci teoretic daca as pune axa de admisie pe evacuare mi-ar trebui doar axa de admisie de M3 de state...( la M50B25 )

Mi-ar fi placut sa am un tabel complet cu toate axele cu came de la BMW... N-ai asa ceva ?

Daca nu gasesc ma gandesc la o combinatie... Ma gandesc sa tai din dintii axelor cu came cam 2 mm in asa fel incat sa fie mai boante deci sa aiba un timp mai mare in care supapele sa stea deschise iar pe tachet sa recuperez distanta de 2mm aplicand o pastila ca cea de la tachetul de M... Oare merge ?

1 La M50B20 poti pune axele de 2,5 sunt mai agresive
2 Teoretic poti pune axa de admisie pe evacuare deoarece ambele se invart in acelasi sens, practic NU deoarece unghiurile de avans la deschidere a supapei si de intarziere la inchidere a supapei sunt aproximativ inverse ca valoare.Deci cel maibine e cu ambele axe de state
3 Din pacate nu am un tabel dar imi strang informatii de unde gasesc si le salvez
4 Degeaba polizezi varful camei, cama va ramane mai boanta dar va avea aceleasi grade dar va avea oridicare mai mica. Aplicand acea pastila recuperezi ce ai polizat. axele trebuiesc prelucrate in partea opusa varfului pentru a le mari durata si deschiderea.
pentru motorul vanos ar mai fi o combinatie ieftina la axa de admisie de M54B30 scurtata 4 mm la pinion sa mearga pe single vanos

mike_4tuning 27-12-12 11:31

Re: Discutie axe cu came
 
Ce ziceti de incarcarea axelor cu came cu argon? am auzit ca este un adaos dur si cred ca nu l-ar manca culbutori. Este doar o pura parere.

TheEnZo 27-12-12 11:54

Re: Discutie axe cu came
 
Bun incarci axa cu argon si doar atat nu o poti folosi, trebuiesc toate camele prelucrate ca sa fie identice si sa aiba profil de cama, asta merge facuta pe o masina de copiat axe, care se pare ca in romania numai exista (cica au fost date la fier vechi).

Faci treaba asta la un atelier din anglia unde ai avantuj ca iti pot copia pe axa ta deschiderele si ridicarile de la o axa sport sau dupa capu tau, dar pentru o pereche de axe trebuie sa scoti din buzunar 300-400 de lire , iti convine ?

mike_4tuning 27-12-12 14:13

Re: Discutie axe cu came
 
Quote:

Originally Posted by TheEnZo (Post 5297977)
Bun incarci axa cu argon si doar atat nu o poti folosi, trebuiesc toate camele prelucrate ca sa fie identice si sa aiba profil de cama, asta merge facuta pe o masina de copiat axe, care se pare ca in romania numai exista (cica au fost date la fier vechi).

Faci treaba asta la un atelier din anglia unde ai avantuj ca iti pot copia pe axa ta deschiderele si ridicarile de la o axa sport sau dupa capu tau, dar pentru o pereche de axe trebuie sa scoti din buzunar 300-400 de lire , iti convine ?

Pai ma refeream la fiecare cama in parte ca o incarci....poate cu o schita din tabla la, lagarele unei axe mai intepate si umplute cu argon sa fie orientativ schita....cred ca cu multa dar foarte multa migala reusesti.

vali vtk 27-12-12 16:35

Re: Discutie axe cu came
 
Quote:

Originally Posted by mike_4tuning (Post 5297954)
Ce ziceti de incarcarea axelor cu came cu argon? am auzit ca este un adaos dur si cred ca nu l-ar manca culbutori. Este doar o pura parere.

Ma ierti ca iti spun dar vorbesti sa fii ocupat ,argonul e un gaz iar axa nu e un balon. Daca cumva iti trece prin cap sa sudezi pe axa cu protectie de argon iar e belita ,axa e tratata iar prin sudura o decalesti si strici cementarea , materialul de adaos nu va avea aceeiasi compozitie , nu ai unde sa faci profilul (cu pila nu merge).

the_rifle 27-12-12 20:49

Re: Discutie axe cu came
 
Deci se pare ca singura solutie ar fi niste axe de la firme consacrate dar din pacate sunt prea scumpe...

In legatura cu modificarea axelor la diverse ateliere tot asa am auzit de unii in italia dar vroiau 600 de euro. La pretul asta se gasesc axe sport second deci nu e nici o jmecherie...

Tot asa am gasit un atelier in cluj care " repara" axe uzate... Am vorbit cu omul si a zis ca nu e nicio problema sa adauge material pe axe dar tot nu poate face pt ca nu are matritze pt axe sport... deci a cazut si asta...


Oricum chiar daca as fi gasit atelier de rectificat as fi fost constient ca e o solutie de moment. Sigur axele alea n-ar fi rezistat cum trebuie la uzura... Si pe langa uzura axelor mai aveam si span in tot motorul. Deci tot raul spre bine :D

Pe de alta parte n-am de gand sa mai tin motorul 10 ani pana se uzeaza axele alea...

Deci in afara de axele sport se pare ca M50B25 si M54B30 au axele cele mai agresive...
Dupa cum spui axele sunt puse in oglinda... ASA ma gandeam si eu dar speram sa nu fie asa :D

Toate "nelinistea" cu axele cu came o am datorita faptului ca vreau sa ridic turatia la 7400... Pe toate siteurile din lumea asta lumea zice ca tachetii hidraulici nu rezista la 7400 pe cand cei mecanici da... Sincer m-am indoit de asta din prima secunda si cred ca am dreptate.... Dupa cum se vede in poza pe care am pus-o mai sus arhitectura tachetilor este aproape indentica la hidraulic vs mecanic... singura diferenta e faptul ca tachetii de la M3 sunt facuti din 2 bucati... Adica tachetul+pastila versus tachet dintr-o bucata... Dar uitandu-ma la un S85 vad ca are tacheti hidraulici si ,merge in 8250 de ture... Deci in concluzie nu tachetii mecanici fac diferenta ci unghiul axelor cu came...;)

Si tot uitandu-ma in poza comparativa stau si ma intreb de ce unii sunt denumiti hidraulici iar ceilalti mecanici... sunt actionate cu arcuri lanturi axe etc ambele variante iar in rama tachetilor nu se va forma niciodata cat va tine lumea asta presiune de ulei in asa fel incat sa fie reglati hidraulic... E un mister pt mine de ce se numesc hidraulici...

the_rifle 27-12-12 21:20

Re: Discutie axe cu came
 
2 Attachment(s)
Si ce presiune ar fi trebuit sa se creeze in rama tachetilor incat sa se opuna arcurilor sau dintilor de pe axul cu came...???
Mi se pare fantasmagorica orice explicatie a termenului de " hidraulic"...

Care e marea diferenta inginereasca intre cele de M3 vs 325 ca mie imi scapa...

poza 1 - tacheti mecanici
poza 2 - tacheti hidraulici...

poza 1 tacheti din 2 bucati poza 2 tacheti dintr-o bucata.... Asta e marea diferenta ??? Adica.... din 2 bucati sunt mecanici iar ailalti nu... Hmmm...

:shock::shock::shock:

In pozele 3-4 avem tot asa tacheti de M3 vs tacheti 325... Nu sunt respectate proportiile...

vali vtk 27-12-12 21:52

Re: Discutie axe cu came
 
1 Attachment(s)
cei hidraulici in interiorul lor mai au o "camera de presiune inalta" problema e si de la uleiul pe care il folosesc motoarele de M e posibil sa nu tina presiune tachetii si sa ai pierderi de putere de aceia au preferat sa nu ii foloseasca, mai e vorba si de masa acestora . Cred ca motoarele de USA au hidraulici

the_rifle 27-12-12 22:02

Re: Discutie axe cu came
 
Aha... Deci pastila aia ar trebui sa ma incurce pe mine :lol: Da-o draq ca o tai :lol::lol:
Da m3-ul de state are tacheti hidraulici dar e limitat tot in 6500 ca si 325-ul...
Dupa cum am spus cred ca diferenta e facuta de axele cu came nu de tachetul in sine...tot ce conteaza e ca nu pot sa-l urc in 7400 fara axe cu came jmenarite...:cry:
Asa ca o sa-l duc in 7000 si cu asta basta... Vad ca n-am ce sa-i fac...
Multumesc pt lamuriri :)

TheEnZo 28-12-12 11:06

Re: Discutie axe cu came
 
Cu tacheti hidraulici e greu sa urci mult in ture , de ce ? ; la asta hidraulic totul se bazeaza pe presiunea de ulei si viteza de deplasare a uleiului, ce face el in sine preia socul dat de cama si il transmite mai departe catre coada supapei , dar in acelas timp prin camera aia de inalta presiune el regleaza cu ajutorul presiuni de ulei jocul dintre coada si cama .

La cel mecanic acest joc e reglat prin acea pastila care e de diferite dimensiuni in functie de uzura, sau se pot confectiona; in acea ecuatia uleiul are rol doar de ungere .

Cu aia hidraulici daca urci mult in ture , ei nu vor mai putea acumula presiunea necesara de ulei ca sa poata auto regla jocul dintre cama si coada supapei si motorul va tacani ca ala de U650 in ture mari.

Toate aplicatile unde sunt turatii mari au mecanici, aproximativ 95% din motoarele de honda au tacheti mecanici.

Diferenta dintre cei hidraulici si aia mecanici este de confort , aia hidraulici sunt mai putin zgomotosi. (Ex: Cum se aude la 12v tacanitul la relanti si cum e la 24 ... )


All times are GMT +2. The time now is 02:23.

- Copyright 2024 4Tuning