Quote:
Originally Posted by PowerStar
Salutare . Am si eu un e36 si de curand am observat ca frana de mana nu mai merge ( placutzele sunt terminate .. ) . Spre marea mea mirare in bord nu mi-a aparut nici un martor . Parca E36 are cate 1 senzor pe fata si 1 pe spate , Nu? Stie careva care arr fi problema ? senzorul ?
Apropo frana de servici de pe E36 actioneaza pe puntea fatza sau pe ambele? Nu de alta dar nu vreau sa ma trezesc fara frane ( tzinand cont ca e si Automata , deci 0 frana de motor ) ) pana imi vine mecanicul din concediu ))
|
Faptul ca "frana de mana nu mai merge" si ca "placutele sunt terminate" nu are nici o legatura. Frana de mana foloseste saboti de frana actionati de un cablu si se afla pe interiorul discului pe puntea spate (daca ai punte cu discuri - daca ai punte cu tamburi, nu sunt sigur daca foloseste aceeasi saboti cu cei ai franei de serviciu pe spate sau o alta pereche), in timp ce frana de serviciu foloseste placute actionate hidraulic. Sabotii franei de mana nu beneficiaza de senzor de uzura, deci nu ti se aprinde nimic in bord. Frana de serviciu beneficiaza de senzori spate/fata (cate 1 pe punte daca nu ma insel, sau chiar 2, depinzand de motorizare - nu sunt sigur de ultima), insa marea majoriate a "carpacilor" nu mai schimba senzorii odata cu placutele si ii anuleaza pt a face o economie de cativa zeci de lei. Cum masina ta este mai mult ca sigur trecuta de primii 2 proprietari, nu se de mirare sa nu mai functioneze.
In ceea ce priveste frana de mana, de multe ori nu sabotii in sine sunt uzati, ci sistemul trebuie strans, pentru ca se mai largeste in timp. Gasesti pe google destule DIY-uri in acest sens.
A... si chiar daca e automata, asta nu inseamna "zero frana de motor". Frana de motor poate fi aplicata si pe automate
Quote:
Engine braking, also called downshifting, is the act of using your engine and your transmission to slow a vehicle, rather than (or in addition to) using the brakes. It is most commonly done with a vehicle that has a manual transmission: By downshifting and releasing the clutch, the engine revs up and slows the car. It can also be done with an automatic transmission by simply shifting down into second or first gear, but this practice is less common.
|