Istoric Daewoo
Daewoo este un producator de automobile coreean cu sediul in Incheon, Coreea de Sud.
Imbinarea a doua cuvinte a dat nastere denumirii companiei “Daewoo”. Unul este cuvantul de origine coreeana, “dae”, care inseamna MARE, iar cel de-al doilea , “woo” inseamna UNIVERS.
@
1937: Kim Woo Choong infiinteaza compania sub numele de National Motors.
@
1962: Compania isi schimba numele in Saenara Motor.
@
1965: Shinjin Industrial cumpara Saenara Motor si ii schimba din nou numele in Shinjin Motor.
@
1972: GM a initiat o investitie comuna cu producatorul corean de masini Shinjin Motor Co., iar compania creata s-a denumit GM Corea si reprezenta arma de GM de dominara a pietei de masini Sud Coreene. Desi 50% din actiuni au fost vandute gigantului industrial Daewoo Group in 1978, GM controla inca dezvoltarea masinilor. De fapt Daewoo nu s-a implicat prea mult in dezvoltarea de noi modele deoarece GM putea oricand sa gaseasca masini demodate din gama Opel, sau de la alte branduri, si sa le transfere la Daewoo. Pontiac Lemans de la sfarsitul aniilor 80 este un asemenea exemplu. In incercarea de a a ajuta SUA in lupta sa impotriva masinilor mici japoneze, Daewoo a inceput sa produca o versiune refacuta a Opel Kadett pentru GM. Totusi proiectul a oferit producatorului corean o prima idee a ceea ce inseamna un volum mare de exporturi, strategie ce continua si pana azi. Aceasta initiativa a oferit firmei Daewoo o fabrica moderna cu o capacitate de 170000 de unitati anual.
@
1992: GM a renuntat si si-a vandut pachetul de actiuni grupului Daewoo. Pe masura ce influenta americana s-a evaporat, Daewoo a inceput sa creeze propriile modele. Aceasta a insemnat creeare de centre de dezvoltare si cercetare in Europa si subcontractarea mai multor proiecte de dezvoltare la consultanti straini.
@
1995: Cu ajutorul expertilor occidentali, modelul Lanos a fost creat.
@
1996: Daewoo a investit in firma poloneza FSO, creand o companie care in cele din urma a creat masina mini Matiz.
@
1998: Creatorul de SUV-uri Ssangyong, a intrat in faliment si si a fost preluat de Daewoo. Grupul Daewoo era implicat in mai multe afaceri in arii de activitate diferite.
@
1999: Grupul a intrat in criza financiara datorita supraexpansiunii din anii precedenti, si a ajuns astfel sa fie nevoit sa vand absolut toate afacerile , mai putin divizia auto.
@
2000: Aceasta a avut aceeasi soarta. Ssangyong s-a despartit de trust.
@
2002: GM a cumparat majoritatea activelor Daewoo si a redenumit-o GM Daewoo. Deoarece brandul Daewoo avea o imagine foarte proasta, masinile au fost redenumite Chevrolet pentru piata Americana si Europeana si Holden pentru piata Australiana. Sucursala partiala a GM, Suzuki a luat 14,9 % din Daewoo pentru a vinde masinile ca Suzuki in America de Nord.
@
Iunie 2005 - Kim Woo Choong, fondatorul initial Daewoo, se intoarce in Coreea de Sud, fiind pus sub acuzare si condamnat la 10 ani de inchisoare pentru frauda, delapidare, incalcarea legislatiei din domeniul valutar si alte delicte. Choong va fi nevoit sa returneze peste 22 de miliarde de dolari, primind si o amenda de 10.500 de dolari (8.200 de euro) pentru rolul jucat in cel mai important caz de faliment din istoria Coreei de Sud. Fostul presedinte al Daewoo a fost insa gasit nevinovat in cazul acuzatiilor de mita ce i s-au adus.
Masini Daewoo
Daewoo Tico a fost o micro maşină realizată de Daewoo. A fost bazată pe Suzuki Alto din 1982.
Daewoo a pornit producţia maşinilor Tico în 1992. Maşina era echipată cu un motor S-TEC(F8C) cu 3 cilindri, de 796 cc, şi avea o cutie de viteze cu 5 viteze dezvoltând 42 CP la 5800 rpm si un cuplu maxim (Nm/rpm)60/2800-3600. Tico a fost exportat în Europa de Est într-un număr relativ mare, el fiind prezent în Bulgaria, România, Polonia, Cehia, Serbia, Rusia, Uzbekistan şi alte ţări. De asemenea foarte multe maşini au fost exportate şi în America de Sud.
În 2000, Tico a fost înlocuit cu Daewoo Matiz, datorită unor norme de siguranţă ce nu le putea întruni, cum ar fi montarea de airbag-uri sau ABS. Maşina a fost foarte populară datorită consumului mic, confortului relativ ridicat (Aer Condiţionat, Servo Frână, etc.) şi datorită dimensiunilor care o făceau ideală pentru traficul urban şi nu numai.
Între 1998-2001 Tico a fost asamblat şi la fabrica de la Craiova, a constructorului Daewoo, dar cu piese produse în Coreea. De asemenea Tico a fost produs şi în Polonia, şi Uzbekistan.
Daewoo Espero este o limuzină de clasă medie produsă de constructorul sud-coreean Daewoo Motors, parte a General Motors. Modelul a fost conceput la începutul anilor '90, apărând pe piaţă în 1993. De design s-a ocupat firma italiană Bertone iar partea tehnică a fost preluată de la General Motors, donatorul de organe fiind Opel Ascona, ce foloseşte o platformă de tip J (J platform, sau J-body), întâlnită şi la alte automobile din cadrul General Motors precum: Chevrolet Cavalier (1982-2005), Pontiac Sunbird (1985–1994), Pontiac Sunfire (1995–2005), Vuaxhall Cavalier MkII (1982–1988 ), Buick Skyhawk (1982–1989). Toate aceste autovehicule au litera „J” pe poziţia a patra în Numărul de Identificare ca dovadă a utilizării acestei platforme.
Opţiunile de motorizare sunt exclusiv pe benzină, beneficiind de tehnologia de injecţie multipunct, cu posibilitatea de a alege între propulsoare de 1500cc3 şi 90 de cai putere, 1800cc3 cu 90 sau 95 de cai putere (cu catalizator/fără catalizator) şi 2000cc3 cu 105 cai putere.
Espero a beneficiat de o dotare completă, specifică limuzinelor de clasă medie, cum ar fi ABS, dublu airbag, aer condiţionat, accesorii controlate electric (geamuri, oglinzi, capacul portbagajului, capacul buşonului de la rezervor etc.). Modelul a fost produs într-o singură formă de caroserie, de tip sedan.
Producţia sa a fost oprită în anul 1997, locul lui fiind luat de modelul Daewoo Leganza.
Daewoo Cielo (model cunoscut sub diferite nume: Nexia, Cielo, Racer, LeMans, Naepsy) a fost una din primele autoturisme Daewoo vândute în Europa. Producţia a început în 1995, autoturismul a beneficiat de două motorizări pe benzină de 1,5 litri cu 8 (varianta GLi) sau cu 16 valve (varianta GLXi), dar şi de două tipuri de caroserie (sedan şi hatchback).
Varianta GLi, dezolta 75 CP şi performanţa de la 0 – 100 km/h în 12,3 secunde. Oricum varianta GLXi era o evoluţie a variantei GLi şi dezvolta 90 CP, iar acceleraţia de la 0 – 100 km/h se atingea în 11,5 secunde.
Daewoo Cielo a avut la bază platforma folosită pentru a doua generaţie Opel Kadett sau a treia generaţie Opel Astra. Înaintea începerii producţiei lui Cielo, Daewoo a vândut pe piaţa australiană şi asiatică modelul Daewoo 1,5i, care era în mare parte a doua generaţie a lui Opel Astra. Modelul Cielo / Nexia a fost scos din producţie în 1997, acesta a fost înlocuit de Lanos şi Nubira.
Daewoo Nubira este un automobil compact produs de către producătorul sud-coreean Daewoo Motors între anii 1997 şi 2002.
Prima generaţie a acestui model, J100, a fost lansată în anul 1997 sub numele de Daewoo Nubira, comercializat până în 1999. Numele maşinii vine din cuvântul din limba coreeană Nubira, care înseamnă "a merge pretutindeni". Modelul a fost proiectat ca înlocuitor pentru modelul fabricat pe platforma GM T, Daewoo Cielo şi proiectat de către designerul italian I.DE.A Institute. A fost disponibil atât în variante sedan cât şi break.
În anul 2000, primei generaţii i-au fost aduse peste 90 de îmbunătăţiri, fiind lansat ca modelul J150. Pe piaţa coreeană, J150 a fost comercializat ca Daewoo Nubira II. Exemple de îmbunătăţiri ce pot fi prezentate sunt mărirea spaţiului pentru pasageri, reducerea zgomotului şi vibraţiilor, în principal venite de la motor, prin adăugarea celui de-al patrulea montant. În plus, designul exterior a fost îmbunătăţit de către centrul Daewoo din Marea Britanie.
În 2003, Nubira a fost înlocuit de modelul Daewoo Lacetti (modelul J200), un nou design Pininfarina.
Daewoo Leganza a fost o maşină din categoria mid-size sedan produsă de Daewoo Motors în Coreea de Sud între anii 1997 şi 2002. Numele intern era V100, nume sub care este cunoscută atât maşina cât şi platforma (pe care nu o împărţea direct cu alte modele).
Daewoo a explicat că numele Leganza îşi avea originea din contopirea cuvintelor din limba italiană - elegante (elegant) şi forza (putere).
Daewoo Matiz este o maşină din clasa city car produsă de constructorul sud-coreean de automobile GM Daewoo din anul 1998. A înlocuit Daewoo Tico, care era o variantă a lui Suzuki Alto din 1988. A fost vândut sub diferite nume şi diferite mărci, în funcţie de ţara de comercializare.