Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   DAEWOO (https://forum.4tuning.ro/270-daewoo.html)
-   -   Daewoo: Istoric, modele & stuff (https://forum.4tuning.ro/270-daewoo/82528-daewoo-istoric-modele-and-stuff.html)

Snapy_xxl 26-06-08 22:07

Daewoo: Istoric, modele & stuff
 

Istoric Daewoo

Daewoo este un producator de automobile coreean cu sediul in Incheon, Coreea de Sud.
Imbinarea a doua cuvinte a dat nastere denumirii companiei “Daewoo”. Unul este cuvantul de origine coreeana, “dae”, care inseamna MARE, iar cel de-al doilea , “woo” inseamna UNIVERS.

@ 1937: Kim Woo Choong infiinteaza compania sub numele de National Motors.

@ 1962: Compania isi schimba numele in Saenara Motor.

@ 1965: Shinjin Industrial cumpara Saenara Motor si ii schimba din nou numele in Shinjin Motor.

@ 1972: GM a initiat o investitie comuna cu producatorul corean de masini Shinjin Motor Co., iar compania creata s-a denumit GM Corea si reprezenta arma de GM de dominara a pietei de masini Sud Coreene. Desi 50% din actiuni au fost vandute gigantului industrial Daewoo Group in 1978, GM controla inca dezvoltarea masinilor. De fapt Daewoo nu s-a implicat prea mult in dezvoltarea de noi modele deoarece GM putea oricand sa gaseasca masini demodate din gama Opel, sau de la alte branduri, si sa le transfere la Daewoo. Pontiac Lemans de la sfarsitul aniilor 80 este un asemenea exemplu. In incercarea de a a ajuta SUA in lupta sa impotriva masinilor mici japoneze, Daewoo a inceput sa produca o versiune refacuta a Opel Kadett pentru GM. Totusi proiectul a oferit producatorului corean o prima idee a ceea ce inseamna un volum mare de exporturi, strategie ce continua si pana azi. Aceasta initiativa a oferit firmei Daewoo o fabrica moderna cu o capacitate de 170000 de unitati anual.

@ 1992: GM a renuntat si si-a vandut pachetul de actiuni grupului Daewoo. Pe masura ce influenta americana s-a evaporat, Daewoo a inceput sa creeze propriile modele. Aceasta a insemnat creeare de centre de dezvoltare si cercetare in Europa si subcontractarea mai multor proiecte de dezvoltare la consultanti straini.

@ 1995: Cu ajutorul expertilor occidentali, modelul Lanos a fost creat.

@ 1996: Daewoo a investit in firma poloneza FSO, creand o companie care in cele din urma a creat masina mini Matiz.

@ 1998: Creatorul de SUV-uri Ssangyong, a intrat in faliment si si a fost preluat de Daewoo. Grupul Daewoo era implicat in mai multe afaceri in arii de activitate diferite.

@ 1999: Grupul a intrat in criza financiara datorita supraexpansiunii din anii precedenti, si a ajuns astfel sa fie nevoit sa vand absolut toate afacerile , mai putin divizia auto.

@ 2000: Aceasta a avut aceeasi soarta. Ssangyong s-a despartit de trust.

@ 2002: GM a cumparat majoritatea activelor Daewoo si a redenumit-o GM Daewoo. Deoarece brandul Daewoo avea o imagine foarte proasta, masinile au fost redenumite Chevrolet pentru piata Americana si Europeana si Holden pentru piata Australiana. Sucursala partiala a GM, Suzuki a luat 14,9 % din Daewoo pentru a vinde masinile ca Suzuki in America de Nord.

@ Iunie 2005 - Kim Woo Choong, fondatorul initial Daewoo, se intoarce in Coreea de Sud, fiind pus sub acuzare si condamnat la 10 ani de inchisoare pentru frauda, delapidare, incalcarea legislatiei din domeniul valutar si alte delicte. Choong va fi nevoit sa returneze peste 22 de miliarde de dolari, primind si o amenda de 10.500 de dolari (8.200 de euro) pentru rolul jucat in cel mai important caz de faliment din istoria Coreei de Sud. Fostul presedinte al Daewoo a fost insa gasit nevinovat in cazul acuzatiilor de mita ce i s-au adus.

Masini Daewoo

Daewoo Tico a fost o micro maşină realizată de Daewoo. A fost bazată pe Suzuki Alto din 1982.

Daewoo a pornit producţia maşinilor Tico în 1992. Maşina era echipată cu un motor S-TEC(F8C) cu 3 cilindri, de 796 cc, şi avea o cutie de viteze cu 5 viteze dezvoltând 42 CP la 5800 rpm si un cuplu maxim (Nm/rpm)60/2800-3600. Tico a fost exportat în Europa de Est într-un număr relativ mare, el fiind prezent în Bulgaria, România, Polonia, Cehia, Serbia, Rusia, Uzbekistan şi alte ţări. De asemenea foarte multe maşini au fost exportate şi în America de Sud.

În 2000, Tico a fost înlocuit cu Daewoo Matiz, datorită unor norme de siguranţă ce nu le putea întruni, cum ar fi montarea de airbag-uri sau ABS. Maşina a fost foarte populară datorită consumului mic, confortului relativ ridicat (Aer Condiţionat, Servo Frână, etc.) şi datorită dimensiunilor care o făceau ideală pentru traficul urban şi nu numai.

Între 1998-2001 Tico a fost asamblat şi la fabrica de la Craiova, a constructorului Daewoo, dar cu piese produse în Coreea. De asemenea Tico a fost produs şi în Polonia, şi Uzbekistan.

Daewoo Espero este o limuzină de clasă medie produsă de constructorul sud-coreean Daewoo Motors, parte a General Motors. Modelul a fost conceput la începutul anilor '90, apărând pe piaţă în 1993. De design s-a ocupat firma italiană Bertone iar partea tehnică a fost preluată de la General Motors, donatorul de organe fiind Opel Ascona, ce foloseşte o platformă de tip J (J platform, sau J-body), întâlnită şi la alte automobile din cadrul General Motors precum: Chevrolet Cavalier (1982-2005), Pontiac Sunbird (1985–1994), Pontiac Sunfire (1995–2005), Vuaxhall Cavalier MkII (1982–1988 ), Buick Skyhawk (1982–1989). Toate aceste autovehicule au litera „J” pe poziţia a patra în Numărul de Identificare ca dovadă a utilizării acestei platforme.

Opţiunile de motorizare sunt exclusiv pe benzină, beneficiind de tehnologia de injecţie multipunct, cu posibilitatea de a alege între propulsoare de 1500cc3 şi 90 de cai putere, 1800cc3 cu 90 sau 95 de cai putere (cu catalizator/fără catalizator) şi 2000cc3 cu 105 cai putere.

Espero a beneficiat de o dotare completă, specifică limuzinelor de clasă medie, cum ar fi ABS, dublu airbag, aer condiţionat, accesorii controlate electric (geamuri, oglinzi, capacul portbagajului, capacul buşonului de la rezervor etc.). Modelul a fost produs într-o singură formă de caroserie, de tip sedan.

Producţia sa a fost oprită în anul 1997, locul lui fiind luat de modelul Daewoo Leganza.

Daewoo Cielo (model cunoscut sub diferite nume: Nexia, Cielo, Racer, LeMans, Naepsy) a fost una din primele autoturisme Daewoo vândute în Europa. Producţia a început în 1995, autoturismul a beneficiat de două motorizări pe benzină de 1,5 litri cu 8 (varianta GLi) sau cu 16 valve (varianta GLXi), dar şi de două tipuri de caroserie (sedan şi hatchback).

Varianta GLi, dezolta 75 CP şi performanţa de la 0 – 100 km/h în 12,3 secunde. Oricum varianta GLXi era o evoluţie a variantei GLi şi dezvolta 90 CP, iar acceleraţia de la 0 – 100 km/h se atingea în 11,5 secunde.

Daewoo Cielo a avut la bază platforma folosită pentru a doua generaţie Opel Kadett sau a treia generaţie Opel Astra. Înaintea începerii producţiei lui Cielo, Daewoo a vândut pe piaţa australiană şi asiatică modelul Daewoo 1,5i, care era în mare parte a doua generaţie a lui Opel Astra. Modelul Cielo / Nexia a fost scos din producţie în 1997, acesta a fost înlocuit de Lanos şi Nubira.

Daewoo Nubira este un automobil compact produs de către producătorul sud-coreean Daewoo Motors între anii 1997 şi 2002.

Prima generaţie a acestui model, J100, a fost lansată în anul 1997 sub numele de Daewoo Nubira, comercializat până în 1999. Numele maşinii vine din cuvântul din limba coreeană Nubira, care înseamnă "a merge pretutindeni". Modelul a fost proiectat ca înlocuitor pentru modelul fabricat pe platforma GM T, Daewoo Cielo şi proiectat de către designerul italian I.DE.A Institute. A fost disponibil atât în variante sedan cât şi break.

În anul 2000, primei generaţii i-au fost aduse peste 90 de îmbunătăţiri, fiind lansat ca modelul J150. Pe piaţa coreeană, J150 a fost comercializat ca Daewoo Nubira II. Exemple de îmbunătăţiri ce pot fi prezentate sunt mărirea spaţiului pentru pasageri, reducerea zgomotului şi vibraţiilor, în principal venite de la motor, prin adăugarea celui de-al patrulea montant. În plus, designul exterior a fost îmbunătăţit de către centrul Daewoo din Marea Britanie.

În 2003, Nubira a fost înlocuit de modelul Daewoo Lacetti (modelul J200), un nou design Pininfarina.

Daewoo Leganza a fost o maşină din categoria mid-size sedan produsă de Daewoo Motors în Coreea de Sud între anii 1997 şi 2002. Numele intern era V100, nume sub care este cunoscută atât maşina cât şi platforma (pe care nu o împărţea direct cu alte modele).

Daewoo a explicat că numele Leganza îşi avea originea din contopirea cuvintelor din limba italiană - elegante (elegant) şi forza (putere).

Daewoo Matiz este o maşină din clasa city car produsă de constructorul sud-coreean de automobile GM Daewoo din anul 1998. A înlocuit Daewoo Tico, care era o variantă a lui Suzuki Alto din 1988. A fost vândut sub diferite nume şi diferite mărci, în funcţie de ţara de comercializare.

coman razvan 26-06-08 22:23

re: Daewoo: Istoric, modele & stuff
 
Foarte interesant man! Felicitari Sabin! Si...multumim!8)

mareo 26-06-08 22:30

re: Daewoo: Istoric, modele & stuff
 
Un articol foarte interesant! Multumim..

Geo_ZGA 27-06-08 08:47

re: Daewoo: Istoric, modele & stuff
 
Foarta buna initiativa, dar.... nu tot ce s-a prezentat mai sus e corect, plus ca lipsesc cateva masini :lol:

coman razvan 27-06-08 09:22

re: Daewoo: Istoric, modele & stuff
 
Nu fii rau man! Snapy a facut ceva ce nu multa lume ar fi facut! A pus numai masini importante (mi-a spus mie), de accea nu sunt toate! Oricum din partea mea e bila alba! :)

Geo_ZGA 27-06-08 10:39

re: Daewoo: Istoric, modele & stuff
 
Nu sunt rau Razvane :) Asa sunt eu, mai carcotas... si din partea mea are o bila alba ;)

Snapy_xxl 27-06-08 13:44

re: Daewoo: Istoric, modele & stuff
 
Quote:

Originally Posted by Geo_ZGA (Post 1615765)
Nu sunt rau Razvane :) Asa sunt eu, mai carcotas... si din partea mea are o bila alba ;)

Stiu ca nu sunt toate :P Le-am pus pe cele mai cunoscute. Daca voi vreti, o sa le pun si pe celealte mai incolo ;) M-am rezumat la astea pt ca nu am vazut pe nimeni aici cu Damas, Lacetti sau altceva.
Despre date nu stiu ce sa spun. Am gasit unele care se dadeau cap in cap. Putin de acolo, putin de acolo si s-a facut povestea ;)

Snapy_xxl 27-06-08 16:23

re: Daewoo: Istoric, modele & stuff
 
Continuare...


Daewoo Lanos este o maşină subcompactă fabricată între anii 1997 şi 2002, şi încă fabricată de către Fabryka Samochodów Osobowych (FSO) in Polonia, comercializată ca FSO Lanos, şi asamblată în Ucraina într-o versiune modificată sub numele de Daewoo Sens şi Chevrolet Lanos. Pentru o scurtă perioadă de timp a fost asamblată şi de TagAZ în Rusia, şi comercializată ca Doninvest Assol. Lanos a fost proiectată de către Giorgetto Giugiaro având trei tipuri de caroserie - hatchback-uri cu 3-uşi şi 5-door şi un sedan cu 4-uşi. Lanos a fost proiectată să înlocuiască Daewoo Cielo şi a fost înlocuită la rândul ei de Daewoo Kalos.

Daewoo Tosca este un automobil de tip mid-size construit de GM Daewoo în Coreea de Sud şi comercializat în lume de General Motors sub numele Chevrolet Epica, sau Holden Epica. Înlocuieşte modelul Daewoo Magnus şi derivatele acestuia. Chevrolet Epica a fost lansat oficial în Europa la Geneva Motor Show din anul 2006. Codul intern al modelului este V250, şi are ca trăsătură unică faptul că este propulsat de un motor transversal cu şase cilindri. Contrar cu modelele anterioare (V100 Leganza şi V200), care au fost proiectate de către Giugiaro, V250 a fost proiectat în întregime de către constructorul auto. Maşina a început să fie comercializată şi în Australia din aprilie 2007, sub numele de Holden Epica, înlocuind modelul Holden Vectra.

Daewoo Lacetti este un automobil compact fabricat de producătorul din Coreea de Sud GM Daewoo. Este disponibil în variantele sedan şi hatchback cu patru uşi şi break cu cinci uşi.

Sedanul şi break-ul sunt proiectate de către Pininfarina, iar hatchback-ul de către Giorgetto Giugiaro, şi lansate în anul 2002. Hatchback-ul, cunoscut sub numele de Lacetti-5 în Coreea, a fost prima dată comercializat din vara lui 2003. O a doua generaţie, cu o schimbare a aspectuilui exterior a fost lansată în 2006.

Alte modele...
  • Daewoo Royale - I 1975–1978/ II 1980–1991
  • Daewoo Prince - 1991–1999
  • Daewoo Musso - 1993–2005
  • Daewoo Damas - 1996
  • Daewoo Chairman - 1997
  • Daewoo Lublin 3 - 1999
  • Daewoo Tacuma - 2000 - Numit dupa o expresie africana care inseamna un "stil de viata plin de bucurie"
  • Daewoo Bus Corporation - inaugurata in 2002
  • Daewoo Kalos - 2003

Snapy_xxl 27-06-08 17:10

re: Daewoo: Istoric, modele & stuff
 
21 Attachment(s)
Photo

1. Tico
2. Espero
3. Cielo
4. Nubira
5. Leganza
6. Matiz I
7. Matiz II
8. Lanos
9. Tosca
10. Lacetti
11. Royal I
12. Royal II
13. Prince
14. Musso
15. Damas
16. Chairman
17. Lublin 3
18. Tacuma
19. Bus
20. Kalos
21. Evanda

Snapy_xxl 28-06-08 10:39

re: Daewoo: Istoric, modele & stuff
 
10 Attachment(s)
Concepte

Daewoo L4X

Este vorba de o limuzina cu ampatament lung (cel mai mare din clasa sa: 3.009 mm) si tractiune pe puntea spate, dotata cu un motor V6 de 3.6 litri si transmisie automata in 5 trepte.

Motorul, cu bloc din aliaj usor, dezvolta 258 CP. La exterior se remarca prin de silueta alungita, pasajele rotilor de dimensiuni mari, usile spate prelungite si linia fluida a pavilionului. La interior, designerii au cautat sa etaleze confortul, armonia, luxul si atentia la detaliu.

Pentru a oferi confort maxim, versiunea de serie a noului model premium de la GM Daewoo va avea mai multe sisteme, inclusiv cel de navigatie Digital Multimedia Broadcasting (DMB) TV, faruri bi-xenon, airbaguri cortina, control automat al temperaturii in habitaclu impartit pe 3 zone, bancheta spate cu incalzire in trei trepte si masaj, perdele actionate electric, o camera video pentru facilitarea vizibilitatii in spate si oglinzi retrovizoare pliabile electric.


Daewoo S3X

Va fi disponibil in variante cu 5 si 7 scaune si cu tractiune pe fata si integrala. De asemenea va avea si o motorizare turbo diesel common-rail, de 2.0 l si 150 CP. Motorul, conceput de Daewoo in cooperare cu Powertrain si VM Motori din Italia, va fi construit in Koreea. Pe langa motorizarea diesel, modelul S3X va fi echipat si cu 2 motoare pe benzina, de 2.4 si 3.2 l, cu 4 respectiv 6 cilindrii in V. Versiunea de serie va reprezenta primul model Chevrolet diesel din Europa.

VDAN 01-07-08 20:53

re: Daewoo: Istoric, modele & stuff
 
ms de informatie snapy_xxl,nu vazusem :-)
DAEWOO=o marca cu istorie :lol:;)

Snapy_xxl 19-10-08 00:44

re: Daewoo: Istoric, modele & stuff
 
41 Attachment(s)
Concepte vechi

1. Daewoo No.1 - 1994
2. Daewoo No.2 (I.DE.A) - 1995
3. Daewoo Bucrane - 1995
4. Daewoo Joyster - 1997
5. Daewoo Mya - 1997
6. Daewoo Shiraz - 1997
7. Daewoo Mirae - 1999
8. Daewoo DMS 1 - 1999
9. Daewoo Musiro - 2000
10. Daewoo Flex - 2002
11. Daewoo Oto - 2002
12. Daewoo Scope - 2003

Snapy_xxl 03-12-08 12:11

re: Daewoo: Istoric, modele & stuff
 
14 Attachment(s)
Cielo & Matiz II Pick-up (multumiri lui Rd-Woo pt poze)

RD-Woo 08-12-08 09:59

re: Daewoo: Istoric, modele & stuff
 
Inca cateva modele:

Brougham

https://img341.imageshack.us/img341/1...ham2rt5.th.jpg https://img177.imageshack.us/img177/8...ham3mr7.th.jpg https://img116.imageshack.us/img116/5...ghambo8.th.jpg https://img341.imageshack.us/img341/4...ham2os3.th.jpg https://img116.imageshack.us/img116/7...ham3cj1.th.jpg https://img116.imageshack.us/img116/5...ham4fy9.th.jpg https://img116.imageshack.us/img116/4...ghamqr6.th.jpg https://img341.imageshack.us/img341/9...ham5tg4.th.jpg

Lemans

https://img177.imageshack.us/img177/4...ans2rc4.th.jpg https://img116.imageshack.us/img116/2...ans3pt5.th.jpg https://img341.imageshack.us/img341/9...mansrn9.th.jpg https://img116.imageshack.us/img116/1...perouw8.th.jpg

Racer

https://img116.imageshack.us/img116/3...cer2rz1.th.jpg https://img341.imageshack.us/img341/9...acerkr6.th.jpg

Istana

https://img341.imageshack.us/img341/9...ana2sv8.th.jpg https://img177.imageshack.us/img177/4...tanamp4.th.jpg

Labosuper

https://img341.imageshack.us/img341/1...per2zo0.th.jpg https://img116.imageshack.us/img116/4...upergr5.th.jpg

Firetruck

https://img341.imageshack.us/img341/2...uck2iq9.th.jpg https://img116.imageshack.us/img116/8...ruckps8.th.jpg

Forklift + Truck

https://img341.imageshack.us/img341/9...liftay7.th.jpg https://img177.imageshack.us/img177/4...ewoone7.th.jpg

Damas transformat in utilitara..

https://img116.imageshack.us/img116/8...uck2iv5.th.jpg https://img341.imageshack.us/img341/5...ruckvy5.th.jpg

ing3r 06-01-09 00:54

re: Daewoo: Istoric, modele & stuff
 
Fooooarte taree;) Good work voua!


All times are GMT +2. The time now is 06:09.

- Copyright 2024 4Tuning