Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini

Discutii generale masini Discutii generale despre masini : Colt Legislativ, Taxa Inmatriculare, Intrebari-Raspunsuri, Recomandari, Accidente

Reply
 
Thread Tools
Old 25-05-06, 13:30   #1
ebh

Stage 3
 
ebh's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 140
Default numar optim de prezoane

care sunt motivele pentru care se creste numarul de prezoane la roti? adica de ce dacia 1300 are 3 si masinile de teren au 6? (si intre.... de ce unele masini au 4, iar altele 5 - la aceeasi greutate, putere, cuplu si dimensiune a rotii?)
ebh is offline   Reply With Quote
Old 26-05-06, 21:12   #2
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: numar optim de prezoane

Centrare mai buna a rotii (daca e cazul), sarcina mai mica pe prezon, pericol mai mic de dauna totala in caz ca se rupe vreunul. Hummer are vreo 8, ca Raba , daca nu ma insel.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 28-05-06, 00:34   #3
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Cool Re: numar optim de prezoane

Quote:
Originally Posted by einstein1984
Centrare mai buna a rotii (daca e cazul), sarcina mai mica pe prezon, pericol mai mic de dauna totala in caz ca se rupe vreunul. Hummer are vreo 8, ca Raba , daca nu ma insel.


RABA are 12...
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 28-05-06, 08:12   #4
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: numar optim de prezoane

Asta e , m-am inselat. Dar sunt autobuze de 8 m cu 8 prezoane.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 31-05-06, 16:57   #5
Mario_b

Stage 3
 
Mario_b's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 112
Member of:
[INSANE RACERS]
Default Re: numar optim de prezoane

O tampenie dupa mine chestia cu 'n' prezoane.
Ar trebui sa fie un standard la toate masinile cu doar un punct de prindere, gen Jaguar, BMW mai vechi (o piulita mai maricica care se insurubeaza pe butuc). Solutia e folosita la masinile de curse gen F1, dar si pe strazi, deci se poate
__________________
internetpharmacydir.com
Mario_b is offline   Reply With Quote
Old 31-05-06, 17:16   #6
Eugen_TL
Renault Driver

Stage 5
 
Eugen_TL's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,658
Member of:
[RENAULT]
Default Re: numar optim de prezoane

da,dar masina de F1 nu cantareste cat o raba,autobuz..
Eugen_TL is offline   Reply With Quote
Old 01-06-06, 07:33   #7
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: numar optim de prezoane

Si masina de F1 nu prea merge in marsarier ca sa poata desface singura piulita aia. Daca s-a trecut la sistemul cu prezoane in loc de butuc central canelat si o piulita , sa stii ca inginerii aia au avut un motiv destul de serios.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 01-06-06, 09:08   #8
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,661
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: numar optim de prezoane

Quote:
Originally Posted by Mario_b
O tampenie dupa mine chestia cu 'n' prezoane.
Ar trebui sa fie un standard la toate masinile cu doar un punct de prindere, gen Jaguar, BMW mai vechi (o piulita mai maricica care se insurubeaza pe butuc). Solutia e folosita la masinile de curse gen F1, dar si pe strazi, deci se poate

Acolo conteaza cat de repede schimbi roata. Chiar vrei sa te duci la vulcanizare si sa stai cu cronometrul in mana si sa nu lasi ciubuc ca au trecut de 1 minut? Nu trebuie sa confundam competitia cu uzuld e zi cu zi.

Zice bine Einstein. Chestia cu prezoanale este relativa. Cert e ca poate cea mai importanta cauza este tensiunea in fiecare prezon la socuri. Normal ca daca sunt mai multe, aceasta scade si odata cu ea, si riscul de a se rupe vreun prezon.

Altceva, ar fi ca la masinile mari, o janta poate cantari si 100 kg. Deci, nu cred ca s-ar tine bine in 3 sau 4 prezoane pe teren accidentat.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 01-06-06, 10:19   #9
Mario_b

Stage 3
 
Mario_b's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 112
Member of:
[INSANE RACERS]
Default Re: numar optim de prezoane

OK, corect, dar gandeste-te si la beneficiile metodei cu o singura piulita: se echilibreaza perfect janta, se creeaza un standard la jenti, nu mai e nevoie sa cauti cu 4 prezoane sau cu 5 sau sa pui flanse care sunt cam periculoase, intr-adevar e mai usor sa desfaci roata pe marginea drumului cand ai pana.

Si un butuc pitin mai gros suporta orice tensiuni ce apar in roata. Metoda aceasta se foloseste deja, am vazut la BMW si MErcedes, masini mari si grele, si mergea super.
Mario_b is offline   Reply With Quote
Old 01-06-06, 10:58   #10
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: numar optim de prezoane

Ai vazut jante cu piulita centrala la altceva decat Enzo? Vreau exemple!
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 01-06-06, 11:18   #11
Mario_b

Stage 3
 
Mario_b's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 112
Member of:
[INSANE RACERS]
Default Re: numar optim de prezoane

Da, la un BMW seria 7 mai vechi, jenti BBS. Unele jenti spitate BBS au capacul la prezoane care arata ca o piulita d-aia, dar la unele jenti sunt ADEVARATE piulitele.
Mario_b is offline   Reply With Quote
Old 01-06-06, 12:22   #12
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,661
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: numar optim de prezoane

Demarezi in marsarier si pui frana violent. Ce crezi ca se intampla?
Hondarul is offline   Reply With Quote
- Copyright 2025 4Tuning -