Quote:
Originally Posted by Vj_AleX>36Fia
Sal..am si eu o intrebare...ca tare sunt curios si ma macina ideea...de exp la un subrau impreza cand schimba vitezele...su aude un fasait cred k de la cutie ori de la turbina...dar vreau o explicatie mai logcica daca se poate...Multumesc anticipat
|
cred ca tu te referi la BOV..sau blow off valve... o valva interpusa intre turbina si galeria de admisie. Rolul ei, din cate stiu eu, este sa reduca din tensiunile asupra turbinei in momentul in care clapeta de acceleratie se inchide(la schimbarea treptelor spre ex)=> Se creeaza o presiune in spatiul dintre turbina si clapeta de acceleratie.
Un al doilea motiv pt care se pune asa ceva este pentru a pastra cat de cat viteza de rotatie a turbinei. Daca nu ar avea BOV turbina s-ar incetini brusc(fortat) si ar trebui sa ajunga din nou la viteza de dinaintea schimbarii treptei. Cu BOV excesul de presiune este eliberat in atmosfera si turbina este incetinita doar de propria greutate si de frecari. Fasaitul provine de la eliberarea instanta a presiunii.
Asta e ce stiu eu.
Salutari