Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini

Discutii generale masini Discutii generale despre masini : Colt Legislativ, Taxa Inmatriculare, Intrebari-Raspunsuri, Recomandari, Accidente

Reply
 
Thread Tools
Old 10-07-06, 15:15   #331
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Aloooooo, domnul Turbojack, vorbim de masini de raliu moderne, suparalimetate, nu de stifturi de acum 20 de ani. De ce sa urce in 9000 rpm cand la 5500 au boost de 2 bar? Turatiile inalte sunt pentru motoare care duc lipsa de cuplu, iar un turbo nu va avea niciodata problema asta . Oare un Impreza Sti sau un EVO 9 ating mai mult de 6000 rpm?
Ia ceteste matale putintel aici: http://www.rallycars.com/Cars/Citroe...WRC_Specs.html
Si cat priveste limitarea de turatie: daca soferul nu e atent la ledul ala infect si sta cu pedala la podea, matale nu-i tai aprinderea si-l lasi sa sparga un motor care costa 100 000-400 000 de euro, nu?
Iar in Finlanda depasesc 200 km/h, ating chiar 205km/h din cauza ca patineaza rotile pe macadamul ala prafos.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 11-07-06, 07:59   #332
mae

Stage 5
 
mae's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 441
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

mai copii pana la urma ce face NOS-ul? am auzit 2 varainte- creste cifra octanica a benzine (ceea ce cred ca nu e adevarat) sau aduce un surplus de oxigen si atunci arderea se face mai rapid si mai puternic.
mae is offline   Reply With Quote
Old 11-07-06, 19:41   #333
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Aduce un surplus de O2 in camera de ardere ca sa poti arde mai multa benzina. Iar azotul ala din molecula de NOS are rolul de a limita viteza de crestere a presiunii in camera de ardere (ca sa nu ramai cu motorul in batista).
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 13-07-06, 15:41   #334
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Quote:
Originally Posted by einstein1984
Aloooooo, domnul Turbojack, vorbim de masini de raliu moderne, suparalimetate, nu de stifturi de acum 20 de ani. De ce sa urce in 9000 rpm cand la 5500 au boost de 2 bar? Turatiile inalte sunt pentru motoare care duc lipsa de cuplu, iar un turbo nu va avea niciodata problema asta . Oare un Impreza Sti sau un EVO 9 ating mai mult de 6000 rpm?
Ia ceteste matale putintel aici: http://www.rallycars.com/Cars/Citroe...WRC_Specs.html
Si cat priveste limitarea de turatie: daca soferul nu e atent la ledul ala infect si sta cu pedala la podea, matale nu-i tai aprinderea si-l lasi sa sparga un motor care costa 100 000-400 000 de euro, nu?
Iar in Finlanda depasesc 200 km/h, ating chiar 205km/h din cauza ca patineaza rotile pe macadamul ala prafos.
Cateodata spui lucruri interesante si foarte legate de realitate...Cateodata ,NU.
Ai participat la vreun fel de cursa? te-ai urcat vreodata intr-o masina turboaspirata din CNR,nu neaaparat WRC ,sa "te dea" si pe tine macar 2km in regim de speciala? Ia intreaba-i tu pe cei care participa la cursele de viteza pe 400m calare pe STi sau EVO9, la ce turatie schimba a 2-a si a 3-a?...dar mai bine vezi un filmuletz pus aici de sebastian...
Poate ai vrut sa spui ca obtin puterea maxima,de obicei,Sub 6000rpm.Asta da. Dar ..."Oare un Impreza Sti sau un EVO 9 ating mai mult de 6000 rpm?" asta-i o prostioara majora. Macar daca nu esti sigur pe ce spui,lasa sarcasmul deoparte ca devii patetic. Si cu motoarele ce echipeaza WRC-urile si costa...100.000- 400.000 euro....te sfatuiesc sa nu mai exprimi ca adevar absolut pareri ale tale,bazate pe ce abereaza nustiucare comentator de la TV.
Eu NU am auzit de motor al vreunei WRC,Nici macar din CMR,care sa coste 400.000euro ! posibil sa fiu eu prost-informat...sau poate din cauza ca sunt mai batran,asa...am cam ramas in urma,la nivelul de dacia liberta ....sau poate nici macar in cele 8 clase nu am fost prezent la toate cursurile...
Succes in toate
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 13-07-06, 18:05   #335
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Merci de sfaturi! In primul rand ca motorul ori e tubosuparaalimentat ori e aspirat. Turboaspirat e un termen pe care il aud prima oara de la dumneata.
Un motor ar putea atinge teoretic o turatie dubla fata de cea de putere maxima, la care puterea ar fi 0. Asta daca nu se face praf pe drum.
Desi am picat la Stoicescu, am invatat si eu ca masina accelereaza mai repede daca schimbi treapta in sus la atingerea turatiei maxime decat daca ai contiunua accelerearea in aceiasi treapata. Si acest adevar demonstrat matematic e stiut si de piloti. Nu de alta, dar de aia are masina schimbator,ca altfel era in priza directa.
Daca o masina completa de WRC costa 1 milion de $, adica cand iese din fabrica, zic ca un motor face macar 200 000$. Iar un motor de F1 nou face 400 000$ garantat.
Iar cat priveste limitarea de turatie, de ce o au si motocicletele? Inclusiv alea cu P max la 15 000 rpm.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 13-07-06, 19:35   #336
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Eu ti-am citat din ceea ce spuneai mai sus.Ca urmare,tu ai dezvoltat niste teorii derivate din afirmatiile tale reproduse de mine(ex: "Oare un Impreza Sti sau un EVO 9 ating mai mult de 6000 rpm?"....din care ai ajuns la .."Un motor ar putea atinge teoretic o turatie dubla fata de cea de putere maxima, la care puterea ar fi 0. Asta daca nu se face praf pe drum").
Daca ai de gand sa aduci critici felului in care utilizez eu limba romana si terminologiei folosite pentru a-mi exprima o idee,analizeaza-te pe tine intai. Termenul de turboaspirat exista in limba romana(cel de "suparalimentate" folosit de tine...SIGUR nu exista),ca dealtfel in alte doua (cel putin) limbi europene,chiar daca in media romaneasca de specialitate este folosit cu precadere cel de"turbosupraalimentat". Daca vrei un scurt istoric al termenului ,te pot ajuta si eu si multi dintre profesorii ce tin cursuri in politehnica(pe care am inteles c-ai frecventat-o...hmm)
Pentru stiintza ta,treapta de viteza se schimba de obicei,mai sus cu cel putin 10% decat turatia la care agregatul obtine puterea maxima.Asa am vazut, si la fel se preda si in scoala.La fel fac si eu cand ma dau. Dar nu ma dau matematic("Si acest adevar demonstrat matematic e stiut si de piloti"),e adevarat...astept sa vad o cursa matematica al carei principal protagonist sa fii matale ,domnu' einstein1984.Poate-mi spui si de care piloti (nume) e stiut si folosit adevarul matematic de care aminteai
Alt aspect interesant ar fi totala mea ingnorantza vis-a-vis de cursele ce se desfasoara pe planeta.. : Habar n-aveam ca si bolizii din formula 1 sunt WRC-uri...Mai trebuie sa citez din cele spuse mai sus...sau...
Succes...inca nu mi-ai raspuns la cele cateva intrebari nevinovate pe care le-ai tratat ca fiind retorice,din cate vad

Last edited by lascarica; 13-07-06 at 19:40.
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 13-07-06, 20:14   #337
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

[QUOTE=einstein1984]...
Un motor ar putea atinge teoretic o turatie dubla fata de cea de putere maxima, la care puterea ar fi 0. Asta daca nu se face praf pe drum.....




Un motorash ce are putere maxima (nu cuplu) la 4500 trage excelent si la 8000 de ture.Daca ai fi condus vreodata o masina ceva mai puternica (dar nu neaparat) ai fi observat ca (pt. o cutie de viteza manuala) daca nu ridici turatia cu peste 2000 de ture peste cea de putere maxima ,"cade" in ture sub acea turatie si pierzi demaraj.




[QUOTE=einstein1984] ....Desi am picat la Stoicescu...




AHA !!!





[QUOTE=einstein1984]... Nu de alta, dar de aia are masina schimbator,ca altfel era in priza directa.....




La draqstere nu exista o cutie de viteze propriu-zisa.





[QUOTE=einstein1984]...Daca o masina completa de WRC costa 1 milion de $, adica cand iese din fabrica, zic ca un motor face macar 200 000$. Iar un motor de F1 nou face 400 000$ garantat....






Esti foarte prost informat.
O masina de WRC costa 120 000-150 000 euro.Cu logistica (daca stii ce inseamna aia) pt. un sezon, ajunge la 1 milion sau peste.
De exemplu , Seat-u' lui Titi Aur (daca stii cine e ) a costat cca 140 000 euro.





Quote:
Originally Posted by einstein1984
Iar cat priveste limitarea de turatie, de ce o au si motocicletele? Inclusiv alea cu P max la 15 000 rpm.





Vorbesti de cele stradale sau de cele de moto GP?Aia lui Rossi de exemplu nu are limitator.Cele stradale e normal sa aiba ,motorul este prea performant si pe deasupra firma da si garantie.Nu poti da garantie pe "obiect" pt. orice nebun ce isi permite sa o cumpere.Aici ma refer si la masini, inclusiv la supermasini.

Din tot ce ne explici pina acum, se vede ca stai mult pe calculator,iti place sa cauti porcarioare pe net,dar ma indoiesc ca ai stat calare la propriu ore in sir pe un V8 ,ca te-a durut spatele din acelasi motiv,ca ai fost vreodata plin de zgirieturi si lovituri pe brate din cauza pozitiilor incomode si strimte de lucru pe si sub motoare,ca doar la p*** nu aveai ulei dupa tirit ore in sir pe sub o masina.
Dupa ce stai ore,zile,saptamini sa desfaci si sa refaci un motor de minim 300 de cai,il pornesti si il probezi pe viu,DOAR DUPA CE FACI ASTEA, vino si spune-mi ca motorul ala nu urca mai sus de 6000 in ture ,ca saracutul are boost de 2 barr la 5500. Aici ma refer la motoarele moderne despre care pomenesti.
Pe acest forum sint destui tineri ce vor sa invete,dar daca sint prea multi ce dau date eronate,totul e inutil.
Nu mai vorbi doar din "scripte" ,ci si din practic.

Last edited by turbojack; 13-07-06 at 20:19.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 13-07-06, 22:17   #338
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Mestere, ma lesi? Toti mecanici se cred destepti, pana cand ii intrebi de ce are pistonul de MAC alta forma decat ala de MAS. Matale stii ce sa faci cu el, dar nu ai nici cea mai vaga idee de ce e asa si nu altfel.
Unde mama ciorilor gasesti matale WRC la 140 000 de euro? Ca o transmisie secventiala e 50 000, fara diferentiale, un cardan 20 000, electronica 10 000. Daca tunezi un Sti cu piese luate de pe net si tot sari de suma asta.
"The cost of running with such a car is truly prohibitive to all but the top racing teams. A privately owned WRC car will be charged more than 350000 US$ to the buyer, the running costs for one season are twice that amount...engines are replaced after 1000Km of special stages, gearboxes and differentials are dismounted and verified after every race and most parts are replaced regularly but at least once every season.".
http://www.rallycars.com/Cars/Cars_Background4.html
Daca vor sa invete practic, sa mearga la scoala profesionala/de ucenici, daca vor sa faca carte, sa vina sa pice si ei la Stoicescu.
Si apropo, am schimbat cateva cuvinte cu George Grigorescu, care chiar avea o masina cu P max la 8000 rpm si zicea ca mereu schimba cu cateva sute de ture inainte de maxim . Nu de alta , dar asa l-a invatat un baiat pe nume Juan Manuel Fangio.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 13-07-06, 23:24   #339
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Quote:
Originally Posted by einstein1984
.... zicea ca mereu schimba cu cateva sute de ture inainte de maxim . Nu de alta , dar asa l-a invatat un baiat pe nume Juan Manuel Fangio.
Noile motoare de F 1 merg in 19 000 rpm,insa pilotii schimba la maxim 17 000.Pt. ca au limitare de turatie, oare?Sau pt. ca i se aprind ledurile pe volan ca pomu de craciun si aia din stand ii urla in casti sa o lase mai moale?
Daca iti arat doua pistoane de MAS ,de pe acelasi tip de motor,acelasi an,aceeasi capacitate, insa de forme diferite a capului (facute de fabrica ),ce mai zici domnule expert in teorie?De ce oare?
Expertul Stoicescu ma indoiesc ca este in stare sa duca la capat practic din faza de proiect o decomprimare de motor pt. a-i monta turbo,care sa si reziste la un superboost cu NX.In facultatile noastre de profil ,distributie variabila sau turbine cu geometrie variabila sint trecute la rubrica science-fiction.Diesel a ramas pt. ei la varianta de rezervor-filtru-pompa de injectie-injectoare.80% din profii de mecanica habar nu au ce face un common rail sau un JTD.Habar nu au de parametri de functionare al unui asemenea diesel.Diferentialul pt. ei este o roata dintata,butuc si 4 sateliti.Confunda ABS cu ESP.O secventiala ,cu o manuala.Habar nu au cum functioneaza o servodirectie asistata electronic.
Este inadmisibil sa faci 4-5 ani de facultate ,dupa care sa devi autodidact pt. a-ti reactualiza cunostintele care sint la nivel antic.
Pe acest forum sint multi care au si scoli de profil,nu sint toti mecanici din dosul blocului,sint multi cei ce stiu ce,cind, cum si de ce.Stiu teorie,dar si practica.Practica intotdeauna a corectat teoria,insa asta va recunoaste greu unul ce a stat doar in spatele plansetei.

Last edited by turbojack; 13-07-06 at 23:27.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 14-07-06, 08:17   #340
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Stai dumneata linistit ca profesorul meu de motoare, domnul prof. dr. Ing . N. Negurescu a realizat o distributie complet variabila hidraulic (fara arbore cu came) prezentata la congresul SAE inca de prin 2000.
Si Stoicescu e dr in dinamica autovehiculelor, el e ala care stie de ce treapta 1 are raportul x si a 2-a raportul y.
Pune pozele cu pistoanele alea si-ti spun de ce sunt diferite. Nu stiu de ce dar cred ca sunt de alfa?
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 16-07-06, 10:46   #341
Gabriel_xenon

Stage 5
 
Gabriel_xenon's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,503
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

scuzatzi daq a mai fost discutat dar...am si io o nelamurire
cum se calculeaza marimea jantelor la o masina(in special la o nova)
eu am
ce marime sunt??daq putetzi spune...eu nu ma pricep de loc
si sunt f curios ce pot modifica la ea...ce tip de cauciuc sa pun s arate


acel caucuiuc "subtzire"
este cauciuc normal pus pe janta mai mare sau...
??
inca ceva...ce marime pot pune maxim pe o nova??
__________________

TUNIN' FANATIC
Suburbia Racing Club Member
Gabriel_xenon is offline   Reply With Quote
Old 16-07-06, 13:46   #342
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Ai aici tabele de echivalare a dimensiunilor cauciucurilor in functie de dimensiunea jantei :
http://www.1010tires.com/TireSizeCal...?action=submit
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
http://www.net-comber.com/tirecalc.html
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 16-07-06, 13:55   #343
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

De exemplu o dimensiune 165/65/R14 este aproape echivalenta cu 195/35/R17
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 16-07-06, 14:06   #344
Gabriel_xenon

Stage 5
 
Gabriel_xenon's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,503
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

clar...mi-am prins urechile )
Gabriel_xenon is offline   Reply With Quote
Old 16-07-06, 15:10   #345
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Dictionar/Intrebari/Raspunsuri

Quote:
Originally Posted by Gabriel_xenon
clar...mi-am prins urechile )
165/65/R14 =Latime / talon(inaltime cauciuc pina la janta) / diametrul jantei in "inch"
turbojack is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -