Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati |
06-07-07, 16:27
|
#31
|
Stage 5
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Aditivi
Quote:
Originally Posted by bogdanmaestro
In cazul meu, cu benzina C.O.95, masina nu mai rupe aderentza intr-a 3-a. Cu C.O.98, scartzaie intr-a treia. Cu C.O.95+aditiv Gunk (8 lei in Selgros sau 11 lei la Lukoil) rupe aderentza intr-a treia. Deci aditivul de benzina chiar are efect in cazul masinii mele, o Thema Turbo 16v. Diferentza este mult mai evidenta la viteza maxima, unde cu aditiv urca mult mai usor in ture pana la 6.500rot/min intr-a 5-a, echivalentul a 250km/h in bord (evident, cu abaterile de rigoare). Cu C.O.95, de la 5.000 la 6.000 trage mai greu, plafonandu-se undeva la 6.200rot/min. Ce-i drept, masina mea are trasa tzeava pe toata evacuarea, si am renuntzat si la catalizator, si la sonda lambda. Singurul element de pe evacuare ramas este detenta (prima toba) si evident, turbina . Ca pretz, este muuuult mai avantajos 95+aditiv decat 98, eu punand un recipient la un plin (70 litri).
Invit si pe ceilalti useri sa sau, dimpotriva sa alti aditivi de benzina, k sa stim si noi ce folosim si ce nu.
Eu mai vreau sa spun un singur lucru, desi pot parea off-topic: nu mai bag NICIODATA benzina de la Petrom. Am patit-o intr-un asemenea hal cu Lancia mea incat mi-a mancat 2 luni din viatza... Dupa alimentare, la 2 km., a inceput sa dea in nas, n-a mai vrut sa traga si asta se intampla in special in sarcina. Am scos toata benzina din rezervor si situatia s-a mentinut inca ceva timp, inca vreo doua alimentari a cate 10 litri (am bagat mai putzin k sa se curetze instalatzia de alimentare)... De atunci, alimentez numai de la Lukoil.
Bafta!
|
tu vezi diferenta pt ca ai masina turbo care poate sa utilizeze cantitatea mai mare de octane, dar altfel nu ai vedea cresterea de putere....
cel mai bine ar fi sa calculezi efectele cu benzina normala, benzina + aditiv, si cu premium... cam greu asa e, ca probabil nu merita sa fie pusa pe dyno numai pentru asta, dar poate niste cronometrare ceva pe o distanta.... zic asta fiiindca cred ca cu 98, desi probabil se simt asemanator, probabil faci un pic mai multa putere.... gandestete asa... daca cu o sticluta de 300ml-500ml, ai putea sa transformi 70L de benzina regulara in premium, nimeni nu ar mai cumpara premium in viata lor... ajuta nitel aditivii sigur, dar dupa mine nu destul sa justifice pretul si nevoia de a adauga mereu la fiecare rezervor...
ce zice pe sticluta ta? cate puncte zice ca ridica nivelul de octane? serios, daca poti si-ti place sa adaugi niste jumbo juice in reservor din cand in cand, foluseste direct Toluene 100% pur, pt ca cum spuneam, asta este ingredientul principal in benzina si aditivi, si are rating de 114 octane ((RON+MON)/2 ). Xylene este de asemenea folosit pentru acelasi lucru, si amandoua se folosesc la subtian vopseaua, deci sigur casesti daca cauti destul...
Last edited by AlliedComposites; 06-07-07 at 16:31.
|
|
|
06-07-07, 16:32
|
#32
|
Stage 1
Join Date: Mar 2007
Posts: 20
|
Re: Aditivi
S-a facut! Caut si dupa ce gasesc si pun in concentratia specificata de tine, postez impresiile.
|
|
|
06-07-07, 16:41
|
#33
|
Stage 5
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Aditivi
buna alegere
uite, citeste linkul asta pentru "formule", si scurta confirmare despre ce-ti spuneam cu cate puncte cresc aditivii concentratia
http://www.disgruntledpunk.com/octane.htm
|
|
|
08-08-07, 11:42
|
#34
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 960
|
Re: Aditivi
chestia asta cu aditivii am incercat-o si eu atat pe masini pe benzina (cielo si espero) cat si pe tdi (golf 4).
concluzia este ca intr-adevar ajuta mersul motorului.
de exemplu:
pe benzinare puneam aditivi de la mol (de ceva timp nu am mai vazut pe piata) si se simtea atat la atingerea vitezei maxime cat si la turatii mai mici. merge altfel motorul, suna mai bine si masina are "zvac!".
pe golf am pus in ultima vreme un produs luat din omv-uri, nu mai retin denumirea. stiu ca este destul de scump, vreo 20 si ceva de lei. are specificatii cum ca ar contribui la cresterea cifrei cetanice cu 6 puncte, curata injectoarele, etc, etc stiti voi...
si la asta am observat efectul in sensul ca motorul se aude altfel, functioneaza mai lin si acceleratiile sunt mai rapide.
|
|
|
14-08-07, 08:05
|
#35
|
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 310
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Aditivi
eu am folosit metabond pt ca mi-la recomandat cineva si am observat schimbari evidente doar dupa 3zile masina era vw passat/1.9tdi/131hp/4motion)daca inainte sa bag tratamentul calculatorul din bord dadea consumul in ralantium0.9..1 sau chiar 1.1 litri/h,dupa tratament nu a mai trecut de 0.8 si statea in general la 0.7l/hasta cu un injector care nu mai lucra chiar cum trebuie dar era inca in parametrii acceptabili..Concluzia:da/tratament motor sau ulei,nu/octane buster,da/omv 100 pt benzinare,da/Rompetrol efix
|
|
|
01-02-08, 21:13
|
#36
|
Stage 2
Join Date: Mar 2007
Posts: 65
|
Re: Aditivi
Sa ma lamureasca si pe mine cineva ...am un vw golf 2 de curand reconditionat si iesit din service si as vrea sa i dau ce e mai bun...
Intrebarea mea e
...sau aditivul de ulei are inclus tratamentul motor.
sa folosesc oare un ulei bun plus dura lube .stie cineva ce pret are?
imi poate da cineva o lista cu aditivi ulei ,benzna ,tratament motor care sa la gasesc prin hipermarketuri la preturi *rezonabile*
daca am facut schimbul de ulei acum o saptamana ...are rost sa folosesc aditivi de ulei sau doar tratamentul de motor?
sunt incepator intr ale motoarelor ...asta e scuza mea!!!!
Last edited by orga andrei; 01-02-08 at 21:18.
|
|
|
24-07-11, 09:45
|
#37
|
Stage 1
Join Date: May 2010
Posts: 16
|
Re: Aditivi
pt un motor neuzat nu vad rostul aditivilor, poate doar un duralube ceva daca t deranjeaza prea tare 200 de lei in buzunar. aditivii sunt pt motoare uzate in general si maj isi fac bine treaba din experienta personala.
am pus intr-un renault diesel cu 338000 km la bord 2+2 teflon. poate era mai bun un slick 50 dar si mai scump.
la pornire de abia se tinea de 500 de ture motorul.
'acum merge ok la 800 900 ture in relantiv, a crescut si presiunea in ulei, scade zgomotul, e ok.
dar stiti cum e, iei o aspirina daca ai febra. daca nu ai si totusi iei ai sanse sa te doara stomacul.
sfatul meu nu va legati daca nu va doare. aveti consum de ulei cum am eu p a mea si bate motorul din toate incheieturile, merita incercat, la mine a functionat. succes si de mentionat ca asta e parerea mea, fiecare face cum stie.
|
|
|
|
|