Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 11-02-05, 12:31   #16
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

Eu ii dau dreptate lui SGM,

cifra octanica mai mare inseamna ca respectiva benzina se aprinde la o temperatura mai mare si astfel se previne riscul detonatiilor, detonatii care sparg pistoanele crapa blocul motor, (nu le topesc)
eu m-am uitat pe setarile masinii mele pe CHIP si are 2 harti una pt low octane fuel si una pt high octane fuel, si harta pt high octane fuel este cea cu setarile cele mai agresive, si cea cu low octane fuel este cea mai calma

pistoanele se topesc din cauza temperaturilor mari la care se ajunge la turatii mari in special datorita frecarilor, cand sitemul de ungere nu mai face fatza asa bine

detonatia inseamna sa ti se aprinda benzina singura (fara scanteie de la bujie) , si daca se intampla asta intr-un moment neprielnic sa zicem ca pistonul este in urcare, din cauza cifrei octanice prea mici a benzinei se autoaprinde bumm, pistonul da sa urce explozia il impinge in jos, iar rezultatul e ca piesa cea mai slaba cedeaza, se poate crapa chiar blocul motor
200SX is offline   Reply With Quote
Old 11-02-05, 15:56   #17
ozzy

Stage 3
 
ozzy's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 89
Default

bine argumentat si la obiect
oricum sunt mai multi factori care au treaba la aparitia detonatiilor dar cel mai important e raportul de comprimare
benzina cu octanul mai mare rezista la raport de comprimare mai mare fara sa detoneze,si un raport de comprimare mai mare inseamna putere mai multa oricum sunt niste limite si eu unul nu ma risc la ce scrie pe pompa...absolut toate testele si consumurile la masini se fac cu benzina \"un pic mai speciala\" care nu e de prins la pompa...si multe lucruri nu se spun E O MARE CONSPIRATIE...
ozzy is offline   Reply With Quote
Old 12-02-05, 03:26   #18
pauladrian

Stage 4
 
pauladrian's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 232
Default

sa revenim la aditivi.
daca ai ulei synthetic nu trebuie sa bagi aditivi ca uleiul synt. contine teflon.
cu ulei normal este indicat un aditiv cu teflon.
porneste mai usor,consum redus etc.
se reduc frecarile si rezista motorul inclusiv la turatii mai mari.
aditivii de ulei ajuta si nu vor dauna niciodata motorului.
__________________
[img]http://www.*************/sig/pauladrian.jpg[/img]
pauladrian is offline   Reply With Quote
Old 12-02-05, 05:40   #19
UniculSGM
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
UniculSGM's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"X-Ray-Eyes\"
Quote:
Originally Posted by \"B-34-SGM\"
Benzina cu cifra octanica mare nu topeste pistoanele, si nici nu arde supapele. ( ... )
Daca se foloseste 95 intr-un motor comprimat, la 12:1 de ex, vor apare detonatii, care pot topii pistoanele.
Te contrazici singur !
Si pistoane topite si supape facute spirala am vazut eu in motor de Lada dupa ce a bagat tipul kerosen de la Kogalniceanu si benzina in proportie de 1:1 !
Nu cred ca ma contrazic. Mai citeste o data, cu atentie. Benzina de 95 e o benzina normala (nu una cu CO mare), care folosita intr-un motor comprimat duce la apartia detonatiilor.

Atentie faci confuzie intre kerosen, care este un combustibil pt motoarele cu reactie, si benzina pt avion, care e folosita la motoarele cu elice cu aprindere prin scanteie.

Kerosenul este de fapt un gaz lampant foarte purificat.Cifra lui octanica este foarte mica. I-a foc foarte greu si atunci cand este in contact direct cu focul.

Kerosenul amestecat cu benzina nu are cum sa mareasca performantele motorului, din contra le micsoreaza.

Daca vrei sa maresti performantele motorului, foloseste un combustibil compus din acetona pura(daca ai de unde sa faci rost) si benzina. De asemenea rezultate buna va da si eterul (subt greu de gasit, pura) amestecat cu benzina. Proportii de 1:10.
Asta in cazul in care motorul are un raport de comprimare mare. Daca raportul de comprimare este standard, nu va avea absolut nici un efect folosirea unui astfel de combustibil.

A-ti auzit de expresia : bate avansul. Acea bataie este de fapt o detonatie, care apare datorita raportului mare de comprimare, si benzina cu c.o. mica. Foarte daunatoare motorului. Se poate elimina si prin modificarea curbeslor de avans, dar asta e o alta discutie.
__________________

www.rustans.ro
UniculSGM is offline   Reply With Quote
Old 12-02-05, 14:19   #20
Psycho
2 Roti

Stage 5
 
Psycho's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 8,063
Member of:
[Super Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[Echipa de sprijin]
[2 Roti]
Default

eu fol 2 + 2
Psycho is offline   Reply With Quote
Old 12-02-05, 22:28   #21
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default LEGAL RACING


Banuiesc ca vorbiti despre aditivi din industria auto si nu de aditivi alimentari.
Cei mai cunoscuti sunt aditivii de combustibil, de ulei, de motor, de antigel.
Cei mai noi si mai performanti care se pun in ulei aditivand uleiul sau motorul sunt cei pe baza de ceramica, fiind urmati de cei cu teflon si molibden coloidal.
Atentie faceti diferenta intre aditivi de ulei si cei de motor.
Cei de ulei imbunatatesc calitatile uleiului lubrefiant si cei de motor se depun pe particulele metalice compensand lisa de material si uniformizand suprafetele.
Exista pt motor si aditivi pe baza de metal, depun direct metal.
La aditivi de motor si cutie, nu de ulei pt motor si cutie exista riscul ca dupa ce s-au pus performantele sa scada, pentu o perioada motorul pierde din tolerante, se \"strange\" dupa circa 1000-2000km se simte adevaratul efect.
Recomand aditivi insa nu excesul lor.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 15-02-05, 00:54   #22
quattro

Stage 2
 
quattro's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 38
Default

exact cum spune si sebastian, incercati sa folositi aditivi numai pt. benzina, ca nu dauneaza prea rau. Restul lasati miinile la o parte, ca daca nu stiti precis ce faceti, pe urma plingeti.
quattro is offline   Reply With Quote
Old 16-02-05, 12:16   #23
pauladrian

Stage 4
 
pauladrian's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 232
Default

pro aditiv ulei
synthetic forever
raceri stiu de ce
pauladrian is offline   Reply With Quote
Old 16-02-05, 12:50   #24
darkager
AfterDark Racing Member

Stage 5
 
darkager's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 381
Member of:
[AfterDark Racing]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"aleks\"
Ati folosit dura-lube? aveti idee de diferente fata de un motor care ruleaza fara aditiv? chiar exista diferente sau e numai reclama?
am folosit eu cand aveam motoru diesel.... shi s-a simtit ceva cresteri in perf. putin dar a mers shi in al doilea rand nu mai scotea fumu ala ca pe mana. La motoru pe care il am acum nu am folosit inca asa ceva dar tot pe dura lube merg
__________________
Honda CBR 900 RR Fireblade 140 Cp
darkager is offline   Reply With Quote
Old 16-02-05, 18:23   #25
pauladrian

Stage 4
 
pauladrian's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 232
Default

e bun dura lube,am folosit de mult.orice aditiv cand bagi se simte motorul ca merge diferit,are ungerea mai buna.se depune teflonul si chiar la turatii mari cand motorul se incinge ca naiba un ulei normal se face ca apa,ti se aprinde becul la ulei.aici ajuta mult.totusi e mai indicat sa bagati ulei synthetic daca vreti sa trageti un pic de masina.
tatal meu a avut de mult un oltcit in care a bagat dura lube.cand am avut 18 ani dadeam fest la oltcit pana la 7000ture fara sa sparg motorul.multi poate nu cred dar lam dus de multe ori la 7000ture.imi statea pe limba sa-i spun cate o data la taicamiu ca e ing.mecanic dar mar fi cocosat si nu mai vedeam masina.
pauladrian is offline   Reply With Quote
Old 03-07-07, 00:49   #26
bogdanmaestro

Stage 1
 
bogdanmaestro's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 20
Default Re: Aditivi

Dura Lube 100%. Am folosit pe Nova GT (incepand de la km. 30.000) si acum, la 120.000km, cand e a lu' taica-miu, merge mai bine decat la inceput, fapt de-a dreptul remarcabil pentru un motor de Dacie. Asta in conditii de alergatura grava, nefiind schimbat/reparat niciodata ceva la mecanismul motor...(...stiatzi k Nova pe carburatzie poate atinge 7.000 rot/min., desi redline-ul e la 5.000? Nici eu, pana n-am incercat...). Bottom line: produs excelent!
bogdanmaestro is offline   Reply With Quote
Old 03-07-07, 04:04   #27
FIGHET

Stage 5
 
FIGHET's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,554
Member of:
[Opel]
Default Re: Aditivi

Dura Lube Este Chiar Cu Adevarat Bun Am Folosit Si Eu Si Am Fost Destul De Multumit Chiar Pot Spune Ca Etse Cel Mai Bun Dintre Cei Este Bun
FIGHET is offline   Reply With Quote
Old 04-07-07, 00:14   #28
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Aditivi

aditivii sunt o pierdere de timp si bani

-pt ulei >> mai bine cumeri ulei bun de la inceput
-pt transmisie>> e hai fie, ajuta putin ca face schimbarea de viteza mai usoara
-pt benzina>> cea mai mare pierdere de timp.. nu ridica nivelul de octane din benzina decat cateva puncte.. deci de la sa zicem 98, la 98.2 ... numarul de octane nu arata decat rezistenta benzinei la pre-ignitie (aka detonare), si daca nu ai un calculator care sa poata sa avanseze timing-ul de scanteie, nu o sa simti nici o diferenta

cu cat numarul de octane e mai mare, cu atat benzina arde mai incet... deci daca cresti mult nivelul si nu compensezi la timing, tot ce o sa se intample e ca motorul o sa aprinda benzina, aia o sa inceapa sa arda, dar o sa fie scuipata afara cand inca mai arde, facand motorul mai ineficient... deasta daca pui benzina premium in masina facuta sa mearga pe regular nu observi nici o diferenta... singurul timp cand ajuta e vara cand e foarte cald afara... fiindca motorul e incins, sansa de pre-ignitie e mai mare, deci calculatorul da un pic inapoi timingul... punand benzina putin mai buna vara ajuta ca calculatorul nu mai da inapoi asa de mult timingul...

eu zic ca cel mai bine e sa compari cum iti merge masina cu benzina normala, si cum iti merge cu premium... daca CHIAR vezi o diferenta, atunci cumpara benzina mai scumpa si gata, pt ca octane boosterurile (in afara de ala de la NOS, si si ala e slabutz) nu merita banii

daca ai turbo, atunci merita sa pui benzina cu numar de octane cat mai mare, ca probabil calculatorul tau o sa poata sa compenseze si o sa vezi marire de putere...

da-ti un google la "home made race gas", si o sa gasiti o gramada de link-uri

cea mai po****ra este a folosi Toluene... al treilea component din TNT si un component principal in toate octane booster-urile, are un octane rating de 114! am folosit in masina mea de cateva ori 10-15% concentratie in masina mea turbo si diferenta s-a simtit imediat! Nu stiu cat de usor ar fi de gasit in romania, dar toluene este folosit destul de mult ca paint thinner...
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 04-07-07, 00:17   #29
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Aditivi

Quote:
Originally Posted by 200SX View Post
Eu ii dau dreptate lui SGM,

cifra octanica mai mare inseamna ca respectiva benzina se aprinde la o temperatura mai mare si astfel se previne riscul detonatiilor, detonatii care sparg pistoanele crapa blocul motor, (nu le topesc)
eu m-am uitat pe setarile masinii mele pe CHIP si are 2 harti una pt low octane fuel si una pt high octane fuel, si harta pt high octane fuel este cea cu setarile cele mai agresive, si cea cu low octane fuel este cea mai calma

pistoanele se topesc din cauza temperaturilor mari la care se ajunge la turatii mari in special datorita frecarilor, cand sitemul de ungere nu mai face fatza asa bine

detonatia inseamna sa ti se aprinda benzina singura (fara scanteie de la bujie) , si daca se intampla asta intr-un moment neprielnic sa zicem ca pistonul este in urcare, din cauza cifrei octanice prea mici a benzinei se autoaprinde bumm, pistonul da sa urce explozia il impinge in jos, iar rezultatul e ca piesa cea mai slaba cedeaza, se poate crapa chiar blocul motor
exact! singurul lucru care as vrea sa-l adaug e despre topirea pistoanelor... caldura in motor creste foarte mult daca nu bagi destula benzina... deci sa zicem ca-ti bagi turbo, si nu compensezi cum trebuie cu benzina pt cat aer indeasa in motor, motorul o sa inceapa sa se topeasca foarte repede
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 06-07-07, 10:06   #30
bogdanmaestro

Stage 1
 
bogdanmaestro's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 20
Default Re: Aditivi

In cazul meu, cu benzina C.O.95, masina nu mai rupe aderentza intr-a 3-a. Cu C.O.98, scartzaie intr-a treia. Cu C.O.95+aditiv Gunk (8 lei in Selgros sau 11 lei la Lukoil) rupe aderentza intr-a treia. Deci aditivul de benzina chiar are efect in cazul masinii mele, o Thema Turbo 16v. Diferentza este mult mai evidenta la viteza maxima, unde cu aditiv urca mult mai usor in ture pana la 6.500rot/min intr-a 5-a, echivalentul a 250km/h in bord (evident, cu abaterile de rigoare). Cu C.O.95, de la 5.000 la 6.000 trage mai greu, plafonandu-se undeva la 6.200rot/min. Ce-i drept, masina mea are trasa tzeava pe toata evacuarea, si am renuntzat si la catalizator, si la sonda lambda. Singurul element de pe evacuare ramas este detenta (prima toba) si evident, turbina . Ca pretz, este muuuult mai avantajos 95+aditiv decat 98, eu punand un recipient la un plin (70 litri).
Invit si pe ceilalti useri sa sau, dimpotriva sa alti aditivi de benzina, k sa stim si noi ce folosim si ce nu.
Eu mai vreau sa spun un singur lucru, desi pot parea off-topic: nu mai bag NICIODATA benzina de la Petrom. Am patit-o intr-un asemenea hal cu Lancia mea incat mi-a mancat 2 luni din viatza... Dupa alimentare, la 2 km., a inceput sa dea in nas, n-a mai vrut sa traga si asta se intampla in special in sarcina. Am scos toata benzina din rezervor si situatia s-a mentinut inca ceva timp, inca vreo doua alimentari a cate 10 litri (am bagat mai putzin k sa se curetze instalatzia de alimentare)... De atunci, alimentez numai de la Lukoil.
Bafta!
bogdanmaestro is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -