depinde de de motor vorbesti, si benzinarele si diselurile au maf (debitmetru)
la disel e f important, de ce? de obicei in softurile care gestioneaza motorul sunt mai multe harti de injectie care strang informatii de la senzorii de pe motor (maf, map, patm, pedala acc, temp etc in fc de masina si var constructiva) si rezumand datele rezulta un iq (injected quantity);
maf-ul de obicei intervine ca si valoare de intrare in una din cele mai impornate si restrictive harti de injectie smoque map, sau harta de fum, practic el masoara cat aer intra in motor ca si debit si in functie de asta rezulta o valoare a cantitatii de motorina; daca citeste prost (e obosit) practic ecu pica pe alte curbe de injectie si chiar daca fizic are aer ecu nu da drumul la motorina; gama valorilor pt maf este undeva intre 250 si 850 dar nu e o regula
unii stiu ce zic.
cum citeste maful debitul? principiul firului incins racit cu aerul care curge in pe langa el....
ideea e ca daca la wot (wide open throttle), de obicei treapta 3 ca si test, maful nu da maximul necesar prescris de smoque map, in pistoane se va injecta o cantitate mai mica de combustil, masina nu va trage, si va consuma mai mult; curios nu? motorina mai putina injectata, dar consuma mai mult
raspunsul vi-l dati singur, idiciul e "timp de demaraj" !!!
daca scoatem mufa de la maf ecu pica pe o valoare de avarie prestabilita in soft care se si poate modifica (de cineva care stie ce face
), in general e 550 si acolo incremeneste; masina va fi puturoasa si va consuma mai mult, turatia creste greu etc etc
ca si idee maful se poate anula din soft si inlocui cu valorile date de map (senzorul care citeste presiunea saltata de turbina) dar deja asta e alta poveste...
conculuzie: daca maf-ul e la furat beat, masina e beata si ea, iar soferul sigur da cu capu de volan...ca nu trage "caruta"
la benzinare e ceva MAI diferit, da asta in episodul viitor...