Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 04-03-10, 20:21   #1
Craxy
VW Driver

Stage 5
 
Craxy's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 714
Member of:
[VW]
Default pareri despre xenon

Ce xenon zice-ti voi ca vede cel mai tare?...55w sau 35w...si ce culoare?6000k,8000k,10000k,12000k
Craxy is offline   Reply With Quote
Old 04-03-10, 21:02   #2
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: pareri despre xenon

5000k.55W sunt ilegale.Depinde ce far este (cu/fara lupa,cu sticla clara/striata).
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 04-03-10, 21:09   #3
Craxy
VW Driver

Stage 5
 
Craxy's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 714
Member of:
[VW]
Default Re: pareri despre xenon

Quote:
Originally Posted by turbojack View Post
5000k.55W sunt ilegale.Depinde ce far este (cu/fara lupa,cu sticla clara/striata).
sunt fara lupa faruri normale sticla clara...e vorba de un golf 4...sunt ilegale?
Craxy is offline   Reply With Quote
Old 04-03-10, 22:19   #4
Eugen_TL
Renault Driver

Stage 5
 
Eugen_TL's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,658
Member of:
[RENAULT]
Default Re: pareri despre xenon

toate instalatiile xenon aftermarket sunt ilegale. Daca vrei ceva legal, trebuie sa-ti pui faruri originale cu xenon original intrucat vin cu un sistem care la hopuri se da in jos/sus astfel incat sa nu deranjeze la trafic (imi scapa cum se numeste)
__________________
Megane 2 my edition
https://forum.4tuning.ro/110-masina-m...ml#post5673253
Eugen_TL is offline   Reply With Quote
Old 04-03-10, 22:28   #5
TEO_VL

Stage 5
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,973
Member of:
[BMW]
Default Re: pareri despre xenon

parerea si recomandarea mea 35 w 6000k este ideal si pe ceata si pe ploaie
difer intre 35w si 55w este doar de 15% intensitate luminoasa
cat despre.... ilegale total gresit

uite aici poze cu diferite masini incusiv golf

https://forum.4tuning.ro/358-zona-com...luni-poze.html
TEO_VL is offline   Reply With Quote
Old 04-03-10, 22:31   #6
demin2609
Renault Driver

Stage 5
 
demin2609's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 478
Member of:
[RENAULT]
Post parerile putei!

parerea ta si a multor altora...



4300 sau 5000.
demin2609 is offline   Reply With Quote
Old 04-03-10, 22:31   #7
Craxy
VW Driver

Stage 5
 
Craxy's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 714
Member of:
[VW]
Default Re: pareri despre xenon

Quote:
Originally Posted by TEO_VL View Post
parerea si recomandarea mea 35 w 6000k este ideal si pe ceata si pe ploaie
difer intre 35w si 55w este doar de 15% intensitate luminoasa
cat despre.... ilegale total gresit

uite aici poze cu diferite masini incusiv golf

https://forum.4tuning.ro/358-zona-com...luni-poze.html
de 35w si 6000k am acum...mi sa ars un bec si acum vreau sa iau alta instalatie mai puternica
Craxy is offline   Reply With Quote
Old 04-03-10, 22:33   #8
Craxy
VW Driver

Stage 5
 
Craxy's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 714
Member of:
[VW]
Default Re: pareri despre xenon

ce H are golf 4?stiti careva?
Craxy is offline   Reply With Quote
Old 04-03-10, 22:42   #9
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: pareri despre xenon

Nu mai postati informatii eronate, ii induceti pe ceilalti in eroare.

1) Xenon in faruri clare cu oglinda (fara lupa) sunt ilegale, simplu. Ca sa fie legal iti trebuie lupa, spalator de faruri si auto leveling / reglaj automat (toate masinile care ies pe poarta fabricii cu xenon au asa ceva), sa nu deranjeze pe denivelari, etc. Cu un reglaj bun la farul cu oglinda mai diminuezi din efectul deranjant la xenon dar este imposibil de eliminat complet oricat de bine le-ai regla, tot o sa mai deranjezi prin trafic. Oglinda este facuta sa reflecte lumina becului cu halogen nu a celui cu xenon care este complet diferit. Volvo parca lucreaza la un far cu oglinda si bec xenon...

2) Becurile cu xenon sunt la fel, difera doar balastul, de 35/50/70W. Cu cat este mai mare puterea cu atat se ard mai repede, ideal este de 35W sau maxim 55W daca ai lupa.

3) Cea mai multa lumina o dau becurile de 4300k (alb) si 5000k (alb rece). Pe ceata cu cat este lumina mai galbena cu atat mai bine, de aia proiectoarele au o lumina galbuie, nu de idioti le-au pus producatorii asa. Xenon de 6000k (alb-albastru) pe ceata este praf, cine spune ca este ideal nu stie ce vorbeste. Chiar si pe ploaie/asfalt ud (mai ales daca este relativ nou, inchis la culoare) sunt destul de nasoale, asadar pentru eficienta maxima pune-ti 4300 sau maxim 5000k, cele de 6000k ofera un compromis bun intre aspect si functionalitate (luminozitatea nu este mult mai mica fata de 4300/5000) cu exceptia conditiilor dificile (ceata/ploaie). De 8000k sau mai mult nici nu mai vorbesc, alea si in conditii normale se comporta slab, sunt bune doar la show.

4) O combinatie buna este xenon 3000k in proiectoare si 4300-6000k in faruri.

5) Producatorii de obicei monteaza xenon de maxim 5000k in general, sau doar putin peste. Stiu ei ce stiu. In plus, cu cat culoarea este mai apropiata de "normal" (alb galbui/alb) cu atat "bate la ochi" mai putin deci sanse mai mici sa se ia politia de tine.

6) http://www.pal-guide.com/search.php?

Cu chestia asta afli ce bec are aproximativ orice masina. Golf IV cred ca are H7 pe scurta si H1 pe lunga. Poti sa iti pui un kit xenon H7 pe scurta si un bec cu halogen mai rasarit pe lunga (Philips/Osram) sau chiar doua kituri xenon, atat pe scurta cat si pe lunga. Dupa ce le montezi du-te la un service sa iti regleze bine farurile, din respect pentru ceilalti participanti la trafic . Combinatia xenon + halogen este mai ieftina si aproape la fel de eficienta, becul H7 ramanand aprins si pe lunga doar ca se mai aprinde si ala H1. Apropo, cu halogen pe lunga o sa poti da linistit si blitzuri in continuare, instalatia de xenon are nevoie de mai multe secunde pana ajunge la "normal", in primele secunde este foarte slaba asadar daca ai xenon pe lunga s-au cam dus blitz-urile, pe laga faptul ca in primele 1-3 secunde o sa se vad slab o sa uzezi foarte mult si balasturile cu frecusul ala, iar cum kiturile aftermarket sunt de o calitate slabuta o sa se arda destul de repede, alea originale (cu care vin masinile din fabrica) tin mult mai mult la tavaleala, e si normal.

Sper sa nu crezi gogosile cu kituri Philips sau Philips licenta. Nu exista asa ceva, nici BOSCH nici Siemens, nimic. Toate sunt chinezarii, unele mai bune, altele mai proaste. Alege-ti unul decent si cu asta basta, sa dai 500 lei pe unul "philips" este teapa. Ei nici macar nu fac kituri xenon ci doar becuri (daca le fac si pe alea) dar doar cateva modele si costa mult un bec, nu gasesti pe toate drumurile.

Sper ca o sa gasesti util postul asta si ca nu mi-am tocit degetele de pomana .

Last edited by _anaconda_; 04-03-10 at 22:58.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 04-03-10, 23:21   #10
Eugen_TL
Renault Driver

Stage 5
 
Eugen_TL's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,658
Member of:
[RENAULT]
Default Re: pareri despre xenon

"auto leveling" imi scapa mie
Exact, ai dreptate, mie unul mi-a fost lene sa scriu atat tinand cont ca sigur vor aparea "experti" care ma vor contrazice aiurea si in plus parca mai exista un topic despre asa ceva---cel putin despre xenoane s-a tot vorbit
Eugen_TL is offline   Reply With Quote
Old 05-03-10, 07:21   #11
Andrei Suzuki

Stage 5
 
Andrei Suzuki's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 837
Member of:
[Moderators]
[Street Gambler]
[Suzuki]
Default Re: pareri despre xenon

Nu cred ca lupa este obligatorie pt a fi in legalitate.Insa Spalatorul de far si auto-leveling sunt obligatorii.Sunt ceva masini de generatie noua care au xenon fara lupa si sunt ok. Dau exemplu doar Honda Civic si Subaru Forester.Mai era si XC90 pana sa-i faca faceliftu si probabil ca mai sunt altele.
Eu am xenon (cu lupa) de 6000K si le-as schimba cu 5000K oricand.Asta si intentionez,cand o sa fie bani.
In rest nu cred ca merita diferenta de bani de la 35W la 55W.Eu cel putin n-am observat diferente de intensitate.
__________________
2006 Mazda6
2010 Skoda Octavia


Suzuki Club Romania
Andrei Suzuki is offline   Reply With Quote
Old 05-03-10, 07:57   #12
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: pareri despre xenon

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Nu mai postati informatii eronate, ii induceti pe ceilalti in eroare.

1) Xenon in faruri clare cu oglinda (fara lupa) sunt ilegale, simplu. Ca sa fie legal iti trebuie lupa, spalator de faruri si auto leveling / reglaj automat (toate masinile care ies pe poarta fabricii cu xenon au asa ceva), sa nu deranjeze pe denivelari, etc. Cu un reglaj bun la farul cu oglinda mai diminuezi din efectul deranjant la xenon dar este imposibil de eliminat complet oricat de bine le-ai regla, tot o sa mai deranjezi prin trafic. Oglinda este facuta sa reflecte lumina becului cu halogen nu a celui cu xenon care este complet diferit. Volvo parca lucreaza la un far cu oglinda si bec xenon...

2) Becurile cu xenon sunt la fel, difera doar balastul, de 35/50/70W. Cu cat este mai mare puterea cu atat se ard mai repede, ideal este de 35W sau maxim 55W daca ai lupa.

3) Cea mai multa lumina o dau becurile de 4300k (alb) si 5000k (alb rece). Pe ceata cu cat este lumina mai galbena cu atat mai bine, de aia proiectoarele au o lumina galbuie, nu de idioti le-au pus producatorii asa. Xenon de 6000k (alb-albastru) pe ceata este praf, cine spune ca este ideal nu stie ce vorbeste. Chiar si pe ploaie/asfalt ud (mai ales daca este relativ nou, inchis la culoare) sunt destul de nasoale, asadar pentru eficienta maxima pune-ti 4300 sau maxim 5000k, cele de 6000k ofera un compromis bun intre aspect si functionalitate (luminozitatea nu este mult mai mica fata de 4300/5000) cu exceptia conditiilor dificile (ceata/ploaie). De 8000k sau mai mult nici nu mai vorbesc, alea si in conditii normale se comporta slab, sunt bune doar la show.
Dupa ce am montat instalatia de xenon am mai stat inca aproape o ora sa reglez farurile cum trebuie. Eu am 4 trepte de reglare electrica pe inaltime la faruri: de la 0 la 3, 0 fiind cel mai inalt. Le-am reglat in asa fel incat la 1 sunt la nivel si eu le tin la 2 la drum lung si la 3 in oras. Din ce apreciez eu, nu deranjeaza restul soferilor lucru care intr-un fel mi s-a confirmat si prin faptul ca nu am primit nici un "flash" de pe contrasens pana acum.
Am ales 6000k dar imi pare rau si astept sa se arda primul bec ca sa ma trec pe 5000k. 6000k sunt foarte ok pe drum uscat, pe drum ud se vad dar nu grozav si pe ceata sunt jalnice, mai rau incurca.
8000k nu sunt bune nici de show, arata (vorba cuiva) ca niste brichete cu led.
55W ar fi o nesimtire din partea ta, o sa "nenorocesti" soferii care vin de pe contrasens si sincer, o sa faca si masina sa arate urat cu faruri atat de puternice.
Sincer, nu stiu cat de ilegale sunt kiturile astea, eu n-am auzit pe nimeni sa se planga ca i-a oprit politia pentru xenon.
Asa ca alege cu grija kitul si regleaza cu mai mare grija farurile, si totul o sa fie ok.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 05-03-10, 08:06   #13
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: pareri despre xenon

Pe langa reglajul din interior trebuie sa umbli si la ala de la far (sunt niste suruburi, cred ca doua, unul pe inaltime altul pe latime), cu o suma modica (30 lei de exemplu) ti le regleaza baietii la service excelent, au si aparat pentru a verifica asta.

Cu toate astea, la majoritatea farurilor (ca sa nu spun toate) este greu sa elimini complet efectul deranjant doar ca nu toti participantii la trafic dau flash-uri cand sunt putin deranjati, statistica asta nu este tocmai relevanta .

Bine, pana la urma si niste becuri cu halogen te deranjeaza daca sunt reglate prost si bat in toti pomii...

De ilegale sunt ilegale, nu este greu sa verifici asta dar nu se ia politia de tine pentru orice chestie, depinde si ce culoare ai la ele, cum le ai reglate si cat de intelegator e organu. Cu unele albastre de 8000k care bat prin pomi ai toate sansele sa fii tras pe dreapta si luat la 11 metri .

Last edited by _anaconda_; 05-03-10 at 08:08.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 05-03-10, 08:25   #14
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: pareri despre xenon

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Pe langa reglajul din interior trebuie sa umbli si la ala de la far (sunt niste suruburi, cred ca doua, unul pe inaltime altul pe latime), cu o suma modica (30 lei de exemplu) ti le regleaza baietii la service excelent, au si aparat pentru a verifica asta.

Cu toate astea, la majoritatea farurilor (ca sa nu spun toate) este greu sa elimini complet efectul deranjant doar ca nu toti participantii la trafic dau flash-uri cand sunt putin deranjati, statistica asta nu este tocmai relevanta .
De la acele 2 reglaje le-am reglat, nu m-am exprimat bine. Asta folosind un aparat, dar le-am facut eu impreuna cu un prieten, cu mai multa grija. Din pacate, reglajul pe laterala de la farul stang este rupt, dar era destul de ok reglat si inainte. Le-am reglat in asa fel incat la treapta 1 sa fie pe linie si eu le tin sub linie.

Crede-ma, cand am iesit prima oara cu ele nereglate, ca n-am mai avut timp sa le reglez cum am vrut am primit de la cel putin jumatate din soferi flash-uri. In plus, cu farurile reglate bine, pe langa faptul ca nu deranjezi pe nimeni si vederea este mai buna. Deci nu ai nimic de pierdut, e esential sa reglezi farurile.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 05-03-10, 11:28   #15
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: pareri despre xenon

mda,e esential si tocmai de asta loganistii dupa ce au farurile mari si luminoase,pun xenon si tin reglajul cu farurile ridicate maxim sus

acum,sunt faruri aftermarket cu lupa,care au TUV sau cum ii zice la omologarea aia internationala si totusi nu au autoleveling...sa nu mai vorbesc de faruri de fabrica care desi au autoleveling rup la ochi fiindca sunt reglate prea sus...
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -