Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Colt Legislativ

Reply
 
Thread Tools
Old 22-01-07, 15:19   #16
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: care sunt pasii pentru a omologa jante diferite?

Quote:
Originally Posted by quick_5hifter View Post
de curiozitate, a avut cineva probleme cu politia pe tema asta?
Eu, prin 2002, cu Broscuta, am avut. Dimensiunea data in talon a cauciucului e 145 SR 15 sau 145/80 R 15 si eu aveam 185/65/15 pe fata si 205/60/15 spate (pe jantele originale). Toti politistii care m-au oprit vreodata au ignorat chestiunea, in afara de unul, care m-a amenintat ca-mi ia talonul. Cand am motivat ca 145SR15 nu se mai fabrica de cand a iesit Dacia 1100 din productie, a spus ca trebuiau modificate datele din cartea de identitate si din talon la RAR. Nu stiu care e procedura exacta

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 22-01-07, 15:43   #17
vs4game

Stage 1
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 21
Default Re: care sunt pasii pentru a omologa jante diferite?

Pana la urma se pot omologa orice tip de anvelope, daca se fac anumite teste si sunt trecute cu brio... Dar cam scump

Am primit de la RAR urmatorul raspuns:


Referitor la scrisoarea dumneavoastră, vă comunicăm că pentru a completa în cartea de identitate a vehiculului (C.I.V.) alte anvelopele şi jante ce pot fi montate opţional pe un anume tip de autovehiculul (mentionate in documentele de omologare de tip a vehiculului), trebuie să luaţi legătura cu reprezentanţii noştri abilitaţi să facă modificări în C.I.V. Tariful pentru o astfel de prestaţie este în jurul sumei de 50 RON.
In cazul dumneavoastra, a unui vehicul echipat cu anvelope/jante care nu sunt mentionate in documentele de omologare acesta determina reomologarea vehiculului, operatiune care presupune inclusiv efectuarea obligatorie a incercarilor privind performantele sistemului de franare si etalonarea vitezometrului, si, daca Laboratorul de incercari pentru siguranta rutiera decide, a incercarilor privind stabilitatea vehiculului si zgomotul acestuia. Omologarea se va acorda numai daca rezultatele incercarilor si verificarilor efectuate atesta indeplinirea conditiilor tehnice aplicabile. Tariful pentru o astfel de prestaţie este de peste 500 RON putand urca in funtie de tipul de incercari la care este supus autovehiculul.


Oare se merita?
Am sa incerc sa merg mai departe si sa vad exact ce se intampla... Am sa postz si pe forum, presupun ca nu sunt singurul interesat de acest subiect si informatziile se gasesc destul de greu.
In cazul meu, presupun ca nu va fi nevoie de etalonarea vitezometrului (nu ma pricep la mecanica, insa anvelopele de 17 au acelasi diametrul ca cele de 14 din brief(ma refer la diametrul total al rotzii)), nici de incercari privind stabilitatea (anvelopele sunt mai late decat cele din brief, insa producatorul recomanda si un tip de anvelope cu acceasi latzime), despre zgomot....

Last edited by vs4game; 22-01-07 at 15:45.
vs4game is offline   Reply With Quote
Old 23-01-07, 18:09   #18
PH-04-WPD

Stage 5
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 660
Default Re: care sunt pasii pentru a omologa jante diferite?

eu stiu ca se ia diametrul total al jentii + anvelopa, si in functie de marimea asta poti sa iti pui ce jenti + anvelope intra in valoarea aceea. dar din ce am citit pe aici vad ca nu e asa ... adica daca din fabrica ai janta de 13" pui janta de 14" si iei o anvelopa cu balonul putin mai mic ... ca sa se ramana la aceeasi dimensiune a rotii care este din fabrica. eu asa stiu .
PH-04-WPD is offline   Reply With Quote
Old 24-01-07, 23:56   #19
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: care sunt pasii pentru a omologa jante diferite?

Quote:
Originally Posted by PH-04-WPD View Post
...... ca sa se ramana la aceeasi dimensiune a rotii care este din fabrica. eu asa stiu .
Documenteaza-te aici .Citeste biblia rotilor.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 25-01-07, 01:02   #20
vs4game

Stage 1
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 21
Default Re: care sunt pasii pentru a omologa jante diferite?

Quote:
Originally Posted by turbojack View Post
Documenteaza-te aici .Citeste biblia rotilor.
Vezi ca nu merge link-ul (sper sa mearga asa):
http://www.carbibles.com/tyre_bible.html

Vad de aici ca se poate calcula diferentza de viteza, daca schimbi jantele/anvelopele. Oare se pot calcula si "performantzele sistemului de franare" pt cazul in care schimbi anvelopele?

Oare daca vitezometrul indica o eroare de 50 m la 112km/h sunt probleme la RAR? Offf... Sper sa ajung zilele astea sa vb cu unul din consultantzii lor....
vs4game is offline   Reply With Quote
Old 26-01-07, 21:20   #21
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: care sunt pasii pentru a omologa jante diferite?

Quote:
Originally Posted by vs4game View Post
....
http://www.carbibles.com/tyre_bible.html
.... Oare se pot calcula si "performantzele sistemului de franare" pt cazul in care schimbi anvelopele?

Oare daca vitezometrul indica o eroare de 50 m la 112km/h sunt probleme la RAR? Offf... Sper sa ajung zilele astea sa vb cu unul din consultantzii lor....
Multumesc de rescriere,intr-adevar nu merge.
Sistemul de frinare il calculezi cel mai usor dupa citi bani ai in buzunar.Unul caruia ii place sa mearga tare,niciodata nu-i vor placea frinele sale.
La RAR nu se uita ei la vitezometrul tau ,doar daca nu fac teste pentru diverse omologari,insa si acolo sint diverse tolerante.
__________________

Last edited by turbojack; 26-01-07 at 21:23.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 27-01-07, 00:18   #22
Psycho
2 Roti

Stage 5
 
Psycho's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 8,063
Member of:
[Super Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[Echipa de sprijin]
[2 Roti]
Default Re: care sunt pasii pentru a omologa jante diferite?

Quote:
Originally Posted by vs4game View Post
Pana la urma se pot omologa orice tip de anvelope, daca se fac anumite teste si sunt trecute cu brio... Dar cam scump

Am primit de la RAR urmatorul raspuns:


Referitor la scrisoarea dumneavoastră, vă comunicăm că pentru a completa în cartea de identitate a vehiculului (C.I.V.) alte anvelopele şi jante ce pot fi montate opţional pe un anume tip de autovehiculul (mentionate in documentele de omologare de tip a vehiculului), trebuie să luaţi legătura cu reprezentanţii noştri abilitaţi să facă modificări în C.I.V. Tariful pentru o astfel de prestaţie este în jurul sumei de 50 RON.
In cazul dumneavoastra, a unui vehicul echipat cu anvelope/jante care nu sunt mentionate in documentele de omologare acesta determina reomologarea vehiculului, operatiune care presupune inclusiv efectuarea obligatorie a incercarilor privind performantele sistemului de franare si etalonarea vitezometrului, si, daca Laboratorul de incercari pentru siguranta rutiera decide, a incercarilor privind stabilitatea vehiculului si zgomotul acestuia. Omologarea se va acorda numai daca rezultatele incercarilor si verificarilor efectuate atesta indeplinirea conditiilor tehnice aplicabile. Tariful pentru o astfel de prestaţie este de peste 500 RON putand urca in funtie de tipul de incercari la care este supus autovehiculul.


Oare se merita?
Am sa incerc sa merg mai departe si sa vad exact ce se intampla... Am sa postz si pe forum, presupun ca nu sunt singurul interesat de acest subiect si informatziile se gasesc destul de greu.
In cazul meu, presupun ca nu va fi nevoie de etalonarea vitezometrului (nu ma pricep la mecanica, insa anvelopele de 17 au acelasi diametrul ca cele de 14 din brief(ma refer la diametrul total al rotzii)), nici de incercari privind stabilitatea (anvelopele sunt mai late decat cele din brief, insa producatorul recomanda si un tip de anvelope cu acceasi latzime), despre zgomot....


acelashio lucru l-am primit si eu de la ei .. k am trimis si eu ... mail si un raspuns asemanator am primit si eu
Psycho is offline   Reply With Quote
Old 07-02-07, 14:41   #23
vlad_cielo

Stage 3
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 117
Default Re: care sunt pasii pentru a omologa jante diferite?

Interesant! Eu vreau sa pun pe 18 de la 16 cat am acum trecut in carte. Masina e Vw Bora. Mi se pare stupid atat timp cat eu micsorand talonul, imi indica aceeasi viteza si nu vad alte probleme. Si eu vreau sa merg la rar sa imi trec in carte dimensiunea pe 18!
vlad_cielo is offline   Reply With Quote
Old 22-02-07, 02:25   #24
vs4game

Stage 1
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 21
Default Re: care sunt pasii pentru a omologa jante diferite?

Eu m-am lasat pagubas... Am fost la RAR, m-au trimis de la un departament la altul pana am ajuns la d-nul inginer care se ocupa de teste... Mi-a spus din prima ca pt 5 mil (lei vechi), cat imi spusesera cei de la RAR in e-mail nici nu se uita la masina. O persoana foarte amabila, mi-a explicat mai multe chestii, printre care si ca nu se merita sa dau o carutza de bani pt teste s alte prosti... Mi-a spus ca nu se merita si ca sa vin la RAR cu anvelopele de talon si sa le schimb dupa daca vreau neaparat jante de 17", dar daca ma prind cei de la RAR o sa trebuiasca sa le schimb iar si tot asa...
Deci, pana la urma, am pus pe masina jantele din talon (cele de 14"), iar cand am luat cartea surpriza... Pe carte mi-au trecut jante de 15" ... Nu stiu daca sa rad sau sa plang cand ma lovesc de asemenea situatzii... Asa ca daca tot o sa ma probleme daca ma prinde RAR-ul, prefer jantele de 17 pe masina .

Daca reuseste totusi cineva sa omologheze alte jante decat cele din cartea masinii, il rog sa imi trimita si mie un PM (fac cinste )...

Last edited by vs4game; 22-02-07 at 02:28.
vs4game is offline   Reply With Quote
Old 22-02-07, 12:19   #25
florin_cars
Old School Cars

Stage 5
 
florin_cars's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 10,674
Member of:
[FORD]
[Old School Cars]
[BMW]
[MERCEDES]
Default Re: care sunt pasii pentru a omologa jante diferite?

nebunie la RAR, mi-a placut faza ce ai aflat-o..
deci stiam k te pun sa mergi din nou la o inspectie RAR cu rotile din acte, dar..amenda nu-ti dau?
k atunci ar fi super fain, fara amenda
florin_cars is offline   Reply With Quote
Old 22-02-07, 21:52   #26
vs4game

Stage 1
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 21
Default Re: care sunt pasii pentru a omologa jante diferite?

Quote:
Originally Posted by florin_cars View Post
nebunie la RAR, mi-a placut faza ce ai aflat-o..
deci stiam k te pun sa mergi din nou la o inspectie RAR cu rotile din acte, dar..amenda nu-ti dau?
k atunci ar fi super fain, fara amenda
Se suspenda talonul, acum nu stiu cum o mai fi cu noul cod rutier... sper sa nici nu aflu pe piele mea ...
vs4game is offline   Reply With Quote
Old 22-02-07, 21:56   #27
florin_cars
Old School Cars

Stage 5
 
florin_cars's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 10,674
Member of:
[FORD]
[Old School Cars]
[BMW]
[MERCEDES]
Default Re: care sunt pasii pentru a omologa jante diferite?

pai talonu'...ti-l suspenda..pana mergi la RAR sa vada "piesele" originale..in cazul de fatza jantele originale, iit dau din nou parca ITP-ul..si iti ridici talonul

asa stiam..
florin_cars is offline   Reply With Quote
Old 23-02-07, 11:45   #28
vlad_cielo

Stage 3
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 117
Default Re: care sunt pasii pentru a omologa jante diferite?

Din cate stiu, in cel mai rau caz, iti suspenda talonul, iti dau amenda(nu stiu ce valoare), pui roti scrie in CI te duci la ei si iei talonul. Si dupa pui rotile mari si o iei de la capat
vlad_cielo is offline   Reply With Quote
Old 04-03-07, 12:51   #29
Sebastian.C

Stage 5
 
Sebastian.C's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,004
Member of:
[FORD]
[VW]
Default Re: care sunt pasii pentru a omologa jante diferite?

Am si eu o intrebare... Am un Ford Focus turnier si as vrea sa pun jante pe 17". Din fabrica am de 14" , dar in cartea tehnica scrie de Focus ST care are de 17" din fabrica. As avea ceva probleme la trecerea in talon? Normal nu ar trebui sa mai puna masina la teste...sau?
Sebastian.C is offline   Reply With Quote
Old 07-03-07, 23:38   #30
vs4game

Stage 1
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 21
Default Re: care sunt pasii pentru a omologa jante diferite?

Quote:
Originally Posted by Sebastian.C View Post
Am si eu o intrebare... Am un Ford Focus turnier si as vrea sa pun jante pe 17". Din fabrica am de 14" , dar in cartea tehnica scrie de Focus ST care are de 17" din fabrica. As avea ceva probleme la trecerea in talon? Normal nu ar trebui sa mai puna masina la teste...sau?
Ca sa citez pe cineva... potzi sa treci jante de 17" in talon ar trebui sa gasesti un "inginer mai prost", adica sa se reishte pt tine sa treaca jantele in talon. Ca sa face teste la masina te costa o crutza de bani si s-ar putea sa te trezesti ca dai banii si nu iti accepta jantele .

Singur solutzie ar fi sa ai ceva la mana de la producator (nu de la dealer) care sa specifice ca jantele respective sunt ok pt masina ta. Cel putzin mie asta mi s-a spus...

Si eu tot pt un focus am incercat sa omologhez jante de 17 si m-am zbatut degeaba... dupa ce m-am lasat pagubas am mai descoperit cate ceva dar nu stiu daca sunt luate in considerare la noi... Jantele de 17" sunt acceptate de TUV-ul german, cel putzin asta cred ca scrie ( http://www.atu.de/extern/fbs-gutachten/63_4/alu469.pdf )... poate ne ajuta cineva care stie germana... Si am vazut si pe capacul de la rezervor ca scrie ceva de anvelope de 17" dar nu stiu exact ce semnifica...

Cine stie poate ne da mai multe detalii (eu unul sunt pe dinafara... )
vs4game is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -