lol, aia nu-i anulare egr
e un dop pus pe vacumul care actioneaza egr-u.
acolo mai este si o clapeta pt oprirea rapida a motorului dar asta e alta discutie.
ca sa renunti elegant la egr ai nevoie de ceva de genul asta:
http://www.dieselgeek.com/servlet/Detail?no=299
eu am 1,9tdi alh (90cp), 155k km, are unichip de pe la 80k km, pe dyno a scos fix 107 cai dar mult mai mult cuplu , mi s-a spus in mai multe randuri ca turbina este de vina/obosita etc, cert e, ca de la 80 k km pana azi masina functioneaza cu aceeasi turbina si NU consuma mai mult de 100-200ml ulei la 7-8k km (intervalul de schimb) acum merge cu esso 0w30, in Romania mergea pe castrol magnatec si consuma un pic peste 500ml la schimb dar vedea numai talpa zilnica in Bucuresti.
la 150k i-am facut un race pipe si am curatat galeria de admisie, se simte pe toata plaja de turatii. Consumul nu a crescut absolut deloc imi ia in jur de 6l/100 la mers normal, un pic peste limita de viteza, adica 120-130 pe gps, 90% autostrada.
tot atunci i-am pus si un recuperator de ulei, deci singurul ulei care ar putea ajunge in admisie vine de la turbina... dar galeria era curata la154k cind am verificat.
crede-ma un racepipe +recuperator de ulei e cea mai eleganta solutie, acum vreau sa-i montez un radiator de ulei si ceasuri de temp si presiune.
pt amicul cu audiurile.. sincer nu te sfatuiesc sa cumperi audi tdi la pretul asta, sunt foarte rare tdi-urile asa vechi sub 300k km , mai bine iei un 1,6 16v sau un 1,8 5v.