Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 29-04-07, 12:28   #556
obicustom

Stock
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 4
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by CT-12-VVV View Post
am deschis acest topic deoarece majoritatea elementelor de tuning sunt realizate din fibra de sticla material foarte usor si in acelasi timp rezistent..
cine stie cum se fac matritele din ce se fac?? care este combinatia de fibra si acel clei sau ma rog!! nu sunt in tema!! asta vreau sa aflu! cum se toarna in matrite ? care sunt tehnicile de slefuire finisare turnare ! tot ce tine de lucrul in fibra pentru elemente de tuning..!!
astept idei sfaturi indrumari... pana acum nu am aflat ceva clar despre acest lucru in fibra... numai idei care mai de care ce nu se asemanau deloc...
salut. numele meu este olasz barna si ma ocup de tuning optic de 3 ani. am vazut ca te intereseaza tema cum se face ect. de acea o sa dau niste sfaturi.
deci prima intrebare la care o sa raspund este : cine stie cum se fac matritele din ce se fac??
deci matrita se face tot din fibra de sticla numai ca este facuta din mai multe straturi in mod normal 3-4 depinde de marimea spoilerului.
cum se fac modelele de spoiler? asta este un secret dar o sa spun si tie dar nu trebuie sa dai mai departe deci modelul se face din hungarocel adica materialul cu care se fac izolarea caselor cred ca sti la ce ma refer.
poti sa cumperi acest material la orice depozit de materiale de constructii, se gaseste in marimi de 50x1,00x50mm grosimea.
deci cand ai la idemana totul te apuci de treaba, iei un ferastrau de taiat fier, un pistol de topit silicon cu asta poti sa lipesti materialul, restul depinde de fantezia ta si simtului tau in 3d si sa nu uitam de masurat ca spoilerele trebuie sa fie si simetrice nu? cand esti gata cu model iei un scotch de plastic transparent sau de culoare brun si le lipesti cu asta peste tot modelul. asta e necesar deoarece in timp ce le invelesti modelul cu fibra de sticla se incalzeste rasina si se topeste si modelul, dupa aia degeaba ai lucrat cu modelul totul o sa fie dat al dracu.
dupa ce ai terminat cu doua straturi lasi sa se usuce o zi in temperatura de 20-23 celsius, cand sa uscat te apuci de chituit, suprafata trebuie sa fie perfecta pentru ca trebuie sa faci si o matrita despre model daca ai chinuit atata nu? deci daca nu le ai cu chituit le dai la un vopsitor de masini dar sa fie profesionist ca am vazut mai multe meseriasi de astea sti la ce ma refer.
cand e gata chituitul(cind chituiesti trebuie si sa slefuiesti nu deci foloseste abraziv de 80 la prima slefuire dupa aia de 120 si la finisat 240), este finisat spoilerul trebuie dat cu lac (poate sa fie si de mobila nu neaparat lac pentru masini) de 3 ori, iar cand lacul s-a uscat trebuie sa dai cu FORMULA FIVE (acest material e un fel de grosime si lasa o suprafata foarte alunecoasa dupa polisat), acesta manevra faci de 5-6 ori intr-o saptamana adica in fiecare zi le dai cu formula five in ziua urmatoare polisare cu o carpa uscata si asta faci de 5-6 ori.
cand esti gata cu polisare vine MATRITA.
obicustom is offline   Reply With Quote
Old 29-04-07, 13:08   #557
obicustom

Stock
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 4
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by CT-12-VVV View Post
am deschis acest topic deoarece majoritatea elementelor de tuning sunt realizate din fibra de sticla material foarte usor si in acelasi timp rezistent..
cine stie cum se fac matritele din ce se fac?? care este combinatia de fibra si acel clei sau ma rog!! nu sunt in tema!! asta vreau sa aflu! cum se toarna in matrite ? care sunt tehnicile de slefuire finisare turnare ! tot ce tine de lucrul in fibra pentru elemente de tuning..!!
astept idei sfaturi indrumari... pana acum nu am aflat ceva clar despre acest lucru in fibra... numai idei care mai de care ce nu se asemanau deloc...
salut. numele meu este olasz barna si ma ocup de tuning optic de 3 ani. am vazut ca te intereseaza tema cum se face ect. de acea o sa dau niste sfaturi.
deci prima intrebare la care o sa raspund este : cine stie cum se fac matritele din ce se fac??
deci matrita se face tot din fibra de sticla numai ca este facuta din mai multe straturi in mod normal 3-4 depinde de marimea spoilerului.
cum se fac modelele de spoiler? asta este un secret dar o sa spun si tie dar nu trebuie sa dai mai departe deci modelul se face din hungarocel adica materialul cu care se fac izolarea caselor cred ca sti la ce ma refer.
poti sa cumperi acest material la orice depozit de materiale de constructii, se gaseste in marimi de 50x1,00x50mm grosimea.
deci cand ai la idemana totul te apuci de treaba, iei un ferastrau de taiat fier, un pistol de topit silicon cu asta poti sa lipesti materialul, restul depinde de fantezia ta si simtului tau in 3d si sa nu uitam de masurat ca spoilerele trebuie sa fie si simetrice nu? cand esti gata cu model iei un scotch de plastic transparent sau de culoare brun si le lipesti cu asta peste tot modelul. asta e necesar deoarece in timp ce le invelesti modelul cu fibra de sticla se incalzeste rasina si se topeste si modelul, dupa aia degeaba ai lucrat cu modelul totul o sa fie dat al dracu.
dupa ce ai terminat cu doua straturi lasi sa se usuce o zi in temperatura de 20-23 celsius, cand sa uscat te apuci de chituit, suprafata trebuie sa fie perfecta pentru ca trebuie sa faci si o matrita despre model daca ai chinuit atata nu? deci daca nu le ai cu chituit le dai la un vopsitor de masini dar sa fie profesionist ca am vazut mai multe meseriasi de astea sti la ce ma refer.
cand e gata chituitul(cind chituiesti trebuie si sa slefuiesti nu deci foloseste abraziv de 80 la prima slefuire dupa aia de 120 si la finisat 240), este finisat spoilerul trebuie dat cu lac (poate sa fie si de mobila nu neaparat lac pentru masini) de 3 ori, iar cand lacul s-a uscat trebuie sa dai cu FORMULA FIVE (acest material e un fel de grosime si lasa o suprafata foarte alunecoasa dupa polisat), acesta manevra faci de 5-6 ori intr-o saptamana adica in fiecare zi le dai cu formula five in ziua urmatoare polisare cu o carpa uscata si asta faci de 5-6 ori.
cand esti gata cu polisare vine MATRITA. IEI O PENSULA UN FLACON DE PLASTIC TAIAT IN DOUA BAGI GELCOAT POLYCOR, 0, 15% DE INTARITOR LUPEROX K1. GELUL TREBUIE AMESTECAT CU PASTA PIGMENTARA DE CULOARE CARE VREI TU CA AU GAMA LARGA DE CULORI, DUPA AIA LE DAI PESTE TOT MODELUL CAT MAI GROS STRATUL DE GEL, LASI SA SE USUCE.
CAND S-A USCAT VINE FIBRA DE STICLA SI RASINA. TAI BUCATI DE FIBRA DE STICLA VEZI SI TU CUM TAI SCOPUL ESTE CA SUPRAFATA MODELULUI SA FIE ACOPERITA, DUPA AIA INTARESTI RASINA CUM AI INTARIT SI GELUL SI CU O PENSULA TE APUCI DE TREABA, FIBRA TREBUIE SA FIE DATA CU RASINA PESTE TOT CAND VEZI CA INCEPE SA SHIMBE CULOAREA TE APUCI SA SCOTI BULELE DE AER CARE SUNT INTRE GEL SI FIBRA DE STICLA SI ASA PUI 3 STRATURI PE MODEL PESTE TOT. (EU FOLOSESC RASINA ENYDYNE D 20526TAE E UN MATERIAL FOARTE BUN DAR AI GRIJA LA CAILE RESPIRATORII CA IRITEAZA TARE EU FOLOSESC MEREU MASCA DE VOPSIT).
CAND AI TERMINAT SI CU ASTA LASI SA USUCE 2 ZILE DUPA AIA TE APUCI SA SCOTI MODELUL DIN MATRITA, DACA MANEVRA CU FORMULA FIVE SI POLISAT A FOST BINE FACUTA ATUNCI AI NOROC DACA NU AI DAT DE BELEA. DACA AI REUSIT SA SCOTI MODELUL TRBUIE SA TAI MATRITA IN JUR CU UN FLEX SI ASA AI O MATRITA GATA FACUTA DE TINE (OWN DESIGN).
DAR INCA N-AM TERMINAT TREBUIE SA REPETI MANEVRA DE FORMULA FIVE POLISARE DE LA INCEPUT PENTRU CA SI MATRITA TREBUIE DATA CU FORMULA FIVE PENTRU CA DIN MATRITA O SA SCOTI PRODUSUL FINAL ADICA SPOILERUL.
TURNAREA IN MATRITA ESTE ACEASI METODA CU CARE AI FACUT SI MATRITA NIMIC DEOSEBIT.
SPER CA TE- AM AJUTAT CU CEVA EU ASA FAC MODELE UNICATE DE 3 ANI IAR ACUMA M-AM APUCAT SI DE AIRBRUSH DACA AI PE CINEVA CARE VREA SA AIBA O MASINA TRASNET VOPSITA POTI SA MA SUNI PE NR DE MOBIL 0744116789.
ERA SA UIT AM FACUT LICEUL DE ARTE PLASTICE DACA MAI AI CEVA SUNAMA SAU SCRIE. TE AJUT CU CE POT. SALUT
obicustom is offline   Reply With Quote
Old 29-04-07, 13:15   #558
obicustom

Stock
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 4
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by CT-03-ART View Post
shi eu doresc sa aflu deoarece vreau sa fac nishte praguri...singur...

X-Ray-Eyes ne poate lamuri daka vede acest topic...
salut. numele meu este olasz barna si ma ocup de tuning optic de 3 ani. am vazut ca te intereseaza tema cum se face ect. de acea o sa dau niste sfaturi.
deci prima intrebare la care o sa raspund este : cine stie cum se fac matritele din ce se fac??
deci matrita se face tot din fibra de sticla numai ca este facuta din mai multe straturi in mod normal 3-4 depinde de marimea spoilerului.
cum se fac modelele de spoiler? asta este un secret dar o sa spun si tie dar nu trebuie sa dai mai departe deci modelul se face din hungarocel adica materialul cu care se fac izolarea caselor cred ca sti la ce ma refer.
poti sa cumperi acest material la orice depozit de materiale de constructii, se gaseste in marimi de 50x1,00x50mm grosimea.
deci cand ai la idemana totul te apuci de treaba, iei un ferastrau de taiat fier, un pistol de topit silicon cu asta poti sa lipesti materialul, restul depinde de fantezia ta si simtului tau in 3d si sa nu uitam de masurat ca spoilerele trebuie sa fie si simetrice nu? cand esti gata cu model iei un scotch de plastic transparent sau de culoare brun si le lipesti cu asta peste tot modelul. asta e necesar deoarece in timp ce le invelesti modelul cu fibra de sticla se incalzeste rasina si se topeste si modelul, dupa aia degeaba ai lucrat cu modelul totul o sa fie dat al dracu.
dupa ce ai terminat cu doua straturi lasi sa se usuce o zi in temperatura de 20-23 celsius, cand sa uscat te apuci de chituit, suprafata trebuie sa fie perfecta pentru ca trebuie sa faci si o matrita despre model daca ai chinuit atata nu? deci daca nu le ai cu chituit le dai la un vopsitor de masini dar sa fie profesionist ca am vazut mai multe meseriasi de astea sti la ce ma refer.
cand e gata chituitul(cind chituiesti trebuie si sa slefuiesti nu deci foloseste abraziv de 80 la prima slefuire dupa aia de 120 si la finisat 240), este finisat spoilerul trebuie dat cu lac (poate sa fie si de mobila nu neaparat lac pentru masini) de 3 ori, iar cand lacul s-a uscat trebuie sa dai cu FORMULA FIVE (acest material e un fel de grosime si lasa o suprafata foarte alunecoasa dupa polisat), acesta manevra faci de 5-6 ori intr-o saptamana adica in fiecare zi le dai cu formula five in ziua urmatoare polisare cu o carpa uscata si asta faci de 5-6 ori.
cand esti gata cu polisare vine MATRITA. IEI O PENSULA UN FLACON DE PLASTIC TAIAT IN DOUA BAGI GELCOAT POLYCOR, 0, 15% DE INTARITOR LUPEROX K1. GELUL TREBUIE AMESTECAT CU PASTA PIGMENTARA DE CULOARE CARE VREI TU CA AU GAMA LARGA DE CULORI, DUPA AIA LE DAI PESTE TOT MODELUL CAT MAI GROS STRATUL DE GEL, LASI SA SE USUCE.
CAND S-A USCAT VINE FIBRA DE STICLA SI RASINA. TAI BUCATI DE FIBRA DE STICLA VEZI SI TU CUM TAI SCOPUL ESTE CA SUPRAFATA MODELULUI SA FIE ACOPERITA, DUPA AIA INTARESTI RASINA CUM AI INTARIT SI GELUL SI CU O PENSULA TE APUCI DE TREABA, FIBRA TREBUIE SA FIE DATA CU RASINA PESTE TOT CAND VEZI CA INCEPE SA SHIMBE CULOAREA TE APUCI SA SCOTI BULELE DE AER CARE SUNT INTRE GEL SI FIBRA DE STICLA SI ASA PUI 3 STRATURI PE MODEL PESTE TOT. (EU FOLOSESC RASINA ENYDYNE D 20526TAE E UN MATERIAL FOARTE BUN DAR AI GRIJA LA CAILE RESPIRATORII CA IRITEAZA TARE EU FOLOSESC MEREU MASCA DE VOPSIT).
CAND AI TERMINAT SI CU ASTA LASI SA USUCE 2 ZILE DUPA AIA TE APUCI SA SCOTI MODELUL DIN MATRITA, DACA MANEVRA CU FORMULA FIVE SI POLISAT A FOST BINE FACUTA ATUNCI AI NOROC DACA NU AI DAT DE BELEA. DACA AI REUSIT SA SCOTI MODELUL TRBUIE SA TAI MATRITA IN JUR CU UN FLEX SI ASA AI O MATRITA GATA FACUTA DE TINE (OWN DESIGN).
DAR INCA N-AM TERMINAT TREBUIE SA REPETI MANEVRA DE FORMULA FIVE POLISARE DE LA INCEPUT PENTRU CA SI MATRITA TREBUIE DATA CU FORMULA FIVE PENTRU CA DIN MATRITA O SA SCOTI PRODUSUL FINAL ADICA SPOILERUL.
TURNAREA IN MATRITA ESTE ACEASI METODA CU CARE AI FACUT SI MATRITA NIMIC DEOSEBIT.
SPER CA TE- AM AJUTAT CU CEVA EU ASA FAC MODELE UNICATE DE 3 ANI IAR ACUMA M-AM APUCAT SI DE AIRBRUSH DACA AI PE CINEVA CARE VREA SA AIBA O MASINA TRASNET VOPSITA POTI SA MA SUNI PE NR DE MOBIL 0744116789.
ERA SA UIT AM FACUT LICEUL DE ARTE PLASTICE DACA MAI AI CEVA SUNAMA SAU SCRIE. TE AJUT CU CE POT. SALUT
obicustom is offline   Reply With Quote
Old 29-04-07, 13:36   #559
obicustom

Stock
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 4
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by quick_5hifter View Post
turbojack, daca ai vazut pozele de mai sus cu incinta aia....spune-mi si mie pls, ca sa o finisez (desi la exterior este destul de fina...), pot folosi chit normal, fara fibra? ma gandesc ca la vibratii cel normal sare, iar cel cu fibra e imposibil de finisat perfect....
SALUT PRIETENE. ai probleme cu chituitul? iti dau niste sfaturi.
prima miscare este, iei chit cu fibra de sticla si chituiesti pana ce iese forma ca lumea, slefuiesti cu abraziv de 80, cand a iesit forma le dai cu chit normal peste tot de 2 ori ca sa uple gaurile ramase de la chitul de fibra de sticla, slefuiesti cu abraziv 80, dupa aia cu 120 si la urma finisezi cu 240. lucrez in domeniul de vopsit auto sper ca t-am ajutat.
obicustom is offline   Reply With Quote
Old 29-04-07, 22:08   #560
dumy$

Stage 2
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 27
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

sper sa va pot ajuta si cu sfaturi.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	bord jetta 2 005.jpg
Views:	833
Size:	481.7 KB
ID:	259299   Click image for larger version

Name:	bord jetta 2 002.jpg
Views:	609
Size:	495.7 KB
ID:	259300   Click image for larger version

Name:	poze dani si tuning 091.jpg
Views:	741
Size:	336.9 KB
ID:	259301  

dumy$ is offline   Reply With Quote
Old 03-05-07, 20:29   #561
zapp_robert

Stage 2
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 57
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

OK, nu sunt (inca) profesionist in lucrul cu fibra de sticla... E adevarat ca am facut cateva obiecte, bineinteles nu fantastice, dar am mai invatat unele lucruri despre subiectul asta.

Tot ce vreti, puteti gasi la Policolor, la preturi nu prea mari. In plus, se dau si cantitati mai mici, asa ca pentru incepatori.

Daca prin satul vostru aveti vreo reprezentanta Policolor, puteti comanda acolo si, tot de acolo va ridicati marfurile a doua, hai sa zic a treia zi, depinde de pe unde sunteti fiecare.

Ca preturi, va dau doar cateva exemple:
- Nestrapol - 1.93 Euro + TVA
- Vinalkyd - 2.48 Euro + TVA (rasina ecologica, cu emisie redusa de stiren)
- Ropoxid - 4.08 Euro + TVA (rasina speciala pentru matrite)
- Stratimat 450 g/mp - 2.25 Euro + TVA

Restul, adica diluanti, demulanti, ceara, solutie de parafina, chituri speciale, calcita, gel-coaturi, top-coaturi, catalizatori, acceleratori, coloranti, au preturi foarte bune, mai ales daca tineti cont de faptul ca nu aveti nevoie de cine-stie-ce cantitati...

Stratimatul are pretul cam mare si poate ca e mai bine sa-l luati de la Firos, unde e mai ieftin cam cu 0.5-0.9 Euro/mp. Dar daca sunteti de departe, cred ca e mai bine sa-l luati tot de la Policolor, pentru ca o reprezentanta a lor sigur gasiti in apropiere, pe cand pentru Firos, trebuie sa mergeti in Bucuresti...

Eu am inceput acum sa-mi modific un Rover 214 GSi Cabrio. Pana acum, am facut bara/spoiler fata si cam... jumatate din capota motorului. Daca vreti, o sa postez niste poze cu ce am facut. Stiu ca nu a iesit cine-stie-ce, dar sper ca in curand, sa reusesc sa fac ce mi-am propus.

Mai lucrez acum si la balamalele pentru a face usile lambo style si la un prototip de ATV, ceva mai... ***uristic.

In principiu, mi-am propus ca daca masina si ATV-ul imi vor iesi in final asa cum vreau, sa deschid un atelier specializat pentru asa ceva: tuning exterior si productie de ATV. Mai vad eu
zapp_robert is offline   Reply With Quote
Old 03-05-07, 20:58   #562
georgeopel

Stage 5
 
georgeopel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 392
Member of:
[Toyota]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

poti sa faci un spoiler fata ptr vectra a,daca da cit face
georgeopel is offline   Reply With Quote
Old 03-05-07, 21:03   #563
zapp_robert

Stage 2
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 57
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by georgeopel View Post
poti sa faci un spoiler fata ptr vectra a,daca da cit face
Ia-ma usor! Inca nu am inceput sa fac asa ceva pentru comert! Pana nu reusesc sa fac ce mi-am propus, nici nu ma gandesc la pret. Oricum, in principiu cred ca as putea face.
Pana acum, nu am facut decat spoilerul pentru masina mea si, inca mai am de lucru la el...
zapp_robert is offline   Reply With Quote
Old 03-05-07, 21:13   #564
zapp_robert

Stage 2
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 57
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Ai incercat sa-ti faci spoilerul singur? Stiu ca nu e usor, dar satisfactia finala va fi mult mai mare! In plus, ti-l faci cum vrei tu.
zapp_robert is offline   Reply With Quote
Old 03-05-07, 21:18   #565
georgeopel

Stage 5
 
georgeopel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 392
Member of:
[Toyota]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

nu am materiale!
georgeopel is offline   Reply With Quote
Old 03-05-07, 21:23   #566
zapp_robert

Stage 2
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 57
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by georgeopel View Post
nu am materiale!
Materiale, dupa cum am zis si mai devreme, se gasesc si nu sunt foarte scumpe.
zapp_robert is offline   Reply With Quote
Old 03-05-07, 21:24   #567
zapp_robert

Stage 2
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 57
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

In Brasov, trebuie sa fie o reprezentanta Policolor
zapp_robert is offline   Reply With Quote
Old 03-05-07, 21:27   #568
georgeopel

Stage 5
 
georgeopel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 392
Member of:
[Toyota]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

e adevartat ca se poate face matrita cu lut direct pe masina
georgeopel is offline   Reply With Quote
Old 03-05-07, 21:32   #569
zapp_robert

Stage 2
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 57
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Habar n-am, dar cred ca e foarte greu sa convingi lutul sa stea unde vrei tu, mai ales daca ai si suprafete verticale... In locul tau, as incerca cu poliester extrudat de densitate mare, din cel roz sau bleu.
Daca design-ul nu e foarte complicat, poti incerca cu bucati de tabla (de aluminiu e mai usor de modelat), in combinatie cu alte materiale, pentru formele mai complicate.
zapp_robert is offline   Reply With Quote
Old 03-05-07, 21:36   #570
georgeopel

Stage 5
 
georgeopel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 392
Member of:
[Toyota]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

sper sa nu te stresez cu prea multe intrebari,dar toate materialele pe care le pun la matrita nu vor ramine lipite de spoiler???
georgeopel is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -