Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 05-09-05, 14:29   #1
YOO!!!!Ionutz

Stock
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1
Default tuning pentru un passat din 1999

salut ! ajutati`ma si pe mine plss. am un passat din 1999 stare impecabila. are un motor de 1800 T si 155 CP. atinge suta in 8.7 s. as vrea sa stiu si eu ce ar trebui sa`i fac pt ai creste putere si ai da un sound mai frumos...mai infiorator. tin sa va spun ca nu am umblat deloc la motor. in cartea lui e mentionata o viteza maxima de 223 km/h. va multumesc !
YOO!!!!Ionutz is offline   Reply With Quote
Old 06-09-05, 09:14   #2
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default

chiptuning, blow off valve, o evacuare BORLA cap-coada, un intercooler marit si o sa ai cam 200 de cai curati . . . .
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 06-09-05, 10:29   #3
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

cel mai mult scoti din chip si din cresterea de presiune cu care baga aer turbina, intercoolerul marit il pui degeaba daca nu cresti presiunea (chiar pierzi), pt o crestere de presiune cu 0.2 bari fata de standard poti sa pastrezi si intercoolerul ei, pt o crestere mai mare e bine sa-l schimbi

PS: din BOV nu castigi nimika la CP
200SX is offline   Reply With Quote
Old 06-09-05, 10:39   #4
needBrain
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
needBrain's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,911
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

din BOV evacuare si filtru nu se castiga cai,dar motorul \"respira\"mai usor deci,se infige
needBrain is offline   Reply With Quote
Old 06-09-05, 11:50   #5
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"needBrain\"
din BOV evacuare si filtru nu se castiga cai,dar motorul \"respira\"mai usor deci,se infige
nu mai induce lumea in eroare din BOV & DV nu castigi CP si nu afecteaza in nici un fel performantele motorului, doar scoate un sunet si protejeaza turbina, unii zic ca reduce lag-ul eu nu am observat asta, din testele facute de mine inafara de sunet n-am avut nici un castig (momentan am dat-o jos pt ca trebuie sa o reglez mai bine) apropo dca pui BOV si nu o reglezi cum trebuie, o sa mearga masina mai prost ca niciodata, la bov trebuie sa ai grija sa nu scape presiunea cand esti pe forja si trebuie sa ai grija sa stea inchisa la relanti (altfel moare motorul), sa se deschida numai dupa forja cand iei piciorul de ep acceleratie

daca ai reglat vreodata carburatorul la dacie cu surubelnitza o sa descoperi ca treaba e foarte asemnatoare


iar despre evacuare si filtru la motorul lui o sa castige ceva, mai ales daca scoate catalizatorul, evacuarile din ziua de azi sunt destul de restrictive mai ales din cazua normelor de poluare impuse constructorilor

parerea mea este :
1) cip 50E-400E
2) +0.2 bari fata de standard - gratis
3) intercooler + traseu 100E-600E
3.5) aicea ar fi bine sa te interesezi daca face fatza pompa ta de benzina, daca nu face fatza schimb-o 100E
4) +0.4 bari fata de standard - gratis

cand ajungi aicea evaluezi situatia si abandonezi sau maergi mai departe


5) schimba turbina + galerie evacuare (ramai cu aceiasi presiune) 300E- 1700E + 100E-habar nu am cat poate sa fie o galerie mai scumpa, o sa-ti trebuiasca si un cip nou
6) evacuare + filtru (daca ai de unde sa faci rost de un catalizator de pe un motor mai mare/mai puternic sau da-l jos de tot) 200E-700E + 50E -200E
7) usureaza tot ce poti pe transmise, volanta, jenti....... si vezi cam pe unde se necesiat sa schimbi injectoarele si regulatorul de presiune

deja daca ai ajuns aicea poti considera ca ai ceva modificari, si poti trece mai departe

in momentul ala o sa fi undeva intre 200 si 300CP si ai cheltuit cam 2000E + manopera montare piese; mai mult sau mai putin depinde cat de descurcaret esti in procurarea pieselor si in montarea lor



alte chestii care nu au legatura cu CP dar care poti sa le faci
1) indicator presiune ca sa vezi cu cat cresti presiunea 50E
2) BOV pt un sunet inconfundabil (eh se poate confunda cu cel facut de franele unui autobuz) si pentru protejarea turbinei (daca ai din fabrica DV atunci ramane doar sunetul la beneficii) 70E-200E
3) indicator presiune ulei (f util sa stii ca ai presiunea care trebuie mai ales cand o forjezi)
4) indicator temperatura ulei, bun pentru ca nu e bine sa o calci pana nu s-a incalzit uleiul (ceasul de apa nu-ti indica si informatia asupra uleiului nu se incalzesc in acelasi timp)
5) indicator AFR, EGT.... ca sa mai animezi bordul si sa fi oarecum linistit ca toti parametrii sunt ok
6) radiator ulei, in caz ca nu ai e bun mai ales cand incepi sa cresti presiunea de la +0.4 bari in sus
7) kit de ambreiaj , cand creste puterea kiturile standard nu prea fac fatza si ar fi pacat sa pierzi din cauza ca incepe sa patineze ambreiajul
cauciucuri mai late
9) suspensie mai rigida
10) usureaza tot ce poti

PS: cresterea de presiune la tine e posibil sa se poata realiza prin setarile facute in chip

PPS: judecand dupa varsta, este foarte posibil sa fi tocit tastatura degeaba cu postul meu dar sper sa ma insel
200SX is offline   Reply With Quote
Old 06-09-05, 12:52   #6
dogarel

Stage 5
 
dogarel's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 563
Default

Daca nu ma insel, nu exista masina turbo fara BOV, doar ca cele custom fac un zgomot mai pronuntat si sunt mai rezistente in timp. Repet, sper sa nu gresesc.
Un chip \"safe\" iti urca masina in aproape 200 de cai fara alte modificari si fara sa te doara capul cu alte componente mai apoi.
In rest urmareste cam ce ti-a spus si Ford_V6.
Filtrul de aer poate, repet, poate iti va inviora un pic acceleratia. Sunetul in schimb devine mai profund.
Spor!!
__________________
Gratziela te ubim k k tine nu gasim.
dogarel is offline   Reply With Quote
Old 06-09-05, 13:14   #7
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"dogarel\"
Daca nu ma insel, nu exista masina turbo fara BOV,
exista masini stock fara BOV sau DV

diferenta intre BOV si DVD este ca BOV elimina aerul in atmosfera si scoate acel zgomot caracteristic, maisnile din fabrica ori vina fara nimika, ori vin cu DV

cu BOV nu am auzit sa vina nici o masina din fabrica
200SX is offline   Reply With Quote
Old 06-09-05, 13:19   #8
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default

de aici si denumirea Dump sau BlowOff . . .

ideea era ca omu a intrebat si cum da un suntet mai pronuntat masinii . . .d'aia i'am sugerat BOV filtru si evacuare . . . . masina numai din cip se duce in 200 de cai.
__________________
punktsidelacapat.ro
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 06-09-05, 13:29   #9
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"Ford_V6\"
de aici si denumirea Dump sau BlowOff . . .

ideea era ca omu a intrebat si cum da un suntet mai pronuntat masinii . . .d'aia i'am sugerat BOV filtru si evacuare . . . . masina numai din cip se duce in 200 de cai.
ah greseala mea chiar nu am fost atent la faza cu sunetul, in cazul asta clar trebuie un BOV
200SX is offline   Reply With Quote
Old 06-09-05, 13:47   #10
dogarel

Stage 5
 
dogarel's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 563
Default

Nene Ford uitasei de filtru :P
dogarel is offline   Reply With Quote
Old 02-12-05, 13:24   #11
im570rm

Stage 5
 
im570rm's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 489
Default

ce va chinuiti atat?E simplu ....domnu cu passatul 1.8t cauta pe net kitul gt28rs... din 150 de cai ti-l faci de 330 hp costa intre 1000 si 4000 de euroi...dar eu zik ca mai mult de atat nu ai nevoie.Si tre sa iti schimbi si ambreiajul sa iti pui unul sport.
http://www.google.ro/search?hl=ro&q=gt28rs+kit%5C&meta=
im570rm is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -