Quote:
Originally Posted by \"needBrain\"
din BOV evacuare si filtru nu se castiga cai,dar motorul \"respira\"mai usor deci,se infige
|
nu mai induce lumea in eroare din BOV & DV nu castigi CP si nu afecteaza in nici un fel performantele motorului, doar scoate un sunet si protejeaza turbina, unii zic ca reduce lag-ul eu nu am observat asta, din testele facute de mine inafara de sunet n-am avut nici un castig (momentan am dat-o jos pt ca trebuie sa o reglez mai bine) apropo dca pui BOV si nu o reglezi cum trebuie, o sa mearga masina mai prost ca niciodata, la bov trebuie sa ai grija sa nu scape presiunea cand esti pe forja si trebuie sa ai grija sa stea inchisa la relanti (altfel moare motorul), sa se deschida numai dupa forja cand iei piciorul de ep acceleratie
daca ai reglat vreodata carburatorul la dacie cu surubelnitza o sa descoperi ca treaba e foarte asemnatoare
iar despre evacuare si filtru la motorul lui o sa castige ceva, mai ales daca scoate catalizatorul, evacuarile din ziua de azi sunt destul de restrictive mai ales din cazua normelor de poluare impuse constructorilor
parerea mea este :
1) cip 50E-400E
2) +0.2 bari fata de standard - gratis
3) intercooler + traseu 100E-600E
3.5) aicea ar fi bine sa te interesezi daca face fatza pompa ta de benzina, daca nu face fatza schimb-o 100E
4) +0.4 bari fata de standard - gratis
cand ajungi aicea evaluezi situatia si abandonezi sau maergi mai departe
5) schimba turbina + galerie evacuare (ramai cu aceiasi presiune) 300E- 1700E + 100E-habar nu am cat poate sa fie o galerie mai scumpa, o sa-ti trebuiasca si un cip nou
6) evacuare + filtru (daca ai de unde sa faci rost de un catalizator de pe un motor mai mare/mai puternic sau da-l jos de tot) 200E-700E + 50E -200E
7) usureaza tot ce poti pe transmise, volanta, jenti....... si vezi cam pe unde se necesiat sa schimbi injectoarele si regulatorul de presiune
deja daca ai ajuns aicea poti considera ca ai ceva modificari, si poti trece mai departe
in momentul ala o sa fi undeva intre 200 si 300CP si ai cheltuit cam 2000E + manopera montare piese; mai mult sau mai putin depinde cat de descurcaret esti in procurarea pieselor si in montarea lor
alte chestii care nu au legatura cu CP dar care poti sa le faci
1) indicator presiune ca sa vezi cu cat cresti presiunea 50E
2) BOV pt un sunet inconfundabil (eh se poate confunda cu cel facut de franele unui autobuz) si pentru protejarea turbinei (daca ai din fabrica DV atunci ramane doar sunetul la beneficii) 70E-200E
3) indicator presiune ulei (f util sa stii ca ai presiunea care trebuie mai ales cand o forjezi)
4) indicator temperatura ulei, bun pentru ca nu e bine sa o calci pana nu s-a incalzit uleiul (ceasul de apa nu-ti indica si informatia asupra uleiului nu se incalzesc in acelasi timp)
5) indicator AFR, EGT.... ca sa mai animezi bordul si sa fi oarecum linistit ca toti parametrii sunt ok
6) radiator ulei, in caz ca nu ai e bun mai ales cand incepi sa cresti presiunea de la +0.4 bari in sus
7) kit de ambreiaj , cand creste puterea kiturile standard nu prea fac fatza si ar fi pacat sa pierzi din cauza ca incepe sa patineze ambreiajul
cauciucuri mai late
9) suspensie mai rigida
10) usureaza tot ce poti
PS: cresterea de presiune la tine e posibil sa se poata realiza prin setarile facute in chip
PPS: judecand dupa varsta, este foarte posibil sa fi tocit tastatura degeaba cu postul meu dar sper sa ma insel